Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä pitkään työttömänä ollut, mikset opiskele lähihoitajaksi?

Vierailija
16.06.2020 |

Jos on terveys ja työkyky kunnossa, miksei? Vai pitääkö siihen hommaan olla kutsumus? Itse mietin alaa, vaikka se ei oikeastaan kiinnosta mutta haluaisin epätoivoisesti töihin.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun järki riitä.

Zinc

Vierailija
2/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulisi törkeän huono lähihoitaja. On kaikkien kannalta parempi, etten ole alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti kestäisin, psyykkisesti en. + työskentely naisvaltasella alalla ei houkuttele. Niin nähty, pitkälti yhtä helvettiä.

Vierailija
4/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi, koska ei ole terveys ja työkyky kunnossa sellaisilta osin, mitä lähihoitajalta vaaditaan.

Siihen, mihin minulla on koulutus, olen työkykyinen ja työhaluinen, mutta en työkelpoinen. 

Vierailija
5/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähihoitaja, työtön. Ei se lähihoitajan ammatti takaa täystyöllisyyttä. Nyt koronan aikana, ulkopuolisia ei oikein palkata. Lähihoitajia ainakin vantaalla paljon työttöminä nyt. Koulutetaan liikaa, kun kaikille työttömille ehdotetaan kyseistä koulutusta. Soveltuvuuskokeistakin luovuttiin, alalle tulossa kaikennäköistä sakkia.

Vierailija
6/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen normaali, terveellä järjellä varustettu ihminen pysty siihen työhön? Joo on varmasti raskasta ja välillä ällöä, mutta niitä lähäreitä kuitenkin tarvitaan niin paljon ettei mitenkään voida saada jotain ihmisenkeleitä täyttämään kaikkia työpaikkoja?

Jos siis on työtön, ja ei kovin kranttu ja lähinnä haluaa päästä JOHONKIN töihin, niin miksi ei?

Vierailija
7/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jollain pitää elää se opiskeluaikakin. Voisin vanhuspuolelle haluta, mutta homma kaatuu siihen, etten suostu mistään hinnasta mihinkään influenssarokotteisiin.

Vierailija
8/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmä jaksa xd

muutenkin riittä tuet ku en ryyppää ja törsää 200e joka perjantai xd

Vierailija
9/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki eivät sovellu hoitoalalle ja työhyvinvoinnissa on muutenkin paljon haasteita niin en suosittele ihan niiden hoidettavien ihmistenkään vuoksi!! - työuupunut Ex lähihoitaja

Vierailija
10/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole ihmis-ihminen. En kestä olla ihmisten kanssa tekemisissä.

Just tänään mun työvalmentaja soitti ja innoissaan selitti, että löysi mulle nyt koulun. Tänään on viimeinen hakupäivä ja nyt tehdään yhdessä hakukaavake. Paljastui Stadian lähihoitaja kouluksi.

Kysäsin, että onko sulla nyt asiakkaat sekaisin? Mä olen nimenomaan sanonut, että semmoinen ala, jossa on mahdollisimman vähän ihmiskontakteja. Ravintolapuolella nyt, eikä alaraajat enää tykkää. Että semmoinen toinen rajoite tuommoiseen lähihoitajajuttuun. Ei kroppa kestä.

Vierailija
11/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jollain pitää elää se opiskeluaikakin. Voisin vanhuspuolelle haluta, mutta homma kaatuu siihen, etten suostu mistään hinnasta mihinkään influenssarokotteisiin.

Lisään vielä tähän omaan kommenttiini, että naisalalla (olen nainen) työskentely on raskasta henkisesti, sori naiset. Miesten kanssa asiat on helpompia.

Enkä ole pitkäaikaistyönkään, mutta olen ollut työtön jolloin mietin tätä.

Vierailija
12/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä menisi naisvaltaiselle alalle, varsinkin kun esimiehenä olisi miehiä vihaava, ylipainoinen, siideriä usein nauttiva eukko.

Vierailija
13/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hiton rankkaa työtä. Alimiehityksellä raadat ja nostelet, peset, vaihdat vaippoja ylipainoisille asukkaille. Yleensä yksin. Peset pyykit, siivoat, tarjoilet ruoat, syötät. Jaat lääkkeet, kirjaat joka ikisen risahduksen. Kuuntelet omaisten valituksia, et koskaan saa mitään kiitosta työstäsi. Iltavuoro loppuu 21.00. Kotiin julkisilla, olet kotona 22-23,riippuen missä asut. Aamulla työvuoro alkaa 07.00 Vapaapäivä välissä, harvoin 2 peräkkäin. Viikonloput, juhlapyhät töissä. Palkka nettona 1760€/kk. Tämä yksityisellä.

Vierailija
14/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähihoitaja, työtön. Ei se lähihoitajan ammatti takaa täystyöllisyyttä. Nyt koronan aikana, ulkopuolisia ei oikein palkata. Lähihoitajia ainakin vantaalla paljon työttöminä nyt. Koulutetaan liikaa, kun kaikille työttömille ehdotetaan kyseistä koulutusta. Soveltuvuuskokeistakin luovuttiin, alalle tulossa kaikennäköistä sakkia.

Sama monella muulla - lähihoitajia on VALTAVASTI jo työttömänä, sillä toiselta ammatiltaan lähihoitajia palannut ko.töihin, koska saaneet potkut/lomautettu toisesta työstään.

Vierailija
15/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä tähän omaan kommenttiini, että naisalalla (olen nainen) työskentely on raskasta henkisesti, sori naiset. Miesten kanssa asiat on helpompia.

Samaa mieltä. Itsekin lähihoitajana olen huomannut, että suurin osa naisista puukottaa selkään ja puhuu pahaa kaikista. Miehet sentään sanoo suoraan ja hyvin harva nainen. Ne jotka sanovat suoraan, niistä ei pidetä yhtään.

Vierailija
16/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siihen hommaan ei tosiaankaan kannata ruveta, jos ei ole minkäänlaista kutsumusta. Äitini kotihoidon hoitajien toimintaa läheltä seuranneena sen voin sanoa. Osa ei osaa jutella vanhusten kanssa, osalla ei tunnu minkäänlaista mielenkiintoa vanhuksen hoitoa kohtaan, osa on suorastaan laiskoja. Sanoisin, että ainakin 2/3 näistä hoitajista on väärällä alalla. Sitten on se kolmasosa ihan kohtuullisen hyviä ja joukossa pari tosi hyvää. 

Siinä hommassa pitää olla järki ja sydän mukana. Pitää tosiaan olla terve ja hyväkuntoinen kaikenpuolin, oma elämä kunnossa. Pitää jaksaa ja jaksaa ja sitten vielä vähän jaksaa. Pitää sietää monenlaista, olla fyysisesti vahva, ripeä, reipas, topakka, sopivan puhelias jnejne. Ei mitään helppoa työtä ja että alalle saataisiin vain niitä hyviä hoitajia, pitäisi palkan olla tuplat. 

Vierailija
17/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähihoitajan työhön pitää olla kutsumus ja persoona pitää olla sellainen, joka jaksaa ymmärtää ja tukea asiakkaita. Liikaa näen työssäni näitä lähihoitajia, joista näkee ettei heillä ole sydän mukana työssä. Ollaan kireitä kuin viulunkielet, ei hymyillä, ei kohdata asiakasta niin kuin ihmistä ja istutaan kahvihuoneessa juoruamassa työkavereista, kun itse työ ei huvita. Älä lue hoitoalalle, jos et ole empaattinen ja auttamishaluinen, myötätuntoinen ja kärsivällinen. Jos et omaa hyviä käytöstapoja, niin etsi joku muu ala. Asiakkaat ovat ansainneet hoitajat, jotka välittävät. Niin myös työkaverit.

Vierailija
18/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Itsekin lähihoitajana olen huomannut, että suurin osa naisista puukottaa selkään ja puhuu pahaa kaikista. Miehet sentään sanoo suoraan ja hyvin harva nainen. Ne jotka sanovat suoraan, niistä ei pidetä yhtään.

Ei ole mikään pelkkien naisten juttu toi selkäänpuukottaminen. Olen ollut miesvaltaisella alalla (vartija) ja siellä puhui isot miehet tosi rumasti muista ihmisistä, juoruili selän takana tupakkapaikalla ja ties mitä.  Olisko matalasti koulutettujen ongelma, eikä mikään sukupuolisidonnainen asia. Naisia nyt vaan on aina kivempi syyllistää, koska miehethän on aina hyviä tyyppejä olevinaan.

Vierailija
19/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokainen normaali, terveellä järjellä varustettu ihminen pysty siihen työhön? Joo on varmasti raskasta ja välillä ällöä, mutta niitä lähäreitä kuitenkin tarvitaan niin paljon ettei mitenkään voida saada jotain ihmisenkeleitä täyttämään kaikkia työpaikkoja?

Jos siis on työtön, ja ei kovin kranttu ja lähinnä haluaa päästä JOHONKIN töihin, niin miksi ei?

Siinäpä se, kun en ole normaali terveellä järjellä varustettu ihminen.

Vierailija
20/57 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jo vuosia vaikeuksia rekrytoida minkäänlaisia lähihoitajia. Vielä 10 vuotta sitten voitiin valita ne parhaimmat tyypit, nyt ei enää saa edes niitä huonoja.. Joukossa on alkoholisteja, lääkkeiden väärinkäyttäjiä, varkaita sekä pahasti mt ongelmaisia. Ja hoitaja mitoitusta pitäisi nyt nostaa. Ikinä emme saa palkattua riittävää määrää väkeä, ei edes näitä pökelöitä mitkä ei minnekään kelpaa.. Ollaan monen työkaverin kanssa mietitty jo monta vuotta alan vaihtoa, mutta ei sekään ole niin simppeli juttu. Mieluummin kuitenkin töissä kuin työtön.