Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustaminen kielitaidottomana

Vierailija
22.08.2025 |

Mitä mieltä matkustamisesta Kreetalle viikoksi. Aurinkomatkojen pakettimatka. Kielitaidoton perhe, 2 aikuista ja 3-vuotias lapsi 

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kumpikaan teistä aikuisista ei osaa englantia?

Vierailija
2/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ruokalistat Suomeksi ja kännyn kääntäjä on tosi hyvä. Hyvin pärjäätte, matkaan vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse osaan alkeet juuri ja juuri. Mies ei mitään

Vierailija
4/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos hotellilla pysyttelette ja on all-inclusive.

Vierailija
5/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos teidän lapselle sattuu vaikka joku tapaturma tai se sairastuu? Miten te sen tilanteen ajattelitte hoitaa?

Vierailija
6/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos teidän lapselle sattuu vaikka joku tapaturma tai se sairastuu? Miten te sen tilanteen ajattelitte hoitaa?

He soittavat matkaoppaalle.

Vierailija
7/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanarialla teneriffan puertossa on suomenkielentaitoinen sairaalassa ihan vaan koska noita iäkkäitä asujia on aika paljon. Siellä on osattu herättä henkiin 20min kuolleena olleita. Matikka ei ihan enää suju vajaalla 90v:llä mutta jutut luistaa kuten ennen.

Suomessa ei varmaan ois elvyytetty tai lopetettu elvyytys 5min kohdalla. 

Vierailija
8/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He soittavat matkaoppaalle.

Aivan. Siis suomalaiset ovat matkustaneet paljon  vuosikymmenet täysin kielitaidottomina ja kysyneet tarvittaessa apua oppailta. Ja nythän on puhelimen avulla kätevä käyttää puheenkäännöspalveluja.  Tietysti kannattaa jotain avainsanoja opetella, mutta muutenkin pärjää. 

Vierailija
9/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Miten lentokentällä selviää? Toki teemme lähtöselvitykset etukäteen. Lentokentältä on kuljetus hotellille.

ap. 

Vierailija
10/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Miten lentokentällä selviää? Toki teemme lähtöselvitykset etukäteen. Lentokentältä on kuljetus hotellille.

ap. 

Jos on tyypillinen "olen kielitaidoton suomalainen junttituristi" -reissu, niin matkaoppaat ovat kentällä vastassa.

Vierailija
11/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on savolla ja käsimerkeillä pärjännyt, muualla maailmalla paitsi Vaasassa meinasi olla vaikeuksia ymmärtämisen suhteen.  Alkoivat kyllä suomea puhua ja ymmärtää kun kirosin 140 dp äänen voimakkuudella.

Vierailija
12/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon saa viestittyä eleillä ja äännähdyksillä. Jos haluaa naudanlihaa, muodostaa sormillaan päähänsä sarvet ja huutaa muu, muuu! Sika-aterian saa röhkimällä. 

Vierailija
13/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän nuo aasialaiset turistit pärjäävät reissussa, kun eivät edes kehtaa hävetä kielitaidottomuuttaan? 

Vierailija
14/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kovinkaan moni matkailija ei osaa puhua kreetaa. 

Vierailija
15/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on savolla ja käsimerkeillä pärjännyt, muualla maailmalla paitsi Vaasassa meinasi olla vaikeuksia ymmärtämisen suhteen.  Alkoivat kyllä suomea puhua ja ymmärtää kun kirosin 140 dp äänen voimakkuudella.

Desipelin?

Vierailija
16/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavatko Kreetalla hyvin englantia? Eikö siellä ollut niitä metsäpaloja?

ap

Vierailija
17/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matkaopas siis Suomenkin päässä lentokentällä auttamassa?

ap

Vierailija
18/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse osaan alkeet juuri ja juuri. Mies ei mitään

Miksi te ette ole oppineet koulussa englantia? Kai te olette edes peruskoulun käyneet.

Vierailija
19/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on rahaa ja osaa ne pari sanaa mitä tarvitsee ruokaa tilatessa tai kaupassa niin selviää. Ei se kyllä mitään hauskaa ole. Olen yrittänyt oppia englantia aikuisenakin ihan tosissaan. Se ei vain jää päähän. En jotenkin vain pysty oppimaan niin että se avautuisi mulle. Musikaalisuuden suhteen olen yhtä nolla. Mikä todistaa teorian kielipään ja musikaalisuuden yhteydestä. Kuuntelen kyllä musiikkia mutta jään sen suhteenkin tavallaan ulkopuoliseksi.

Vierailija
20/85 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko matkaopas siis Suomenkin päässä lentokentällä auttamassa?

ap

Ei ole, mutta Suomessa puhutaan suomea.