*~* HAAHUT viikko 28 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Km 07/06?
[b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.
[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 33 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006
[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006
[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la 24.6.2006
[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006
[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006
[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006
[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006
[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 22.2.2007
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
Kommentit (116)
kiitos katri että alat meidän emoksi.
ja kiitos hannelelle hyvin hoidetusta hommasta, ja tervemenoa sinne odotuspuolelle!! =)
ellulla se jännitys tiivistyy.. on rasittavaa elää epätietoisuudessa. jospa siellä oireista päätellen kuitenkin on porukkaa kyydissä.. millions sulla olikaan se eka kunnon ultra?
sanille rentouttavaa lomaa
ja nonnalle onnittelut uudesta työpaikasta!
ja titille onnittelut plussan vahvistumisesta
(.) väsyttää niiiiin törkeästi! en eilen jaksanut edes illalla käydä koneella. menin nukkumaan puoli yheksän, ja aamulla väsytti vielä niiiiin hemmetisti, että soitin työharjoittelupaikkaan ja valehtelin että poika on kuumeessa, enkä tule töihin.. noloa.
no oltiin pojan kanssa sitten kotona, ja otettiin vielä kolmen tunnin päikkärit, ja pian alan olla taas valmista kauraa höyhensaarille. uskomatonta, eikö?
meillä on huomennakin vielä " vapaa" , ja ehkä torstaikin, jos tuntuu siltä.
siinä ekassa vatsan päältä tehdyssä ultrassa neuvolassa ei näkynyt viime perjantaina siis muuta, kuin että kohtu on kasvanut, ja istukkakudosta ja vesipussi. eli.. yhtä tyhjän kanssa oli se.
tän viikon perjantaina olis se eka kunnon ultra yksityisellä. voi juku miten aika meneekin hitaasti!!!
ja voi, kun siellä näkyisi se syke.. liian monesti olen kuullut sanat, että olen kovin pahoillani, mutta ei täällä näy sykettä, ja kehitys näyttäisi valitettavasti pysähtyneen viikolle...
mun pitää kuitenkin sen ultran jälkeen käydä töistä hakemassa työvaatteet yms ensiviikkoa ja koulua varten, ja jos kaikki oli ultrassa hyvin, varmaan teen sen päivän sitten loppuun, eli noin 3h jäis työaikaa.
ens viikolla olis sitten taas koulua, ja sellä pääsee kovasti helpommalla, ja päivätkin on lyhyempiä kuin töissä. jospa sitä jaksaisi sitten.
että sellaista täällä..
-ennis- rv6+4
Jumppis: Voi tylsä juttu! Yritä kestää! Kyllä sitä aina niin rankasti pettyy kun tärppi ei käykkään:/ Jaksamista! Huomenna lennät jo kovaa kyytiä kohti uutta määränpäätä ja kenties siellä on sun pikku vaavisi odottelemassa:)
Ennis: Mullahan oli muuten vastaavanlainen ultra-kokemus kun sulla silloin ihan alussa. Tekivät vatsan päältä ja eihän siinä mitään näkynyt muuta kun pieni alku...ja täti totesi et kyllä sielä jotain on alkanut.
Nyt seuraava ultra mulla on ensiviikolla keskiviikkona, mutta sekin on mahan päältä tehtävä...toisaalta jos raskaus on jatkunut kyllähän se sitten näkyis jo ehkä hieman paremmin kun silloin pari viikkoa sitten. No ainakin sen näkee jos siellä ei mitään enää ole. Mä olin tota aikaa jo perumassa tänään, mutta juttelin sitten niiden kanssa ja olivat sitä mieltä et ei aikaa kannata perua. Eli meen sitte ensi viikolla. Itseni tuntien mä varmaan hynttyytän vielä loppu viikosta apoteekkiin uutta testiä hakemaan;)
Kiitos kaikille rohkaisevista viesteistä! Nyt on vatsassa nipistelyjä ja kevyttä menkka jomotusta. Rinnat on todella arat ja kiristää... Saas nähä kuinka tässä käy!
Terkut kaikille!
Vielä en luovuta vaan " nautin" piinailusta. Viikonloppuna varmaan alkaa tuhruttelu ja siitä sitten taas jatketaan...
Titi, uskalla vaan. Sinne mun velikin lähtee parin viikon kuluttua. Ja minä vihreänä kateudesta täällä koti-Suomessa elän vaan kuun kierron mukaan tärppipäiviä kyttäillen. Pitäisiköhän kenties suunnata ajatukset muualle.
Vie sinäkin sinne tutuille terkkuja!!
elisabeth: milloin sulla se ultra on? pidetään peukkuja josko siellä oliskin joku mukana!
Jumppikselle pahoittelut ferrarin kahaamisesta paikalle. Ite miettii että montakohan samanlaista pettymystä vielä on edessä ennenkuin sen plussan voi saada. Tsemppiä kuitenskin.
Pipsa79: oikein rentouttavaa matkaa sinne Englantiin ja yritä ottaa kaikki lomasta irti joka tapauksessa, tuli se täti sitten mukaan, tai paremmassa tapauksessa masuasukki.
Ennis; 2pv ultraan, pidän sullekin peukkuja ja olen hengessä mukana. Toivottavasti pikku sydän siellä pumppailisi jo oikein kovasti.
ON: havahduttiin mieheni kanssa sitten eilen, että enään kk kun lähdetään Thaimaan lomalle, jipii. Mutta, rokotukset on ottamatta. olen menossa ihan nyt hetken päästä työterkkarille, niitä saamaan, kun jotkut niistä pitäis ottaa viimeistään kk ennen matkaa. mut entä sitten jos olenkin raskaana? Silloinhan ei niitä kai parane ottaa? On tässä dilemma. Eilen kun ajan varasin niin sanoi, että terkkarin kanssa voi sitten keskustella asiasta ja se päättää kumpi parempi. meneillään on kp21/28-33. Ja paha luulosairaus vaivaa, sanoin jo eilen miehelle kesken Ikeaostosretken, että nyt just alkoi tuntua siltä että olen raskaana. ---no kuvittelin että vatsastavähän nippaisi. Että tällaista täällä tänään. Lähden nyt käymään siellä terkkarilla.
Mun ei pitänyt, mutta kävin eilen ja tänään vähän kurkistelemassa tuola ex-haahupuolella. Raskaanahan olen ja siinä tapauksessa kai sielä voin keekoilla, mutta varovaisesti kuitenkin. Eli tällä hetkellä siten varmaan haahuilen ja ex-haahuilen. Hannele kun mua jo kovasti sinne toisella puolelle vikitteli... ja varmaankin siksi, että sielä suurin osa on jo tosi pitkällä raskauksissa ja näitä alkuraskauden tallaajia sielä tuntus nyt olevan aikas vähäsen laisesti.
Himputti sentään...sain lievähkön hiivan tuliaiseksi sieltä Riikasta. Se on mulla aina yleensä vaivana noissa ulkomaanreissuissa kun olen tosi herkkä. Canesten kapselin asetin sormin (sillä asettimella olis voinut mennä liian syvälle) eilen yöksi vaikuttamaan ja nyt on vähän parempi olo. Pintalimakalvot tosi on arahkot. Nukuin viime yön järjettömän huonosti, mutta varmaan osaltaan siksi, että nyt kun taas raskaana ollessa saa ravata veskissä yölläkin vähän väliä, niin piti vaan sinnitellä ja sinnitellä, ettei montaa kertaa olis käynyt, ettei se sulanut Canesten tulisi heti sieltä pois, vaan pääsis imeytymään. Pitänee mennä päikkikselle tässä jossain vaiheessa.
Puoli kahdelta alkaa kummilikan 1v synttärit, sitten alkuillasta mennään varmaan haukkaamaan jotain johkin ja sitten sieltä leffaan ensi-iltaan katsomaan dadaa yllätys yllätys Johnny Deppin Pirates of Caribbean 2. Jihuu...ja jippii! Liput hain jo pari vkoa sitten valmiiksi odottaman. Toivoton Depp-fani...ei voi mitään. =D Ihana ilta siis tulossa.
Taidan mennä levolle. =) Huomasin juuri, että nyt on tosi huono olo... :P
titi75
.. mene titi vaan kurkkimaan ex-haahuihin, kyllä kai kohta mäkin uskaltaudun : ) Ootko kokeillu hiivaan ihan maitohappobakteerikapseleita paikallisesti? Siis emätinpuikkoja? Mulla ne auttaa hiivaan kun taas noi varsinaiset hhivalääkkeet on liian väkeviä/vahvoja.
Voi että jänskättää Elisabethin ja Enni-Maijan puolesta, olisipa ne ultrat pian ja kaikki siellä hyvin!!
ON: lekuri soittikin mulle niistä tukostaipumustestijutuista.. eli kun hoitsu sanoi muutama viikko sitten,että tulokset näyttäis alustavasti olevan normaaleja, niin nyt selvisi, että alkuun on testattu vain joku vuototaipumustekijä. Lääkäri oli viime viikolla tilannut puhelimitse sitten sen varsinaisen tukostaipumustestin ja hoputtelevat tuloksia mulle niistä. Ja lupas varata alkuraskauden ultran sairaalaan 3,5 vkon päähän! Yleensä meitin sairaalassa ei noita alkuraskauden ultria tosissaan tehdä kuin 3. km:n jälkeen tai kovissa vuoto/kiputapauksissa..
jännittää taas ihan hirveästi! Kyselin, voisinko ottaa niitä minidisperiinejä " varmuuden vuoksi" ennen tulosten saapumista, muttei suositellut. Jos se tukostaipumus on, niin kuulemaa kerkiää vielä aloittaa naistenklinikan lääkärin kanssa ne Klenaxen(??) pistokset.
huoh, odottavan aika on pitkä.
Eikä oireitakaan ole, ihan epätodellinen olo. Ja mitäs vaikka oliskin, ei ne viimeksikään luvanneet hyvää.
eka-vekara 4+5
Kylläpä tuli haikea olo kun heräsin aamulla kun kännykkä herätti. Olin laittanut muistutuksen milloin on ultra..Tänään se olisi ollu jos kaikki olisi menny hyvin : (
Semmoista minä kysyisin ihan uteliaisuuttani että mikä tuo tukos-juttu siulla on...?Onko se jokin sairaus vai?
Toivottavsti kaikki menee hyvin raskudessasi, db bd db ja vielä tarrasukkiakin! :-)
t.sanny80
niin eihän tiedä onko mulla tuo tukostaipumus. Yksinkertaisuudessaan tarkoittaa sitä, että veressä on hyytymistekijöissä häikkää -> mahdolliset veritukokset istukassa keskeyttävät raskaudet. Mulla on ollut 2 km tämän vuoden puolella, lisäksi äidin suvussa on veritulppia + siskolla useita keskenmenoja. Lisäksi minulla oli erittäin vaikea raskausmyrkytys 2003 pojasta (tutkimuksissa on löydetty yhteyksiä tukostaipumuksen ja raskausmyrkytysten välillä).
Nämä kaikki yhdessä saattavat viitata tuohon tukostaipumukseen, mutten siis vielä tiedä. Jos sellainen taipumus on, niin hoitona ovat Klenaxen-pistokset, jotka vissiin " ohentavat" verta, tai ainakin estävät niitä veritulppia. Yleensä tutkitaan vasta 3 km:n jälkeen, mutta sain kinuttua juuri noiden sukurasitusten ja raskausmyrkytyksen takia " jo" nyt..
vähän ällöttää?? R-oire?? vai helle + maha täynnä ruokaa?
kävin siis saamassa ne matkarokotukset. Terkkari tuikkasi ne käsivarteen ja sanoi, ettei ole haittaa vaik nyt oliskin raskaana. On kuulemma kahdenlaisia rokotuksia: eläviä vasta-aineita ja kuolleita. ja näistä jälkimmäisistä ei ainakaan ole haittaa raskaana ollessa. Että nyt tiedämme tämänkin.
Plääh, töissä ei huvittaisi olla lainkaan, kun melkein kaikki muut on lomilla. Taidankin lähteä tästä kotiin. Eipä tässä muuta. Kunhan kerroin.
Eka-Vekara: Olen vaan nyt tässä parina päivänä ihan suun kautta ottanut noita maitohappobakteerkapseleita, mutta varmaan tässä vaiheessa tosiaan ne emätinpuikot olisivat olleet parempia. Mullakin tuo hiiva on nyt sen verran lievää, että voipi olla, että ne emätinpuikot olisvat voineet olla neutraalimpi ja auttavampi vaihtoehto kun tuo vahva Canesten. Laitoin sen nyt kuitenkin kun toivon, että saan nää oireet häviämään ennen seuraavaa matkaa, eikä tässä oli kun 3pv aikaa siihen. Toivotaan, että lähtee pois tuo kiusallinen vaiva.
Mullahan on kans tosiaan ne kax km takana ja tulivat ihan perättäin ja melki samoina ajankohtina meni kesken. Teetätin sen tukostaipumuskokeen ihan omakustanteisesti yksityisellä, kun ei miehemme kans haluttu sitä kolmatta raskautta jäädä riskillä odottamaan jos jotain löytyisikin, niin pääsisimme heti avittamaan raskautta niillä pistoksilla. Mitään ei kuitenkaan löytynyt. Eikä käsittääkseni suvussa ole tuollaisia perintötekijöitä kun mitä suvustasi on löytynyt. On kyllä hyvä, että sait kunnalliselta puolelta kinuttua itsesi kokeisiin. Toivotaan, että saat loput tulokset pian. Mulla siis siitä eikä muistakaan kokeista löytynyt mitään, joten pakko yrittää luottaa siihen, että ne 2 km:a olivat vain todella huonoa tuuria. Pelottaa silti kovasti. Olisi helpompi olla asian kanssa kun tietäisi, että tälle kierrokselle saisi jotain ¿lääkettä¿ mikä auttaisi raskaudessa turvallisesti eteenpäin. Mutta eipä taida sellaista löytyä. On vain jaksettava kiltisti odottaa.
Elisabet ja Ennis: Täällä myös jännään niitä teidän ultria. Voi kumpa tosiaan sielä kaikki olisi hyvin ja voisitte rauhallisemmin mielin keskittyä raskauteen.
Nipsu: Olipa kurja herätys Sinulla. Ite kans noiden raskauksien jälkeen vielä pitkään kumittelin ja pyyhin yli kalenterista ajankohtia, joita olin jo etukäteen merkinnyt sinne odottamaan. Ja silti kun joku oli unohtunut poistaa sieltä ja sitten kun se tuli vastaan, niin tosi haikea mieli aina tuli. *haleja ja tsempityksiä sinne*
Puhbear: Hyvä kun sait pistokset otettua, eikä niistä ollut vaaraa mahdolliselle raskaudelle. Toivotaan, että plussatuulet ovat puhaltaneet. Oltiin miehen kanssa Thaimaassa häämatkalla¿se oli se paketti¿3 yötä Bangkokissa ja 7 yötä Koh-Samuin saarella. Aivan mahtava paikka. Sydän jäi sinne. Toivottavasti joskus pääsen sinne vielä uudelleen. Ei ole montaa viikkoa enää jäljellä teidänkään reissuun.
ON: Huono olo jatkunut aaltoilevana koko päivän ja masussa nipistelee aika ajoin sieltä sun täältä¿mutta ei sellaista samanlaista kun menkkajomotus. Onneksi sain tuossa päikkäritkin nukuttua, kun viime yö meni ihan harakoille¿en saanut nukuttua kun oli se hiivakapseli asennettuna ja yritin sinnetellä, ettei tarvisi mennä pissille. No kun pissatti, niin eihän siinä pystynyt nukkumaan. =( Nuo päikyt onneksi vähän helpotti oloa.
Soitin muuten tänään sille lapsettomuuspolin ylilääkärille, vaikka olikin kesälomalla. Kun se antoi vielä itse käyntikorttinsa ja sanoi, että jos tässä jotain yllätyksiä tulee ja nimenomaan jos raskaudun ja pitäs päästä ultraan, niin soita. Että jos hän liikkuu mökiltä kaupungissa, niin hän voi sen ultran pikaisesti käydä suorittamassa. Hirmu kiva lääkäri kyllä. No mä soitin sit sinne joskus kahden aikaan ja pahoittelin että häiritsen loma-aikana, ja kerroin että tässähän kävi sitten juuri niin, että raskauduin nyt sitten kuitenkin tässä lomien ja polin ollessa kiinni. Että mitäs nyt tehdään? Lähinnä halusin varmistaa, että koska se ensimmäinen ultra sen mukaan piti katsoa kun on näitä km:ja ollut, että jos joku menee pieleen, niin että päästäis vielä sitten kiinni mahdolliseen km:n aiheuttajaan. Ensin sanoi, että jos tulisin sillon heti kun se poli taas aukee, eli ma 31.7. Mulla pitäs sillon olla niitä viikkoja 7+3, mutta kun sen alkion kasvu on aina pysähtynyt siihen 6+3 tai 6+4 tietämille, niin periaatteessa se haluaisi tsekata tilanteen vielä jos mahdollista, niin ma 24.7. Eli pyysi ottamaan yhteyttä kun palaan sieltä Mallorcan reissulta. Tullaan sillon lauantaina ja sit ma varmaan heti soitan sille. Ja toivon, ettei mitään vuotoja ole siihen mennessä ilmaantunut. Ja luulen, että jos tuossa ultrassa näkyis se mitä pitääkin ja mielellään niiden hyvillä laitteilla pitäs sykkeenkin näkyä, tai jotain pientä vilkutusta, niin sitten veikkaan, että sitä tsekkausta jatkettas vkon tai parin välein. Daa _tiedän_ että se tulee h********n kalliiksi, mutta jos sitten jos jotain vielä tapahtuu, niin josko sitten pääsis johonkin vian ytimeen kiinni tai saisi otettua jotain lisäkokeita. No ainakin olen tyytyväinen, että sielä asia on otettu oikeaksi asiaksi ja ne tietävät meidän km:sta kärsivien huolen. Toki mitä ne ei tekis kun siitä kalliin korvauksen saavat, mutta sitä paremmalla syyllä. Se on pieni hinta omasta mielenrauhasta ja pikkuisen hyvinvoinnnista. Eikös vaan?
Nyt olen siis sillain tyytyväisin mielin, että tiedän että matkan jälkeen alkaa sitten totaalinen piina koska ultra saattaa olla siinä heti parin päivän sisään. Huh huh¿ Toki jäi siihen vielä se vara, että jos se lääkäri ei satu silloin juuri olemaan kaupungissa tai hänellä on omia kiireitä tai matkoja, niin sitten se varmaan väkisin siirtyy sille seuraavalle viikolle. Voi kumpa mitään vuotoja ei nyt alkais tulemaan tuola reissussakaan. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin alkaa, mutta toivotaan parasta.
Oho tulipa vuodatusta. Nyt meen laittamaan tukkasuortuvat kondikseen ja alan valmistautumaan kaupungille lähtöön. Mennään ensin tosiaan haukkaamaan jotain ja sitten sinne leffaan. Jippii !!!
Niin ja kummitytön synttärit meni kivasti. Taisi viime kerralla jotenkin vähän vierastaa, mutta nyt oli likka kyllä yhtä hymyä koko visiitin ajan ja siitä on kyllä kasvanut varsinainen pikku prinsessa ja kova touhupeppu ja marakatti. Kaiken aikaa liikkeessä. Aivan ihana. =)
titi75
Mäkin yritin, muttei uni tullut silmään. Ikävää olla hereillä, kun kello soi ennen kuutta aamulla. Olen mä joskus valvonut melkein koko yönkin. Mulla on aina silloin tällöin näitä unihäiriöitä. Ottaa päähän!!
Mullakin tutkittiin tota tukostaipumusta, koska istukasta löytyi hyytymä. Ja sit meidän (mies ja mä) veret tutkittiin muutenkin. En edes tiedä mitä etsittiin, mutta syytä keskenmenolle ei löytynyt. Ihmettelin, että julkisella puolella niin tarkkaan tutkittiin, mutta kai se keskenmeno viikolla 20+5 oli sen verran kova juttu, että halusivat meille jotain selitystä.
Mä lähden nyt laskee lampaita. Tai sit mä kuvittelen olevani Mallorcalla... niinkuin kohta eräät... ja lasken siellä rannalla simpukoita.
hyvää yötä, varmaan aamulla tavataan. Vai onko kukaan hereillä? Missähän Lizie on? Lomalla varmaan, en muista.
Selvisin töihin. Olo on kuin zombiella...
Varmaan olen sen näköinenkin.
Jumppis: Harmillista, että ne menkat nyt sitten tuli. Jaksuja sinne ja tsemppiä ensi kiertoon! bdbdbd
Ennis: Huomennahan sulla oli se ultra? Onnea sinne, toivottavasti se pikkuinen sieltä näkyy. bdbdbd
puhbear: Vai oikein Thaimaaseen asti lähdette. Minne päin? Oletteko kauankin?
titi: Haahuile täällä vaan niin kauan kuin siltä tuntuu. Ja tervetuloa kertomaan kuulumisia sitten myöhemminkin kun olet jo exien puolelle siirtynyt. Mitäs tykkäsit siitä Deppin leffasta, oliko hyvä? Ekan olen nähny ja siitä kyllä tykättiin miehen kanssa molemmat. Onpas teilläkin ollut tosi unohtumaton häämatka. Me käytiin häämatkalla Kreetalla, viikko oltiin. Se olikin meidän kummankin eka etelän matka, eikä sen jälkeen olla käyty. Syyskuussa tuleekin jo 12v...
Nipsu: Olipas harmillista, että oli tuollainen muistutus jäänyt. Mutta niinpä nuo keskenmenot muistuttaa välillä milloin mistäkin. Mullakin olisi ollu nyt maanantaina la, mikäli ei olis loppuvuodesta menny kesken. Kyllähän sitä kieltämättä mielen pisti vähän matalaksi sinä päivänä.
titille vielä: Sulla on kyllä kovin samanlaista oloa kuin mullakin, tosin sillä erolla, että sulla se plussa jo näkyi. Mullakin on ollut sitä huonoa oloa pitkin päivää tässä jo muutamia viikkoja ja masussa on myös nipistellyt silleen ei menkkamaisesti. Välillä jopa vihlaisuja. Mutta onpas sulla kyllä kiva lääkäri, kun noinkin voi soitella loman aikana. Tosi kiva juttu! =)
vm69: Kyllä mä olin vielä hereillä silloin kun olit kirjoitellut tuon yöllisen. En vain jaksanut enää mitään silloin laitella. Pitipähän vain käydä lukasemassa vielä pikimmältään ennenkuin laittelin sitten konetta kiinni. Harmillista, ettet sitten oikein saanu nukutuksi. Toivottavasti ensi yö sujuisi paremmin.
ON: Menkkoja ei vieläkään ja oireitakin on aina vaan. Sitten olen nyt huomannut, että jos vähänkään reippaammin kävelen, niin maha menee yhtäkkiä omituisen kovaksi ja kireäksi ja lisäksi tuntuu jotenkin ilkeältä. Mutta kun hidastan vauhdin suunnilleen löntystelyksi, niin sitten ei tunnu. Kumma juttu tuokin...
Jaa' a, tänään en tässä enää niin kauaa olekaan. Pitää lähteä vanhempieni luo poimimaan mansikoita. Niillä itsellään on jo tarpeeksi, 9 ½ purkillista soseutettuna ja sokeroituna pakastimessa ja pari torttuakin ovat leiponeet. Eilen kun sain tiedon, että pitäisi mennä poimimaan, niin sanottiin, että ota ämpäri mukaan, niitä tulee niin paljon. Ja sunnuntaina mennään sinne miehen kanssa sitten molemmat, kun on taas lisää noita mansikoita kypsynyt. Että mansikkasouvia täälläkin. Huomasin vain, että neronjalla ja joillakin muilla on kanssa tuolla exien puolella tuota mansikan pakastamista ollut.
Huh kun väsyttäisi niin mielettömästi, mutta en voi nukkumaankaan mennä, kun tuossa klo 10 maissa pitäis alkaa lähteä. Nykyisin kun en enää kellon soittoakaan kuule, niin ei uskalla. Varsinkaan mun unenlahjoilla, kun ne unet on aina jotain 2-3 tuntia sitten kerralla...
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!
Tulin nyt käymään täällä kun en oikeen muuallekkaan osannut. Mulle on tullut nyt just aivan hirveä pelko ja kohta olen lähes hysteerinen! =o( Nimittäin ensin voin kaks viikkoa tosi huonosti, lähestulkoon asuin vessassa mutta NYT, aivan kuin silmäniskusta, on huono olo loppunut. Jonku päivän on ollu myös tuo alavatsa kipeä... Pelottaa että jos tää nyt on sitten sitä, mistä ne jotkut puhuu, että kun oireet loppuu aivan ykskaks, ja sitten jälkikäteen selviää että sikiö on kuollut silloin...
Alkuviikosta voin vielä vähän huonosti mutta huomattavasti vähemmän ku edellisviikoilla - ja nyt on sitten jo toinen päivä ettei minkäänsortin pahoinvointia... Rinnat on sentään vielä arat. Ei mää en suostu uskomaan että joku olis huonosti!! P**kele kun siihen np-ultraankin on vielä 4 viikkoa, mitä jos siellä sitten selviääkin jotain ikävää...!?!? Huolehdinko ja panikoinkohan mää vaan ihan turhaan...?
HANNELE rv 8+4?
Oireiden katoaminen ei välttämättä tarkoita yhtään mitään. Tiedät sen varmasti itsekin, mutta uskon, ettei se tieto mitään hyödytä, jos pelottaa.
Jaksamista sinne! En mä muuta voi kun lähettää virtuaalihaleja ja taputtaa selkään " älä suotta murehdi, kaikki on ok" .
vm69: Mä oon kans nukkunu viime viikot tosi huonosti, edellisyönä jotain 1,5 h ja sitten aamuvuoroon.. Sitten olikin eilen pakko töitten jälkeen ottaa parin tunnin päikkärit, eikä meinannu silloinkaan uni tulla vaikka väsytti ihan sikana. Viime yönä nukuin " jopa" 5 tuntia..
Katri72: Kyllä niin kuulostaa sun oireet raskaudelta, aikast jänskää...
Hannele-81: Koitahan ottaa iisisti vaikka varmasti on tosi vaikeaa, jos niin kauan joutuu ultraa odottelemaan.. Paaaaaljon tarrasukkia pikkuiselle joka tapauksessa! Toivottavasti tuo oireiden väheneminen ei kuitenkaan merkkaa mitään.
ON: Suuri pettymys: olin bongaavinani oviksen eilen, taas muutaman päivän etuajassa. Mies tulee tänään illalla vasta kotiin ja oli tarkoitus viikonlopun ajan tehokkaasti ovista hyödyntää, kun sinne Poriinkin kahestaan lähdetään. Nyt on ihan " kuiva" olo eli se varmaankin oli eilen. Ja viimeks puuhailtu sunnuntaina ennen ku lähti. Voi että ketuttaa!!!! V***u...
T: Liliane kp 12
Täällä ollaan ihan hukassa. Veden tulo loppui yhtäkkiä koko meidän asuinalueelta eilen n. klo 14 jälkeen. Lupasivat, että korjataan tähän aamuun mennessä, vaan eipä näy vettä vieläkään. Vessoja ei voi vetää ja hampaat pesin viimeks eilen aamulla. Yäks miten likainen olo. Tuossa meidän lähellä rakennetaan isoa liikekeskusta ja sielä joku kaivurimies oli sitten vahingossa sillä kaivurilla vetänyt vesijohdon poikki. Tänään viimeksi soitettiin, että koskahan se saadaan kuntoon, kun tää elo ilman vettä on kyllä tosi hankalaa ja sieltä sanottiin nyt sitten ettei osata arvioita miten pitkään menee aikaa. Ei hyvä. Pitäs vielä reissuunkin pestä kauhee läjä pyykkiä, mutta milläs peset, kun ei tule vettä. Onneksi mun vanhemmat asuu ihan tossa lähellä, niin voidaan hakea sieltä vettä pulloihin ja käydä sielä suihkussa ja saunassa. Pitänee mennä sinne peseen huomenna pari koneellista pyykkiä ja tuoda vaan tohon meidän kuivuriin ne kuivumaan, jos ei tuota vikaa saada korjattua. Kökkö homma! =(
Hannele: Sullahan alkaa olla kivasti jo noita viikkoja. Älähän sielä murehdi, vaikka turha se on sanoa. Itellä on koko ajan tota samaa, että toisena päivänä heikottaa enemmän, toisena päivänä taas ei yhtään. Mä uskon, että sulla sielä se pikkuinen voi hyvin ja kasvaa porskuttaa. Tsemppiä ja voimia jaksaa näitä piinapäiviä. =) dbdbdb
vm69: Täällä kärsin ajoittain samasta kun sinäkin, eli joskus on öitä putkeenkin monta, että nukun tosi huonosti. Nyt varsinkin kax viimestä yötä kun on ollut sitä hiivaa ja sitten vielä viime yönä kun tiesi, että voi kauheesti käydä veskissä, kun ei voi sitä vessaa vetää¿ =(
Katri: Oih¿se Depin leffa oli hyvä¿tai no jos rehellisiä ollaan, niin ehkä olin siihen loppuun vähän pettynyt kun tavallaan jäi niin selkeesti kesken ja tiedossa siis kyllä vielä tuohon pakostakin kolmos osa, mutta ¿ilo silmälle¿ on aina katsella sitä miestä. Mulla lyö jalat ihan setsuuria aina kun kattelen sen leffoja. En tiiä mikä siinä niin vetoaa. Ei mulla sitten oikein ketään muita lempinäyttelijöitä olekaan.
Eilen muuten sielä leffassakin ihmeesti mulisteli massua ja oli sellaista ihmeellistä ¿vedon¿ tunnetta navan seutuvilla. Mensukivut tuntuu yleensä ihan sivuilta munasarjojen kohdalta, mutta tää tuntu keskeltä mahaa. Mulla oli eilenkin taas massu jo illalla niin turvoksissa, että oikeesti vois luulla, että olisin pidemmälläkin¿se vaaan turpoo aina illaksi ja rauhoittuu sitten aamuun mennessä ja laskee aamuksi suht normaaliksi. Ja kans sellaisia outoja víhlasuja tuli ekaa kertaa eilen. En mäkään tiedä mistä ne tulee ja onko se hyvä vai huono, mutta toivotaan, että sulla se plussa sieltä kans vielä ruutuun pärähtäisi vaikkakin vähän myöhemmin.
Se meidän häämatka oli kyllä oikein satumaisen ihana. Menetin täysin sydämeni sinne Koh-Samuin saarelle. Hotellit oli niin luxus-tason hotelleja ja palvelu sen mukaista. Ihmiset ihania ja ranta ihan valkoista hiekkaa ja meri turkoosin sininen. Ihan koska tahansa lähtisin uudelleen. Ainut miinuspuoli koko matkassa oli, että en mieluusti istu lentokoneessa niin pitkiä lentomatkoja. En pidä lentämisestä¿en nyt hysteerisesti pelkääkään, mutta jotenkin vasta huokaisen aina kun kone laskeutuu maahan. Siksi tuo 11h lentomatka Thaimaaseen oli kyllä mulle aikas pitkä lento.
Liliane: Kantsii nyt varmuuden vuoksi pöllyttää niitä peittoja kuitenkin. Mä en ole tän tokan km:n jälkeen kokenutkaan muuta kun pelkkää ¿kuivaa kautta¿ kaiken aikaa, mutta mitä gynikselläkin on todettu, että ovis tapahtuu silti. Vai menikö sulla jo selkee limavaihe ohi. Kantsii se varuiksi kuitenkin touhuta. Aika aikaisin sulla ovis sitten nimittäin olis ollut jos nyt menossa on vasta kp12. Ehkä se vasta hankkii tuloaan. Jos epäilet, niin varmista ovistestillä. =)
ON: Niin kun Hannelelle ja Katrille tossa oireistani jo kirjoittelinkin, että vaihtelevissa määrin noita on. Rinnat on selkeesti sivuilta arat ja kaikkein arimmat on yleensä yön jälkeen¿hassua, vaikka ovatkin olleet levossa. Nukunkohan jotenkin pahasti niin että painaa rintoihin? Kun nousee sängystä, niin tuntuu, että kun rinnat ovat ilman liiviä oman painonsa varassa, niin niitä aristaa. Jonain aamuina enemmän ja joinain vähemmän. Tuosta hiivasta en nyt sit tiedä, että tuliko se sieltä Riikan reissulta, vai Riikan reissun lisäksi ehkä tää meneillään oleva raskaus vähän edisti sen tuloa. Tänään ei ole ihan selkeesti ollut huonoa oloa, paitsi kun aamupalaa yritin syödä. Väkisin sain tunkee kurkusta alas, mutta sillon oli aaltoilevaa hönttiä oloa, mutta ei pahempaa. Sitten se meni ohi. Ajoittain vatsaa vähän nipistelee. That´s it. Paniikki edelleen joka veskireissulla. Ei siitä tunteesta eroon näytä pääsevän. Ja päivät matelee todella hitaasti. Huomenna vasta viikkoja 5. *huokaus*
titi75 (rv 4+6)
Näinhän siinä kävi, että kp26/24-26 muuttui kp1. No, eipähän tarvitse enää jännätä. ..
Kirjoittelen sitten myöhemmin lisää, kun nyt pitää ensin nuolla siivet, että jaksaa taas lentää,
Jumppakärpänen siivet tahmeena