S-marketti poisti samantien käsidesit ja turvavälitarrat!
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Eikö aapee pese käsiään kunnolla
Milläs peset kun julkisesta tulet kauppaan, tyhmä. kyllä se käsidesi on oltava!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun kaupassa pääkaupunkiseudulle nämä lähtivät samantien.
Ok, laitan elannolle samantien viestiä, että millä perustelevat tuota. Kannattaa sinun myös. Kun siellä on kuitenkin vielä tartuntojakin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö aapee pese käsiään kunnolla
Milläs peset kun julkisesta tulet kauppaan, tyhmä. kyllä se käsidesi on oltava!
Minä pesen siinä pullonpalautksen vieressä käsienpesupisteessä.
Leviää ilmassa, ei paljon desit auta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun kaupassa pääkaupunkiseudulle nämä lähtivät samantien.
Ok, laitan elannolle samantien viestiä, että millä perustelevat tuota. Kannattaa sinun myös. Kun siellä on kuitenkin vielä tartuntojakin .
Suojaako se tarra sinun mielestäsi tartunnalta :D:D:D:D
Siis tullaanko pleksitkin poistamaan? Menevätkö ne jonnekin varastoon vai kaikki vain kaatopaikalle, siitähän tulee hirveä määrä jätettä?? Siis kun joku sanoi että oli pleksitkin jo poistettu.
Otti käyttöön myös välikapulat. Itse en sellaista silti suostu käyttämään, vaan pidän edelleen 2 m turvaväliä edelläni asioivaan ja jätän ostosten väliin liukuhihnalla metrin.
Kapulat oli taas hihnalla, käsidesit ruikkivat viimeisiä pisaroitaan. Näin Turussa.
No laittakaapa nyt kaupan nimi missä näin on toimittu!
Keskimaan kaupoissa ei ainakaan eilen ollut näin toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Otti käyttöön myös välikapulat. Itse en sellaista silti suostu käyttämään, vaan pidän edelleen 2 m turvaväliä edelläni asioivaan ja jätän ostosten väliin liukuhihnalla metrin.
Aika pitkät liukuhihnat teilläpäin, jos metrin voi jättää ostosten väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en alun perinkään ole ymmärtänyt niitä tarroja, kun meidän kaupassa ainakin se keskeisin hyllyväli josta ihmiset kulkee, on niin kapea että kaksi mahtuu juuri ja juuri ohittamaan toisensa ilman turvaväliä. Eli hyllyväleissä kävellessä turvavälit menee kumminkin. Turvavälitarrat tekevät myös sen, että kun jonot ovat pitkät, venyvät ne enemmän siihen keskikäytävälle jossa ihmiset kulkevat, ja sitten kumminkin kolhitaan toisia ja pyydetään muita väistämään, kun muuten ei mahdu ohi. Ei puhettakaan edes puolen metrin väleistä.
Altistusajan pituus on ollut ratkaiseva monissa jäljitetyissä tartunnoissa. Käytävillä pystyy väistämään ja ohituksen voi halutessaan tehdä nopeasti. Jonosta ei niin vain väistetäkään sivuun ja siinä seistään pidempään paikoillaan.
Jep, mutta kun ne jonot levitetään kaupan ovelle asti niin jonottaessasi ehdit tervehtiä 20cm etäisyydeltä vielä parikymmentä muutakin henkilöä. Jos jonot olisivat normaalit (ihan kuin Suomessa kukaan muutenkaan tulisi niskaan kiinni), tarvitsisi altistua vain edessä ja takana oleville.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Että tietää välttää nämä kaupat.
Suurimmassa osassa ei kuitenkaan taida olla s-ketjun kaupoista noin toimittu.
S-marketit nostaneet myös hintojaan koronan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
No koska se ei ole ketjun ohjeistus!
Jaa. Ei ainakaan paikallinen Prisma ollut niin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
S-marketit nostaneet myös hintojaan koronan myötä.
Kaikki ovat nostaneet hintojaan, myös kaupan alan palkat nousivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Että tietää välttää nämä kaupat.
Suurimmassa osassa ei kuitenkaan taida olla s-ketjun kaupoista noin toimittu.
Miksi pitäisi välttää tarratonta kauppaa? Vai meinaatko sinäkin, että tarra suojaa koronalta? Voin kertoa, että ei suojaa. Tarrattomuus ei myöskään estä turvavälistä huolehtimista, joten senkin suhteen turhaa vältellä.
Irtokarkit olivat palanneet aiemmin jo, ostaako joku niitä?