^^*^^*^^*^^ Haahut elokuussa ^^*^^*^^*^^
Kommentit (136)
Mä olen käsittänyt että testit näyttävät plussaa ennen ovista. Eli otollisin aika olis plussasta 24-48 tunnin aikana. Voi tosin olla testeissä eroja, mutta mulla on ollut sellaisia testejä joissa tuo ohjeistus. Onnea Kauralastu ovisplussasta!!
Nyt menen suunnitteluhommiin=) ei oikein meinaa löytyä motivaatiota nyt duunihommiin.
Nyt oli jopa eka kertaa se testiviiva paksumpi kuin kontrolliviiva, joten todella toiveikkaana täällä ollaan. Iiiik, nyt pitää/saa jännittää 2 viikkoa! Pitää yrittää saada mies vielä tänä yönä varmistamaan, että tarjolla on kunnolla siimahäntiä. Pitäisköhän lähteä sinne veneelle...
Olipas tullut uusia mukaan paljon. Tietysti aina surullista, että joku "joutuu" tänne, mutta mukavaa, että keskustelu pysyy vilkkaana!
Terveisiä Alanyasta. 2 viikkoa vierähti nopeasti. Reissu meni kaikin puolin hyvin, vaikka helkkarin kuuma olikin.
Vauva-asiaa en ole oikeastaan paljoa miettinyt ja tuulimunasta olen selvinnyt hyvin. Ekat menkathan tulivat jo ennen reissua. Imetän vielä(kin), joten clomeja kattelen sit tässä syksyn mittaan. Mullahan raskaus ei suurella todennäköisyydellä ala kunnolla ilman niitä.
Yritän taas pikkuhiljaa päästä juttuun mukaan..
Laitampa kysymykseni tännekin, kun taita tuo km-palsta olla aika hiljainen. Eli paljonko mahtaa maksaa jälkitarkastus yksityisellä? Onko saman kuin normaali gyne-käynti? Mulle ei tarkastusta lääkäri määrännyt, kun kohtu oli melko hyvin itsellään tyhjentynyt, mutta oman mielenrauhan vuoksi saatan tarkastukseen mennä. Milloin j.tarkastus yleensä tehdään? Ainakin teen itse raskaustestin jossain vaiheessa. Milloinkahan kannattaisi. Km alkoi viikko sitten (rv7) ja vuoto taitaa olla loppu.
Taaperon imetyksen lopetin tuossa keskenmenoa pelätessä, enkä sen jälkeen enää oo imettänyt, kun tuntui vieroitus osuneen sopivaan aikaan. Eipä sitten heikennä uuden yrityksen onnistumistakaan. Vähän haikeaa se lopetus kyllä on, kun ei ole uutta imeväistä vielä tiedossa.
Nyt vaan menkkoja ootellaan, että pääsis uuteen yritykseen. Oon ovistikkujakin miettinyt, että kokeilisko jo ennen menkkoja. Mut mihin aikaan 2vk km alkamisesta?
Mitäs Virvaliekille kuuluu?
nau
En ole varma tuosta yksityisen taksasta. Luulisin, että maksaa saman verran kuin normaalikäynti. Minä kiikutin pissanäytteen terkkaan 5 viikkoa keskenmenosta, joten sillä sun raskaustestin tekemisellä ei ole kiirusta. Sinuna antaisin hormoonien tasaantua vielä pari viikkoa (ainakin viikon). Mullekaan ei tehty muuta tarkastusta kuin tuo pissanäyte, mutta mulla oli 8 viikkoa keskenmenosta aika ultraan, jossa katsottiin kohdun myoomatilannetta. Yleensä kai mahdollinen jälkitarkastus on n. kuukauden päästä keskenmenosta. Joillakin saattaa olla jo parin viikon päästä kun taas toisilla reilun kuukauden. Kuukautisetkin tulee, miten tulee: joillekin kuukauden sisällä ja toisille (kuten mulle) vasta muutaman kuukauden päästä.
Itse aloitin tikuttelun vasta ensimmäisten kuukautisten jälkeen. Ne kun oli niin niukat, että epäilin, etten ovuloinut ollenkaan. Sinuna aloittaisin tikuttelun vasta ekojen menkkojen jälkeen tai sitten, jos niitä menkkoja ei ala kuukauden päästä keskenmenosta kuulumaan. Mitäs muut suosittelee?
Uusi Nupun kuulumisia täällä vaan kurkkimassa vanhana haahuilijana :) Tuolla Yahoolla kuulin vähän huhuja.Käyhän sielläkin kertomassa kuulumisia.
Meidän haahuvauva täyttää jo 2-v tässä kuussa ja pikkusisarus jo potkii masussa.Vaan on vielä selvässä muistissa kuinka tärkeä oli haahujen joukko aikanaan (ja itse asiassa "vanhat" haahut on edelleen tärkeä joukkio!)
Koitin jo aikapäiviä sitten käydä katsomassa teitä, mutta en päässyt enää kirjautumaan..ilmeisesti taukoa ollut liian kauan:(..eikös jollekin tärvinnu lähettää jotakin ja se joku sitten hyväksyi kirjaantumisen..jos vielä lueskelet niin neuvot oisi tarpeen..
ps. oli TOOOSI ihnaa kuulla sinusta..aivan tippa tuli silmiin, kun herätti menneet tunteet eloon..
UN
Mäkään en sitä rekisteröitymistä tarkkaan muista,mutta kyselin siellä viisaammilta :) Mulla näytti gmail tallentaneen silloin joskus muinoin sun jonkun sähköpostiosoitteen,mahtaiskohan se olla vielä voimassa,niin laittaisin sinne sitten niitä ohjeita.Se on sellanen osoite,missä on etunimi.sukunimi@luukku.com ;)
Femmis laittoi tohon luukku osoitteeseen sulle kutsun :)
Täti sitten vihdoin löysi minut joten lauantaista asti olen ollut tooooosi kipeä. Ihan hirveät kivut, vuoto ja päänsärky. Mulla on aina ollut nää ekat tyhjennyksen jälkeiset menkat ihan kammottavat. Mutta nyt pääsee ainakin uuteen yrityskiertoon hyvin mielin. Ovistikut ja r-testit polttelee kaapissa...
Silti mua kauhistuttaa tää koko juttu ja mietityttää jo valmiiksi että meneekö seuraava raskus kesken. Välillä häilyy pelko mielessä että saadaano me koskaan toista lasta..
Mun täytyis kanssa hommata itselleni se jälkitarkastus. Eikä yhtään huvittais. En edes tiedä mihin menisin. Yksityiselle ei nyt oikein olisi varaa kun kaikki rahat menee keittiöremppaan.
Danjan kuulumisia odottelen täällä innolla! Tuu heti kertomaan jos tiedän jotakin uutta tilanteestasi :) Ja tsemppiä epätietoisuuteen!
Zeria. Mä tuossa eilen huomasin kun päivittelin tota esittelypinoa että asut Lappeenrannassa. Me ollaan muuttamassa tän kuun lopussa 2 kuukaudeks sinne miehen työn perässä ja ajattelin että jos haluat kahviseuraa tai muutenvaan höpistä jossain niin miusta sais heti kaverin :) Mulla kun ei pahemmin ole siellä ketään kaveria :( Ja sen kaks kuukautta siellä pitäis viihtyä.
Jaa-a nyt täytyy mennä taas viihdyttämään esikkoa kun huutelee tuolla jotakin :) Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Hermione kp 4/31 ja yk ainakin miljuuna vaikka välissä kaks km....
Hermione: Ikäviä nuo kauheat kivut!! Mulla oli vasta tokat menkat km:n jälkeen(siis viime kuukautiset) TOOOSI kipeät!olin muutaman päivän sängynpohjalla, kamala migreeni, nousi kuume ja oksensin! Otan osaa:)!Mutta kyllä se helpottaa ja mulla ainakin tieto ja fiilis siitä että kroppa palautunut km:sta, oli tosi helpottavaa!
Mulla siis menossa kp 23 ja hirmusti löydän oireita raskautumisesta:::DDDDeli vatsaa turvottaa, tissit kipeät, juilimista alamasussa kaiken aikaa....Kaikista hauskinta tässä on se että ovisplussan sain tosiaan vasta kp20 joten aikas kovasti se "mieli" kehittelee:::))
Nyt työn touhuun takas!tsemppiä kaikille ja paljon "hedelmiä":::)))
sain varhaisen (siis todella varhaisen) keskenmenon, ja nyt päässä pyörii miljoona kysymystä. Tulinkin kysymään teiltä viisaammilta, jospa vastaan olisi joskus tullut tietoa. Siis lauantaina 4+4 alkoi vuoto, nyt tiistaina on lämmöt edelleen koholla. Laskeeko nuo lämmöt hitaammin, kun saa varhaisen km:n vai miten?
Edellinen keskeytynyt km oli sen verran painajaismainen, että nyt näen jo tässä vaiheessa kauhukuvia kiinnijääneesta istukasta/raskausmateriasta ja kohtutulehduksesta! Kipuja kun on edelleen ja kohtu supistelee, mutta kovinkaan paljon vuotoa ei enää tule. Tarkastellaanko tällaisia julkisella mitenkään vai annetaanko ajan hoitaa tehtävänsä? Ja lasketaanko tätä edes keskenmenoksi vai onko vaan menkat myöhässä?
Tulipas omanapainen sepustus..
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia sekä onnistuneita odotuksia tähän pinoon :)!
-myy
Nau: Kuuluu ihan hyvää. Oon ollut vaihtelevasti tunnemissa, välillä ihan surullinen ja välillä vaan vihainen, mutta nyt jo pääsääntöisesti normaali, mikä se sitten onkaan. Meillä oli kyllä aika samassa vaiheessa raskaudet, ja vielä samana päivänä kesken, hassu sattuma. Mulla vuoto loppui sunnuntaina. Ajattelin kyllä tikuttaa itse ainakin ovista jo tässä kuussa, sama se jos en ovuloikaan. Ostan sitten uusia. Tekis kumminkin mieli sitä vauvaa niin kaamean kovaa.
En ajatellut mennä jälkitarkastukseen, kun ne kumminkin jo kahesti ultrasi. Jos ei tule mitään erityistä, niin jatkan samaan malliin. Elän toivossa, että koska meni niin aikaisin ja ihan itsestään kesken, eikä vuotokaan kestänyt järin normaaleja kuukautisia pidempään, ehkä kiertokin sitten olisi samanlainen.
Rintoja särkee vieläkin, särkeekö naulla, entä muilla, jatkuiko pitkään? Nyt km viikko sitten, eli vois ehkä miettiä että olis kp7.. mutta ihan sama.
virva, kp7
Tänään sitten tilanne selvisi lopullisesti. Hcg-arvot olivat aika radikaalisti pudonneet; olivat siis viikko sitten reilu 27 000 ja nyt reilu 16 000 :(
Ultrauksessa näkyi enää sikiöpussin riekaleet eli lähiaikoina tulisi varmaan itsestäänkin ulos mutta sain kuitenkin lääkkeet joilla "vauhditetaan" tyhjennys. Ensimmäiset otin sairaalassa ja seuraavat sekä kipulääkkeet sain kotiin mukaan. Fiilikset on nyt jotenkin osittain helpottuneet koska tämä oli jo 3vk sitten odotettavissa joten tässä on ollut aikaa ajatella ja sopeutua asiaan. Tuska ja itku saattaa vielä kerran tulla sitten kun tyhjennyslääkkeet alkavat vaikuttaa ja vuoto alkaa... Lääkärin tuomio oli siis tuulimunaraskaus koska mitään alkiota ei näkynyt.
(Se "kaiku" mikä viikko sitten näkyi oli siis hematoomaa).
Myy. Tervetuloa tänne Haahuihin ja suuret pahoittelut keskenmenostasi! Ja sitten siihen kysymykseen. Mä kyllä sinuna vaatisin johonkin tarkastus ultraukseen ihan oman mielenrauhasikin kannalta. Ja ettei sitten tule mitään jälkeenpäin ongelmia jos vaikka tuleekin joku kohtutulehdus jos sinne onkin jäänyt jokin jumiin. On aina ikävää jos tulee jotakin komplikaatioitakin kaiken päälle kun joutuu muutenkin surua kokemaan :(
Danja. Oon kyllä niin pahoillani sun puolesta. Mä jo kerkesin niin toivomaan että kaikki olisi sittekin ollut hyvin. Lohtuhalauksia lähettelen täältä. Ja tsemppiä tyhjennykseen. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
On. En tiedä mulla on nyt jo sellainen olo että seuraavakin raskaus menee kesken. Koko ajan on jotenkin niin epätoivoinen olo...
Hermione kp 4/31
Kiitos Hermionelle mielipiteestä. Jos nyt sitten uskaltaisin soitella ensin sairaanhoitajalle, että mikä täällä on politiikka ja sitten vaikka kävisin yksityisellä, jos täältä (julkiselta) ei saa apuja. En ehkä muuten olisi näin hysteerinen, mutta olin tosi huonossa kunnossa edellisessä lääkkeellisessä tyhjennyksessä, missä kaikki mikä voi mennä pieleen niin meni. Ainut mikä oli positiivista oli ambulanssimiehet! Ja kun silloin tuo istukka roikkui kiinni tosi piukassa ja vielä 6 viikkoa tyhjennyksestä tehdyssä kaavinnassa lyötyi 2cm pätkä.
Danjalle paljon voimia ja lohtuhaleja. Olen täällä taustalla seuraillut tilannettasi ja toivonut parasta. Mutta nyyt tsemppiä tulevaan. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.
Täällä alkoi muksun kolmas hoitopäivä ja itse lähden täyttämään ja järjestämään kirpputoripöytää. On edes jotain tekemistä.
-Myy
Nimittäin tämä kirjoittamisen yrittämisen kanssa - 2 kertaa jo kirjoitin piiitkät pätkät; ensimmäisellä kerralla nämä Vauvan sivut heivasivat minut pihalle, toisella kertaa meidän oma netti. Jospa nyt kolmannella kerralla saisin jopa lähetetyksi tämän raapustuksen ;o)?!
Ensiksi toivotan Danjalle kovasti voimia tuohon tilanteeseen; nyt vain sellainen asenne, että toivotaan kipuja ja vuotoa - JOTTA kaikki tulisi itsestään ulos, ja pääsisit uudestaan pian yrittämään raskautta. Onneksi tilanteeseesi tuli nyt selvyys, se epätietoisuudessa eläminen on myöskin todella raskasta.
Napelle oikein paljon tervetuloa joukkoon =o)! Vaikka tämä meidän tuttavuutemme onkin alkanut ikävissä merkeissä; saa täältä silti paljon lohtua ja vertaistukea, sekä myöskin arvokasta tietoa - kiitos teille kaikille, kun olette olemassa!
Onnea, tsemppiä ja voimia Hermionelle tälle kierrokselle =o) - kunpa sinulla nyt tärppäisi, ja kaikki jatkuisi onnellisesti loppuun saakka - saisitte sen toisen pienokaisen.
Irishin tilanne on ollut paljon mielessäni - varsinkin juuri tuon lääkärin kommentit. Se on oikeasti todella vaikeaa löytää hyvää lääkäriä! Sellaista, joka olisi pätevä ja ihmisläheinen - hyvä kuuntelija. Ja omaisi kaiken sen kirjaviisauden lisäksi myöskin tervettä maalaisjärkeä. Jos ja kun sellaisen löytää, on hänestä pidettävä kiinni - sen verran katoava luonnonvara nuo tyypit ovat ;o/. Pitäisikö sinun nyt vielä hakeutua toisen lääkärin vastaanotolle? Tosin silloinkaan ei voi etukäteen tietää millainen tyyppi siellä on tällä kertaa vastassa.
Lisäksi olen huomannut sen, että monet lääkärit (etenkin työterveyslääkärit) vetävät firmaa kohti - ja monesti juuri (esimerkiksi raskauden tai raskautumisen kannalta) huonot olosuhteet jäävät vähäiselle huomiolle, ja jokaisen oman harkinnan varaan. Sinullakin, Irish, varmasti vaikuttaa se, että työtiloissa on kosteutta - silloin on ihan varmasti myöskin ilmassa homeitiöitä, jotka rappeuttavat terveyttä =o/. Ja luonto on näissä raskautumisasioissa siinä mielessä viisas, ettei raskaus jatku, jos olosuhteissa on jotakin sellaista vialla, joka olennaisesti vaikuttaa odottavan äidin yleiseen terveyteen.
Meille aletaan nyt myöskin yrittämään sitä kolmatta seuraavasta kierrosta =o) - minä jättäydyin pois lennoilta. Rohkea ratkaisu, mutta toivottavasti se oikea - kysykää minulta ensi vuonna, sitten jos minulla on nyytti sylissäni ;o).
Myylle hyviä myyntejä kirppiksellä!
Terkuin; EE
Yritän tulla mukaan juttuun, vaikka tuntuukin että parin viikon tauon jälkeen olen ihan pihalla keskustelusta..
Danjalle pahoittelut!!
Omasta tilanteesta, että kierron päiviä en ole laskenut. Matkalla oli ilahduttavaa huomata, että kropassa oli jotakin toimintaa. Oli nimittäin oviskipuja. Niitähän mulla on aina ollut, vaikka ovulaatio onkin jotenkin vajavainen. En siis odota olevani raskaana. Yritän nyt pikkuhiljaa lopetella imetystä ja se onkin aika taistelu tuon takiaisen kanssa! Matkalla imetin vähän enemmän kuin kotona ja neiti käytti kyllä tilaisuuden hyväkseen varsin lahjakkaasti. Nostelee paidan helmaa ja hokee tissi-tissi-tissi vähän väliä..Ikää siis 1v1kk.
Eipä sen kummempia. Kaikille tärppionnea ja halauksia km:n juuri saaneille!
Saako yksi kohtalotoveri tulla seuraanne?
Kauan olen jo vietipinoanne lukenut, mutta en ole kirjoitellut tähän aikaisemmin.
Mulla on 2 alkuraskauden km:ää takana. 2 lasta on, mutta kolmatta kovasti toivoisin. Tällä hetkellä tuntuu että toiveeksi jää.. Masentava kp1 menossa. Mulla oli noin viikko sitten aika selvät oireet raskautumisen suhteen (vilu, yöllinen wc-ravaaminen, vilkas unimaailma ja väsymys), mutta mutta "oireet" hävisi. Eli ehkä oli vaan mielikuvitusta tai sitten joku TOSI varhainen km.
Menkat alkoi sitten tänään, 3-7 päivää myöhässä. Mitään plussia en tosin missään vaiheessa saanut.
Mutta Hermionea aion nyt "matkia" ja hakea noita Glandineita+omega 3-valmistetta. Lisäksi ovistikkuja voisin ostaa.
Onko muilla sellaista tunnetta että koko muu elämä on vähän niin kuin "pysähdyksissä" kun koko ajan vaan seuraa omia oireitaan?
On tää vaan aika rankkaa.. Varsinkin kp1 on AHDISTAVA!!
Oikein paljon plussaonnea kaikille teille. Ja pahoittelut keskenmenon kokeneille
T:coocie kp1/28-35 yk 4 nollattu km jälkeen
Tein sitten aamulla ovistestin, kun niitä testejä sattuu tuolla kaapissa vielä lojumaan 3kpl ja se näytti plussaa! Voiko ovistesti näyttää plussaa vielä oviksen jälkeenkin? Tarkoitan, että kun en eilen testannut, niin jos se olis silloin jo ollut plussaa tai jo vaikka toissapäivänä ja ovis onkin oikeesti jo mennyt. Onneksi aamuyöllä heiluteltiin peittoja, kun mies tuli bändikeikaltaan kotiin. Mietin vaan, että jos se ovis olikin jo vaikka eilen tai jo aiemminkin, kun mulla tuli vähän verta parina päivänä ja kipristeli vatsaa. Tämä siis torstaina ja perjantaina. Nyt olis kp 12 ehkä. On vähän sen leikkauksen jälkeen kierto hakusessa, kun verta tuli enemmän ja vähemmän ja taas enemmän. Tulkitsin sen toisen enemmän sitten menkoiksi, jotka tuli pari päivää myöhässä.
Siis kysymykseni kuuluu: näyttääkö ovistesti plussaa vain ennen ovista vai voiko se näyttää sitä vielä oviksen jälkeenkin?
t. toiveikas Kauralastu