*~* HAAHUT viikko 28 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Km 07/06?
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 33 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la 24.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 22.2.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
Kommentit (116)
Nipsu: Kiva kuulla, että mielesikin alkaa olla jo virkeämpi.
Liliane: Hienoa, kun miehesikin on noin innokkaana mukana. =) Eivät terveyskeskuksessa tosiaan tässä vaiheessa vielä mitään tee. Pidempään pitää olla näin pitkiä kiertoja peräkkäin, ennenkuin alkavat mitään tekemään.
Elisabeth: Ikävää kun tilanteesi on tuollainen ettei vielä oikein tiedä onko varmasti raskaana. Mutta kyllä se siitä vielä selviää, eiks niin? ;)
Titi: Mä kanssa kerran ajattelin kun järjestettiin noita Riikan risteilyjä, että olisi kiva mennä, mutta miestä ei kiinnostanut, joten jäi multakin se sitten näkemättä. =( Tuota Mallorcaa kateltiin kanssa esitteistä, että minkäköhänlainen paikka se mahtaisi olla. Hienoa, että apteekin testi antoi sitten oikein vahvat viivat. Onnea!! Eiköhän nyt uskalla jo kunnolla onnitellakin. Laitatko vielä plussauspäivän ja la:n, niin lisään tietosi plussanneisiin.
vm69: Asuitko silloin kauankin siellä Mallorcalla?
Masunasu: Ihanasti sullakin jo viikkoja koossa. Enää ei kestä kauaa ja pääsetkin synnyttämään! =)
ON: Omassa navassa ei oikeastaan mitään ihmeellistä. Kaikki on ennallaan, myös oireet. Koko ajan taas yököttää, kun nuo Viron metsäpalojen hajut tulee tänne. =(
Helteistä päivänjatkoa kaikille!
Oli vuosina 1989 ja 1990. Sniif... oli aivan ihanaa aikaa. Kaikin puolin. Olin töissä paikallisessa autonvuokraus/valuutanvaihtopisteessä.
Jaahans¿mistäs sitä aloittaisi kommentoimaan¿tänne on tullut niin paljon juttuja poissaollessani. Hyvä vaan. =)
Katri: Änkesin heti koneelle kun päästiin kotiin. Kovasti toivon teille plussaa, mutta pahuksen negako sieltä nyt sitten tupsahti. Mutta kuten sanoit, sulla ne plussat on aina tosi myöhään näkyneet ja kuitenkin oireet ovat vahvat, niin vielä toivo elää. Jäämme seuraamaan tilannetta. =) Tuosta kahden kumin päällekkäisestä käytöstä ja niiden kestävyydestä ei ole kokemusta, mutta voisko tosiaan olla noin, että kaksi kumia päällekkäin voivat hangata toisensa helpommin rikki¿tai ainakin jättää sen pienen _sopivan_ reiän että ne simpat sieltä pääsevät etiäppäin. Mielenkiintoinen tilanne teillä silti edelleen. Mistä muusta noin voimakkaat oireet voisivat sulle tulla¿.? dbdbdbdb
Ai niin, en tiedä nyt sitten mistä päivästä mut pitäs plussanneisiin laittaa. Otetaan nyt sitten ton kunnon plussan saamispäivästä eli eilisestä. Se oli muuten miehen synttäripäivä. =) Eli plussaa: 10.7. ja toivottavasti LA 16.3. Hui¿ihan pelottaa sanookkin toi ääneen.
Hannele: Tervemenoa sinne odotuspuolelle. Kovasti olet myös mun mieleeni jäänyt. =) Mä en ole muualle kirjoitellut kun tänne ja oikeastaan mun ainut seuraava paikka mihkä kirjoitella, olis varmaan sielä ex-haahuissa. Etkös meinaa sinne kirjoitella ollenkaan. Toivottavasti eka-vekarakin ja Enniskin siirtyis sinne, kun aika koittaa. Itse peesailen täällä vielä niin kauan, kunnes/jos pääsen niin pitkälle, että ultrassa jotain elämää näkyy. Missään tapauksessa en uskalla siirtyä aikaisemmin.
vm69: Sullakin sielä alkaa olla jänskät paikat. Toivotaan plussaa, toivotaan plussaa, toivotaan plussaa. dbdbdbdbdb =) Ai että olet Mallorcalla asunut. Aikas ihanaa aikaa on varmasti ollut. Tuon pienen palan Mallorcan fiilistyksiä sulle kun palataan. Tietysti toivon teille ehdottomasti plussaa ja pikaisesti, mutta toivon, että pääsit myös vielä fiilistelemään sitä Mallorcaa jossain vaiheessa. Osa sydämestä on varmasti sielä aina. =)
Nonna: Ihanaa kuulla Sinusta tauon jälkeen¿Viime viikolla sua muistaakseni huhuilin¿vai ajattelinko vaan. Jokatapauksessa olit kovasti mielessäni ja ihmettelin mihin olet kadonnut. Mutta sinähän oletkin naatiskellut kesälomailusta. Se on hyvä se. =) Sylikaupalla onnea uudesta työpaikasta. Olet sinä aikas rohkea mimmi kun uskallat tuollaisia vetoja tehdä. Mutta elämässä ei mitään koskaan saa jos ei vähän pistä pofooria peliin. Ja että vielä opiskelua päälle. No mutta kuulemani perusteella, et varmasti tule koitoksissasi epäonnistumaan. Mieletön homma. =) Ja sitä nyyttiä toivon ihan hirmuisesti sinne teillekkin.
Eka-Vekara: Kuule¿ihan samat fiilarit on täällä. Harmittaa oikein kun on tosi vaikea olla levollisin mielin, kun pelko uudesta km:sta on jotenkin kaiken aikaa läsnä. Tuo Riikan reissu meni yllättävän hyvin kun oli tekemistä kaiken aikaa, ja sai ajatuksia muualle. Nukuinkin yöt sielä tosi hyvin. Nyt heti viime yönä sitten näin jo unta, että olin ihan paniikissa kun kauheesti alkoi tulla verta. Itkin miehelle ja olin ihan sekaisin, että ei taas¿ Kun sitten heräsin siitä unesta, niin olin oikeesti hetken ihan pihalla, että mikä on tilanne ja onko oikeesti tullu verta vai mitä? Sydän hakkas hirmuisesti. Huokasin kun tajusin nähneeni unta. Harmittaa vaan kun tuossa tajuaa, että ne unet tulee sieltä alitajunnan syövereistä¿eli sielä se pelko elää kaiken aikaa. Kurjaa. =( Mitäs me keksittäis, että saatais tuollaiset pelot pois ja vauvantuoksuiset yöunet? =) Toivotaan meille nyt vaan parasta.
Oletko jossain vaiheessa siirtymässä ex-haahuihin? Itse en uskalla ennen ensimmäistä varhaisultraa, että näen kaiken olevan siinä vaiheessa kunnossa ja jotain elämää sielä. Mikäli sinne asti tässä nyt pääsen¿tää raskaus alkoi muutenkin niin merkillisesti, että en tajua sitä oikein vieläkään¿ = /
Elisabeth: Ja Sinulla ellotukset ja yökötykset vaan jatkuu ja kaikki muutkin raskausoireet. Voi kun se pieni olisikin vielä sielä kyydissä. Pääasia että nyt et tunne mitään kipuja tms. Toivottavasti massu alkaa tuosta kasvaa. Ja ota ihmeessä yhteys sinne neuvolaan jos oireet nyt vaan jatkuu. Aikas voimakkailta oireilta kuitenkin kuulostavat. =) dbdbdbdb
Sani: Voihan nokka. Se täti pahanen sitten löysi kuitenkin sinne. Toivotaan, että tää loma nyt sen verran rentouttaisi meininkiä ja sen plussan saisitte sieltä haaviinne. Toivottavasti teilläkin se tärppi kävis nyt kesän aikana, ettei tarvis hoitoihin mennä. Sehän meilläkin on sitten edessä jos tää menee vielä pieleen ja olishan se ollut edessä myös jos tänä kesänä ei olis tärppiä saatu. Eikä tosiaan osattu tätä ylläriä odottaa. Jotenkin kun tää tuli näin yllätyksenä, niin en uskalla tästä kauheesti vielä iloita. Mutta oikein nautinnollista lomaa Sinulle. Tulehan moikkaamaan taas kun reissuiltasi ehdit. =)
Nipsu: Onnea tähän kiertoon. Ja kovasti plussatuulia sinne suuntaan. =)
Liliane: Kiitos suojelusenkeleistä. Tulevat varmasti meille kaikille tarpeeseen. Liliane, toivottavasti tuo Porin reissu tuottaa kaivatun tuloksen kun saatte nauttia kahdenkeskisestä olosta. Ihanaa, että miehesi on noin kovasti mukana vauvatouhussa. Se kuitenkin on yhteinen juttu. Mikäs sen ihanampaa. Plussatuulia kovasti myös sinne. =)
Masunasu: Kiitos onnitteluista. Varovaisesti tässä vielä edetään. Pelottaa vietävästi ja salaa sydämensopukoissa olen yllättynyt ja onnellinen tästä ihmeplussasta. Tuli kyllä niin puskan takaa, että mietin, tulikohan tää väärään osoitteeseen¿ja se kohta huomataan ja otetaan taas pois. Miten tuo plussa pääsikin tällä tavalla noiden ainaista menkkoja edeltävien tiputtelujen lomasta yllättämään. Sinulla on jo aivan mahtavasti noita viikkoja. Sulla taitaa olla jo nyytti sylissä siinä vaiheesa kun mä täältä uskaltaisin edes sinne ex-haahujen puolelle siirtyäkkään. Katsotaan miten käy. Kaikkea hyvää Sinulle loppuraskauteen. =)
ON: Oho¿tulipa paljon tekstiä, mutta kun kaikkia yritin huomioida. =) Täällä vähän samat fiilarit tosiaan kun Eka-Vekaralla. Uniin tuli viime yönäkin painajaisia km:sta ja ihan sekaisin kun unesta heräsin. Piti hetken aikaa miettiä mikä on totta ja mikä ei. Kyllä se alitajunta vaan kelaa noita pelkotiloja, vaikka päivisin yrittää olla coolisti. Päivä kerrallaan mennään. Reissussa oli jonkun verran sitä huonoa oloa ja oli vaikea olla kun saattoi tulla pitkiäkin välejä, ettei syöty. Yritin sit aina vihjata jotenkin, että nyt vähän hiukoo, että jos jotain pientä voitas napata. Ihan hyvin meni. Ja tuo kuumuushan vei vähän voimia. Tuolla Mallorcalla saadaan miehen kanssa olla kaksin, niin hänelle on niin helppo sanoa jos oksettaa tai yököttää tai että nyt tarvii syötävää, kun ei tarvitse peitellä mitään. Se helpottaa varmasti tilannetta. On edelleen epätodellinen olo, vaikka sain eilen sen selkeen plussan. Koko ajan tarkkailee oireita. Eilen ei oikeastaan tehnyt edes huonoa ja rinnatkin on vaihtelevasti kipeet. Tiedä sitten noista. Toivon vaan kovasti, että tuo etelänreissu saadaan menemään vielä pulkkaan. En nyt ihan rehellisesti voi sanoa, että se mikään rentoutusloma on mulle tässä tilanteessa, mutta onpahan ainakin muuta ajateltavaa. Nyt lähden vähän asioille. Kummityttö täyttää huomenna 1v. ja sille käyn ostamassa jonkun kivan lahjan ja sitten vielä noita reissuun tarvittavia käyttötavaroita¿shampoota, saippuaa, laastareita, savetteja yms. yms. Ihanaa kun on loma. =)
Ai niin ja teidän kanssa täällä tosiaan vielä sinne asti ainakin pyörin kunnes/ jos sinne asti pääsen, että varhaisultrassa jotain elämää löytyy. Sitä ennen en hievahda täältä mihinkään. =)
Titi75 ( 4+4 )
Minnepäin saarta te muuten olette menossa? Mä en kestä jos Palma Novaan, koska siellä mä just asuin..
Nautinnollista lomaa jo etukäteen!!
TITI: Raskaana siellä ollaan! Ihanaa! Vaikka varmasti tuo alitajunta käsittelee keskenmenoa eikä se oo helppoa sekään. Mutta itse ainakin ajattelen että päivä kerrallaan, pienin askelin kohti np-ultraa ja jos sinne selviän niin sitten uskallan luottaa tulevaisuuteen. Pienin askelin. Pitkähän tämä alkutaival on, mutta näin se vaan on mentävä. Koska meinaat sinne varhaisraskauden ultraan mennä?
No mää tosiaan ensin meinasin etten liityis ex-haahuihin kun otan tän homman sitten niin tosissaan ja palstailen aktiivisesti mikä haittaa ehkä vähän työ- ja vapaa-aikaa ;o) Mutta sitten toisaalta taas tekis mieli liittyä että sais jatkaa näitä ajatuksia. Ja parasta olis tietysti se että kun te tulisitta perässä niin sitten sais taas vanhojen tuttujen kans palstailla! Että ehkä mää sittenkin voisin liittyä! Kävin siellä kurkistelemassa ja siellä kovasti kaivattiin uusia ex-haahuja!Puolukoissa olen tosiaan jo pitkään kirjotellut ja mehän ollaan ihan kiinteä porukka, enää ei yhdistä se että mies olis vauvahaaveiden esteenä. Mutta sitten taas keskenmenon jälkeen kaipasin vähän tälläistä teiänlaista seuraa ja päädyin sitten lisäksi tänne...
No nyt mää lähden tutustumaan ex-haahuihin mutta vain jos lupaatte kaikki tulla perässä!!! =o)
HANNELE + vilpertti rv 8+2
Mä soitin tänään neuvolaan ja on se niin myös täällä et pyysivät tekemään uuden testin. Sanoivat et yleensä viikko pari km:n jälkeen ei pitäisi enää tulla positiivista tulosta ellei ole raskaana. On kuulemma harvinaista et testi näyttäis positiivista tulosta vielä viikon jälkeen km:stä. Näin kertoivat eli siksi kai opastavatkin tekemään uuden testin. Ei ne mitään ultra aikaa anna...kun näin aikaisessa vaiheessa raskaus on. Kävin nyt sitte ostamassa acon testin jonka kai sitten kohta tästä lähden tekemään. Mä kysyin vielä sieltä et voiko olla vaarallista jos nämä oireet on näin päällä ja sanoivat et ei. Vasta jos runsaita vuotoja ja kovaa kipua ja kuumetta. Muuten totesi et ei siinä mitään syytä huoleen ole jos haluaa olla raskaana. Tarkkaan tilannetta! Mua vaan huolettaa taas tuo meidän loma matka. Lähdetään siis pohojanmaalle ensi viikolla ja olisi tylsää jos loma menis turhasta ressistä pilalle. No toivotaan et kaikki järjestyy!
Hannele: vielä onnittelut sinulle munkin puolesta! Varmasti oli ihana nähdä se vilpertti siellä ultrassa.
Nonna80: Meillä taitaa sun kanssa olla samat KP:t meneillään.
ON: mulla nyt 20/27-33. Ja viime viikolla kun voivottelin sitä ovuloimattomuuttani, niin tulihan se ovisplussa torstaina sittenkin. ainakin näin uskon. viivat testissä ei olleet ehkä iiihan yhtä vahvat, mut lähestulkoon kuitenkin ja oli limat ja kaikki... Ja kyllä se tuli nyt hyödynnettyäkin ihan täysillä =) oltiin pitkä vkonloppu mieheni kanssa kylpylässä rentoutumassa----ja pupuilemassa. Ja nyt onkin sitten piinailu alkanyt ihan täysillä. On katottu hyvissä ajoin, että koska vois aikasintaan testailla. Kaikki kaks kiertoa KM jälkeen on olleet 28 päivää, eli sen mukaan ens to pitäis alkaa menkat. Alkuviikosta ehkä vois niillä herkimmillä testeillä koettaa...ei meinaa pystyä odottamaan. Pitäis olla sillä " pessimisti ei pety" -linjalla. Mutta kun haluaa toivoa elätellä.
Titi: Lisäsin sut sitten plussanneisiin, näkyy seuraavan päivityksen yhteydessä. Täällä tosiaan odotellaan miten tilanne edistyy ja mihin suuntaan. Kiva kun on vielä se Mallorcan matkakin tiedossa. Kyllä tässä itsekin tekisi mieli etelään lähteä. Hauskaa matkaa! =)
Hannele: Kyllähän me kaikki täältä yritetään sinne exien puolelle päästä. Toivottavasti päästään pian! Mutta käyhän kuitenkin välillä kertomassa kuulumisiasi.
Elisabeth: Tulehan kertomaan kun olet sen testin tehnyt, että mitä näytti. Peukutuksia sinne! bdbdbd
ON: Pientä nipistelyä on tuossa alavatsalla ollut, mutta niin on aiemminkin ollut tämän viimeisen kuukauden aikana. Tuossa jokin aika sitten tänään kyselin tässä lähellä asuvalta kaveriltani, että onko se haistanut niitä savun hajuja, mutta ei ollut. Höh, onko mun nenä nyt vain sitten niin herkkänä noille hajuille, kun mun mielestä on tosi pistävää se haju ja se yököttää melkein kaiken aikaa.
Kävin taas aamupäivästä nukkumassa vähän reilut pari tuntia, niin nyt jaksaa jotenkin olla ylhäällä. Mutta silti on vielä nuutunu olo, kait se tästä helteestäkin johtuu...
Se on kanssa tässä pitänyt vielä sanoa, että nyt olen viime aikoina herännyt yölläkin vessaan. Yleensä nukun sikeästi kellon soittoon asti, mutta nyt en. Tuossa on vain se paha puoli ollu, että sitten en olekaan kuullut kellon soittoa ja on tullut herättyä vasta myöhemmin. Mies on aina ollut sikeä uninen eikä ole juuri koskaan itse herännyt siihen soittoon, vaan on mun pitäny pitää siitä huoli että noustaan. Nyt kun sitten itsekin nukun, niin herätessä on tosi kiire ja niukin naukin ehtii mies töihin. Vähän se on siitä sitten harmistunut ja myös näyttää sen, mutta enpä mä sille mitään mahda etten kuule kun niin väsyttää.
Päivänjatkoja taasen!
Hienoa, että se ovisplussakin sieltä sitten tuli. Puhalletaanpa nyt kovin niitä plussatuulia sinnekin päin, että tärppi kävisi. bdbdbdbd
Mä tein sen testin siis äsken ja sain kaksi vahvaa viivaa eli kyllä se oli ainakin vielä positiivinen tulos. Testissä luki et tulos näkyy 3 minuutin kuluttua ja et jos paljon pon sitä hormoonia niin näkyy jo 1 minuutin päästä. Minuutin jälkeen mulla oli siinä jo viiva joka tummui paljon siihen 3 minuuttiin mennessä ja viimesen kerran katsoin viivan juuri ennen kun se aika raja 10 minuuttia tuli täyteen ja silloin oli viiva jo tosi tumma. Siis hämärää hommaa tämä minun... Tulee niin outo olo kun ei tiedä et olisko vaiko ei:/ mun vuodoista(niistä 2 runsaan vuodon päivästä) on nyt kulunut 9 päivää. Ensi viikolla mulla olis se ultra joka tehdään mahan päältä...meinasin perua sen ajan tänään, mutta en taidakkaan. Jospa siellä kuitenkin olisi nähtävissä jotain...vaikka on ne niin onnettomia noi vatsan päältä ultrat!
Olispa joku kaveri tai olispa ite töissä gynellä niin jotta vois itse käydä yhtäkkiä katselemassa. Mun kaveri oli töissä naisten tautien osastolla ja kun hän oli raskaana sai ultrata siellä aina tasasin väliajoin.
Terveiset kaikille! Sori kun tätä omaa nyt niin jauhan:)
Elisabeth
Ja ei tarvitse pyydellä omanapaisuutta anteeksi. Sitä vartenhan täällä ollaan, että pääsee tuntojaan purkamaan.
pitikin kokeilla kirjottaa wordissa kun tuli niin pitkät sepustukset.
on, ei oireita muttei vuotojakaan. raskaana ollaan ja paniikissa, edelleen. Huomenna soittoaika sille kaavinnan ja jälkitarkastuksen tehneelle lääkärille. Haluan jutella, kun ei mitään tietoa mitä ja minkälaisia jatkojuttuja tarkoitti kun pyysi Naistenklinikan epikriisin luettavakseen. Voi kun saisin jotain tukea ja apuja tähän uuteen raskauteen. Jännittää vaan se puhelu, kunkyseinen lääkäri on venäläis-virolaissyntyinen, joten aksentti on hitusen vaikeaselkoinen. varsinkaan kun ei ole naamakkain.
Täytyis yrittää ajatella muuta.. noh huomenna mennään tapaamaan keittiäkauppiasta, josko kohta päästäis remppamaan.
Katri, tuohan on uutta tietoa : ) kyllä mä ainakin oisin uskonut että tuplakumi on tuplaehkäisy! No meillä kumeja on käytetty todella vähän, oikeastaan vain poitsun syntymän jälkeen ennen kierukan laittoa. Muuten oon ollut kyllä täysin hormonaalisella ehkäisyllä. (eikä ikinä enää!) Kumma että noi oireet vaan jatkuu?? Uutta testiä viikon päästä?
Sanille ihanaa lomaa ja paljon vauvantekoharjoitteluja ; ) Kiitos paljon onnitteluista!
Nipulle onnea tähän kiertoon, toivottavasti tällä kertaa nappaa ja pysyvästi! Tiedän miten keskenmeno koettelee parisuhdetta (ja miksei tuo yritysvaihekin), sitä toisaalta saa ja ei saa kaikkea tukea puolisoltaan mitä tarvitsee. Meillä ainaskaan tuo miehus ei kaikkea voi ymmärtää, ainakaan sitä spekulointia ja asiasta jauhamista, jota minä tarvitsen selviytyäkseni. Mutta onneksi olette te ja sitten se paras ystävä, jolle jauhaa aina uudestaan näitä asioita. Mutta yhdessä käyden läpi nuo kriisit olette vahvempia yhdessä vanhempina, eikös!
Lilianille ja olikos se Sanille kans onnea uuteen kiertoon! Ja Nonnalle onnea uuteen työhön! Ja Puhbearilla alkaakin kohta olemaan jännät paikat. Anteeksi muuten, lukihäirä oli iskenyt, nyt vasta oikein tavasin oikein sun nimimerkkis ; )
Titillä yksi ihana reissu takana ja toinen tulossa : ) Voipi olla ettei matkaseura osannut ollenkaan edes ajatella raskauden mahdollisuutta, muistaakseni tiesivät tilanteestanne? Meillä on yhdet tuparit nyt perjantaina, mietin vaan olisinko esittävinäni kuskia alkuillasta (esim yksi sidukkapullo täytettynä vedellä) ja sitten loppuillasta ei varmaan kukaan enää huomaakaan onko vesilasi vai mikä lasi kädessä.. tietävät keskenmenoista, mutten haluaisi alkuraskaudesta kertoa vielä. Mutta tekis mieli itsekkin tehdä uusi testi vaan nähdäkseni vahvemmat viivat.. Itse en kyllä siirry ennen sellaista ultraa, jossa kans elämä näkyy. Eikä vielä rv 7 riitä, ajattelin käyväni JOS käyn yksityisellä ultrassa, niin vasta rv 8-9, sitten ehkä voisi jo luottaa.. kai. Kun tosissaan luotin siihen rv 7+0 tehtyy ultraan (nähtiin syke), jonka jälkeen pikkuinen oli kuollut melkeimpä välittömästi. Ja kannoin kuitenkin vielä sen 4 viikkoa kohdussani. En tiedä, olisiko mulle tuo rv 7 jotenkin ratkaiseva, joko sen sydämen toiminnan käynnistymisessä tai eikös siinä vaiheilla sen istukankin pitäisi lähteä toimimaan jos lähtee..? Ei kai tässä auta kun odottaa ja pelätä. Harmi, haluaisin nauttia jo alusta saakka, mutta mielessä pyörii vaan ettei kahta ilman kolmatta.
Elisabethillä tosissaan on mielenkiintoinen tilanne, mulla oireet lakkasi ihan kokonaan viikon sisällä, olivat hitusen lieventyneet tosin ennen kaavintaa jo. Otapas kohta uusi testi tai sitten vaadi uutta ultraa, ei luulis oireiden ainakaan voimistuvan??
Elisabeth, kylläpä vaikuttasi siltä kun raskaus olisi hyvinkin jatkunut!! Siis jos vahvaa viivaa näytti 9 päivää vuotojen alkamisesta. Mulla oli ekassa km:ssä lääkärin labratesti jo viikon päästä negatiivinen! Eikun sinne ultraan vaan ja anna toivon viritä!
Nyt syömään
eka-vekara 4+4
Mullakin viime kerralla kun sain sen km:n jouluna väheni oireet tosi nopeesti. Siksipä mä tätä ihmettelenkin...vaikka sanoivat kyllä et joskus saattaa hormoonit vielä jäädä kroppaan, mutta luulisipa sitä silloinkin et ne ainakin heikentyis ja alkais vähenemään jos kerran alkua ei enää olisikaan.
Ihan hullu tilanne mulla tosiaan ja neuvolaan soitin tänään aamulla ja jätin numeroni jotta soittaisivat takasin. Meinasin siis perua aikaa, mutta kun soittivat olivat sitä mieltä et ei kannata peruu...Siinä ultrassakin näkee jos kohtu on tyhjä. Nyt sitten vain odotellaan....mikä on aika kamalaa. Ei tässä oikein vielä juhlia uskalla:/
Kunpa me kaikki saatais häädettyä pois nuo epävarmat pelon sekaiset ajatukset!!! Eikö joku vois keksiä sellasta pilleriä?! No onhan niitä;) Mutta eipä taida olla terveellisiä;)
Tsemppiä Eka-Vekara!
Titille:Oikein paljon onnea vahvoista viivoista testeissä ja oikein paljon tarrasukkia ja suojelusenkeleitä 9 kuukauden taipaleelle!!=)Ja oikein hyvää mallorcan lomaa!!=)
Eka-vekara:onnittelut kans plussatestistä ja sinnekkin oikein paljon tarrasukkia ja suojelusenkeleitä!!=)
Hannele:Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja oikein hyvää ja antoisaa raskauden aikaa ja toivottavasti tullaan perässä sinne ex-haahuihin!!
Sanille.lilianelle ja nonnalle:tsemppiä uusiin kiertoihinne ja nonnalle myös onnittelut uudesta työpaikasta!!=)Paljon plussasäteitä++++++
Jumppikselle:Sinne myös oikein paljon plussasäteitä++++++=)
Elisabethille:Tsemppiä oikein roppakaupalla ja toivotaan että asukki olisi matkassa mukana edelleen,hyvältä kyllä kuulostaa nuo sun vahvat viivat testissä!!!=)
Katri:Voi harmi että testi olikin nega...mutta jospa se siitä vielä plussaksi muuttuisi,koska sinulla on noin paljon oireita ja kuukautisiakaan ei kuulu!!Onko sinulla ollut noin pitkiä kiertoja aikaisemmin??Plussatuulia sinne++++=)
Täällä ollaan jo ihan kauheessa matkakuumeessa,kun torstaina tosiaan lähdemme sinne Englantiin,Cornwalliin ja olemme siellä sitten reilun viikon lomailemassa!Ihanaa ja samalla jännittävääkin,kun on itselle ihan ihka ensimmäinen lentoreissu!;)Pitäisi vaan ruveta pikku hiljaa pakkailemaan tavaroita ja miettimään mitä tarvitsee mukaan,ihan hyviä ilmoja sinne on ainakin luvattu,pääsee sitten kanssa rannalle ottaan aurinkoa ja pääsee mereen uimaan,jos uskaltaa mennä;)Menkkoja täälläkin odotellaan alkavaksi,huomenna pitäisi alkaa jos mennään norm.kierron mukaan....Olishan se kiva kanssa testata ne kaksi maagista viivaa ja olishan se kivaa saada sitten maaliskuussa maailman paras synttärilahja!!=)Toivottavasti ei nyt sitten menkat pilaa koko lomaa...=)
Kirjoittelen varmaan seuraavan kerran vasta kun palailemme lomalta joten aurinkoista ja plussarikasta tätä ja ens viikkoa kaikille ja toivotaan nyt että tämä helle tekisi tehtävänsä ja kaikki saisivat ne kauan kaivatut plussat!!=)
Lomatunnelmissa Pipsa;)
eka-vekara: En nyt sentään ihan viikon päästä aio sitä uutta testiä tehdä. Mulla on näissä keskenmenneissäkin näkynyt plussa vasta aika paljon myöhemmin kuin missä nyt menen eli kp 60:ssä. Ennemminkin sanoisin, että noin kuukauden päästä teen seuraavan testin.
Pipsa: On mulla pari kertaa ollut näin pitkä ja itse asiassa pidemmätkin, mutta niistä tulikin sittemmin plussat testeihin. Eka raskaus näkyi vasta kp 93 ja toka suunnilleen kp 83 kieppeillä. Sitä ennen kaikki oli aina negaa, myös terveyskeskuksessa teetetyt pissatestit. Mutta muuten ei ole näin pitkää ollut ikinä eikä myöskään jäänyt välistä.
Plussatuulia kaikille!!! ~~~~
Oikein hauskaa matkaa sinne Englantiin!! Toivotaan, että olisi suotuisat säät lomailla.
Uskallanko edes myöntää, että just sinne Palma Novaan ollaan menossa... =) Toivottvasti ei tullut tästä tunnustuksesta tulle ihan karmee olo. =/
titi
Pipsalle hyvää, rentouttavaa ja plussantäyteistä lomamatkaa. =)
Hannele ja Eka-Vekara: Siitä alkuraskauden ultrasta¿voi kumpa tietäisinkin koska sinne kantsis mennä. Vähän sama tilanne tässäkin mulla kun Eka-Vekalla, että molemmissa raskauksissa alkion kehitys on päättynyt siinä 6+3 ja 6+4, jälkimmäisessä ehdittiin havaita kyllä myös ne sydämen sykkeet ja olinkin varmempi, että hyvin tässä toisessa käy. Vaan tosiaan heti melki oli lakannut sitten pieni sydämen alku pamppailemasta ja vuodot alkoivat viikko tuosta ajankohdasta. En kans ennen sitä haluaisi mennä ja kun ei sieltä oikein mitään edes näy. Ainoastaan lapsettomuuspolin lekuri oli sitä mieltä, että tässä kolmannessa raskaudessa mulla pitäis tarkkaan heti alusta ultrata, että missä mennään, että pääsis sitten kiinni mahdollisiin syihin jos km tästäkin vielä tulee. Nyt vaan se koko lafka on kiinni, enkä ole kehdannut soittaa sille lääkärille lomansa aikana, vaikka antoi mulle tuon käyntikortin just tällästä tilannetta varten. Enhän mä voinut uskoa, että mä kesän aikana ja just sillon plussaan kun se poli on kiinni. Mietin tässä kun on toi meidän matkakin viikon reissu, että josko huomenna soittaisin sille päivällä ja kysyisin, että nyt tilanne on tää ja kun tullaan reissusta niin olen sitten menossa jo raskausviikkoa seitsemän etiäppäin. Että pitäskö ultrata heti sen reissun jälkeen jos vielä on aihetta vai vielä myöhemmin. Sama paniikki siis päällä Eka-Veka, kun sullakin. = / Mennään muuten samoissa päivissä eteenpäin. ;-)
Ellu: Hyvä juttu, että sulla vielä ne viivat tulee vahvana siihen tikkuun. Tosin se huono puoli, ettei se helpota sun päätäs tässä asiassa. Toivottavasti selkenee homma pian. Erikoinen tilanne.
titi
Täällä olin pitkästä aikaa katselemassa kun ei ole ketään tonne exien puolelle tupsahtanut vähään aikaan. No, nythän noita plussia olis- ei kun vaan tervetuloa tonne odotus puolelle kun siltä tuntuu ;-) Siellä saa " skitsota" ihan rauhassa- tukea saa ja ymmärrystä- alku varsinkin on sitä aikaa, jolloin oli ihanaa purkaa epävärmuuksia ja saada ymmärrystä osakseen ;-)
Titi ja kumppanit: tervetuloa ex-haahuihin!
peebee 29+4
Sydämelliset onnittelut vahvasta plussasta!!! Olipas ihana lukea, että teilläkin pitkän yrityksen jälkeen on tärpännyt. Oikein paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia pikkuiselle bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd. Toivottavasti tämä pikkuinen jaksaa sinnitellä kyydissä ja saatte kauan kaipaamanne nyytin syliinne.
masunasu rv31+4