Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinusta ok, jos miehesi joisi joka päivä pari olutta?

Vierailija
09.07.2006 |

Oma mieheni juo joka arkipäivä keskimäärin pari olutta, viikonloppuisin enemmänkin. Pitäisikö huolestua, kun tuntuu ettei yhtään iltaa voi viettää ilman muutamaa pakollista olutta. Aina ei ole ollut näin, aiemmin arkisin hän joi ehkä kerran viikossa saunan jälkeen oluen, viikonloppuisin useamman, mutta nyt alkoholittomat päivät ovat todella harvinaisia. Humalaan hän ei juuri arkisin tule, mutta olut + tv näyttää olevan hänelle ainoa rentoutumiskeino.



Mitä mieltä olet, katselisitko tissuttelevaa miestä? Mikä on mielestäsi vielä siedettävä raja mitä puolison alkoholinkäyttöön tulee? Itseä alkaa ikuinen kaljanhajuinen hengitys etoa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka en itse juo juuri lainkaan, niin kylla minakin oikein kuumana kesapaivana saatan yhden huurteisen ottaa - ja ihan vain sen maun vuoksi :)

Vierailija:


Mielestäni ei missään tapauksessa ole ok. Ymmärrän kyllä, ettei siitä humalaan tule, mutta mitä ihmeen ideaa siinä ylipäätään on. Eikai kukaan kuitenkaan olutta maun vuoksi pelkästään juo? Eiköhän ne päivittäin tissuteltavat ole nimittäin enemmän sitä Lapin Kultaa kuin erikoisempia laatuja.

Vierailija
22/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tilanne oli alkuun juuri tuollaista pullo kaks illassa. Sitten meni jo six-pack ja sitten piti ostaa jo mäyräkoira jne jne. Kanttaa ottaa asia puheeksi vaikka tuskin miehesi vielä tajuaa kuinka lähellä todellista ongelmaa hänen juomisensa on.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuttava perhe joissa äitiä ei tod. haittaa jos ukko litkii päivät pitkät olutta. Enkä tarkoita nyt paria pulloa vaan pikemminkin 12.. Nyt åipållekkin on ruennut maistuu vähä liian hyvin ja ottaa silloin ku lapsi nukahtaa. Ja ainakin pari kolme kertaa vkossa, on siis humalassa. Minä en voi vaan käsittää! Olen miettinyt olenko nipo itse vai onko tämä käytös ihan normaalia niinkun ystäväni väittää. Lapset varmasti kärsii krapulaisesta äitistä joka ei jaksa tehdä mitään seuraavana päivänä ja ryyppää kaikki rahansa.

Itse otan ehkä n. joka toinen kk. Ennen lasta joka vkonloppu! Mutta silloinkin kohtuudelta. Minun mielestä alkoholi ei kuulu näin olennaisena osana lapsiperheen arkeen! Hyvä malli iskostuu pienien päähän ku kaljaa juodaan kotona kun vettä vaan.



Marjaana

Vierailija
24/61 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan ei ole hyvä jos lapsi rinnastaa kaljan " aikuisten limppariin" .

Vierailija
25/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa muutaman päivänä yksi olut ok, mutta joka päivä muutama - ei missään nimessä. Pystyykö miehesi olemaan ilman?

Vierailija
26/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sen verran isokokoinen, että ei se " tunnu" missään, janojuomaksi juo vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman, usein enemmänkin. Ei minua oikeastaan haittaa tuo, ei ole juuri koskaan humalassa, jos tulee humalaan on baarissa, ja sitä tekee aika harvoin.

Mutta jos sinua asia vaivaa, niin silloinhan se on jo teidän perheenne ongelma ja varmaan vaatisi jonkun ratkaisun.

Vierailija
28/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tosiaan se 1-2 olutta illassa, niin eipä haittaisi. Aika usein juon yhden oluen itsekin tv:tä katsoessa. Mitä haittaa siitä sitten teidän mielestä on? Jos siis juo sen kaksi, eikä humalaan asti. Ei ymmärrä. Kyllä on Suomessa syyllistävä alkoholivalistus mennyt perille, jos oikeasti on tälläisiä ajatuksia ihmisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viikossa ja juhlissa enemmänkin on tietty ok, mutta ei kyllä tarvitse ottaa jokapäiväiseksi tavaksi.

Vierailija
30/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan linnoissa (älä ajattele vankilaa, vaan ritaria) suurin osa ruuasta oli oluena. Joivat sitä useamman litran päivässä. Ja silti päästy sillä älyllä tietokoneaikaan kehittymään.



Mies juo miltei päivittäin alkoholia. Saattaa mennä viiniä tai jotain kirkasta. Fiksu ja ihana silti. Minusta ihminen on alkoholisti vasta sitten kun:



a) EI VOI olla ottamatta (mies voi olla ottamatta vaikka kuukauden putkeen ilman vieroitusoireita)

b) mitkään arkipäivän asiat eivät suju (käy töissä jne asiat hoituu kyllä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä rahoilla jos ottais kuun aikana kolmena iltana pari, niin siinä olis jo kaikki " ylimääräset" kuun rahat :D

...enkä taitais muutenkaan jaksaa katella.

Vierailija
32/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrät vaan kasvaa. kokemusta on. ja erohan siitä tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan Suomessa, jotka juoneet 2-3 alkoholiannosta päivittäin 20-30 vuoden ajan tulematta alkoholisteiksi tms.

Vierailija
34/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva mies tollasesta määrästä tulee humalaan tai edes pieneen hiprakkaan, mutta kyllä silti pitää pystyä olemaan ilmankin välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa voi ajatella varmaan monelta kantilta, mutta olen kuitenkin huolissani. Mies joi ensin satunnaisesti yhden oluen saunan jälkeen, sitten saattoi ottaa yhden oluen toisenakin päivänä, sitten joka päivä, sitten alkoi juomaan kahta olutta... Herää kysymys, mihin tämä johtaa?



Eikö tuo ole epäterveellistäkin? Kaljamahakin vain kasvaa ja lääkärikin on huomauttanut että maksa-arvot ovat aika yläkanttiin.



Miehelle olen joskus koittanut tuosta tissuttelusta puhua, mutta hän hermostui heti. On kuulemma hänen oma asiansa paljonko hän juo. Kai se niin onkin, mutta asuu tässä perheessä muitakin ja kai minullakin on oikeus olla huolissani. Ja vaikuttaa se parisuhteeseenkin, ei tee mieli olla miehen lähellä joka haisee aina kaljalta.



ap

Vierailija
36/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


On kuulemma hänen oma asiansa paljonko hän juo.

Avainlause. Hänellä on ongelma.

Vierailija
37/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholistin merkkejä...

Vierailija
38/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä reippaammin juovat ihmiset sanovat että pystyisivät kyllä olemaan ilmankin alkoholia JOS HALUAVAT!!! Mutta harvoinpa haluavat, joten eikö olisi syytä huolestua? Normaalisti juovien ei tarvitse asiaa edes päivittäin ajatella, vaan alkoholinkäyttö olisi lähinnä vaikka kuin uuden vaatteen osto. Silloin tällöin päättäisi vain ilahduttaa itseään, mutta se ei pyörisi päässä niin että se olisi jotenkin joka päiväinen valinta, että lähdenkö tänään ostoksille vai en. Ostoksille mentäisiin vain silloin tällöin ja muina päivinä sille ei tarvitsisi juuri ajatuksia uhrata. Ihmisille tulee helposti erilaisia tapoja ja pian ollaan tapojeme orjia, mikä on seuraava askel?



PS. Ritarilinnoissa ei tainnut keski-ikä olla kovin korkea?

Vierailija
39/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolla saappaat jalassa oktoberfestin aikaan 62-vuotiaana?

Vierailija
40/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se pari olutta päivässä on kohtuukäyttöä, kamalampaa on jos ihminen odottaa viikonloppua saadakseen ryypätä ja vetää aina sekä pe että la, ja yleensä vielä väkeviä.



Jos kulutus pysyy siinä parissa pävittäin sekä joskus juhlissa (ei perhe-) enemmän , en olisi huolissani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi