Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^*^^*^^*^^ Haahut elokuussa ^^*^^*^^*^^

30.07.2008 |

.

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

coocie77 tervetuloa joukkoomme joka valitettavasti on näinkin suuri!

EE mietiskelit tuota lääkäriasiaa. Mulla itseasiassa on lähetteellä saatu aika yliopistolliseen sairaalaan tässä syksyllä. Se on kyllä saatu ovishäiriöihin ja just kun lähetteen sain niin poks: plussa pärähti. No, ajattelin kuitenkin käydä lääkäri vastaanotolla, mutta en nyt tiedä pitäiskö etukäteen heille ilmoittaa, että plussasin tässä välillä. Luulis kumminkin, että niille on samantekevää mitä vaivaa siellä valitan. Pelottaa et jos soitan ja kerron tilanteen, niin ne ottavat multa sen ajan pois. Olisinko siis kiero ja vaan menen vai pitäiskö kysyä etukäteen? Mielipiteitä kellään?

Ollaan miehen kanssa sovittu et jos tää ei nyt ota tuulta alleen tää raskautuminen niin yksityiselle mennään. Luulis sieltä saavan palvelua, koska on niin kallista. Alkaa tympiä tämä kunnalisen toiminta. Ei niitä yksinkertaisesti näytä kiinnostavan! Ihan suututtaa!

coocie mullakin tuntuu ettei elämään enää mahdu muuta kuin odottelua ja oireita tai niiden puute. Tosin nyt ei oireitakaan odota kun km on niin vähän aikaa vasta. Odottelee vaan menkkoja tulevaksi ties millon. Kiukkuinen olen ollut jo viimeisen viikon ja se alkaa jo itseänikin häiritsemään. Menkkakipuja välillä tulee aaltomaisesti ja niitäkin jo viikon verran, mutta ei ala vuoto ei. Tapahtuis jotain edes. En usko että noi kivut nyt ihan ovulaatiotakaan on kun niin kauan ovat kestäneet.

Ihan lähiaikoina mulla tulee tiukka paikka. Läheinen ystäväni lisääntyy ja sattaapa ottaa koville, vaikka heille sen ilon mielelläni suonkin. Täytyy vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja totuttaa itsensä vauvaan heti, eikä venyttää ensitapaamista turhan kauan.

Ja vielä, päätin jatkaa vanhassa työssä kaikesta huolimatta. Talo on varmaan umpihomeessa, mutta uskon että tulevaisuudessa mulla on isommat mahkut jatkaa töitä kun siinä toisessa paikassa. Kova paikka oli kieltäytyä mielenkiintoisesta työstä. Aikoivat kuitenkin pitää mut mielessä ja soitella jos jotain pidempi aikaista löytyy. Hyvä niin. Toivotaan nyt etten joudu katumaan tätä päätöstä. Vähän pelottaa ettei tää raskausasia etene tuossa paikassa, mutta sit jos selviää että vika onkin siinä, niin äkkiä jalat alle ja uutta työtä etsimään. On siinä talossa ennenkin ollut ihmiset raskaana ja ihan onnistuneesti.

Danjalle vielä hali ja paljon voimia! Hyvä kuitenkin että saitte asian vihdoin päätökseen, vaikka oliskin ollut ihanaa jos tuomio olis ollut iloisempi=( Muistan kuinka piinaavia oli ne 3päivää ennen tyhjennystä. Sulla se piina on kestänyt luvattoman kauan, joten on ollut raskasta aikaa. Mutta kaiken sen paskan keskeltä vielä nouset ja usko tulevaisuuteen palaa. Pahaa tekee ja itkettää, mutta kyllä se ilonen päivä tulee vielä eteen. Ja huomaat että silloin voit olla aidosti iloinen ja onnellinen. Asia ei unohdu, mutta muuttuu haikeaksi menneisyyden tapahtumaksi joka teki sinusta piirun verran vahvemman. Anna itsellesi ja miehellesi aikaa just niin paljon kun tarviitte. Surut on surtava ja sitten ylväästi eteenpäin.

Plussatuulia toivottaen (kohta imuria heiluttava) Irish

Vierailija
42/136 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kurjaa, että Danjalle kävi noin :(

Toivotaan, että kierto lähtee pian rullaamaan, jotta pääset uusintayritykseen.

Omaa napaa: Mulla oli tänään papa ja ilmeisesti ne mun syömät antibiootit ei ole tepsineet, sillä mulla on vieläkin jokin tulehdus. Itse en ole kyllä mitään huomannut. Voihan pee! Mulla oli se oviskin maanantaina ja toiveissa, että olis hedelmöitys tapahtunu. Miten jatko nyt sitten muka onnistuu, jos mulla on joku tulehdus!?! Lääkäri soittaa perjantaina viljelyn tulokset ja saan sitten vasta lääkkeet. Raivostuttavaa, kun luulee, että vihdoin viimein olis mahiksia, niin sitten vielä tällasta. Ensin odoteltiin kateissa olevaa kiertoa monta kuukautta, sitten leikkaukseen menoa, sitten siitä toipumista ja nyt meni sitten tää ensimmäinen kierto tulehduksen takia hukkaan. No, sentään ovuloin tässä kierrossa. Toivottavasti jatkossakin ja toivottavasti saadaan tuo tulehdus taltutettua, ettei mätäne koko kohtu! X-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/136 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän on ollut kipuja alavatsassa mutta vuoto ei ole pientä tiputtelua kummempaa... Alkais ny kunnolla niin tietäis että se myös joskus loppuukin... Inhottavaa kärsiä kivuista ilman että mitään kunnolla tulee ulos :/ Sain panacod-särkylääkkeitä mukaan mutta en viitsisi niitä vielä ottaa kun ne todelliset kivut on kuitenkin vielä tulossa... Ehkä yöksi pitää ottaa mutta muuten ajattelin toistaiseksi sinnitellä ilman...

No huomenna otan toiset lääkkeet joilla vuodon pitäisi käynnistyä. Mieskin lähtee huomenna veljensä kanssa päiväksi reissuun joten ihan yssikseen pitäisi olla... Eipä siinä kyllä taida miehestä mitään apua olla...

Vierailija
44/136 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tota sun viestiä ja en nyt halua pelotella, mutta eikö ne sanonut sulle, että pitää olla joku aikuinen tyhjennyspäivänä läsnä! Jos joku kaveri tai äiti tai joku tietää asiasta niin soita sun kaveriksi! En halua mitenkään pelotella ja toivottavasti kaikki sujuu tosi hyvin.. mutta omien kokemusten jälkeen en halua kenenkään olevan yksin tuollaisena päivänä.

minulla oli kaksi aikuista talossa, ja silti apua tarvittiin. Ja olen ikuisesti kiitollinen äidilleni, joka rohkaisi mieleni ja soitti ambulanssin, kun makasin vessan lattialla hämärän rajamailla. Itse en olisi siihen enää pystynyt!

Tsemppiä päivääsi ja paljon voima haleja! Olet varmasti mielessäni koko päivän!

-Myy

45/136 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tabletit joskus vähän yli 9 aamulla ja makoilin noin 1,5h jonka jälkeen nousin ylös käveleskeleen edestakas. Siitä sit puolen tunnin sisällä alkoi holina ja lirinä käymään ja olenkin siitä lähtien istuskellut pytyllä. Muutaman n. 5min "tauon" olen pystynyt pitämään mutta sitten on pitänyt lähes juosta takas pytylle. Olo on muuten ihan hyvä paitsi että selkä ja jalat puutuvat/kipeytyvät... Kuinkahan kauan tämä mahtaa vielä kestää...? Tai kuinkahan paljon tätä tavaraa tulee ulos...?

Nyt siis vietän sitä "5min taukoa" ja lepuutan selkää sekä jalkoja. Edelleen olen yksin täällä ja ilman apua olen pärjännyt (mies on puolen tunnin matkan päässä asioilla jotka oli pakko hoitaa).

Vierailija
46/136 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danja, olen todella pahoillani menetyksestäsi! Minulla vuoti koko tyhjennyspäivän aika reippaanlaisesti, mutta ehkä vain kaksi tuntia holisemalla ja niin, että olin kipeä. Jos ihan hirveesti vuodat ja jos se alkaa tuntumaan voinnissakin, niin suosittelen ottamaan yhteyttä hoitavaan tahoosi.

Uutisia: kp 28, rinnat aivat sairaan kipeet... Tein testin: hyvin haalea plussa! Saas nähdä...

5mama

Vierailija
47/136 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan täällä käy plussatuuli. Tarrasukkia sullekin 5mama!

Danja: mulla vuoti ainakin 6 tuntia aika reippaasti. Se eka tunti oli pahin. Alkoi jo lopulta olleen vähän heiveröinen olo ja mietin, pitäiskö lähteä päivystykseen. Sitten vuoto hiljeni ja menin nukkumaan pikkarit vuorattuna siteillä. Aamulla mulla olikin sairaalaan uus aika, jossa lääkäri veti enstöikseen ison verimöhkäleen kohdunsuun edestä. Sitten ultrattiin ja kaavittiin. Mulla oli tosin viikkoja jo 12, joten kohtukin oli sen kokoinen ja lääkkeellinen harvoin onnistuu noin "myöhäisillä" viikoilla. Siksi mulla oli se aikakin seur. aamuksi. Vaikka mun runsas vuoto ei riittänyt tyhjentämään kohtua, niin sulla se voi olla hyvä merkki. Seuraahan kuitenkin vointias ja muista juoda paljon, ettet pääse kuivumaan.

Vierailija
48/136 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ole saanut olla yksin tyhjennyspäivänä kotona. Lääkäri varmisti multa kaks kertaa että varmasti joku on mun kanssa. Joten mies ja mun äiti on aina ollut mun apuna. varsinkin kun esikkoa jonkun kuitenkin täytyy vahtia kun oon huonossa kunnossa. Mä oon aina vuotanut noin tunnin holisemalla ja siitä sitten pikkuhiljaa on alkunut vuoto hiipumaan. Ja silti mulla on aina ollut tosi heikko olo parin tunnin kuluttua. Edellis kerralla olin kolme päivää tosi heikossa hapessa ja makasin vaan sängyn pohjalla. Tsemppiä sinne ja halauksia!

5mama. Varovaiset onnittelut!! Toivottavasti plussa selkenee. bd bd

En nyt kerkee kommentoimaan tällä kertaa enempää kun kauhia kiirus kauppaan ja huomenna mökille :)

Hermione kp 6/31 ja yk 1 tällä erää..

49/136 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*5mama*: Onnea ja toivottavasti plussa voimistuu! Tykötarpeita mukaan!

*kauralastu*: Varmaan sen 6h mullakin vuoti aika reippaanlaisesti ja ensimmäinen pari tuntia oli aikamoista holinaa ja verimöhkäleiden tipahtelua; välillä niitä jäi roikkumaan ja piti ottaa irti, sillon tuli aina sellanen pien itku :~(

Vettä taisi mennä lähelle 2l, yhen banaanin, pari ruisleipää ja pari pullaa söin siinä pöntöllä istuessa.

Pitäishän mullakin viikkoja olla nyt 10+3 joten toivottavasti kaikki tulee ulos... Tosin kohdun koko ei vastannut noita viikkoja...

Enään tulee erittäin vähän puolukan kokoisia sattumia mutta verta välillä lirahtelee. Ostin eilen paketin sellasia kuudella tipalla olevia yösiteitä mutta jos tätä tahtia lirahtelee niin saattaa tulla vielä pitkä yö...

Olo on vähän heikko; käsiä ja jalkoja heikottaa ja väsyttää niin pirusti. Lisäksi on niin paska fiilis että vituttaa. Onneks mies on pitänyt suunsa kiinni eikä ole tavanomaiseen tapaansa pilaillut/vitsaillut/näsäviisastellut milloin mistäkin. Olis vaan saanut pysyä pitempäänkin asioilla sillä ihan hyvin pärjäsin yksin (mies tuli siis joskus myöhään iltapäivällä takas).

huomenna pitäis vielä kaksi pilleriä ottaa; suun kautta tällä kertaa. Ne on kuitenkin samoja mitä tänään otin joten kaipa tätä herkkua(!) on myös huomennakin luvassa... Panacodeja ei ole kuin 2kpl ja ajattelin ne kyllä ottaa ennen nukkumaan menoa että sais edes vähän nukuttua... Huomenna aamulla pitää varmaan soittaa lääkärin päivystykseen ja tahtoa lisää lääkkeitä... tai sit burana 600 resepti... Kaipa ne kuitenkin jotain antaa; saattavat vain joutua soittakaan lks:ään tarkistaakseen tilanteen kun tämä ei näy täällä koneella...

Vierailija
50/136 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään hakemassa Glandineja. En olisi kyllä ikinä ilman tätä palstaa osannut niitä ostaa, eli kiitos! Paketissa luki vain että hyväksi kuivaihoiselle, kun siinä ennen käyttämässäni efamol-purkissa luki "hormonitoiminnan tueksi", eli ilman palstan tarjoamaa tietoa olisin luullut että se on ennemmin Efamol mikä auttaisi raskautumaan.. Ostin lisäksi Möller omega 3.

Mieli on ainakin positiivisempi ja toiveikkaampi kuin eilen, eli ainakin sellainen lume-vaikutus noilla oli. Heh heh

Danjalle voimia jaksaa kurjat päivät!

Vierailija
51/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Danja sait yön nukuttua ja kerättyä voimia, ja että vuoto alkoi pikku hiljaa rauhoittua. Voimia sinulle ja miehellesi.

Ja paljon onnea 5mamallekin! Toivottavasti sinäkin sait nukuttua yöllä! :)!

Coocielle ja muillekin tsemppiä uuteen yritykseen.

Täällä sataa ja eipä ole oikein mitään puuhaa. Jos siellä kirppiksellä kävis taas järjestelemässä paikkoja. Muksu on tänään puoli neljään hoidossa ja saattaa tulla aika pitkä aika äidille. Onneksi maanantaina alkaa koulu ja saa taas hiukan muuta ajateltavaa. Itsellä on jotenkin tappiomieliala ja olen aika ahkerasti lukenut noita sekundaarisen lapsettomuuden sivuja. Vaikka eihän tässä kiire ole ja yritystä jatketaan taas leikkaukseen asti ja sitten uudella innolla tauon jälkeen jos mitään komplikaatioita ei tule! Meillä sentään on tuo yksi prinsessa täällä, joka kyllä olisi ansainnut pikkusisaruksen ihan vaan näyttämään vähän kaapin paikkaa sillekin.

Mukavaa päivää ja tulevaa viikonvaihdetta kaikille!

-Myy 7/29-32

Vierailija
52/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danjalle voimia ja jaksamista edelleen tuohon vaiheeseen, ja muistathan huolehtia itsestäsi - paaaljon lämpöä, hellyyttä ja lohtua nyt tarvitaan! Ei mene kauaa, pian se helpottaa.

Onnea 5mama plussasta! Ihanaa saada näitä plussauutisia =o)!

Kauralastulle voimia tulehduksen kanssa - ei ole varmasti helppoa =o/. Kunpa pian kuuri auttaisi, ja tulehdus saataisiin taltutettua!

Coocielle kovasti ja paljon tervetuloa mukaan joukkoon =o)! Me kaksi kuumeillaankin sitten samoista lähtökohdista, minullakin on takanani 2 lasta ja 2 keskenmenoa. Milloin sinun lapsesi ovat syntyneet? Koska oli keskenmenot? Minulla tytöt ovat syntyneet syyskuussa 2003 ja tammikuussa 2005, keskenmenot olivat viime ja tänä kesänä. Onnea tälle alkaneelle kierrokselle, kunpa nyt tärppäisi onnellisesti!

EE

Vierailija
53/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irishille lähtee täältä paljon sympatiaa =o), ja anteeksi, jos ahdistelin / hätyyttelin / painostin sinua aikaisemmassa viestissäni noista työolosuhteista =o/ - ei ollut tarkoitus, asia on vain nyt niin akuutisti mielessäni ja mukana omassa elämäntilanteessani, että se välittyy (ehkä liikaakin) näistä teksteistäni. Enkä aina muista / osaa olla sen suhteen hienotunteinen. Olet kuitenkin mielessäni, ja toivon todella, että sinulla kolmas kerta jatkuisi onnellisesti ja saisit pienokaisesi!

Ja ilman muuta menet vaan sillä lähetteellä lääkärille nyt syksyllä; toivotaan, että siellä olisi vastassa mukava ja asiansa osaava tyyppi - ja saisit ihan oikeasti apua tilanteeseesi =o).

Mukavaa viikonloppua kaikille (olosuhteista huolimatta), kuullaan taas pian =o)!

EE lyhytsanaisena - jälleen kolmatta kertaa kirjoitan! 2 piiiitkää sepustusta lensi bittiavaruuteen, kolmannella kerralla ei enää jaksa kirjoittaa samalla antaumuksella ;o). Kunhan se olennainen tekstistä välittyy niin olen onnellinen ;o).

Vierailija
54/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan jaksanut/ehtinyt kirjoittelemaan tänne, mutta kirjoituksianne olen kuiteskin käynyt lukemassa... Itellä muutama viikko takaperin tarkistusultrassa varmistui tuulimunaksi; vaikka kohtu olikin kasvanut, alkio oli lähtenyt kutistumaan... seuraavana päivänä sairaalassa tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, siellä sain 2 lääkkeet ja kotiin vielä kolmannet.

Oli kyllä yksi elämäni rankimpia päiviä, kipu ja vuoto ei olleet niin pahat kuin pelkäsin, mutta se psyykkinen puoli ja sitten jostain syystä kun pahin vuoto alkoi, tärisin kuin horkassa vilusta ja sitä jatkui muutama tunti. Sairaanhoitaja, joka muuten oli aivan ihana, kaimakin vielä, sanoi että luultavasti johtui vaan siitä tilanteesta, ei lääkkeestä. Mies oli koko ajan mukana, onneksi, koska en tiedä miten muuten olisin jaksanut.

Kotona vuotoa ei tullut enää paljonkaan, ja siitä syystä viikonlopun jälkeen jouduin menemään vielä uudestaan sairaalaan, katsoivat oliko kohtu lähtenyt tyhjentymään vai tarvitaanko kaavintaa. Onneksi näytti kuitenkin ihan hyvältä ja sain vielä uudet lääkkeet jotka saivatkin aikaan taas enempi vuotoa. Kaiken kaikkiaan vuotoa kesti tyhjennyksen jälkeen vain viikon verran. Viikkoja olisi ollut kuukautisista lasketun mukaan 13+6, mutta koska kuukautiseni on aina olleet tosi epäsäännölliset, uskon että raskaus ei ollut kuiteskaan vielä niin pitkällä.

Alkuviikosta kävin verikokeessa, ja tänään lääkäri soittaa tulokset. Toivottavasti on kaikki nyt tullut pois, ja jos niin on, taisin kuiteskin fyysisesti päästä aika vähällä kun lukee teidän toisten kirjoituksia täällä. Mieliala vaihtelee aallottain, välillä on ihan ok fiilis kun ei ajattele asiaa, ja sitten yhtäkkiä joku ihan pienikin asia voi laittaa itkemään. Onneksi on vielä viikko lomaa, josko sitä sitten olisi kuntoutunut niin että jaksaa taas keskittyä töihinkin. Tässä tämänkertainen vuodatus itsestäni...

Danja: jaksamista sulle halien kera, toivottavasti olo alkaa hellittää!! Tuosta Buranasta, mulle lääkäri sanoi että Buranaa ei saa syödä koska se vie supisteluja pois. Mä sain Panacodia ja Panadolia...

5mama: oikein paljon onnea plussasta, tosi upeeta lukea täältä hyviäkin uutisia =)

Mutta nyt poistun koneelta ja meen katsomaan missä mun mies luuraa, on joteskin niin hellyydenkipee olo. Kurjaa kun sataa, mutta siitä huolimatta kaikille mahdollisimman mukavaa perjantaita!!! Ja plussatuulia =)

Vierailija
55/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en muista milloin olen viimeksi kirjoittanut mutta aikaa siitä taitaa olla...

Danjalle kovasti jaksamista, nyt tuntuu varmasti kamalalta mutta ajan mittaan helpottaa. Paljon halauksia

5mamalla onnea plussasta ja paljon onnea matkaan.

Ja mitä kaikkea, no kaikille täältä sitä mitä pitäisi toivotella =))

Omaa napaa sitten seuraavaksi. Mulla alkoi tuhruvuoto kp 50 ja sitä jatkui sitten 10 päivää, hyvin kummallista sillä yleensä mä vuodan ihan yli oman tarpeen. Ehkäpä siis uudenlainen hormonihäiriö? Voi kuinka hienoa! Onhan se hyvä, ettei elämä käy liian tylsäksi ja yksioikoiseksi. Eilen oli sitten alavatsalla aika kovia kipuja tunnin ajan ja eilen oli kp 15, täällä nyt sitten kuumeisesti pohdin, että olisko ollut ovulaatio??? Sehän kai tarkoittaisi lähes normaalia kiertoa, eikös vaan? No, uskon vasta kun näen. Ja kertauksena, mullahan on yleensä pitkä ja epäsäännöllinen kierto, aina. Ei edes Clomit auttaneet kunnolla keväällä. Nyt pitäisi sitten päättää/ tietää lähtisikö sinne lääkäriin nyt syksyllä vai antaisiko asian vielä olla, kunpa tietäisi. Toisaalta saan neuvolaääkäriltä lähetteen varmasti milloin haluan. Keskenmenostahan on kulunut nyt vuosi. Että kaikki kriteeritkin täyttyy ja kun niistä Clomeista ei silloin keväällä ollut juurikaan apua ja tahdoin itse sitten pitää taukoa kun alkoi stressaamaan liikaa ja mä olen tosi huono syömään lääkkeitä. Ja nyt kesän aikana mun hillitön makeanhimo on talttunut, voiskohan kertoa, että hormonitasapaino olisi löytynyt?

Olipas pohdintaa, anteeksi omanapaisuus.

Toivotan kaikille mukavaa viikonloppua, toivottavasti sade ei jatku koko viikonloppua!

Rilla-ma-rilla

Vierailija
56/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sellainen ajatus, että eikös Mimmilläkin (Mimmi75) ollut sama tilanne - ja hänellä Clomeja kokeiltiin sitten loppu viimeksi tupla-annoksella ja saatiin se munasolu irtoamaan. Teroilla sitten lisäapua siihen kiinnittymiseen =o). Nyt hän on onnellisesti tuolla odotuspuolella helmikuisissa (mitä välillä kurkistelen, vaikka sieltä pois putosinkin..), viikkojakin kasassa hyvä määrä. Antaa toivoa meille muillekin! =o)

Minäkin täällä jännitän, että lähteekö kierto tällä kertaa säännöllisenä vai huiteleeko kp:t taas siellä 60-70 (!) missä viime syksyllä mentiin edellisen keskenmenon jälkeen.

Ymmärrän oikein hyvin mietteitäsi, Rilla-ma-rilla, juuri noiden lääkkeiden suhteen kun itsekin olen tosi huono ottamaan mitään "ylimääräistä" ts. lääkkeitä kroppaani. Viisaudenhampaiden leikkauksestakin toivuin ilman mitään särkylääkkeitä (ja leikkaus oli iso; kirurgi joutui aukaisemaan alaientä pitkän matkaa, kun kaivoi tuon toisen em. hampaan pitkiä juuria) ;o). Vihaan vain niin paljon sitä lääkkeiden ottoa, ettei luonne antanut periksi. Ennemmin ne kivutkin. Vaikka tämän vauvakuumeen kanssa tulee kyllä hulluksi! Siksi itsekin harkitsen lääkkeitä, jos nyt ei ala luonnollisesti raskautta (pian) kuulumaan, tai jos se kierto ei hetimiten säännöllisty.

Viimeksihän minulle tuli niistä Teroluteista (mitä 2 kk söin) todella paha olo. Sydämen tykytystä ja rytmihäiriöitä ym. ja oksetti =o/. Tosin silloin lensin samaan aikaan, joka myöskin on omiaan lisäämään mitä tahansa heikotusta ym. oireita.

Mutta nyt menen toisaalle hetkeksi aikaa, ehkä palaan vielä tänään kurkkimaan muiden tunnelmia ja tilanteita =o).

EE

Vierailija
57/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaan aikaan Mimmin kanssa syötiin Clomeja taisin syödä niitä 4 tai 5 kuuria (Miten niin huono muisti?) Ja mulla annos oli viimeisessä kuurissa 3 tbl/päivä jolloin ovis saatiin aikaiseksi jota ei tosin verikokeilla varmisteltu mutta tikutin kyllä.

Voisin varmaan jatkaa noita Clomeja ja heti kai sitten sillä 3 tabletilla ja kun pääsee polille niin pääsee myös seurantaultraan, kai. Tai siis olen miettinyt, että ehkä voisin vielä sen kuusi kiertoa kokeilla syksypuolella, muuhun tuskinpa suostun tai mistä sen tietää, kunhan nyt pääsisin itseni kanssa sopuun siitä menenkö lääkäriin vai en =O Nyt ainakin odottelen vielä seuraavan kierron, mikä tulee pituudeksi.

Mullakin muuten oli kesäksi tuolla Teroluteja jos olisin kaivannut mutta niistä tulee hiemen hölmö olo mullekin joten mieluummin jäin odottelemaan luomuna.

Mähän olen kuitenkin kaksi kertaa raskautunut ilman apuja (vaikka viimeinen surullinen kerta ottikin aikaa reilusti yli kaksi vuotta) ja esikoinen sai aikoinaan ekasta Clomikierrosta alkunsa. Että kai tässä toivoa on jos vain hermo kestää =)

Riltsu

Vierailija
58/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole aikoihin kirjoitellut, välillä lueskellut muiden juttuja...jotenkin alakuloinen olo kokoajan, kohta vuosi kohtukuolemasta ja kaikki muistot valtaa mielen...kiertokin ollut aika epäsäännöllinen nyt, tai väli on ollut 21-43, eli aikamoisia eroja...

tuntuu että kaikki muut ympärillä saavat lapsia, ovat onnellisia perheineen, vaan ei me.

kaipaan sitä suunnatonta onnea..nyt ei edes ole yhtään toiveikas olo, tuntuu ettei tästä koskaan tule mitään...

Vierailija
59/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä joskus aikoinani pyörinyt, vähän vaihtelevasti kuitenkin. Tänään olinkin sitten kaavinnassa ja sain 7:nen keskenmenoni. Samalla minulla todettiin pco-oireyhtymä ja nyt sitten muutenkin jo päästiin hoitoihin ja tutkimuksiin keskenmenojen vuoksi.

Tänään aloitin myös elämäni ensimmäisen terolut kuurin.

Kuuri aloitettiin todella epäsäännöllisiin kuukautisiin. Viimeisin väli oli kuukausissa 3, en jaksanut laskeskella päiviä.

Toivottavasti jokainen meistä sen pienen lapsen saisi syliinsä!

Vaikkakin nyt tuntuu ettei tästä tosiaan tule mitään. Toinen munasarjani on jo tukossa joten lapsen mahdollisuus on jo huomattavasti pienentynyt. Tässä oppii arvostamaan tätä omaa esikoistaan mutta kivahan hänelle kaveri olisi jo saada...

Mutta hyvä on tietää etten ole näiden kanssa yksin, vaikkakaan en tätä kenellekään toiselle toivoisi ja harmi että meitä tosiaan on täällä näin paljon...

Buam

Vierailija
60/136 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahoittelut keskenmenoistanne:( Km-tausta on itselleänikin kolme kappaleen verran. Ennen kuopuksen odotusta kuuluin haahuihin täällä, mutta kaikki tutut ovatkin täältä -onneksi- jo poistuneet. Kirjoittelen tuolla yahoon suljetulla listalla exhaahuissa, mutta täälläkin olen välillä käynyt kurkkimassa "salaa", jos sopii? :)

Ensi kuussa on aika varattu kierukan poistoon -siis jos saan miehen ylipuhuttua neloseen;) Eli sitten alkaisi mullakin taas jännääminen ja kiertopäivien laskeminen...Töihin olen kyllä menossa syyskuun puolivälistä alkaen.

Mun exhaahuvauva syntyi 10/06, ja kaksoset on syntyneet 10/98. Noiden väliin mahtuu mun keskenmenoni. Molemmissa onnistuneissa raskauksissa apuna on olleet clomit ja terot. Keskenmenneet raskaudet on alakaneet luomusti, ihme kyllä, mutta ilo on loppunut lyhyeen, rv:lla 6-9+ :(

Tämän pitkän prologin jälkeen halusin tulla kertomaan oma vinkkini kierron normalisoimiseen. Mullahan on myös aina ollut tosi epäsäännöllinen kierto, 32-90 päivää. Kysyin keväällä luontaistuotekaupasta jotakin apua tilanteeseen tarkoituksenani säännöllistää kiertoa ennen kuin lähdetään yrittämään raskautta. Mulle suositeltiin tuotetta nimeltä Vitamore Total. Se on yrttipuriste, joka on kehitetty Suomessa varsinaisesti vaihdevuosioireita helpottamaan, mutta myös hoitamaan muita hormonaalisia epätasapainotiloja. Netistä löytyy tietoa tuosta tuotteesta.

No mun kohdallani Vitamore Total on auttanut hienosti! Nyt jo kolme kiertoa säännöllisesti 32 päivää! Sitä ennen ihan hurjaa heittoa; ei kertaakaan kahta perättäistä normaalia kiertoa, ja maha turvoksissa lähes koko kierron kuin olisin ollutkin raskaana. Nyt on turvotuskin ollut pois kaksi kuukautta! Käytän tuotetta kolmen kuukauden kuureissa, ja sitten pidän taukoa. Niin suositeltiin.

Tämä -ainakin tällä hetkellä- säännöllinen kierto antaa toiveita helpompaan raskautumiseen, jos saan siihen vielä ukoltani luvan:) Suosittelen siis lämpimästi kokeilemaan! Minäkään en mielelläni mitään ylimääräisiä hormoneja halua enää, jos kerran "pehmeämmilläkin" tavoilla voisi päästä samaan lopputulokseen:)

Nyt nukuttamaan kuopusta! Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia!

terkuin Eltemia, ex-ulriina:)