^^*^^*^^*^^ Haahut elokuussa ^^*^^*^^*^^
Kommentit (136)
EmmaElisabeth: Kysyit noista lapsista yms. Lapset ovat jo 7- ja 6-vuotiaita. Eli viimeisestä onnistuneesta raskautumisesta on jo kauan.. Viimeisin km helmikuussa ja sitä ennen marraskuussa. Plussa onnea myös sinulle, niin kuin muillekkin tietenkin.
Buam: Surullisen monta km:ää sinulla. Voimia! Sanoit että olet saanut tänään Pco-diagnoosin. Mitä sen tekemiseen vaaditään? Mietin vain olenko itsekkin saanut joskus puolihuolimattomasti tuollaisen diagnoosin, kun kerran yksi gyne sanoi että "sulla on tälläiset pienirakkulaiset munasarjat". En siihen kiinnittänyt silloin mitään huomiota, koska lapset olivat silloin pieniä ja helposti oli raskaudet alkaneet. Ja oikeaastaan vasta hiljattain tajusin senkin että pienirakkulaiset on sama kuin pco.. Eli sas nähdä kuinka kivinen tie vielä edessä raskautumisen suhteen
T:Coocie kp2/28-35yk4
Minä täällä yksin kotona olen saanut aikaan vaikka mitä :) Porukat eivät varmasti usko silmiään, kunhan kotiin tulevat ;) Olen siis tehnyt remonttia täällä sillä välin, kun lapset isänsä luona vierailulla...
En ole tehnyt uutta testiä vielä... Mutta menkat eivät ole alkaneet ja kyllä aika vakuuttunut olen, että plussa on tosi. Olossa ei kyllä mitään poikkeavaa, paitsi että rinnat ovat kipeät.
En vaan oikein osaa iloita tai edes uskoa koko asiaa vielä. On kuitenkin koko ajan takaraivossa ajatus, että vaikka mitä voi tapahtua vielä. Sitten hieman pelottaa odotuskin tuon minun vereni takia. Minulla vasta-aineita veressä, joiden takia vauvalle voidaan joutua jo kohdussa tekemään punasolusiirtoja ja mahdollisesti heti syntymän jälkeenkin... Eli jonkin sortin riskiraskaus olisi tiedossa. Eli aika varovaisilla mielillä vielä suhtaudun koko asiaan...
EmmaElisabethille kysymys: kerroit olevasi lentoemäntä? Ja että ammattiisi ja lentämiseen liittyy riskejä raskaana olevalle? Onko sinulla tiedossa mitään faktatietoa asiasta? Tutkimuksia tms? Mielelläni tutustuisin aiheeseen, kun itsekin paljon joudun lentämään työni takia. Nyt tämän syksyn aikana joudun lentelemään tosi paljon, niin täällä Suomessa, kuin muutaman kerran kauemmaskin.
Nyt taidan alkaa laittautumaan ja lähteä ajelemaan mieheni luo. Hän töissä toisella paikkakunnalla ja meillä asunto sielläkin, koska hänelle vuorotyönsä takia helpompi nukkua siellä esim. näin yövuorojen jälkeen ja mennä sinne jo illalla ennen aikaista aamuvuoroa (ennen kuutta!!!!)
Ajateltiin mökkeillä tänään ja pestä mattoja ,sekä itse ajattelin juosta pitkän lenkin tänään... :)
5mama
Näyttää tulevan syksy..
Vitamore Total on mullekin tuttu valmiste. En ole sitä nyt kuitenkaan vähään aikaan käyttänyt. Vois taas kai kaivella esiin, kun on nuo pms:t aika kovat. Siinä on aika paljon kaikenlaisia vitamiineja ja hivenaineita, joten kannattaa tarkistaa, ettei syö jotakin "ainesosaa" liikaa!
Eipä muuta. Tätiä odotellessa ja imetystä lopetellessa tässä edetään.
Kyselit (entisestä) työstäni =o) - ilmeisesti se on niin, ettei sitä ole sen kummemmin tutkittu, mitä se voi aiheuttaa, kun työkseen lentää. Jonkin verran on tutkittu sitä, että miten se vaikuttaa, kun paljon matkustaa (lentämällä).
Ainakin yhden tutkimuksen olen lukenut siitä miten myrrkyjä kertyy elimistöön paljon matkustavalle. Määrä oli huikea! Sitä ei tule matkustajana ajatelleeksi, että lentokoneenhan kaikki tekstiilit on käsitelty erittäin myrkyllisillä palonestoaineilla - jos penkki tms. tekstiili koneessa edes kytee, on se savu äärimmäisen myrkyllistä. Mutta toki siksihän niitä tekstiileitä käsitellään, ettei sitten roihahtaisi koko kone hetkessä palamaan - sillä yritetään antaa aikaa ihmisille poistua koneesta paljon sattuessa (evakuointi pitäisi saada suoritettua 90 sekunnissa koneessa kuin koneessa, mikä ei ole pitkä aika).
Lisäksi tietysti kosminen säteily ja ilmanpaineen jatkuvat vaihtelut. Aivan varmasti nämä kaikki vaikuttavat odottavan äidin elimistöön - etenkin juuri siinä ihan alkuvaiheessa, kun solut jakautuvat ja alkio kiinnittyy.
Usealta gynekologilta ja lääkäriltä olen itseasiassa kysellytkin lentotyön haitallisuudesta, ja virallinen kanta tuntuu silti (kaikesta huolimatta) olla se, että "ei sillä ole merkitystä" - mutta kyllä meitä niin monta tässä ammatissa on, ettei se voi enää mitenkään olla sattumaa. Ehkä kyse on siis vain siitä, ettei sitä ole tarpeeksi tutkittu, eivätkä lääkärit kommentoi päinvastaista, kun eivät varmaksi osaa sitä sanoa.
Onneksi ei tarvitse murehtia sitä enää =o).
EE
Eli =o)
Rilla-ma-rillalle nyt onnistunutta (normaali pituista!) kiertoa - pidän täällä peukkuja, ettei nyt Clomeille jouduttaisi, mutta toisaalta lohdullistahan se on tietää, että niillä on jo kerran saatu toivottu tulos aikaan ;o).
Sariellalle voimia toipumiseen! Ja ikävää, että sinullakin meni nyt kesäloma tämän asian kanssa kamppaillessa =o/.
Kardemummalle lohtuhali - olen todella pahoillani, että sinäkin olet joutunut kokemaan noin valtavan menetyksen. Voimia näihin päiviin!
Buamille myöskin jaksamista! Saitko mitään erityistä hoitoa tuohon tilanteeseesi? Miten tilanne otetaan huomioon seuraavassa raskaudessa? (Onko olemassa jotakin "tuki"lääkitystä tms.?) Toivon kovasti, että myöskin sinä saisit pian sen oman vauvan!
Eltemialle (ulriinalle) suurkiitokset Vitamore Total vinkistä =o)! Otin nimen ylös lapulle, ja aion kokeilla, jos ei tämä kierto tästä nyt itsellään tokene. Ja tule toki katsomaan meitä jatkossakin! =o)
Terveisin; EE (km vuoto jo lähes loppuneena - josko sitä taas pian pääsisi yrittämään?)
Harvemmin siitä on mielissään. Nyt tietää ainakin, että voi alkaa uutta yritystä. Ovistikkujakin ois ostettuna, mut en vielä tiedä testaisko. Tänään viimeistään pitäis varmaan, kun alkion ulostulosta laskettuna ois kp14. Yritystä aloitellaan vasta menkkojen jälkeen, ei uskalla ottaa mitää riskiä.
Vähän on haikea mieli imetyksen lopettamisen jälkeen, vaikka se sujui hyvin ja nyt on helpompi alkaa uutta yritystäkin. Imeväinenkin on jo 1v10kk, mutta kun ei ole vielä tietoa uudesta vauvasta...
Tässä yrityksen alkua odotellessa oon napostellut homejuustoa, fetasalaattia ja lakua. Ei sitten ihan heti tee mieli, jos tärppää. Laihdutusprojektiin noi ei kyllä auta...
Piristäviä syksyn ensihenkäyksiä kaikille ja onnea uusiin yrityksiin!
nau
Otin perjantaina viimeiset kaksi cytotec:ia suun kautta (kuten ohjeissa luki). Viikonlopun ajan vuotoa on tullut vaihtelevasti; välillä pieniä verinoroja ja välillä taas vähänlaisesti.
Ilmeisesti ne panacodit ovat aiheuttaneet jonkin verran ummetusta koska isolla asialla käydessäni "joudun" pinnistelemään aika paljon. Nyt äsken kävin isolla asialla ja samalla alapäästä tipahti (pienehkö?) veriklöntti; äänestä päätellen klöntti oli reilusti puolukkaa isompi. Pitäisikö/saako näitä klönttejä tai hyytymiä vielä tulla?!
Entäs kivut sitten; vuodon määrän ollessa suurempi on myös kivutkin pahemmat, vuodon ollessa pienempi myös kivut ovat helpompia. Mulla potilasohjeessa luki että buranaa saa ottaa. Sairaalassa sanottiin myös ettei panadolia saa ottaa silloin kun on ottanut panacodia.
Kumpa joku vastaisi pian etten joudu näitä kauaa yksikseen hautomaan...!
Minulla ainakin tuli hyytymiä vielä runsaan vuodon jälkeenkin (tosin vähemmän puoleisesti), mutta uskoisin, että se on ihan normaalia.
Ja minullakin oli juuri noin, että kipujen myötä alkoi aina enemmän vuotamaan ja sen runsaamman vuodon mukana tuli ulos klönttejäkin.
Kipulääkkeistä en osaa sanoa, kun en itse mitään ottanut.
Voimia sinulle, Danja, vielä toivotan tuohon vaiheeseen!
EE
Parasetamolia saa ottaa maksimissaan 4g (paketissa lukee 3g) päivä. Ja tuossa panacodissahan on parasetamolia myös joten sitäkin saa ottaa maks 8 per päivä, apteekin suositus kai on 6.
Jos kivut on niin kovat, että annostus ylittyy, niin soittelisin kyllä sinne polille. Ja hiukankin jos mietityttää vuodon määrä.. sinne saa aina soittaa ja kyllä ne siellä neuvoo ja herkästi ultraileekin.
Muillekin kovasti tsemppiä.
T'äällä eka koulupäivä takana ja kaikki tuntuu kaatuvan niskaan. Ehkä se tästä.
-Myy
Meille sitten iski kunnon nettipimento, eli nettimme ei tule toimimaan ennen syyskuuta :( Joten yritän vain käydä useasti anoppilassalukemassa kuulumisianne. Paljon täällä on taas tapahtunut. Tervetuloa uusille mukaan kirjoittelemaan ja pahoittelut kokemastanne.
Danja.Mulla kanssa edelliskeskenmenossa tuli vielä 5 päivän kuluttua ilmeisesti istukka ulos, mutta sen jälkeen vuoto alkoi rauhoittumaan. Eli kyllä se siitä rauhoittuu kun kaikki on tullut ulos. Toivottavasti sun ei enää kauan tarvitse kärsiä.
Sitten pieni vitamiini tietoisku. Sain käsiini erään kirjan vitamiineista ja niiden vaikutuksista ja aloin lukemaan mikä auttaisi hedelmättömyyteen. Siinä luki että _seleenin_puutos voi aiheuttaa keskenmenoja ja samoin _foolihapon_ puutos. Sitten siinä luki myös että sinkki auttaa hedelmöittymisessä ja E-vitamiini. Arvakkaapa vaan kuka tänään ensimmäisenä juoksi luontaistuote kauppaan hakemaan kaikki yllämainitut valmisteet :) Tajusin kun luin että mistä yleisesti saa esimerkiksi seleeniä, että en saa ruoasta paljon mistään sitä. No nyt on taas vitamiini asiat kunnossa.
Tuo Vitamore Total kuulostaa kanssa aika hyvältä, mutta mä saan kyllä onneksi pidettyä kiertoni kunnossa sillä Glandinilla.
Jep,jep. Nyt täytyy varmaan lopetella kun pitäis lähteä kotiin :)
Terveisin Hermione kp 10/31 ovis lähestyy.....
Aika yksilöllisiä taitaa olla eri sairaaloiden ohjeistukset. Nimittäin mulla tosiaan sairaalassa kun kerroin että kotoa löytyy buranaa jota voin tarvittaessa ottaa illalla, niin hoitaja sanoi että buranaa ei saa ottaa. Ja siellä sain kipulääkkeeksi panacodin + panadolin, kumpaakin 1 tabletin samalla kertaa, ja näitä kotiin myös. Ja tosiaan tuo maximiannos on 4 g/vrk kuten Myy jo mainitsi. Mutta oikeesti kannattaa soittaa polille, jos siltä tuntuu, mulle ainakin sanottiin että voi soittaa heti jos jotain tulee. Ja olivat tosi ystävällisiä. Tsemppiä sulle Danja, ja halit!! Toivotaan että tuo vaihe on sultakin pian ohi, ja vuoto lakkaa...
Omaa napaa: sain verikokeen tulokset ja HCG-hormoni oli tullut hyvin alas, joten jälkitarkastusta ei enää tarvita, ja siltä osin koettelemus on kait ohi. Nyt vaan odotellaan koska menkat alkais, ja olen tässä miettinyt kans Lugesteronien ja clomien hakemista, mutta sitten alkoikin kiinnostaa toi Vitamore Total mitä täällä mainostettiin ja taidankin kanssa kokeilla sitä, kiitoksia vaan vinkistä =)
Sain tänään ykskaks pitkästä aikaa jonkun ihmeellisen tarmonpuuskan, ja aloin tehdä suursiivousta, vaan nyt alkaa olemaan takki tyhjä joten taidan painua sohvalle makoilemaan. Toivottavasti huominen on sään puolesta mukavempi päivä =)
Teimme nyt illalla uuden testin ja ihan selvä plussahan se oli :) Toivotaan nyt, että kaikki menisi hyvin ja suhteellisen normaalisti.
Tämä plussa oli nyt vähän yllätys meille, kun emme tässä kierrossa ollenkaan edes yrittäneet raskautta, kun sattui lähipiirissä vähän ikäviä asioita, joten ajatukset olivat muualla. Ja kriittisinä päivinä emme tainneet nukkua edes samassa sängyssä... :)
Olo on edelleen ihan normaali ja nyt kun menkat olisi pitänyt alkaa, oireet on olleet ihan normaalit oireet kuin aina ennen menkkoja... Eli minun olotilassa ei mitään merkkejä raskaudesta. Viime raskaudessa ne puuttuvat oireet vaan johtivat sitten kuollen alkion löytymiseen ultrassa.
Mutta toivotaan nyt parasta, Kuulin vielä tänään, että yksi tuttavapiiriini kuuluva on myös raskaana ja laskettu aika olisi muutama viikko ennen minua Jännää! :)
Toivon teille kaikille nopeaa raskautumista!
5mama
Uskon kuitenkin että nyt helpottaa, ainakin nyt illan on ollut hyvä olo. Uskon että sillä päivällä tipahtaneella veriklöntillä olisi ollut osuutta tähän helpottaneeseen olotilaan... Ainakaan kipuja ei ole sen jälkeen ollut :)
*myy ja sariella*: Buranaa otin 600mg 2-3krt päivässä mutta nyt ne on loppu joten jatkossa varmaan otan 2kpl 500mg panadolia 1-3krt/pv...
Ei mulla siis noi määrät ole ylittyneet missään vaiheessa, edes sillon kun panacodia otin. Jonkin verran olen ns. kivuissa kärvistellyt jotta tiedän "missä mennään".
*Hermione*: Toivotaan todella että nyt viimein olisi kaikki tullut ulos! Ainakin nyt tosiaan on ollut helpompi olo.
Huomenna pitäis siivota ja laittaa kämppää; miehellä on keskiviikkona kolmekymppiset (hyvää synttäriä joopajoo). Päätettiin jo pari viikkoa sitten ettei mitään kekkereitä järjestetä mutta miehen perhe on aivan toista mieltä; anoppi leipoo kakun ja pullat ja tulevat sitten porukalla tänne kahvisteleen. Jippii vaan; vit** ei vois vähempää seura kiinostaa :~( He eivät siis tiedä tästä tilanteesta mitään. Eivät edes tiedä tästä yrityksestäkään.
Huomenna pitäis myös mennä käymään työkkärissä eikä sinnekään vois vähempää kiinostaa mennä. En siis ole yhtään valmis suunnittelemaan TULEVAISUUTTA ja TÖITÄ. Toivottavasti tyytyvät siihen että mulla on ens viikon tiistaina oppisopimusneuvottelut mahdollisen työpaikan kanssa. Toivon vain ettei ne siellä työkkärissä ala hiillostaan; käy pian niin että pillahdan itkuun...
-Neiti aurinkoinen Danja- NOT!!!
Danjalle vielä. Mulla tuli kans hyytymiä vielä viikko lääkkeiden jälkeen. Ilmeisesti limakalvoa ja jotain rippeitä. Ultrassa kuitenkin tyhjä kohtu, joten tuskin dyytä huoleen on. Kipuja mulla ei ollut kun muutamana ekana päivänä ja kärvistelin ne ilman lääkkeitä, koska kipulääkkeitä sain sairaalassa ja yhden kotiin mukaan. Ne olikin ainoat mitä taisin syödä=) Oli jotenkin helpompi uskoa tapahtunut todeksi kun konkreettisesti ne kivut koki. Aika raakaa itsensä rääkkäämistä, mutta näin musta tuntui.
Kävin eilen varuiks ostamassa testin. Viikonloppuna olis häät ja pitänee tarkistaa tilanne. Haluun tietää voiko ruualla ottaa muutakin kuin maitoa=) Oireita ei oikeastaan ole. Menkkakipuja ollut jo varmaan toista viikkoa ja pää on aikas usein kipeä, varsinkin iltaisin. Unia nään taas vauvoista. Muutaman kerran on ollut se tunne, että joku kaivelee mun lonkkia jollain teräaseella. Outoa ja ikävän tuntuista. Mikä liene.
Onko kukaan tutkiskellut kohdunnipukan toimintaa? Miten se menikään, milloin pehmeä, milloin kova ja nouseeko jotenkin jossain vaiheessa ylemmäksi?
Jahas, nyt taas näyttää kello niin että on lähdettävä nilkka suorana kohti uutta työpäivää.
Irish
Ja Danjalle voimia, uskoa, toivoa ja kärsivällisyyttä. Ehkäpä ne synttärikekkerit viekin sopivasti ajatukset muualle kuin menetykseen. Vaikka voihan siinä niinkin käydä, että itku tulee kesken kaiken =(
Omaa napaa: mulla kiertopäivä 21 ja olin aamusella havaitsevinani rinnoissa hitusen arkuutta. Tähän asti olen ollut ihan toivotonna, kun ei kerrassaan mitään oireita. Nyt on kuitenkin taas hitunen toivoa. Rinnat on muutenkin muhkeat eikä riippuvat säkit kuten viime kierrossa. Lisäksi aivastelin aamulla paljon. Sekin on mulle oire. Siitä onkin nyt tasan vuosi, kun alettiin yrittään. Eka ja vika positiivinen tuli jouluna ja se kuuluisa laskettu aika olis ollut tässä kuussa, joten ei vois osua plussa paremmin. Mulla on täällä varpaatkin ristissä. Tuntuu vaan, että aika matelee. Haluaisin, että oireet vahvistuis ja päivät kuluis, jotta pääsisin testaamaan.
Irish: luin jostain, että nipukan pitäis olla raskauden alussa kiinni ja pehmeä. Paikka voi vaihdella päivänkin mukaan, joten ei ole niin luotettava. Ennen menkkoja nipukka on kova ja oviksen aikaan pehmeä, kostea ja avoin. Ja toi menkkakipuhan on just oire, joten pidetään peukkuja. Mikä kiertopäivä sulla on menossa?
t. Kauralastu, kp 21
Olipa mukavaa aamulla herätä ILMAN KIPUJA :) Vuotoakaan ei ole paljon tullut; paljon vähemmän kuin menkkojen aikaan. Jospa tämä todellakin nyt lähtisi helpottumaan ja voisi keskittyä henkiseen puoleen... Edelleen tuntuu siltä ettei huvita tavata muita ihmisiä ja olla -aivan kuin ei olisi mitään tapahtunut- mutta eipä tässä muu auta kuin pyhittää tämä iltapäivä ja ilta siivoukselle ym. niitä synttärikemuja varten :/
Työkkärissä käynti meni hyvin. Virkailija oli tyytyväinen asioiden etenemiseen ja uusi aika on kuukauden päästä, tietenkin pitää ilmoittaa aikaisemmin oppisopimustyöhaastattelun tuloksesta jos sen ovat tehneet. Tällä hetkellä ei vain sekään kiinnosta mutta onhan tässä vielä viikko aikaa siihen tapaamiseen joten viikon päästä voi olla ajatus ihan toinen...
Pitäis varmaan käydä esittelemässä itseni tuonne haahujen esittelypinoon...
Heti alkuun vielä tsemppauksia Danjalle! Ihana kuulla, että sullakin oli kivuton aamu. Kyllä sitä elämässä voi vielä nauraakin, vaikka just nyt tuntuu pahalta. Mutta saa tuntuakin ja surra pitää!
Kauralastulle ja Irishille paljon positiivisia ajatuksia, jos vaikka siellä pieni olisi jo kyydissä!
5mamalle onnea paljon! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.
Musta tuntuu, että elämä hymyilee taas. Muksu on ihana ja nauttii hoidosta ja kavereista. Ja tänään varmistui elämäni harjoittelupaikka. Mulla ei ollu ensin paikkaa nyt ekaan harjoitteluun ollenkaan ja sitten tämä.. pääsen naistentautien leikkaussaliin kahdeksi viikoksi!! Toki jännittää jo älyttömästi! Pakko iloita tällaisistakin asioista.
-Myy
Hirmusti onnea 5mama!
Kaluralastu: sulla oireet kuulostavat todella lupaavilta, toivotaan tärppiä::))!
Danja: Paljon jaksuja sinulle, olen alkuvuodesta asti lueskellut palstaa intensiivisesti ja sinun tilanne jäi kovin mieleen!Pahin taitaa noin fyysisesti olla ohi, tosin mielessäsi asia varmasti pysyy seuraavaan plussaan asti, mutta varmasti suru helpottaa! Nyt vaan uusi tarmokas asenne päälle!
Myy_81: Onnea mahti paikasta!varmasti on mielenkiintoinen ja opettavainen paikka!!!(itse olen myös sos. alalla)Pienistä asioista se elämän ilo löytyy ja oikealla asenteella:::)))
Omaa: En ole pahemmin kirjoitellut, mutta lueskellut päivittäin, anteeksi laiskuuteni::)))Kirjoittelin aiemmin keksityistä oireista, tosiaan tässä kierrossa kaikki on tuntunut niin erilaiselta kuin "normaalisti". Eli oviksen bongasin testillä kp.20. Siitä asti tuntunut juilimista, repäisy kipuja ja painontunnetta alavatsalla. Malttamattomana olen tehnyt ovistestejä jo dpo 6, *nolostuu* positiivisen tuloksen toivossa: Sain kuin sainkin erittäin haalean viivan testiin tuolloin dpo 6 (testi oikean ovisplussan ja oviksen jälkeen oli jo parina päivänä selvä nega ilman haamuja)
Nyt kuitenkin erittäin erittäin haalea plussa r.testiin dpo.9, myös haalea viiva ovistestissä säilynyt!!!Olen kyllä todella skeptinen tuloksen suhteen enkä oiken meinaa sitä uskoa.
Oireita on ollut: Dpo 6 ja 7 kuvotus oli häiritsevää, rinnat olleet kipeät oviksesta asti, alavatsan erilaiset, kivuliaatkin tuntemukset, ärtymys, jalat ja kädet jäässä varsinkin iltaisin ym ym.
Toisaalta taas oireet myös menkkojen alkamisesta löytyy, eli pahoinvointia ei enää ole ollut koska mässäily ja karkki/suolasenhimo on uskomatonta, valkkari saman oloista kuin ennen menkkoja, tissikipu hieman hellittänyt ja alavatsakaan ei enää kipuile, mutta on turvonnut ja kova.
Nyt koitan pysyä housuissani ja malttaa ainakin viikon odottaa!Anteeksi pitkä ja sekava omanapainen selostus, ei vaan ole kelle tätä tilittää::)!!!
Nappe kp30/29-36 dpo 9
Kaavinnasta on tasan neljä viikkoa ja nyt näyttäis siltä, että kuukautiset alkaa. Eli uusi yritys pääsee alkuun.
Ensi maanantaina on labrassa käynti ja jälkitarkastus on 21.8.
Mulla on varmaan jotain alkavaa hiivatulehdusta, kun on joutunut kulkemaan suurinpiirtein koko kesän side housuissa.
Uskallanko hoitaa hiivan ihan oma-aloitteisesti ennen jälkitarkastusta?
UusiNuppuhan on tietysti tuttu -tuolta yahooltakin:) Tulepas sinne pian kertoilemaan kuulumisiasi!
Eltemia, ex-ulriina