Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinusta ok, jos miehesi joisi joka päivä pari olutta?

Vierailija
09.07.2006 |

Oma mieheni juo joka arkipäivä keskimäärin pari olutta, viikonloppuisin enemmänkin. Pitäisikö huolestua, kun tuntuu ettei yhtään iltaa voi viettää ilman muutamaa pakollista olutta. Aina ei ole ollut näin, aiemmin arkisin hän joi ehkä kerran viikossa saunan jälkeen oluen, viikonloppuisin useamman, mutta nyt alkoholittomat päivät ovat todella harvinaisia. Humalaan hän ei juuri arkisin tule, mutta olut + tv näyttää olevan hänelle ainoa rentoutumiskeino.



Mitä mieltä olet, katselisitko tissuttelevaa miestä? Mikä on mielestäsi vielä siedettävä raja mitä puolison alkoholinkäyttöön tulee? Itseä alkaa ikuinen kaljanhajuinen hengitys etoa.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se vain on niin että arkena tissutellaan ja odotetaan viikonloppua että saa vetää kännit.

Vierailija
42/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen olisi myös ällöttävää. Yhdellä kesälomalla muutama vuosi sitten miehellä alkoi myös mennä tuollaiseksi, ja siitä piti kerta kaikkiaan tehdä loppu. Tunsin itseni aika pirttihirmuksi, mutta kun se asia kertaalleen käytiin läpi, ennen kuin homma luisúi käsistä, ongelmia ei ole enää ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jos se on tosiaan se 1-2 olutta illassa, niin eipä haittaisi. Aika usein juon yhden oluen itsekin tv:tä katsoessa. Mitä haittaa siitä sitten teidän mielestä on? Jos siis juo sen kaksi, eikä humalaan asti. Ei ymmärrä. Kyllä on Suomessa syyllistävä alkoholivalistus mennyt perille, jos oikeasti on tälläisiä ajatuksia ihmisillä.

Vierailija
44/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon yhden puolen litran siiderin muutaman kerran viikossa, en välitä onko arki vai viikonloppu (eipä sillä kotiäitinä paljon eroa ole). Toisaalta en ole juonut kerralla kahta siideriä enempää melkein pariin vuoteen, kuopus on nyt 1v.

Vierailija
45/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse alkoholistin lapsi ja tiedän että oikea, perhe-elämää haittaava alkoholismi on jotain muuta kuin pientä tissuttelua.



terv. se, joka kirjoitti viestit 22 ja 26

Vierailija
46/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Olen itse alkoholistin lapsi ja tiedän että oikea, perhe-elämää haittaava alkoholismi on jotain muuta kuin pientä tissuttelua.

terv. se, joka kirjoitti viestit 22 ja 26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se rajaa sitten menee? koska on jo alkoholismin esiasteessa ja mikä on mielestäsi ok käyttöä?

Vierailija
48/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melki joka ilta 1-2 kaljaa, ei koskaan lärvejä. on tosi ärsyttävää ja oon sanonut siitä jo monesti, ei vaan auta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minä olen tietenkin lopettanut kaikki viinaksen tyystin ja mieskin on vähentänyt oluenjuontiaan, juo vain noin 2-3 pll/vko

Vierailija
50/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana syödä miehen kanssa illallista kun lapset ovat menneet nukkumaan, ja hyvän ruoan kanssa on meillä tapana juoda viiniä tai olutta, ruoasta riippuen. Musta ois älytöntä juoda vettä sen vuoksi, että " alkoholia ei saa juoda joka päivä, ja nyt on juotu kahtena iltana viiniä, niin nyt on sitten alkoholiton päivä" .



Joskus viikonloppuna juodaan myös aperitiivit ja ehkä drinksu ruoan jälkeen.



Ollaanko me alkoholisteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä näe siinä mitään pahaa.... Jotenkin on vaan tullut tavaksi istahtaa päivän päätteeksi tähän koneelle ja juoda yksi siideri. Ja kauhistus, joka ilta viikossa!!



Jos kuitenkin pitäisi olla ilman, niin pystyisin siihen kyllä. On vaan jäänyt nyt tällainen rentoutumiskeino päälle.

Vierailija
52/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys miksi? Oiskohan syy juuri se tissuttelu päivittäin viinin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se, ettei pysty kohtaamaan jotain tiettyä tilannetta - saunaa, uutta vuotta, juhannusta, joulua, viikonloppua, iltaa, vapaapäivää - alkoholitta, on jo merkki ongelmasta. Ei ehkä alkoholismista, mutta jonkinasteisesta riippuvuudesta.



Viini on hyvää, samoin olut, mutta ellei pysty sanomaan, että tänään kiitos ei, niin on ongelma. Jos pitää väenvängällä lähteä ostamaan olutta, kun kerran on saunapäivä, niin se on ongelma. Pieni ongelma, mutta ongelma kuitenkin.



Itse olen lähtöisin lähes-raittiista perheestä, enkä mitenkään ymmärrä alkoholin pakkokulutusta. Tai sitä, että alkoholi näyttelee niin isoa ja vahvaa osaa monien elämässä. Olen itse viettänyt railakkaan opiskeluajan, joten tiedän kyllä mistä siinä on kyse. Nykyisellään vältän humalaa, nautin viinilasillisen silloin toisen tällöin, mutta en joka ilta, en edes joka viikko. Ruokakin maistuu hyvälle veden kanssa - tai jopa maidon kera.



Ja kun on lapsia, on taloudessa oltava selväpäinen aikuinen.

Vierailija
54/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Minusta tuollainen olisi myös ällöttävää. Yhdellä kesälomalla muutama vuosi sitten miehellä alkoi myös mennä tuollaiseksi, ja siitä piti kerta kaikkiaan tehdä loppu. Tunsin itseni aika pirttihirmuksi, mutta kun se asia kertaalleen käytiin läpi, ennen kuin homma luisúi käsistä, ongelmia ei ole enää ollut.

Vaikka minä en juokaan kuin pari kertaa vuodessa, ei se minua haittaa vaikka mies tissuttelee sen olutpullonsa tai pari ja käy baarissa useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsisin vakavasti miehen vaihtamista. Miksi IHMEESSÄ ei saisi juoda saunaolutta?? Eihän se mikään ongelma ole, jos haluaa saunan päälle yhden oluen. Vähän kuin haluaisi aina makkaran kanssa sinappia. Ei näissä yksissä oluissa kyllä ole kyse mistään alkoholismista, vaan jos jostain, niin tavasta.



Jos tupakka olisi laitonta, olisikohan asenteenne yhtä tiukka? Pahempi tapahan se on, ja kalliimpikin vielä. Ja haisee pahemmalle.

Vierailija
56/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä ap:kin olen alkoholistin lapsi ja siksi pohdinkin mikä on vielä turvalista juomista ja missä vaiheessa otetaan ensi askeleet kohti riippuvuutta. Oma isänikin muuten aloitti juomisen " hyvän ruuan kera" - syyllä, sitten myös unilääkkeeksi, mutta jossain vaiheessa viini lasillinen muuttui kahdeksi, lopuksi pulloksi ja nyt on juonut 20 vuotta päivittäin itsensä sammuksiin. Hyvä työ meni, samoin iso kaunis talomme. Myös perhe hajosi. Minun mielestäni alkoholin kanssa ei saa leikkiä. Jos illallinen ei maistu ilman viiniä, niin on mielestäni itsetutkiskelun paikka.



Mieheni on sitä mieltä, että ylireagoin hänen juomisestaan juuri oman lasisen lapsuuden takia. Itsekään en ole siitä niin varma, siksi kysynkin teidän mielipiteitä.



Omasta kokemuksesta voin kuitenkin sanoa, että minulla oli muutama vuosi sitten kausi, että join melkein joka päivä pullon siideriä noin kuukauden ajan. Huomasin, että jos iltaa varten ei ollut siideriä kaapissa, olin valmis lähtemään pelkästään sen takia kauppaan. Siinä meni minulla raja, en halunnut olla valmis näkemään erikseen vaivaa sen takia että minun teki mieli siideriä jo tavan takia. En halunnut riskeerata mitään antamalla itselleni luvan juoda siiderini rentoutumisen tai muun tekosyyn varjolla. Lopetin siiderin juomisen siihen ja alkoholia juon nyt vain ehkä pari kertaa kuussa viikonloppuna. Ehkä ne jotka eivät ole eläneet alkoholistin varjossa, eivät voi ymmärtää kuinka isosta asiasta on kyse. Suomi on täynnä piilojuoppoja, joiden lapset kotona kärsii, eikä kukaan huomaa mitään. Vanhemmatkin uskottelevat itselleen että tämä on ihan normaalia juomista, jonka pystyy kyllä lopettamaan milloin vain.

Vierailija
57/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niissä ritarilinnoissa muuten se oluen alkoholimäärä vastasi lähinnä ykkösolutta tai kotikaljaa joten eipä kannata suoraan vertailla

Vierailija
58/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. italiassa laittaisi samanmoisen viestin palstalle: apua, kestättekö, että miehenne jui muutaman lasin viiniä päivässä?! Pitääkö aina yhdistää kaikki alkoholia sisältävä ryyppäämiseen?? Mun mieheni ei ryyppää koskaan eli siis ei ole ikinä kännissä. Sen sijaan hän juo ruokajuomaksi olutta lähes jokaikinen päivä eikä tosiaan tule siitä yhdestä oluesta känniin. Illalla saattaa ottaa toisen telkkaria katsellessa mutta ei siitäkään vielä tule humalaan. En voi käsittää tätä yksiviivaista ajattelutapaa täällä. On ok, jos vetää perseet esim. kaksi kertaa kuussa mutta väärin, jos juo sivistyneesti useammin...

Vierailija
59/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä Italiassa alkoholistien määrää, mutta suomalaisilla tuntuu olevan paljon enemmän suurkuluttajia. Suomalaiset ovat niin riippuvaista kansaa, etteivät paljoa kohtuukäyttöä tarvitse kun jäävät jo koukkuun.



Ei musta muuten ole mitenkään hienoa jos nyt vaikka Italiassa juodaan joka päivä. Pitäisikö sitä ihannoida? Jotkut suomalaiset valitettavasti jopa kuvittelevat olevansa jotenkin parempia ihmisiä kun juovat viiniä päivittäin! Kukahan heille sanoisi että se näkyy kyllä naamastakin...

Vierailija
60/61 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempää ottamista en joka ilta katselisi, mutta muutama olut ei mua haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi