^^*^^*^^*^^ Haahut elokuussa ^^*^^*^^*^^
.
Kommentit (136)
Ihanaa lukea välillä hyviä uutisia! Toivottavasti napen plussa vahvistuu oikein vahvaksi ja pääset odotuspuolelle odottelemaan kääröä! Zeriallakin oli hyviä uutisia kierron lyhentymisen jälkeen.
Tänään kaikki tuntuu hyvältä.. vaikka eilen tulikin aavistus verta.. toivottavasti enteilee tulevaa ovista eikä ole jäänteitä edellisestä. Napelle vielä, että musta tulee isona (ja aikuisena) kätilö ja nämä keskenmenojutut taitaa olla mun sydämenasia. mieli on enemmän tuonne naistentaudeille kun synnärille, mutta voi olla, että mieli vielä muuttuu. Ehkä omia kokemuksia heijastaen haluaisin olla se ihana ja sympaattinen hoitaja siellä vastaanottamassa.
Joo, mutta luennot jatkuu! ..ja sade..
-myy
Eli eilinen mielestäni haalea viiva hävisi kuivuttuaan, en vaan uskonut että olisin niin väärin nähnyt joten uusin testin aamulla.. ja PLUSSA sielätä pärähti!!!todella haalea viiva on vielä joten "pelko pyllynalla" mennään. Tämän haalean viivan näki mieskin!!!
Vielä en uskalla luottaa tuohon kun kokoajan miettii että ulos se tulee kuitenkin..Ei pitäisi stressata..
Töihin takas typerä ilme naamalla::))
Nappe kp 31/29-36 dpo.10
Napelle ensiksi isot onnittelut plussasta! Ja hirveästi tarriksia matkaan mukaan!
Danja. Hienoa että kaikki on nyt hyvin ja olo on hyvä. Heti alkaa se mielikin piristymään kun tyhjennys on ohi.
Zeria. Kiva kuulla että Glandineista on ollut apua. Joo, mies lähtee sinne Lappeenrantaan jo sunnuntaina ja minä tulen sitä seuraavana sunnuntaina pojan kanssa perästä. Ja mulla on auto käytössä siellä aina joten pääsen pidemmällekkin käymään. Mun profiilista löytyy mun s-posti osote, niin käy pistämässä sinne vaikka viestiä niin voidaan postitella ja höpistä vielä paremmin asiasta sitä kautta :)
En nyt taas vöi löpistä täällä kauempaa koska olen lapsenvahtina kaverin muksuilla ja täällä on aika kova meno päällä :)
Terveisin Hermione kp 12/31 ja yk 1
Hengissä ollaan täälläkin, joka päivä olen lueskellut teidän juttunne mutta kun täällä ei tapahdu yhtään mitään. Vain odotellaan, peittoja heilutellaan silloin kuin mieli tekee, ilman sen suurempia rasitteita, kaikki muuhan on minun tilanteessani kohtuullisen turhaa... Turha laskea kiertopäiviä kun ei ole säännöllistä kiertoa ja ei ovulaatiotakaan sen puoleen tai voihan se joskus olla mutta se on sitten onnenkantamoinen.
Plääh! Hieman tappiomieliala täällä, kuten huomaatte! No, välillä pitää rypeä =/
Ärsyttää kun en osaa päättää menisinkö jo nyt lääkäriin vai myöhemmin vasta. Saisin siis neuvolalääkäriltä lähetteen polille ja no, mitä ne siellä sitten tekisivät on arvoitus.
Toisaalta jos olen järkevä siirrän menoa sillä mulla on opiskeluissa viimeinen vuosi ja talven aikana viimeiset 5 tai 6 näyttöä, nämä olisi tietysti kiva hoitaa ilman jatkuvaa pahoinvointia jos kävisi niin kivasti, että hoidoista olisi jotain apua. Tuota opiskeluahan suoritan töiden ohella. VAikka toisaalta olisi niin ihanaa olla raskaana ja saada vihdoin se kaivattu pienokainen.
Suututtaa kun en osaa päättää!!!
Napelle onnea ja 5mamalla myös, ihania uutisia teillä =)
Paljon tykötarpeita mukaan.
Itselläni edelleen se testi odottaa käyttäjäänsä kaapissa. En uskalla tehdä! Hirveä pettymys olisi nega ja plussa pelottaa. Kiertopäivistäkin olen sekaisin, enkä jaksa tarkistaa. Tosin täähän on vasta km jälkeistä aikaa enkä näin ollen laske oikeaksi kierroksi=) Ehkä jossain reilussa 30 mennään tyhjennyksen jäälkeen. Testaan viikonloppuna jos ei menkat ala ennen sitä. Saanpahan tiedon ennen niitä häitä ja tiedän uskallanko ottaa mitään alkoholipitoista..
Nyt tuli mies kotiin ja ruokalähetys saapui, eli syömään!!
Ihanaa kun kivut ovat loppuneet. Vuotoakaan tuskin tulee :) oikeastaan se ei ole edes vuotoa vaan enemmänkin tuhruttelua.
Missä muuten käytte jälkitarkastuksessa? Siis yksityisellä vai lähetteellä julkisella? Haluaisin itsekin käydä jälkitarkastuksessa sitten kun on sen aika, miten siis parhaiten saisin lähetteen? Yksityiselle ei kyllä rahat enää riitä. Siinä pitkittyneessä epätietoisuudessa ja ultrissa ravaaminen vei kyllä ns. omat, lainatut ja varastetut varat. Eli jos en saa lähetettä niin sitten kyllä jää jälkitarkastus tekemättä ja täytynee vain luottaa verikokeen tulokseen...
Tänään oli ne miehen kolmekymppiset ja porukkaa kävi kahdessa erässä joten meni liki koko päivä emännöidessä ja seurustellessa. Ihan kivasti kai meni... Vähän etukäteen jännitin/pelkäsin miten reagoisin kummipojan ja tämän veljen näkemiseen (2v. ja 3v.) mutta on ne niin ihania poikia ettei tullut yhtään suru =) Leikimme ja kisusimme hiki päässä :p Vaikka ihan kivaa olikin niin oli se myös rankkaa olla seurallinen kun en olisi jaksanut; haluaisin vain murjottaa neljän seinän sisällä niin kauan kunnes voimme aloittaa yrittämisen uudelleen, valitettavasti se ei vain käy :/ Eiköhän se tuo tunne kuitenkin mene jossain vaiheessa ohi..
Tänään on kyllä muutenkin ollut muut asiat mielessä. Jo pelkästään niiden synttärien huseraaminen mutta myös LISÄÄ HUOLEN AIHEITA ja stressiä. Eilen lähti joko a) paikatusta hampaasta pala tai b) vanha paikka (niitä vanhoja rumia mustia) mureni vähän :( Anyway, kahdelle takahampaalle olis nyt tulossa "operaatio uusi paikkaus"; sen siitä saa kun joskus teininä ei ole hampaistaan huolehtinut. Huolta ja stressiä siis tulee tuosta johtuva taloudellinen puoli; tulee varmaan maksamaan jotain 60-80e yhteensä... Myös miehellä olisi kaksi hammasta paikattavana; vanhoja operaatioita nekin.
Sit toinen vastoinkäyminen tuli myös eilen illalla. Meidän viemäri on totaalisen tukossa *irvistää*. Ei voida pestä astioita eikä pyykkiä, ei käydä suihkussa ja vessankin saa vetää vain pakon edessä. Talonmies on tänään koko päivän rassannut viemäriä mutta kuulemma jokin isompi ja pitkäaikaisempi tukos siellä on ja aikoo huomenna ottaa järeämmät aseet käyttöön; mitä ne sitten lienevätkään..
*myy*: Onnea harjoittelupaikasta!
*Nappe*: Kiitos ja kiva kun luet juttujani =) Pahin taitaa tosiaan olla ohi :) Ja onnea plussasta ja tarrasukkia mukaan! Mullakin ensimmäiset oireet tuli joskus dpo10 ja kun tein testin dpo14:na niin olin jo varma että nyt on tärpännyt (plussaahan se näytti vaikka sitten lopputulos olikin tällanen).
- Danja -
Jälkitarkastuksesta: Ekalla kerralla se tehtiin ihan neuvolan lääkärissä ja nyt viimeisen tekivät aluesairaalassa. Soita neuvolaan ja pyydä lääkärinaikaa. Uskoisin että saat ihan mukisematta sen. Ja jos eivät meinaa antaa niin eikun vaatimaan se mikä sinulle kuuluu! Se on ihan hyvä että katsovat onko kaikki poistunut, eipähän tarvitse asiaa pohdiskella enempiä. Ihan on riittävästi pohdiskeltavaa teillä ja kaikilla meillä näitten asioiden kanssa ollut.
Nappe!
Harvakseltaan tulee nykyään kirjoiteltua, kun ei ole oikein mitään asiallista asiaa. Vähän on myös olo, että en kuulu joukkoon. Tm on menneen talven lumia ja odottelen toisia menkkoja sen jälkeen. Kaikkea hyvää kaikille!
Senniina: Kyllä tänne mukaan mahdumme me kaikki :) Minäkään en ole jaksanut viimeaikoina kovin aktiivisesti kirjoitella, enkä kommentoida juuri keskenmenon saaneiden tuntemuksia ja vuodatuksia, koska itselläni on nyt joku ihmeen angstivaihe päällä, enkä halua pahoittaa kenenkään mieltä.. Mutta siis voipihan täällä kirjoitella ihan muitakin asioita kun just raskautumiseen liittyviä juttuja (ainakin miun mielestä voi) eihän elämä voi vaan olla tätä yhtä ja samaa (ei ainakaan liian kauaa -> tuloksena on muuten tällainen raivotar kun mie :)
T: Zeria
Zeria. Mulla taitaa olla vähän sama juttu kuin sinulla. Mua on viimeaikoina ärsyttänyt kaikki ihan kympillä. Mua raivostuttaa se että miks mun kohdalle on just pitänyt sattua tämä km ongelma. Tuntuu jotenkin niin epäreilulta. Mulla ei koskaan ole mikään onnistunut helpolla. Naimisissakin olen jo toista kertaa. Ja sitten kun onnistuin saamaan meidän esikoisen niin se on niiiin allerginen kuin olla ja voi ja vauva aika oli ihan helvettiä. Imetyskin jouduttiin lopettamaan 4,5 kk iässä ja itkin krokotiilin kyyneliä ja kauan. Alkaa joo tympimään tää iankaikkinen epäonni. Onneksi mulla sentään on nyt mailman ihanin aviomies ja isi että muuten en kyllä tätä varmaan jaksais hetkeäkään.
No jos lopettais tän marmatuksen taas...
Jep. Mulle on tulossa joku megaovulaatio kun nyt jo jomottelee toista munasarjaa ja limat on tosi massiiviset jo nyt. Taitaa olla taas Glandiinien ansiota ;)
Hermione taas.. Ovis viimeistään lauantaina, toivottavasti ;)
purkautua!!
Vauvauutisia taas. No, tää oli jo tiedossa mutta nyt ottaa voimille kun se alkaa syntymään. Ihanaa ja olen onnellinen heidän puolestaan, mutta samalla niin kamalan voimaton itseäni kohtaan. Tunteet heittelee epätoivosta iloon ja kaikkeen siinä välillä. En haluais katkeroitua vaan haluaisin aidosti iloita toisten onnesta!
Prkl kun osaa olla inhottavaa aikaa taas!
Irish nuolee haavojaan
Kun saa rauhassa näyttää myös negatiivisia tunteita "vieraille" ihmisille ja marmattaa rauhassa maailman epäreiluudesta! Siis kaikki mukaan vaan!
Danja! Käy ihmeessä pyytämässä neuvolasta se jälkitarkastusaika! Varmistamassa, että kaikki on ok. Ja muista pyytää, että ultraavat siellä vielä! (tulipas komentelevaan sävyyn.. ei ollut tarkoitus..) Toivottavasti olo alkaisi kohentua pikkuhiljaa. Ja kiva kuulla, että synttärit meni hyvin.
Irish! Ne kuuluisat vauvauutiset.. Tuntuu itsestä hyvältä kun täällä jotain muutakin masentaa ympäristön vauvauutiset. Mekin saatiin niitä taas viikonloppuna.. nyt on neljä vauvaa tulossa kavereille viiden kuukauden sisään.. huoh.. Onhan se ihanaa, mutta niin raskasta ottaa noita uutisia vastaan.
Senniinalle, Zerialle ja Hermionelle tsemppiä. Aina saa tulla tänne purkautumaan.. onneksi on edes joku paikka!
ON: taas lähestytään puoliväliä, vaikka aika turhalta tämä varhaisen km:n jälkeinen kierto tuntuu. Tätä yritystä saa olla enää n. kaksi yk ja sitten tulee taas taukoa ja selviää varmaan puolen vuoden kuluessa saadaanko me koskaan enää luonnollisesti lasta. Olen jostain syystä aika pessimistinen. Komplikaatiota kun tulee 40prosentille näistä leikatuista. Ja riittääkö meidän rahat koskaan lapsettomuushoitoihin?!? Adoptioon ei ainakaan.. (miten niin miettinyt jo kaikkea?)
Seuraavaan kunnolliseen kiertoon mietin noita ovistestejä.. mistä olette niitä hankkineet? Kun tuo meidän lähiapteekin hinta 36,70 seitsemästä testistä tuntui aika paljolta.. saako jostain halvemmalla? hyviä?
-Myy..yyy...yy
Tällä viikolla tilasin ja sain parissa päivässä ovistestestejä 18kpl ja raskaustestejä 6kpl mammaksista. otin vähän sekasin puikkoja ja liuskoja. Hinta oli 41e. Kyllä noihin testeihin saa paljon rahaa uppoamaan jos apteekista ostaa. Itse ainakin niin monta apteekin omaa negatestiä tehneenä harmittaa se rahan meno. Positiivisestä tuloksesta tietenkin maksaisin mielelläni vaikka olis kuinka kallis testi, enkä paljon rahaa surisi.
Pian aloitankin sitten oviksen tikuttelun, jospa edes siihen saisi plussan.
Siitä että onko noi testit hyviä ja toimivia en tässä vaiheessa osaa vielä mitään sanoa.
Mä kestän aika hyvin ympäriltä tulevat vauvauutiset, vain yksi on tuntunut tosi pahalta. Johtuen siitä että la olis ollut samassa kuussa kun mulla. Sanoin sitten henkilölle suoraan että olen saanut km:n, ettei hän olisi alkanu ihmetteleen miksi olin hetken niin vaikeena.
No jospa menis taas vaihteeksi aikasin nukkuun.
Kiitos kaikille "huomaamisesta". Joskus tulee vaan sellanen olo, että kirjoittaa näkymättömällä musteella, tiedättehän.
Netistä olen aikoinani ovistestejä tilannut, en kyllä muista mistä. En kuitenkaan mammaksista. Testit olivat muistaakseni acon-merkkisiä. Ihan hyviä ovat olleet myös prisman ferttestit. Apteekista ei kyllä kannata ovistestejä ostaa, varsinkaan jos on ovulaatio-ongelmia ja testejä kuluu kymmenen/kk. Onhan noissa liuskatesteissä se hyvä puoli, että ne voi leikata kahtia.
Onpa moni pessimistisissä tunnelmissa. Voimia vaan kaikille ja uskoa tulevaisuuteen. Itse pystyn tyytymään tähän tilanteeseen (ehkö?), eikä ole sellaista "raskautumispakkoa", kuten on ollut näitä kahta muksua tehdessä.
Nyt täytyy ulostautua tyttären kanssa.
Ei mua ainakaan saunassa kielletty käymästä. Olin kaavinnasta seuraavana päivänä juhannussaunassa. Oma laudeliina vaan pyllyn alla sotkun estämiseksi. Uimista ei suositeltu, eikä niin kylmään veteen hotsittanut mennäkään.
Anteeksi nyt mutta laitan kopion tuolta kolmosten pinosta, ei jaksa naputella kaikkea samaa uusiksi.
Danja mulle ei ainakaan mitään saunakieltoa tullut vaikka km oli viikolla 18+ Että jos ei kummempia ongelmia ole niin saunaan vain. Uimisesta en tie yhtään mitään mutta kuten Senniina kertoi, ei tuonne järveen ainakaan kovin monella voi olla hinkua. Uimahallia ehkä välttäisin niin kauan kunnes vuoto on loppunut km:n jälkeen.
Anteeksi nyt en muista mitä muilla oli mitä voisin kommentoida ja sitäpaitsi mun on lähdettävä lypsämään lehmät.
Kunpa nuo marjat jo loppuisivat, no linnut söi kirsikat niitä ei tarvitse kerätä...
Päivät menee kykkiessä joko marjapuskassa tai köökissä. Ja kaikenlaista muutakin entoa löytyy vaikka muille jakaa. Viime viikolla kävi jalostusneuvoja, maitotilaneuvoja ja terveydenhuoltoeläinlääkäri. Ja tänään oli appiukko ja anoppi, jälkimmäinen minun kanssani marjoja nuokkimassa. Ja illalla pitäisi lähteä isäni ja hänen perheensä luo käymään kun ovat nyt mökillä viimeistä kertaa "tänä kesänä."
Sienimetsässä käymisestä olen vasta kerennyt haaveilemaan mutta sinne kovasti tekisi mieli jos vain jaksaisi.
Jos joku väittää, ettei maalla ole mitään tekemistä voisi tulla kokeilemaan miun elämää välillä =) Ja mitä tästä kehkeytyykään kun lasten harrastukset vielä alkaa?
Sitten kuumeilua, no en ole juurikaan muistanut/kerennyt/jaksanut kuumeilla joten kiertopäivät on aikalailla hukassa, taidan käydä ne lopuksi laskemassa.
Pikkusisko kertoi eilen olevansa raskaana, kovin iloinen uutinen, sillä heillä on tällä erää noin vuosi täynnä jonkin asteista yritystä, toisinsanoen, yhtä vaikeaa kuin meilläkin. Mutta heille on tulossa siis esikoinen, kivaa kun voi taas olla vanhempi ja viisaampi ja antaa kaikkivoipaisia neuvoja ;)
Ei vaan, mukavaahan se on, että sisko kyselee ja voin edes hieman neuvoa.
Riltsu kp 23/?
Meillä oli pari sukulaislasta yökylässä ja nyt olen aivan uupunut. 4-vuotiaat osaa olla rasittavan energisiä. Tenava juoksi portaita ylös alas ja oli omatoimisuudessaa vähän liiankin omatoiminen. Voih, jaksaako sitä enää, jos meille vielä vauva tulis. Nuo isommat on jo niin isoja ja helppoja. Olishan niistä tietysti apua lapsenlikkana....
No, eipä ole nyt sitä pelkoa ,että olis raskaana. Kiertopäivä on 26 eikä oireita :(
Täti tulee parin päivän päästä. Ärsyttää , kun sitä aina innostuu ja saa kerta toisensa jälkeen pettyä. En mää nyt sitten vissiin ainakaan pessimisti ole, kun jaksan kerta kerran jälkeen uskoa, että nyt varmaan tärppäs.
Nyt taidan painua tirsoille. Tarmokas nelivuotias heräs jo klo 7.
Irish: joko olet testin tehnyt?++++
Danjalla paljon epäonnea:( Onneksi elämä yleensä järjestää ne takaiskut peräkkäin ja sitten taas saa tilalle tulee jotain hyvää!!!näin ainakin haluan uskoa:)
Kiitos kaikille onnitteluista, jotenkin vaan sellanen tunne että pää kumarassa tänne palaan kohta kirjoittelemaan...Perjantaina alkoi vaaleanvaalean punertava valkovuoto tuhruilu, ei kuitenkaan tullut siteeseen asti vaan vain pyyhkiessä. Kotona muutama tippa haaleaa verta tippui pönttöön pissillä käydessäni. Lauantaina tuhruilu vaalean rusehtavaa (läpinäkyvää) valkovuotoa. En tiedä kuinka luotettavaa(tai kannattavaa:) on kohdunnipukkaa tutkia, mutta tuntuu että nipukka on laskeutunut kuten menkkojen aikana, kohdun suu on pehmeähkö päästä ja auki?Myös kokoajan tuntuu että kohta holahtaa. Kovin olen ollut huolissani vähäisestä tuhruilusta vaikka tiedän ettei pitäisi ja että on normaalia!
Tuntuu myös että tuhruilun myötä raskausoireet ovat kadonneet, tissikipu ei läheskään niin kovaa kun viimeviikolla, alavatsan tuntemukset hyvin pienimuotoisia(tosin lauantaina outoja repäisykipuja oli jonkin verran). Pahoinvointikaan ei ole enää niin kova kuin +testin jälkeen viikon verran. Olen myös ihmetellyt erittäin hyvää ruokahaluani, vaikkakin kuvotusta esiintyi viimeviikola ruoka maistuu/maistui todella hyvin. Ontto olo on oikeen tullut jos ei ole pariintuntiin syönyt.
Eli näillä pohdinnoilla ja ahdistuksilla menee varmasti kesken jos ei muuten...miksi omalla panikoinnilla saa pilattua hyvän fiiliksen raskautumisesta? pelottaa tämä "varma olo" siitä ettei kaikki ole hyvin, koska usein se kuuluisa äidinvaisto nämä asiat tunnistaa?
Anteeksi masentava viesti ja omanapainenkin on.
Nappe kp35/29-36 dpo 14, TAI rv 4+0 (la olisi melko varmasti 26.4.2009)
Ja niinpä täällä vaan elämä kulkee eteenpäin, surullisia uutisia taas monelta, mutta onneksi joku iloinenkin Onnea tosiaan mama ja Nappe (oliko muita plussia??).
Olen tosiaan koettanut jättää tän projektin vähän taka-alalle ja keskittyä muihin asioihin, ja totta tosiaan tässä kierrossa täti pääsi täysin yllättämään. Menkat aloivat täysin yllättäen kp 29 vaikka monta edellistä kiertoa on olleet 33-35 pv. Mutta tällä kertaa olin ihan iloinen menkoista ja lyhyemmästä kierrosta eikä tarvinnut piinailla yhtään :) jesh! Oisko muuten tuo lyhyempi kierto ollut glandinien ansiota vaikken niitä viimekierrossa ihan ohjeiden mukaan muistanut ottaakaan.. Nyt otin järeät keinot käyttöön: glandinit, omega3:set raskausmultivita-tabut ja greippimehu+ liikunta ja vähän terveellisempi ruokavalio (tosin tuosta viimeisestä olen jo vähän lipsunut..). Sitten ajattelin myös tikuttaa ovista joten jospa tämä tästä...
Ihan oikeesti olen nyt päättänyt, että jos ei parissa seuraavassa kierrossa tärppää saa koko homma jäädä sikseen, ei oikeesti psyyke kestä näitä pettymyksiä. Mies on kyllä varma että pian onnistuu (hän on nähnyt jo paljon vauvauniakin..) sitten mulle on ennustettu että olen marraskuun alussa ainakin toisella kuulla raskaana niin ja olen tänä kesänä löytänyt tähän mennessä 23 neliapilaa joten jospa jospa sittenkin ;)
Ai niin Hermioneko olit tulossa Lappeenrantaan? Tervetuloa! Mie asun itseasiassa naapurikaupungissa Joutsenossa, (joka kylläkin vuodenvaihteen jälkeen yhdistyy Lappeenrantaan) mutta voisihan se olla ihan mukavaa jossain vaiheessa vähän rupatella.
Mutta nyt pitää painua suihkuun ja pehkuihin, oon muutenkin ollut kuin zombie töissä kun ei oo vielä tottunut noihin aamuheräämisiin (en kyllä taida tottua niihin koskaan...)
T: Zeria