Miten pukeudut näin helteelllä? Esim tämän päivän asusi?
Kommentit (587)
Ohut, musta valkopilkullinen, lyhyt ja hihaton mekko. Ei rintsikoita näin kotioloissa. Ihanan viileä ja muutenkin mukava päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marc’O Polon siistit farkkushortsit.
Second Femalen vaaleansininen paita käörityillä hihoilla ohutta vähän läpikuultavaa puuvilpavoileeta.
Vaalea K3 vaalea olkihattu.
Ruskeat mokkasiinit.
Valkea merimiessäkki- reppu.
Ruskettuneet sääret.
Heti armoton alapeukutus kun joku pukeutuu myös helteellä laadukkaisiin vaatteisiin. Suomalaiset ostaa ihan laadukkaita ja kalliita vaatteita, mutta sitten lomalle lähtiessä repäistään matkapuvusto HM: n alekorista ja loput paikalliselta torilta. Kyllä sen huomaa, että uimapuku on laadukas ja istuva ja myös hyvänlaatuisen hatun, kesäkengät ja aurinkolasit huomaa kyllä. Tämä erottaa AINA suomalaiset ulkomailla aina muista. Esim ruotsalaiset, tanskalaiset ja virolaisetkin pukeutuu paremmin kesällä. Kun ostaa hyviä laadukkaita kesävaatteita, ne toimii vuodesta toiseen. Hyvä hattu ja nahkaiset kesäkengät kestää kymmenenkin vuotta. Kunnolla istuvat vähän kalliimmat farkkushortsit ei mene muodista ikinä.
Farkku on materiaalina kuitenkin huono kesällä, vähän 'trashy'. Itse ostan eettistä hidasta muotia, suosin luonnon materiaaleja ja kesällä etenkin pellava nousee arvoonsa vaikka käytän pellavaa ympäri vuoden. En osta mitään vaatteita minkä merkin toimitusketju ei kestä päivänvaloa. Sandaaleissa nahka paras materiaali.
Shortsit, lenkkarit ja hihaton paita, hellehattu päässä. Tauolla tässä juuri pensasaidan (200m) leikkuuhommasta alkoholiton olut nenän edessä.
Turhapuron verkkopaita extrareijillä varusettuna. Shortsit samaa materiaalia.
Beiget mummoalkkarit ja musta kauhtunut hihaton toppi, pihahommissa omalla pihalla. Katsokoot ohikulkijat että olen ilman housuja 😀tämä on minun kesäpäivä ja oma piha.😎
Sisällä makaan kuumassa kerrostaloasunnossani sängyssä, alasti, äsken hain kostean pyyheliinan päälläni. En oikein mitään jaksa. Muutama tunti sitten olin vielä ok, nyt alan oikeasti nuutua, äskenkin nukuin tunnin. Toivottavasti ei ole mikään lämpöuupumus iskemässä. Kohta varmaan yritän raahautua ulos, josko siellä kävisi edes hiukan ilmavirta.
N36
löysät Shortsit, likainen kulahtanut t-paita , sandaalit
Kävin kaupassa ton näkösenä juuri.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät merinovilla-alushousut. Villahousut,sarkahousut päällimmäisenä.
Aluspaita,villapaita ja Fjällräven untuvatakki.
Huopakumisaappaat joissa tuplavillasukat ja merinovillasukat.
Karvahattu jonka alla villapipo.
Sähkölämmitteiset rukkaset joissa silkkialushanskat..
Villahuivi suun edessä .
Näillä pärjää se mikä pitää kylmän loitolla pitää myös kuuman.
Kannattaa kokeilla.
Tämä pitää paikkansa. Vielä kun istuu saunassa niin ei varmasti palele.
Itse käytän isäni vanhoja kalsonkeja näin helteellä, ne olivat hänellä jo Taipaleen joella, talvisodan aikana, mutta tosi mukavat ja istuttavat...
Aamulla sortsit ja toppi. Ne kastuivat pihatöissä lätimäriksi, kun hikosin kuin pieni sika. Kävin kylmässä suihkussa ja sitten väljä mekko ylle, ei tietenkään rinuleita, pikkarit kylläkin, sillä tuulenpuuskat välillä heilutteli leikkisästi koltun helmaa...
Kapealahkeiset farkut ja pitkähihainen oversize-paita, en käräytä ihoa. Ohuet pitkikset ja valkoinen paita usein helteellä. Jotka tein palakankaasta.
Vierailija kirjoitti:
Ohut, musta valkopilkullinen, lyhyt ja hihaton mekko. Ei rintsikoita näin kotioloissa. Ihanan viileä ja muutenkin mukava päällä.
Pilkulliset yläosat ovat jotenkin kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Sisällä makaan kuumassa kerrostaloasunnossani sängyssä, alasti, äsken hain kostean pyyheliinan päälläni. En oikein mitään jaksa. Muutama tunti sitten olin vielä ok, nyt alan oikeasti nuutua, äskenkin nukuin tunnin. Toivottavasti ei ole mikään lämpöuupumus iskemässä. Kohta varmaan yritän raahautua ulos, josko siellä kävisi edes hiukan ilmavirta.
N36
Sama jatkaa: Huh, aloin oikeasti olla jo nuukahtamispisteessä. Väkisin kampesin itseni ylös ja poljin lähikauppaan (olen lähdössä pian maalle, joten jääkaapissani ei ole juuri mitään). Vasta kahden varjossa syödyn mehujään ja kourallisen sipsejä jälkeen hieman tokenin.
Nyt istun puistossa varjossa, koska auringossa en pysty olemaan ja takaisin kuumaan asuntooni en vielä halua mennä.
Olin ajatellut tänään puuhailla kaikkea asunnollani ennen reissuun lähtöä, mutta aivan täysin ”ohi” on kyllä mennyt tämä päivä. En muista, että ikinä ennen olisin Suomessa ollut näin lähellä jotain helleuupumusta. Ja olen siis juonut vettä päivän aikana ja käynyt viileässä suihkussa ja lounaan olin syönyt paria-kolmea tuntia ennen kuin viimeeksi kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Kapealahkeiset farkut ja pitkähihainen oversize-paita, en käräytä ihoa. Ohuet pitkikset ja valkoinen paita usein helteellä. Jotka tein palakankaasta.
Mitkä on pitkikset? Legginssit vai pitkälahkeiset kangashoust? Mulle pitkikset on urheilukerraston pitkät housut.
Sandaalit
Kalsarit
Shortsit
T-paita
Aurinkorasvaa