*~* HAAHUT viikko 28 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Km 07/06?
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 33 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la 24.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 22.2.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
Kommentit (116)
Tuntuu niin oudolta, kun Hannele olet siirtymässä odotuspuolelle. Tulee ihan ikävä, koska sinä jäit niin mun mieleen. Tulin nimittäin tälle vauvakuumepuolelle juuri silloin, kun kerroit riidoista miehesi kanssa ja muistan niin hyvin sun juttusi. Etkös sä lähtenyt kerrankin ajamaan autolla jonnekin hirveen kauas... Justhan se vasta oli ja nyt sun nimes perässä jo viikkoja 8.. Niin se aika menee.
Mutta syy miksi olet jättämässä meitä, on tietenkin niin hieno, että hyväksyttäköön. Onnea matkaan!!!
Katri: Mä ihan petyin sun negasta, vaikka olisihan se aika yllätys jo tuplakumit pettäisi. Ne sun oireet vaan oli niin tuttuja. Just niitä, joita mä taas kuvittelen itselleni tämän viikon ja viikonloppuna tulen pettymään kun menkat alkaa.
Hyvää viikkoa kaikille. Nyt töissä taas ei ehdi muuta, eilen yritin kotona kirjoitella, mutta yhteys tökki ja hermot meni kun pitkät sepustukseni menivät jonnekin bittiavaruuteen.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.
vm69 kp 21/28
Hannele: Juu, kyllä mä sitten eilen vielä itsekin ajattelin, että parempi on kun ei mitään juo ennenkuin tilanne tarkentuu. Jos menkat alkaa, niin sitten taas jo uskaltaakin. =) Kirjottelin nuo sun ohjeet ylös, ensi viikollahan se sitten nähdään miten menee. ;) Ja tuo wordikin löytyy, niin kopioinkin nuo tiedot jo valmiiksi koneelleni.
ON: Miehellä aamuvuoroa, niin olen mäkin näin aikaisin koneella. Menkkoja ei vieläkään, mutta rintojen arkuus on jäljellä ja tänä aamuna oli taas tosi huono olo. Koko ajan vatsassa velloo kun tunnen nenässäni Viron metsäpalojen savut. Sitä ne varmaan kuitenkin ovat, kun siitä oli lehdessäkin että kantautuvat eteläiseen Suomeen asti. " Kiva" kuvotus tosiaan tässä kaiken aikaa. Pitääköhän laittaa kohta pyykkipoika nenään ettei haista sitä?? ;)
Kohta loppuu koirulin korvatippa-aikakin. Nyt keskiviikkona on viimeinen päivä, jolloin pitää niitä laitella. Selvästi on auttanut, kun ei enää ole sitä pään ravistelua tai korvien kaivelua ollut. Täytyy vain toivoa, ettei sitä nyt kovin pian tule uudestaan.
Iltapäiväksi onkin luvattu ukkosta, saa nähdä tuleeko. Toisaalta pieni vesikuuro näin välissä voisi virkistää. Koko ajan on kuumaa ja kosteaa kuten kasvihuoneissa, niin suhteellisen rankaksi on jo käynyt. Ja kun muutenkin on ollut huonoa oloa...
Ja Hannele: pyöri sinä vaan täällä niin kauan kuin siltä tuntuu. Ei täältä pois potkita. ;)
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Ihanaa tää kesä, kun pistää oikein laulattamaan. Ja kaikki sujuu kuin rasvattu.
Tultiin eilen kotiin kahden päivän Viron reissulta. Käytiin katsastamassa paljon kehuttu Öllesummer, eli Tallinnan laululavalla järjestetyt olutfestarit...mut joo...jos tykkää halvasta kaljasta ja ympärillä makoilevista humalaisista oksentavista ihmisistä niin ne on hauskat juhlat. Esiintyjiin oli panostettu mun mielestäni vähän turhan vähän. Olisin mielelläni nähnyt vähän useampiakin bändejä. Mut tulipahan käytyä.
Ovisviikko oli ja meni. Ihan hyvibn sitä hyödynnettiin...to-ilta-su-aamu oli pisin väli ilman...ja siitäkin mä laskun, et olis pitänyt olla jo. Tänään siis KP 19/27-34 (27 clomeilla viimeksi). Kauheen kovia oviskipuja ei ollut missään vaiheessa. Toivottavasti nyt kuitenkin jotain hyötyä oli meidän maratoonista...Näin kesäkuumalla sitä ei aina tee yhtään mieli.
Perjantaina just kun oltiin lähdössä laivalle, tuli puhelu päiväkodista, jossa kävin haastattelussa viime ke. Sain sen erityislastentarhanopettajan paikan mitä hainkin. Se on siis periaatteessa vakituinen, mutta mulle määräaikainen, kun ei vielä riitä koulutus. Täytyy joulun tienoilla hakea koulutukseen niin, et vuoden päästä syksyn tekisin vielä siellä töitä ja sit kevään opiskelisin. Mä olen päättänyt, et nää vauvajutut seuraa rinnalla joka tapauksessa...en rupea niille mitään erityistä aikaa laskeskelemaan.
No niin, omat asiat kerrottu, nyt voin kommentoida muita:
Katri72: Miten ihmeessä lääkäri ei puutu noihin sun överipitkiin kiertoihisi? Esim. PCO:n oire on pitkät kierrot ja mulle lääkäri sanoi, et on tosi harvinaista tulla raskaaksi niinkin pitkällä kierrolla kuin mulla oli (34-40pv) ilman apuja. Ja varmastihan se tuntuu turhauttavaltakin jos omat kierrot on 5 kertaa pidemmät kuin muiden...Toivottavasti noi sun oireet olis nyt kuitenkin sitä itseään...Ukkosta odotellaan täälläkin ihan innoissaan!
Hannelelle onnittelut hyvistä ultranäkymistä. Mä muistan sen tunteen...meillä oli silloin Nyyti 15mm pitkä kun nähtiin se ekan kerran.
Kaikille plussanneille tasapuolisesti onnea. Toivottavasti nyt kaikki sujuis loppuun asti hyvin.
Ennikselle pidän peukkuja, et löytyis ultrassa vähintään se yksi önniäinen...kaksikin varmasti toki kelpaa...meille kans!
Elisabethille voimia jaksaa kestää epätietoisuutta. Kuitenkin toivoisin, et kaikki olis hyvin. Jos se vaikka onkin ollut kaksosraskaus aluksi?
Sanille peukkuja! Noi sun oireet kuulostaa ihan lupaavilta! Plussaonnea!!!!!!
Vm69: mullekin käy aina välillä noin...bittirosvot hyökkää ja sieppaa mun tekstin...
Tää lähtee nyt viettämään toisen lomaviikkonsa ekaa päivää rannalle...vielä 5 viikkoa lomaa lusittavana ellen keksi jotain.Ehkä ne vois ottaa mut sinne opiskeluajan duunipaikkaan muutamaksi viikoksi...taidanpa soitella sinne...En kuitenkaan sitten yksin jaksa jatkaa lomailua kun muut menee töihin. Tai katotaan nyt.
Nonna
Tervetuloa takaisin! =)
Mun omalääkärin kanssa on ollut puhetta kierron pituudesta. Ei katsonut aiheelliseksi jatkotoimenpiteisiin, kun ei ole säännöllisesti jotain 50 kieppeillä tai ylitse sen. Sanoi, että jos olisi jotain 50 päivän kiertoja joka kuukausi, niin sitten. Tuo PCO:n mahdollisuuskin on mulla tutkittu, mutta sitä ei ole ja hormonitesteissäkään ei ole mitään häikkää löytynyt.
Ja kyllähän se kieltämättä rassaa, kun on pitkiä kiertoja, varsinkin kun mennään näihin mitä mulla nytkin on, jos siis ei ole raskaudesta johtuvaa. Mutta tuollekaan nyt ei toistaiseksi ole mitään tehtävissä.
hmm, nolottaa vähän mutta kun lueskelin tuota esittelytekstiä, niin miehen ikä on siinä väärin.. juu olen toivoton, en meinaa millään muistaa edes omaa ikääni : ) Eli mies on 32v (kun on siis syntynyt 74 alkuvuodesta, laskinhan oikein? ; )
en uskalla kuin ihan pikaisesti kirjoittaa, ukkonen tulee päälle.
Yöunet vaan on mennyt kun mietin koko ajan mahdollista keskenmenoa.. Mihin mun yltiöpositiivisuus katosi..?? Noh, josko se helpottaa ajan myötä.
palaillaan kunhan ukkonen häipyy!
Hannele: Sä oot jotenkin kyllä tehnyt vaikutuksen minuunkin(niin kuin kaikki muutkin). Tutuu tosiaan haikealta, kun lähet pois....vaikka toisaalta se on paras juttu sulle:)!! En ole täällä edes kauaa hengaillut, mutta jotenki oot aina tuntunut niin kivalta tyypiltä! Tosi ihanaa et sulla on asiat noin kivasti!!!
Ennikselle: Piti jo aiemmin kommentoida siihen sun viestiin siitä että ette tulleet hullua hurskaammiksi vain hulluiksi sen ultran jälkeen. Itse kävin silloin testin jälkeen siel ultrassa ja sekin tehtiin mahan päältä...höh! Eihän siinä mitään voi nähdä. Mullakin täti näki et joku alku siel on ja se oli kaikki mitä sain tietää. Meillä ei tainnut olla paikalla niitä jotka tekevät ultran alakautta.
Katri: Mä haistan kanssa vieläkin kaikki tosi tehokkaasti! Huomaan kaikki hajut heti! Eilen oltiin tuttaviemme mökillä ja ystäväni pojalla oli kakat housuissa. Haistoin sen heti...ja ei siinä mitään kyllähän ne normaalisti haistaa helpolla noi vahingot, mutta kun olimme ulkona ja lapset leikki rannalla useita metrejä meistä. Mulla on siis vieläkin tosi herkkä hajuaisti. Miten ihme on jos et tosissaan ole raskaana ja omaat tuollaisen hajuaistin!:) Kiva et susta tulee uusi lista-emo!
Omaaaa: Mulla on rinnat ihan turvoksissa ja aremmat kun aiemmin. Muutenkin ällöttää päivittäin eikä ole kyllä merkkiäkään siitä et oireet vähenisi. Siksipä olen todella pohtinut, jos tuo vuoto olisi sittenkin ollut jotain muuta. Valemekkoja en usko sen olleen koska olen kuullut et ne on lyhkäiset ja niukka vuotoiset eikä kipuja ole. Hematooma en usko sen myöskään olleen koska eihän siinä olis menkka-kipuja....Ainut vaihtoehto olis varmaan toi kaksoisraskaus...mutta tiedä sitten. Nyt olen kuitenkin päättänyt ottaa rennon linjan ja en tee tässä mitään sen kummempaa kun odotan. Kyllä sen luulis huomaavan jos raskaus jatkuukin. Mitään kipuja tai muuta hälyyttävää mulla ei ole.
Vielä Hannelelle: Joo hyvä kun otit mut pois plussanneista, kun ei tässä tiedä itsekkään mistään mitään:) Ja sen voi sitten myöhemmin muuttaa takas jos niin olis.
Terkut kaikille!
eka-vekara: Päivitin miehesi iän. Tulee sitten näkymään seuraavan päivityksen yhteydessä. =)
Elisabeth: Hajuista kanssa sen verran, että mieskin sanoi mikä savun haju, kun ei sitä itse haistanut. Mun nenään vain käy tosi pahasti ja alan suunnilleen yökkimään sitä. Periaatteessa en itsekään siihen raskauteen usko, mutta toisaalta mun myöhäsillä plussilla aiemmista, ei sekään olisi mahdottomuus että olisinkin, mutta ei vain vielä näy. Toivotaan, että ne vuotosi olivat vain harmittomia mitä joillekin on kanssa näyttänyt tulevan. Ja tosiaan sitten kun siltä tuntuu, niin ilmottele vain niin lisään sut takaisin plussanneisiin. =)
Hannele: Kiitokset vielä listaemoudesta! En muistanut sitä aiemmin sanoa. Kato toi pää on jo pehmenny näistä helteistä. ;)
Omassa navassa ei mitään uutta sitten aamun. Kaikki on ennallaan.
Missäköhän se ukkonen luuraa? Täytyy varmaan tsekata ukkostutka netistä....
Päivänjatkoja kaikille!
Tuohon meidän tuplakumeiluun liittyen pistetään toisaalta liitetty:
" Yksi kumi on parempi. Kahta kumia jos käyttää päällekkäin, niin vaara että kumit/kumit menee rikki, on suurempi, kuin siinä tapauksessa, jos käyttää vain yhtä. Kumit jotenkin hankaa keskenään, mikä voi haurastuttaa niitä."
Eipäs tuollanen olis tullu mieleenikään...
Onkos missään ukkostanut? Tämän paikan on ainakin kiertänyt. On kuin kasvihuoneessa olisi, yhtä kuumaa ja kosteaa. Ulkona +28 astetta, huhhuh!
Meillä ei ainakaan ukkosta. Tekisi kyllä hyvää, ainakin hetkeksi raikastuisi. Tosin nyt olen töissä, täällä on hyvä ilmastointi, mutta kotona meillä kansa hiki virtaa jo ajatellessa.
Jos olisi rikki mennyt, niin luulisi nyt että mies olisi sen huomannut. Tai sitten on vain niin pieniä reikiä ettei sitä tosiaan nähnyt. Noh, aika näyttää....
Sisälläkin saman verran lämpöä kuin ulkona, mutta ei ihan niin kosteata. Onneksi on tuo tuuletin hieman ilmaa kierrättämässä. Muuten ei kyllä pystyisi edes olemaan.
Tai yhden kokemuksen perusteella ainakin näin sanoisin. Mut mä vaan niin kamalasti odotan/toivon, että sä sittenkin olisit raskaana.
Ihanaa, kohta täältä töistä pääsee kotiin. Päivä täynnä. Ja töitäkin olen tehnyt, en pelkästään täällä palstalla pyörinyt.
Huomiseen taas!
Mulla kans on loma alkanut, jeee jipii!! :)
Hannele: Ihanaa, että ultrasta oli hyviä kuulumisia! Onnellista odotusta sinulle! :) Ja kiitos kovasti listaemoudesta ja seurasta! Käyhän tosiaan välillä kertomassa kuulumisia, varsinkin jos et meinaa ex-haahuihinkaan liittyä, niin ei voi sieltäkään käydä kurkkimassa.. Kiitos kysymästä, tänään vihdoin alkoi menkat. Perjantaina viimeks testasin negan (lauantaina oli häät, joten halusin vielä varmistaa ja uskalsinkin sitten juhlia kosteasti), joten ei yllätys ollut eikä suuri pettymyskään.
Katri: Kiitos, että alat listaemoksi! :) Tuo tieto tuplakumien ei luotettavauudestahan antaa taas uutta toivoa! Toivottavasti sielä kuitenkin olis joku kasvamassa, kun noita oireitakin on noin! bd
Nonna: Onnittelut työpaikasta! Toivottavasti nyt vihdoin ois tärppi käynyt myös vauvapuolella!! bd bd bd bd bd
Eka-vekaraa en ole tainnut vielä onnitella..?? Paljon Onnea ja suojelusenkeleitä pikkuiselle matkaan! :)
Elisabethille vielä lähetän tsempitykset! Voi kun sielä kaveri vielä olis matkassa mukana!!! Nuo oireiden vahvistumiset ainakin lupailis hyvää..
vm69 ja muille piina-aikoja eleleville: paljon plussasäteitä!!! +++++++++++++++++++++++++++++++++++++
On: Tänään vihdoin menkat alkoi kp 37 vaihtui 1. Viimeks perjantaina testasin kun lauantaina oli kaverin häät, niin halusin vielä varmistaa, että tohtii juominkeihin koskea, joten eipä nuo menkat yllätys ollut eikä tällä kertaa suurempi pettymyskään kun kerta jo tiesi.. Täytyy nyt vaan toivoa, että oli jokin häiriö vaan eikä jatkossa enää venähtäis noin pitkäks! Sitä saa näköjään olla varovainen toiveissaan, kun jossain välissä toivoin että kierto vähän pitenis, mutta en ihan tuota kyllä tarkoittanut.. ;) Nyt kun on loma, niin toivotaan, että se sais aikaan rentoutuneemman fiiliksen ja nyt jo VIHDOIN tärppäis! On tämä ihmismieli kumma kun se jaksaa vaan toivoa aina uudestaan vaikka kuinka monta kertaa joutuu pettymään.. Syksyllä pyyän sitten että aletaan tutkimaan, jos vaikka sitten apua saatas ja sitä kautta pikkuinen, mutta tämä kesä nyt vielä mennään näin.
Täälä meilläpäin ei ainakaan vielä ukkosta eikä sadakaan, mutta on kyllä sen verran pilvistä, että kuuroja saattaa tulla hetkellä millä hyvänsä..
Nyt kun lomalla oon, niin voi olla ettei paljoa ehi kirjotella, ku reissataan varmaan aika paljon. Joten toivottelenpa kaikille oikein mukavaa kesän jatkoa! :)
Katrillehan alko heti päivityshommia pukkaan! voin muuten kertoa että mulla myös on nyt hirmutarkka hajuaisti ja rinnat tosi arat! Voi kun ne tuplat ois pettänyt...
vm: Ai muistit vielä sen riidan... Minähän kävin tosiaan pikkuajelulla, eikä ihan niin pienelläkään vaan Oulusta Mikkeliin ja takaisin.
NONNALLE onnittelut sitä työpaikasta!
Ja kiitoksia ihanista sanoistanne! Tuleepa tässä spesiaaliolo!
Kiitän myös teitä kaikkia ihanasta seurasta
HANNELE + vilpertti
Sani: Oikein hauskaa lomaa sulle!
Hannele: Joo, päivitystä heti pukkas. =)
Nonna: En tainnutkaan muistaa sua onnitella työpaikan johdosta, joten... onneksi olkoon! =)
No niin, nyt täällä ukkostaa ja vettäkin sataa.... jipiii! Toivottavasti virkistäisi tätä ilmaa hieman. Aika hiljakseltaan kyllä ainakin vielä satelee, mutta toivottavasti silti auttaa asiaa.
terveiset mökiltä..Kyllä kesässä on parasta kun saa mökkeillä lasten kanssa. Täällä menossa eka kierto keskenmenon jälkeen. Nyt kp 20/ 26-28 ja ovis oli eilen. Ovis oli normaalia myöhemmin tässä kierrossa. Normaalisti tuolla kp14 tienoilla. taitaa tulla pitkä kierto pitkästä aikaa. No parempi sekin kuin super lyhyt. Mieli alkaa taas olla toivoa täynnä ja katse tulevaisuuteen suunnattu jälleen. Viimeisin km otti todella koville itselleni ja koko perheelle. Näytti että ero tulee mut taas on paremmin. Plussia on tullut mukavasti tännekkin puolelle!! Hyvä Hyvä!!
Mä oon nykyään tosi laiska kirjoittamaan, tai sitten se johtuu uuden kierron alkamisen aiheuttamasta pettymyksestä. Mulla oli viime viikolla menkat ja otin jotenkin yllättävän raskaasti sen, kun ensin testasin negaa viikko sitten lauantaina ja sitten seuraavana päivänä menkat alkoivat. Mies on nyt jotenkin ihan kympillä tässä vauvanyrityksessä mukana, sanoi vaan et nyt touhuillaan aina to-su joka päivä kun hän on kotona. Nyt torstaina kun tulee niin mul sit lauantaina suurin piirtein pitäis olla ovis. Ollaan menossa Poriin Yyteriin kahestaan viikonlopuksi niin kaipa se siitä sit..
Täällä on tullut ihan hirveästi plussia, mahtavaa:
ENNIS, EKA-VEKARA, TITI Paljon paljon onnea, suojelusenkeleitä matkaan!! Toivotaan, että kaikki nyt menis hyvin!
Elisabeth: Sulla aika jännä tilanne, jotenkin mun mielestä kuulostais, että raskaus kuitenkin olis jatkunut. Toivotaan niin! Oletko ultraan menossa vai testailetko vielä? Kyselit miten raskausoireet ovat kadonneet keskenmenon jälkeen. Mulla ne loppui jo ennen keskenmenoa ja vähän ihmettelin sitä.
Katri: Tosi pitkäksi sulla kierto venähtänyt, aattelitko lääkäriin mennä vai onko siellä niin semmoista etteivät ala asiaa hoitamaan. Luulis että jotain apua löytyis. Ellei sit tietty myöhemmin vielä plussa kuitenkin tuu. Aika jännää.. Btw, tosi tosi kivaa että otit listaemon hommelin!!
Nonna-80: Onnittelut uudesta työpaikasta! +++++++++++++-säteitä lähettelen!
T: Liliane
Mä en tässä oikein ole vielä päättänyt et mitä tekisi. Tilanne on jotenki niin epämääräinen. Odotan vielä muutaman päivän ja jos oireet eivät katoa niin soitan varmaan neuvolaan. Aion kysästä tilanteesta ja eiköhän ne sitte ohjaa eteenpäin. Mä laittaisin muuten kaikkia oireita ihan psyykkeen piikkiin(eli et kun toivois olevansa raskaana niin kuvittelis oireita) mutta kun noi rinnat on ihan turvonneet ja kipeät...ei niihin luulis pystyvän omalla tahdolla vaikuttaan...kai;)
Viime km:n jälkeen mulla oireet katosi aika nopeasti ja tosissaan jo ehkähieman ennen sitä. Siinä mielessä hämmentävää et nämä oikut eivät ole lähteneet...toisaalta niistä kahdesta runsaammasta vuoto päivästä on kulunt vasta viikko, silti luulis et oireet ainakin alkais vähenemään. Kiva pyöritellä näitä juttuja:/ Toisaalta mulla on tällä hetkellä aika kevyt mieli. Jotenkin mieli lepää eikä tämä tilanne hirveesti paina, vaikka tietty olis kiva saada selville totuus, mutta eiköhän se ajan myötä selviä!
Terkut kaikille muillekkin!
Ei ole ukkosta täällä ollut, vaikka ilma on melko lämmin. Vois tehdä terää pieni raikas ukkos-kuuro...huom, pieni!
Helteiset terveiset Riikasta. Matka onnistui loistavasti. Enkä " kai" jäänyt kiinni selityksistäni. ;-) Tai sitten ystävämme olivat niin korrekteja ja fiksuja, että eivät edes viitsineet udella mitään sen enempää. Hirmuisen kaunis kaupnki tuo Riika, varsinkin se vanhan kaupungin osa. Suosittelen lämpimästi. =)
Olen niin poikki, että en kovasti jaksa tänään kommentoida. Yritän huomenna tulla kirjoittelemaan jossain välissä paremmalla aikaa.
ON:ää sen verran, että kun tulin kotiin, niin tein tuon Apteekin testin ja puolitetun Aconin testin (sen herkimmän) vertailun vuoksi ja Apteekin testi antoi ihan selkeät tasavahvat punaiset viivat vierekkäin, mutta Aconilla nyt sain kyllä yhtä tumman viivan kun kontrolliviivakin, mutta se oli paksuudeltaan ehkä puolet tuosta kontrolliviivan paksuudesta. Heti mulla lähti nuo viivan molempiin piirtymään, mutta eivät ihan heti niin tummina pamahtaneet ruutuun, vaan hetken odottamisen jälkeen. Lopputuloksena on kuitenkin kaksi tasavahvaa viivaa Apteekin testissä ja kai minä siihen sitten luotan. Raskaana ollaan.
Vuotoja ei ole toisaiseksi näkynyt, mutta eihän tässä ole päästy kun muutama päivä eteenpäin. Mutta kyllä noi niin selkeet viivat on, että kai mut sitten voisi sinne plussauslistaan liittää. Pakko ajatella positiivisesti, että kolmas kerta toden sanoo ja toivon mukaan kaikki menee hyvin.
Onneksi matkasta kuitenkin pystyin nauttimaan, vaikka jännittikin. Vielä kun tuo Mallorcan matka saataisiin menemään onnistuneesti läpi ilman vuotoiluja ja mieluusti tietysti seuraavat 9kk. =)
titi75 (4 ja risat)
Titi, tosi hieno tuo sinun tilanteesi. Minäkin toivon, että kaikki menee sulla hyvin seuraavat 9 kuukautta. Olen " kade" sinulle tulevasta Mallorcan matkastasi. Minne päin saarta olette menossa? Olen itse nuorena asunut ko. saarella ja se on minulle vähän kuin toinen koti. Aina kun kuulen jonkun matkustavan sinne, tunnen piston ja kaipuun sydämessäni. Olenkin ajatellut, että jos vauvaa ei meille enää suoda, niin seuraavan vuoden aikana lähden tyttöjen kanssa käymään siellä.
Meille ei suotu edes pieniä sadepisaroita eilen, ukkosesta puhumattakaan. Kukapa ukkosta sinänsä kaipaakaan, mutta hetkeksi olisi ainakin raikastunut.
Hyvää paivää kaikille.
P.S. Hannele:En siis ollut ainoa johon teit vaikutuksen.
...ja täten ojennan listaemon tehtävät Katrille!
KATRILLE pahoittelut negasta. On se ihmeellistä, että miksi miksi miksi... Mutta sinuna kuitenkin pitäytyisin raittiilla linjalla jos kuitenkin ennenkin plussat on tulleet niin myöhään. Toivotaan vielä kuitenkin sitä " vahinkoa"
Mikä on SANIN tilanne? Joko oot testannut?
Tämän viikkoiseen pinoon en siis siirtänyt TITIÄ, ENNISTÄ ja EKA-VEKARAA plussanneisiin. Sitten kun sinne uskaltaudutte niin ilmoitus listaemolle =o) ELISABETH, siirsin sut pois plussanneista vaikka en oikeen tiiä oliko oikea ratkasu. Toivon mukaan sulla olis vielä pikkuinen kyydissä kaikesta huolimatta! Mutta kunhan tilanne selkiää niin Katri voi siirtää sut takaisin plussanneisiin.
Päättyihän mullakin ensimmäinen onni np-ultraan mutta siitä huolimatta uskallan nyt kuitenkin jo irtaantua täältä, kun perjantaina kuitenkin oli ultrassa kaikki hyvin. Tuntuu kuitenkin lottovoitolta ja sekin että nyt jo tämä raskaus on huomattavan paljon pitemmällä kuin viimeksi vaikka nyt ei ajasta puhutakkaan! On pieni sydän ja napanuora (sekin näkyi ultrassa), on 1,5-senttinen olento... =o)
Näkyikö siinä Enniksen epämääräisessä mahanpäällysultrassa etes sitä oliko siellä yks vai kaks yrittäjää?
KATRI: Ja nyt itse asiaan! Mää oon pitänyt listaa omalla koneella wordilla johon oon tehny muutokset ja sitten siitä aina kopioinut uuden pinon alotukseen. Tuon listanhan saat kaikkine väreineen ja muineen kun vastaat nyt tuohon minun aloittamaan viestiin ja valitset sitten " lainaa alkuperäistä" , sillon se alkuperänen ilmestyy siihen tekstikentään mistä voit sen kopioida itselle ja siinä on ne kaikki lihavointi- ym merkinnät valmiina. Sitten vain muutoksia jos niitä tulee (ja toivottavasti tulee paljon plussanneita)! Kysy vain jos on kysyttävää vielä. Ja sinäkinhän otat tämän pestin vain väliaikasesti, voihan olla että alat sinäkin tehdä vaihtoa odotuspuolelle hyvinkin pian ;o)
Kyllä mää tuun käymään täällä, varsinkin nyt alkuun varmasti tosi usein, koska en kuitenkaan ajatellu liittyä ex-haahuihin tai mihinkään muuhunkaan vakiryhmään odotuspuolelle. On mulla kuitenkin vielä puolukat joten kyllä sitä yhdessä ryhmässä nyt riittää kirjottelua. Joten varmaan tuun aina vähän väliä käymään täällä ;o)
Kovasti nyt vauvaliimaa TITILLE, EKA-VEKARALLE ja ENNIKSELLE sekä hirmuisesti plussasäteitä kaikille muille!
HANNELE + vilpertti rv 8+1