Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään ulkosuomalaista, joka lähti töiden takia ulkomaille eikä oo takaisin tulossa?

Vierailija
08.07.2024 |

Miten on?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monta. Miksi kysyt? 

Vierailija
2/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä nyt kysytään säännöllisesti. vielä kerran. en tule takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan satoja löytyy, ellei jopa enemmän.

Vierailija
4/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin ilman tietoa töistä. Olen tehnyt pätkätöitä ja nytkään ei ole seuraavaa pätkää tiedossa. Mutta aina olen jotenkin selvinnyt jo 14 vuoden ajan.

Lähdin muista syistä eikä työ ole elämässäni tärkeintä. Suomessa saisin varmasti töitä, mutta muut syyt painavat enemmän. Mutta tätähän suomalaiset eivät ymmärrä.

Vierailija
5/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en tule. Ei kukaan tule. Syy siinä itänaapurissa. 

Vierailija
6/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin 30 v sitten töiden takia. Eläkeikä häömöttää jo. En ole palaamassa. Toki käyn säänöllisesti ystäviä tapaamassa lomilla. Asuinmaani on kotini jo näin pitkän sjsn jälkeen. Suomi on minulle "ulkomaa". Tunnen täällä tietenkin muitakin ulkosuomalaisia. Osa on palaamassa suomeen, osa ei.

Vierailija
7/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan tästä oli ketju. Mutta joo, olen enkä ole tulossa takaisin.

Vierailija
8/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin saksaan 2013 töiden perässä. Saksa on hyvä maa ensimmäiset 2 vuotta, mutta sitten alkaa tympimään ihmisten paljous, liikenneruuhkat jne.

pari vuotta sitten muutin takaisin suomeen, enkä enää lähde ulkomaille. Suomessa on hyvä olla.

olen asunut vuosituhanne alussa myös brasiliassa. Siellä oli ihan mukava olla heidän talviaikana, mutta kesällä karsean kuuma.

Vierailija
9/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin 1971 Saksaan töihin, Ruotsi ei kiinnostanut - silloin Suomesta mentiin paljon Ruotsiin vielä. En tietty tule takaisin, Suomi on minulle kovin vieras paikka. Nykyään eläkeläisenä asun Italiassa maaseudulla.

Vierailija
10/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä, mutta veljentyttö muutti kymmenkunta vuotta sitten Norjaan, hyvin on viihtynyt. Tosin nyt lähtivät ainakin vuoden sopparille Intiaan, saa nähdä viipyvätkö kauemmin. Kulttuurishokkia on näin alkuun riittänyt.

Vierailija
11/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Se on suomeksi "ylös". Taas pitää ulkosuomalaisten päteä ja esittää unohtaneensa äidinkielensä.

Vierailija
13/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähdin. Se oli vuonna 1997 toukokuussa.

En varsinaisesti töitten takia, vaan koska Suomeen hommattiin lama ja kaikki alkoi mennä tosissaan pesmäkeä.

Itselläni oli vakituinen työpaikka kunnalla, sairaanhoitaja, mutta kun asiat alkoi mennä siihen malliin että sijaisia ei enää palkattu kuin 75% työajalle alkoi hälytyskellot soida. Mitä seuraavaksi?  Koko Suomen touhu alkoi tympiä, otin vuoden virkavapaan ja lähdin Norjaan töihin. Saipahan joku sitten työpaikan sihjaisenani, tosin en tiedä saiko 100%.

Pääsin töihin heti, ja neljän kuukauden päästä tiesin että jään.  Irtisanouduin Suomesta.  Kaksi vuotta työskentelin virkaatekevänä ja sairausloma sekä lomasijaisuuksia. Töitä oli koko ajan ja  kahden vuoden päästä pomo sanoi että on paikka haettavana ja jos haen saan sen. Hain sitten ja sain niinkuin oli luvattu.

Olen niin monta kertaa pistänyt kädet kyynärpäitä myöten ristiin että lähdin!  Hirvittää ajatella mitä olisi jos olisin jäänyt?

Suomeen en enää palaa, ei ole mitään syytä. Elämäni on täällä, en kaipaa muuta. Käyn kyllä Suomessa noin kerran vuodessa, entisessä kotikaupungissani mutta haikeutta tuntematta palaan kotiin Norjaan.

Vierailija
14/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla Japanissa kello alkaa olla jo niin paljon, etta on pakko menna nukkumaan, mutta sen verran, etta muutin tanne tyon, turvallisuuden ja kauniiden naisten vuoksi 7 vuotta sitten. En nae mitaan syyta muuttaa takaisin Suomeen. Okei, tyoelama on todella leppoisaa siella, mutta kaikki muu on huonommin.

Vierailija
15/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin 19-vuotiaana vuonna 2002 ja vielä en ole takaisin Suomeen muuttanut. Ehkä joskus, mutta 22 vuoteen ei ole huvittanut se homma yhtään. 

Vierailija
16/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, etten ole takaisin tulossa, koska ehkä mieli muuttuu. 

Vierailija
18/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taalla Japanissa kello alkaa olla jo niin paljon, etta on pakko menna nukkumaan, mutta sen verran, etta muutin tanne tyon, turvallisuuden ja kauniiden naisten vuoksi 7 vuotta sitten. En nae mitaan syyta muuttaa takaisin Suomeen. Okei, tyoelama on todella leppoisaa siella, mutta kaikki muu on huonommin.

Eikö siellä pysty vaihtamaan suomen kieltä näppäimistöön? 

Vierailija
19/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin vuonna 1998 ja pitkään mietin etten takaisin muuta, mutta nyt mietin muuttoa Suomeen eläkkeelle jäädessäni. 

Vierailija
20/45 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Asun Itä-Euroopassa ja asunut jo yli 10 v. Oli kyl muitakin henk koht syitä muuttoon, mutta työasiat kyl tärkeinä.