Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko lihoneet 50-vuotiaana? (Naiset)

Vierailija
08.05.2025 |

Olin alle 20-vuotiaana 46 kg, nyt 48-vuotiaana 55 kg. Pituutta on 160 vm.

Lihooko automaattisesti yli 50-vuotiaana, menopaussin jälkeen? Kuinka estää hallitsematon lihominen? Olen kova liikkumaan, kuntosali ja lenkkeily ovat liikuntapaletissani. En juurikaan syö pullaa tai leivoksia. Karkkeihin ja sipseihin on kyllä pienimuotoinen addiktio, mutta vain kerran viikossa. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen, laihduttaminen ei kiinnosta, enkä koskaan ole laihduttanut. 

Vierailija
2/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä olen. Mutta nyt paino on tippunut -2 kg kuukaudessa. Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin paino putoaa. Itse olin näitä, jotka uskoivat, että vaihdevuosissa paino vain nousee, vaikka en syö mitään. No, söin kuitenkin hieman yli kulutukseni, joten kyllähän se paino nousee. Kannattaa siis kirjata ylös syömiset, sillä pääsee hyvin eteenpäin 😅.

Itse olen oivaltanut syyn lihoamiselle. Teen etätöitä ja arki aktiivisuus on todella alhaista. Eipä siihen sen enempää tarvita. Ei auta jumpat 3 x viikossa, jos koko paketti ei ole kunnossa. Lisää liikettä siis. Hissin sijaan portaat jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ei ole vaikuttanut painoon mitenkään, olen ollut koko aikuisikäni raskausaikoja lukuunottamtta 54-55 kiloinen, pituutta 165cm. En ole koskaan tarkkaillut syömisiäni, mutta olen "hytötyliikkuja" eli kävelen niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
4/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä 50-vuotiaana, mutta 60-vuotiaana alkoi tulla kiloja lisää. Vähensin annoskokoa ja lisäsin liikuntaa.

Vierailija
5/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. 15 kg tullut lisää 30 kymppisten jälkeen.. Mitä sitten?  Hyvä olo , syön ja teen mitä tykkään  :) 

Vierailija
6/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. 15 kg tullut lisää 30 kymppisten jälkeen.. Mitä sitten?  Hyvä olo , syön ja teen mitä tykkään  :) 

50 kympin jälkeen  10kg lisää 

Vierailija
7/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, paino sama, plus miinus 2 kg,kuten ennenkin.

Vierailija
8/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan vielä. Olen viidenkympin päälle, normaalpainoinen, lihasta luontaisesti ja olen melko tyytyväinen koska en ole tehnyt aikoihin lihaskuntoa. Työssä liikun. Käsivarsista ottaisin hieman pois, samoin vähän mahasta ja reisistä, sitten olisin jo selvästi hoikka. Ehkä nytkin jonkun silmään.

Olisi kyllä kiva jos saisi pysyä suunnilleen tälläisenä. Onnekseni makea ei enää maistu, eikä sipsit tai tälläiset. Syön joka päivä samaan aikaan neljä suht pientä ateriaa. Nälkää en koe. 

Vierailija
9/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämmöinen vankkarakenteinen normaalipainoinen ollut aina. Ei ole vaihdevuodet lihottaneet. Unettomuus on ollut jo nuoresta asti vaikeaa. Olen koittanut kompensoida sitten muuten hyvillä elintavoilla. Liikuntaa ja lihaskuntoa voisi olla enemmän mutta eipä se elämä täydellistä ole kuin harvalla. 

Vierailija
10/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pidä lihaksista huolta, liiku mahdollisimman paljon

- Älä syö tunteisiin

Tuolla pääsee jo todella pitkälle

Vierailija
11/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on lihonut, mutta en minä. Olemme pian saman painoisia, vaikka olen 30 cm pidempi.

Vierailija
12/12 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli muutama kilo lisää 20v jälkeen tietyn e-pillerivalmisteen myötä. Lääkkeellä runsaasti ikäviä sivuvaikututuksia, yksi näistä painonnousu. Lopetin kyseisen ehkäisyhormonin syönnin muutaman vuoden jälkeen, ja painoni putosi nopeasti kuin itsestään takaisin lähtölukemiin, jossa se on edelleen.

Oma äitini lihoi menopaussinsa jälkeen. Toivottavasti vältän tämän. Katsotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän