Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6v lapsi löydetty vedestä kuolleena Pikkukoskella

Kommentit (633)

Vierailija
361/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon porukkaakin rantsulla. Olis luullut että joku olis edes nähnyt pojan epätoivoista räpiköintiä tai avunhuutoja. Vakava akuutti sairauskohtaus noin nuorella epätodennäköistä, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.

Spot the drowning

Eipä ole niin helppoa

No missä se hukkuva on? Onpa typerä video kun ei edes kommentit ole päällä. Mitä hyötyä tuollaisenkin katsomisesta on, luuleeko videon lataaja että sitä tavalliset ihmiset alkavat kymmeniä kertoja katsella läpi, jotta näkisivät vihdoin taustalla jonkun nuppineulan kokoisen pään painumassa veden alle?

Videon tarkoitus lienee havainnollistaa, että ei se hukkuvan näkeminen ole niin yksinkertaista kuin muun muassa pyhimysäidit tällä palstalla kuvittelevat. Jos siellä kommenteissa kerrottaisiin, missä se hukkuva on, idea haihtuisi taivaan tuuliin. Helppohan se sitten olisi havaita ja jäisi kokematta se, miten vaikeaa oikeasti on nähdä hukkuvaa. 

Niin varmaan lienee, mutta voisitko nyt vaikka kertoa missä kohtaa se hukkuva on? Ärsyttää kun tuhlataan ihmisten aikaa laittamalla tuollaisia typeriä linkkejä jotka sitten pitäisi katsoa läpi eikä niissä edes näy mitään. Mä melkein veikkaan, että kyseessä on just joku kaikista taaimmaisimpana oleva nuppineulapää, jota ei kukaan huomaisi muutenkaan. Ymmärrän joo pointin, mutta tuo oli kyllä harvinaisen huono havainnollistamistapa. 

Ei voi kertoa. Etsit ihan itse niin sinäkin opit tajuamaan, ettei hukkuva toimi niin kuin elokuvissa, vaan oikeassa elämässä hukkuvaa voi olla hyvinkin vaikea havaita, vaikka olisi melkein vieressä. Havainnollistapa on täydellinen. Sinulle ei vain oikeasti se pointti vielä auennut, kun kritisoit videota sen sijaan, että yrittäisit itse etsiä sitä hukkuvaa sieltä. 

Vierailija
362/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsikellukkeet ja uimarengas. Miksei niitä käytetä? Tai jopa ihan pelastusliivit. Tai uikkarit, joihin on sisäänrakennettu kellukkeet, sellaisiakin on. Älkää päästäkö uimataidottomia lapsia veteen ilman kellukkeita. Tärkeintä on tietysti vahtia koko ajan. Koko ajan silmät kiinni lapsessa. Mutta kellukkeilla ja varsinkin jollain pelastusliiveillä on huomattavasti hankalampaa hukkua. Varsinkin jos on useampi lapsi vahdittavana, niin laittakaa niille kellukkeet.

Käsikellukkeet ja uimarengas eivät suojaa hukkumiselta. Itse meinasin hukkua, kun pyörähdin uimarenkaassa väärin päin ja renkaan kelluttavan ominaisuuden vuoksi en meinannut saada päätä pinnalle. Pelastusliivit ovat hyvät veneillessä, mutta olisi hätävarjelun liioittelua pakottaa lapsi uimarannalla sellaisia käyttämään. Ja kuten jo sataan kertaan todettu, se vierestä vahtiminenkaan ei aina auta. 

Tottakai sun kannattaa olla vieressä vahtii, vaikka anonyymit netissä väittäs ettet mitään mahda hukkuu varmasti.

Kukaanhan täällä ei väitä, että hukkuu varmasti. Kerrotaan vain se tosiasia, että vieressä vahtiminenkaan ei ole 100% suoja, vaikka osa täällä niin kuvitteleekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon porukkaakin rantsulla. Olis luullut että joku olis edes nähnyt pojan epätoivoista räpiköintiä tai avunhuutoja. Vakava akuutti sairauskohtaus noin nuorella epätodennäköistä, mutta ei kuitenkaan mahdotonta.

Spot the drowning

Eipä ole niin helppoa

No missä se hukkuva on? Onpa typerä video kun ei edes kommentit ole päällä. Mitä hyötyä tuollaisenkin katsomisesta on, luuleeko videon lataaja että sitä tavalliset ihmiset alkavat kymmeniä kertoja katsella läpi, jotta näkisivät vihdoin taustalla jonkun nuppineulan kokoisen pään painumassa veden alle?

Videon tarkoitus lienee havainnollistaa, että ei se hukkuvan näkeminen ole niin yksinkertaista kuin muun muassa pyhimysäidit tällä palstalla kuvittelevat. Jos siellä kommenteissa kerrottaisiin, missä se hukkuva on, idea haihtuisi taivaan tuuliin. Helppohan se sitten olisi havaita ja jäisi kokematta se, miten vaikeaa oikeasti on nähdä hukkuvaa. 

Niin varmaan lienee, mutta voisitko nyt vaikka kertoa missä kohtaa se hukkuva on? Ärsyttää kun tuhlataan ihmisten aikaa laittamalla tuollaisia typeriä linkkejä jotka sitten pitäisi katsoa läpi eikä niissä edes näy mitään. Mä melkein veikkaan, että kyseessä on just joku kaikista taaimmaisimpana oleva nuppineulapää, jota ei kukaan huomaisi muutenkaan. Ymmärrän joo pointin, mutta tuo oli kyllä harvinaisen huono havainnollistamistapa. 

No se kenet pelastaja menee pelastamaan!!! Tuskin ihan sokeakaan olet ja silti oletat uimavalvojien huomaavan kaiken!

Vierailija
364/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spot the drowning

Eipä ole niin helppoa

Älä katso videota jos ärsyttää. Mutta sitten on turha tulla meuhkaamaan myöskään siitä, että hukkuva on helppo havaita ja miksi kukaan ei pelastanut sitä ja sitä jne. Vai odotatko uimarannallakin, että joku valmiiksi kertoo sinulle, missä hukkuva on etkä itse edes yritä nähdä häntä?

Vierailija
365/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsikellukkeet ja uimarengas. Miksei niitä käytetä? Tai jopa ihan pelastusliivit. Tai uikkarit, joihin on sisäänrakennettu kellukkeet, sellaisiakin on. Älkää päästäkö uimataidottomia lapsia veteen ilman kellukkeita. Tärkeintä on tietysti vahtia koko ajan. Koko ajan silmät kiinni lapsessa. Mutta kellukkeilla ja varsinkin jollain pelastusliiveillä on huomattavasti hankalampaa hukkua. Varsinkin jos on useampi lapsi vahdittavana, niin laittakaa niille kellukkeet.

Käsikellukkeet ja uimarengas eivät suojaa hukkumiselta. Itse meinasin hukkua, kun pyörähdin uimarenkaassa väärin päin ja renkaan kelluttavan ominaisuuden vuoksi en meinannut saada päätä pinnalle. Pelastusliivit ovat hyvät veneillessä, mutta olisi hätävarjelun liioittelua pakottaa lapsi uimarannalla sellaisia käyttämään. Ja kuten jo sataan kertaan todettu, se vierestä vahtiminenkaan ei aina auta. 

En sanonut että ne suojaavat, vaan että on huomattavasti hankalampi hukkua niiden kanssa. Käsikellukkeet & uimarengas ovat hyvä kombo. Pelastusliivit ovat kaikkein turvallisimmat, jos joku haluaa pelata varman päälle. Vähintään kannattaa edes käsikellukkeet laittaa uimataidottomalle, taatusti parempi vaihtoehto kuin ei mitään.

Vierailija
366/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvan perusteella Pitkäkoski on kiva ranta, mutta ei sopiva pikkulapsille.

Onko Pikkukoski se ranta missä on ne tikkaat ja uimahyppypaikat kalliota vasten?

Jos on, niin mä olin varma että tänne en ikinä enää tule kun juoksin villin nelivuotiaan perässä sydän kurkussa.

Joo. Lapsi osaa jo nykyisin uida mutta tosta rannasta jäi aika jännä olo. Meri on tosi jees!

Vierailija
367/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen487 kirjoitti:

Isä huuteli rannalla ainakin pienoisella aksentilla. Pojan nimikin kuulosti venälaiseltä mitä siellä huudettiin en sitä tänne halua kertoa. 

Lopeta heti näiden keksittyjen juttujen levittäminen. Ja vaikka eivät olisi keksittyjäkään, niillä ei tarvitse repostella. Jotain kunnioitusta täytyy löytyä myös haaskalinnuilta. Puhutaan kuitenkin lapsensa menettäneestä ihmisestä. 

Ollaan rannalla, jauhetaan roskaa kaverin kanssa, ja jätetään lapsen sijainti tarkistamatta 45 MINUUTIN AJAKSI. Ja tästä ei saa mitenkään sanoa mitään negatiivista, kun "onhan se kuitenkin menettänyt lapsensa". Miksi se automaattisesti vapauttaa kaikesta vastuusta?

Tuo venäläisäiti joka jätti lapsensa altaaseen, olisiko sekin ollut sinusta okei jos lapsi olisikin hukkunut eikä vain melkein?

Ei ollut venäläisnainen, vaan virolainen.

No venäjänkielinen. Venäläisistä puhutaan Virossa heistä. Kumma juttu miten täällä Tallinnassa sen kielivähemmistön lapset polskii aivan keskenään, äidit on monen mutkan takana ottamassa aurinkoa. 

Vierailija
368/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen487 kirjoitti:

Isä huuteli rannalla ainakin pienoisella aksentilla. Pojan nimikin kuulosti venälaiseltä mitä siellä huudettiin en sitä tänne halua kertoa. 

Lopeta heti näiden keksittyjen juttujen levittäminen. Ja vaikka eivät olisi keksittyjäkään, niillä ei tarvitse repostella. Jotain kunnioitusta täytyy löytyä myös haaskalinnuilta. Puhutaan kuitenkin lapsensa menettäneestä ihmisestä. 

Ollaan rannalla, jauhetaan roskaa kaverin kanssa, ja jätetään lapsen sijainti tarkistamatta 45 MINUUTIN AJAKSI. Ja tästä ei saa mitenkään sanoa mitään negatiivista, kun "onhan se kuitenkin menettänyt lapsensa". Miksi se automaattisesti vapauttaa kaikesta vastuusta?

Tuo venäläisäiti joka jätti lapsensa altaaseen, olisiko sekin ollut sinusta okei jos lapsi olisikin hukkunut eikä vain melkein?

Ei ollut venäläisnainen, vaan virolainen.

No venäjänkielinen. Venäläisistä puhutaan Virossa heistä. Kumma juttu miten täällä Tallinnassa sen kielivähemmistön lapset polskii aivan keskenään, äidit on monen mutkan takana ottamassa aurinkoa. 

Tarkoitatko vironvenäläistä? En ota nyt kantaa suuntaan enkä toiseen mutta palvovat aurinkoa.

Vierailija
369/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uimaopettaja. 

Laitoin silti molemmat lapseni uimakouluun ihan joka kesä. 

Vauvauinnista aloitimme ja siitä eteenpäin 4,5,6,7,8 - vuotiaana alkeis ja jatkouimakoulut ja

9-10 vuotiaana vesirallit. Siitä huolimatta, että tottakai olen myös itse opettanut lapsiani uimaan. 

Vanhempi on nyt 12v ja nuorempi 10v.  Ovat erittäin taitavia uimaan, mutta en edelleenkään päästä heitä keskenään rannalle, koska lähirannallamme on äkkisyvää ja sameaa ja holtittomasti laiturilta hyppivää nuorisoa. 

Antaisin kaikille vanhemmille neuvoksi, että se puhelin jätetään joko autoon, tai sitten äänettömälle ja reppuun rantareissun ajaksi. Silmät pitää todellakin olla niissä lapsissa koko ajan. Jos lapsi ei ole vielä taitava uimaan, niin aikuisen on oltava käsimatkan päässä, siis vieressä koko ajan. 

Jos menet rannalle juomaan tai vessaan, otat kaikki lapsesi mukaan. Et voi jättää pyyhkeelle istumaan ja sanoa, että pysy siinä ja lähteä itse jätskikioskille tms.

Tässäkin ikävässä tapauksessa on uimavalvojat toimineet ihan oikein. Uimavalvojien tehtävä on huolehtia yleisestä turvallisuudesta ja toimia, kun hätätilanne huomataan. On erittäin valitettavaa, että moni vanhempi luulee uimavalvojia lastenvahdiksi, sitä he eivät todellakaan ole, eivät rannalla eivätkä hallissa: Lapset ovat aina vanhempiensa vastuulla.

Vierailija
370/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti hukkuminen näyttää pelleilyltä, mikä saattaa etenkin lasten kanssa olla kohtalokas väärinkäsitys. Lapsethan monesti pyörii ja kääntyilee pinnan alla työntäen pintaan vuoroin kättä vuoroin jalkaa, äkkiseltään olisi vaikea sanoa onko menossa hauska leikki vai kamppailu elämästä. 

Vierailija
371/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingon mahdollisuus aina olemassa. Olen kerran vahtinut hetken aikaan pulkkamäessä / peuhupaikassa väärää lasta, jolla oli samanlainen haalari kuin lapsellani. Olen kerran päikyn pihassa huudellut samasta syystä väärää lasta mukaani. Olen uimahallissa ja rannalla välillä kauhuissani haronut pinkkien uikkarien seasta omaani (ja sen jälkeen "merkannut" lapseni yhtenevillä hatuilla, kellukkeilla ja uikkareilla jotta vahtiminen on varmempaa yhdellä silmäyksellä) ja SILTI ihan stressissä olen rannalla, tunnen itseni aina saksanpaimenkoiraksi. 

Myönnän olevani hysteerikko lasten vahtimisessa, siltikin joskus kadotan heidät näkyvistä, puistossa pensaan taa tms. Jos on yhtään rennompi vanhempi, niin kyllähän niitä tilaisuuksia tulee. Monen lapsi saa esim ulkoilla itse. Meillä ei saa vielä 12-veekään. 

Suosittelen terapiaa. Ei ole tervettä tuollainen meno. Lapsesi eivät ikinä opi itsenäisiksi pärjääviksi aikuisiksi, jos et koskaan päästä irti napanuorasta. Lapsi saa vain traumoja tuollaisesta hysteerisestä kyttäämisestä. 

No sinä saat suositella minulle ihan mitä parhaaksi katsot, mutta tunnen itse lapseni ja heidän rajoitteensa. Asuinalueemme ja sen riskit. Myös ihmiset, jotka voivat olla riskejä. Toivottavasti sait kauhistelutarpeesi tyydytettyä. 

Vierailija
372/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harha ettei lapsi voi hukkua kun uimavalvojat on rannalla.

Harha että rannalla istuminen riittää kun lapsi voi hukkua sekunnissa.

Siksi se ennaltaehkäisee kun ollaan vieressä vedessä!

Kuinka monta hukkunutta olisikaan jos näin ei tehtäisi.

Vierailija
373/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingon mahdollisuus aina olemassa. Olen kerran vahtinut hetken aikaan pulkkamäessä / peuhupaikassa väärää lasta, jolla oli samanlainen haalari kuin lapsellani. Olen kerran päikyn pihassa huudellut samasta syystä väärää lasta mukaani. Olen uimahallissa ja rannalla välillä kauhuissani haronut pinkkien uikkarien seasta omaani (ja sen jälkeen "merkannut" lapseni yhtenevillä hatuilla, kellukkeilla ja uikkareilla jotta vahtiminen on varmempaa yhdellä silmäyksellä) ja SILTI ihan stressissä olen rannalla, tunnen itseni aina saksanpaimenkoiraksi. 

Myönnän olevani hysteerikko lasten vahtimisessa, siltikin joskus kadotan heidät näkyvistä, puistossa pensaan taa tms. Jos on yhtään rennompi vanhempi, niin kyllähän niitä tilaisuuksia tulee. Monen lapsi saa esim ulkoilla itse. Meillä ei saa vielä 12-veekään. 

Suosittelen terapiaa. Ei ole tervettä tuollainen meno. Lapsesi eivät ikinä opi itsenäisiksi pärjääviksi aikuisiksi, jos et koskaan päästä irti napanuorasta. Lapsi saa vain traumoja tuollaisesta hysteerisestä kyttäämisestä. 

No sinä saat suositella minulle ihan mitä parhaaksi katsot, mutta tunnen itse lapseni ja heidän rajoitteensa. Asuinalueemme ja sen riskit. Myös ihmiset, jotka voivat olla riskejä. Toivottavasti sait kauhistelutarpeesi tyydytettyä. 

Tsemppiä aikaan kun lapsesi ovat teinejä ja reagoivat liian tiukkaan vahtimiseen kapinoimalla!

Vierailija
374/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silminnäkijä voisi lakata yksityiskohdilla mässäilyn. Ne eivät kuulu tänne tai minnekään muuallekaan.  

Vierailija
375/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spot the drowning

Eipä ole niin helppoa

Ei voi kertoa. Etsit ihan itse niin sinäkin opit tajuamaan, ettei hukkuva toimi niin kuin elokuvissa, vaan oikeassa elämässä hukkuvaa voi olla hyvinkin vaikea havaita, vaikka olisi melkein vieressä. Havainnollistapa on täydellinen. Sinulle ei vain oikeasti se pointti vielä auennut, kun kritisoit videota sen sijaan, että yrittäisit itse etsiä sitä hukkuvaa sieltä. 

Tulipa sieltä ylimielinen ja ylimalkainen vastaus, aivan kuten osasin arvata. Niin kuin luulisit ruudun takaa tietäväsi miten joku toinen on elänyt elämänsä tai millaisia kokemuksia ja tietoja hänelle on vaikka hukkumisesta kertynyt. En ole mikään idiootti joka tulee valittamaan turhasta viitsimättä ensin itse tutustua asiaan. Tulin tänne ilmaisemaan mielipiteeni juuri siksi, että katsoin paskan videosi ainakin kolme kertaa läpi, enkä löytänyt mistään hukkujaa. Minun ei myöskään tarvitse oppia "tajuamaan" hukkumista, sillä siitä riittää jo ihan omakohtaista kokemusta, joten turha alkaa viisastella ja saarnata täällä toisille kuin joku tiukkanutturainen opettajatäti. Et pysty edes itse sanomaan missä kohtaa hukkuminen tapahtuu, ja kehtaat vielä väittää videota erinomaiseksi! 

Vierailija
376/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sun kannattaa olla vieressä vahtii, vaikka anonyymit netissä väittäs ettet mitään mahda hukkuu varmasti.

Kukaanhan täällä ei väitä, että hukkuu varmasti. Kerrotaan vain se tosiasia, että vieressä vahtiminenkaan ei ole 100% suoja, vaikka osa täällä niin kuvitteleekin. 

Kyllä täällä sellainen mentaliteetti on että mitä järkeä vahtia vierestä kun voi silti hukkua.... Kyllä ne mahikset on silloin ihan eri kuitenkin

Vierailija
377/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä sellainen mentaliteetti on että mitä järkeä vahtia vierestä kun voi silti hukkua.... Kyllä ne mahikset on silloin ihan eri kuitenkin

No eihän ole. Sinä vain tulkitset omiasi. Vai onko sinulla näyttää viesti, jossa sanotaan, että vahtiminen on turhaa?

Vierailija
378/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silminnäkijä kirjoitti:

Olin paikalla eilen. Isä tuli tyynenä kertomaan että poika kadonnut leikkitelineestä. Oli varman oloinen ettei ole vedessä vaan jsn leikkimässä. Uimavalvojat kuuluttivat pari kertaa poikaa nimellä että tulisi siihen kioskikopin luo, isä odottaa. Sen jälkeen isä käyskenteli rannalla etsien poikaa. Ei vedestä, vaan ympäri ranta-aluetta. Myöhemmin, noin 20min siitä eräs nainen tuli sanomaa että nyt pitää toimia ja kuuluttaa. Kehoitti uimavalvojia antamaan megafoni isälle ja isää menememään sen kanssa ilmoittamaan lapsensa hävinneen. Isä lähti megafonin kanssa kiertää ranta-alueen hiekkoja kuuluttaen 5v pojan (huom siellä puhuttiin isän toimesta 5v, mutta media on kirjoittanut 6v) olevan kadonnut ja huuteli tätä nimeltä. Mutta ei veteen päin vaan ranta-alueelle. Vasta paljon myöhemmin alettiin keskittyä veteen. Sinne muodostettiin ketju, joka ei edes riittänyt koko rantaviivalle. Sillä suuri osa satojen joukosta uikkarit päällä olevista aikuisista ei osallistunut. Kun ketju ei tuottanut tulosta vedestä poistuttiin, ja samalla tulikin hälytysyksikkö ja sukeltajat. He eivät ehtineet veteen kun eräs yksittäinen mies huusi löytäneen pojan ja piti tätä käsivarsillaan. Poika vietiin juosten ampulanssiin jossa aloitettiin painantaelvytys. Aikaa oli kulunut katoamisesta aivan liian kauan. Isän rauhallisuus ja olettamus että poika on jsn vaan leikkimässä antoi ymmärtää ettei tilanteessa ole mtn vesivakavuutta. Hän oli etsiessä ja vielä elvytystilanteessa täysin rauhallinen eikä itkenyt tms. (Mahd voi olla.shokkiakin). Mutta käytös oli siis alusta loppuun rauhallista häneltä, jtn jäi kuva ettei hän yhtään voinut olettaa pojan hukkuneen. Ja uskon että tilanteen vakavuus ei siksi kenellekkään uimavalvojia myöten tullut selväksi kuin vasta noin 30min päästä kun poika ei todella ranta-alueen maan puolelta löytynytkään vain leikkimästä jstn. (Rannalla oli todella paljon kaukasia nurmikkoja myöten ihmisiä ja samaikäisiä lapsia varmaan sata.) Jolloin vasta mentiin veteen. Silloin se oli surullisen myöhäistä.

Kerron vain tapahtumien kulun, en syyttele ketään enkä mitään. Mutta selvää on että moni asia meni surullisesti pieleen.

Ihan valkoisia, suomalaisen oloisia olivat ja puhuivat ainakin suomea myös. Jtn ne tummaihoisuus spekulaatiot voi unohtaa. Ja ihan kuin sillä olisi edes väliä. Tapahtunut on kauhea! Ja muistuttaa ettei lasta jätetä edes rannalla kiipeilytelineseen vahtimatta. Lapseen ei voi luottaa ikinä vaikka mitä olisi yhdessä sovittu. Muistuttaa myös sen että AINA jos lapsi häviää missä kohtaa vain rannalla tulee ensin lähteä veteen etsimään, sillä siinä on sekunneista kiinni. Muut paikat ehtii myöhemminkin.

Voimia perheelle, pojan löytäneelle uimarille ja nuorille uimavalvojapojille.

No niin, minähän sanoin jo eilen ettei välttämättä olleet edes koko vedessä! Ja silti sai vanhempi syyt niskoilleen sivutolkulla kuinka ei vahtinut vedessä olevaa lasta!!

Hui kamalaa. Jos lasta ei vahdi eikä ole nähnyt 45 minuuttiin, niin se että etsii vain rannalta on jo pelon ohittamista.

Vierailija
379/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä aikaan kun lapsesi ovat teinejä ja reagoivat liian tiukkaan vahtimiseen kapinoimalla!

Mulla on 11v erityislapsi ja valvon häntä paljon enemmän, mitä tutut saman ikäisiään. Se että valvon, ei kuitenkaan tarkoita a) etten antaisi lapsen itsenäistyä b) että hysteerisesti kyttäisin c) että valvomisessa olisi jotain ”tiukkaa vahtimista”.

Ulkoilla hän saa alueellamme yksin, mutta säännöistä huolimatta hän on mm. mennyt täysin vieraan ihmisen kotiin, eksynyt isoon metsään ja ”kadonnut” koska on mennyt sovittujen rajojen ulkopuolelle ja syyllistynyt rikokseen seuratessaan isompien lasten touhuissa mukana.

Todellakin valvon häntä tarkasti rannalla, skeittirampeilla, laitureilla yms vaaranpaikoissa. Valvon etäältä, mutta valvon kuitenkin, sillä tapaturmat ovat sekunneista kiinni. Mielummin estän muutaman, kuin menetän lapsen esimerkiksi hukkumalla. Joka on myös ollut ihan tarpeeksi lähellä, kun lapsi vuosia sitten uimataidottomana pyöräili laiturilta/kulkusillalta alas.

Vierailija
380/633 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spot the drowning

Eipä ole niin helppoa

Älä katso videota jos ärsyttää. Mutta sitten on turha tulla meuhkaamaan myöskään siitä, että hukkuva on helppo havaita ja miksi kukaan ei pelastanut sitä ja sitä jne. Vai odotatko uimarannallakin, että joku valmiiksi kertoo sinulle, missä hukkuva on etkä itse edes yritä nähdä häntä?

Lopeta ennakkoluulojesi ja tunteidesi projisoiminen minuun. Et tunne minua, etkä tiedä minusta mitään. En ole missään koskaan meuhkannut em. asioista, enkä odota uimarannallakaan noin lapsellisia tietoja keneltäkään mitä yrität tuossa panna suuhuni. Voit myös lopettaa paskanjauhamisen siitä miten en itse yrittänyt etsiä videosta hukkujaa, sillä se ei ole totta, vaan toistat tuota samaa valhettasi vain siksi, ettei huomio kiinnittyisi siihen miten surkean videon postasit tänne, etkä itsekään tiedä missä kohtaa hukkuminen tapahtuu. Egosi taitaa olla niin heikko, ettei se kestä pienintäkään kritiikkiä.