Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v lapsi löydetty vedestä kuolleena Pikkukoskella

Kommentit (633)

Vierailija
621/633 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä rannalla kelluvilla poijuilla rajattua matalanvedenaluetta, jolla heikon uimataidon omaavia on helpompi valvoa? Entä rajoitusta yhtaikaa alueella polskivien määrään, jos ja kun on ruuhkaa? Omat lapseni eivät ole uineet ko rannalla, vaan olemme kääntyneet kannoillamme. Mielestäni ranta oli liian ruuhkainen ja vaarallinen, mutta en tiedä, että onko sitä edes yritetty muuttaa viime vuosina turvallisemmaksi.

Vierailija
622/633 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinasin hukkua noin 10-vuotiaana, kun sukelteleva "kaveri" alkoi leikkimään sellaista että vetää minua jalasta veden alle. Halusin huutaa ja räpiköidä, mutta en pystynyt, vaikka pääni ei edes mennyt veden alle. Kaikki energia meni siihen että keskityn vetämään henkeä. Se oli normaalia vaikeampaa kun olin säikähtänyt tilannetta. Eli niin kuin täällä on todettu, hukkuva ei pidä meteliä. Onneksi pääsin sen idiootin otteesta irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/633 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi myös lapsena niin kuten eräälle kirjoittajalle täällä: olin uimassa kaverin kanssa Herttoniemen uimarannalla jossa on äkkisyvää. Kaveri keksi yht äkkiä siellä vedessä että hän tulee reppuselkääni ja siinä samassa jo hyppäsikin. Painuin veden alle ja olin kauhua täynnä. Pääsin pinnalle niin hän teki sen uudestaan. Hänestä se oli hauska leikki, minusta ei. Sanoin että meinasin hukkua, mutta hän vaan nauroi. Osasin uida, mutta kammoksuin sukeltamista. Olimme 10 vuotiaita. Vielä aikuisenakaan en ole uskaltanut sukeltaa.

Vierailija
624/633 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on esim. kolmen pikkulapsen kanssa uimassa, et voi tuijottaa kaikkia kolmea samanaikaisesti herkeämättä.

En koskaan lähde yksin viemään kaikkia lapsia rannalle. En voi mitenkään pitää heitä kaikkia silmällä. Pienten kanssa oltava rannan läheisyydessä ja sillä aikaa isompi olisi yksin syvemmällä. Ei.

Vierailija
625/633 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Osanotto perheelle. Kiitos tästä ketjusta, olen oppinut paljon hukkumisista. Pienen lapsen kuolema on aina ahdistavaa ja on tosi tärkeää miettiä, olisiko se ollut estettävissä ja jos olisi, niin miten. 

Pikkukosken rannasta olen samaa mieltä, miksi tätä äkkisyvää, virtauksia sisältävää joenrantaa ei suljeta? Esim. Kumpulan (maksullinen) maauimala on 3 km:n päässä. 

Pikkukoskella on jo liikaa hukkumiskuolemia, muutaman vuoden välein, sekä lasten että aikuisten.  Montako ihmistä Pikkukoskella pitää vielä hukkua?

Miksi tätä kommenttia on alapeukutettu? Olen samaa mieltä! Ei todellakaan mikään lapsiystävällinen ranta ja vesikin on sameaa.

Uimavalvojien vastuulla ei ole yksikään lapsi, vaan vanhempien pitää heitä katsoa kokoajan. Vuosaaren aurinkorannalla tulee hyvät kuulutukset tästä kolmella eri kielellä! Uimavalvojien silmät eivät riitä katsomaan joka muksun perään ja lapset ovat täysin vanhempien vastuulla!!!!

Vierailija
626/633 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavattoman surullinen uutinen. Ollut jostain syystä mielessä paljon viime päivinä. Ajatuskin itkettää, että miten hirveää on menettää lapsi hukkumiskuoleman kautta.

Itse olen ollut aina lähes hysteerisen tarkka lasten uimisen kanssa. Lapsia on kolme, ikävuosien 4 ja 10 välillä. Vain vanhimmalla auttava uimataito. Käymme turvallisilla rannoilla meren tai järven rannalla paikoissa, joissa ei tule äkkisyvää. Menen lasten kanssa veteen ja pysyttelen itse aina syvemmällä niin, että lapset ovat rannan ja minun välissä. Nuorimmalla on lisäksi kelluttavat uimaliivit. Mukana on aina myös vähintään kaksi aikuista, itseni lisäksi joko puoliso tai kaveri niin, että valvontaa voidaan tehdä vuoroissa ja tuorein silmin ja esim. vessassa tai jätskiostoksilla pääsee käymään ilman, että koko porukka joutuu liikkumaan. Jos käyn vessassa tai ostoksilla välissä niin vähintään yksi lapsi lähtee mukaan niin, että valvomaan jäävälle aikuiselle ei jää kolmea muksua rannalle vaan yksi tai kaksi. Rantareissut eivät pienten lasten vanhemmille ole koskaan kauhean rentoja, mutta toisaalta lasten iloa on ihana katsella. Murheet ovat aikuisten harteilla kuten pitääkin.

Kannattaisi oikeasti ilmoittaa lapset uimakouluun. Uimataidottomuus on vakava riski turvallisuudelle.

Esikoinen on ollut kahtena kesänä useita viikkoja kestävässä kunnan uimakoulussa, mutta ei siellä oppinut sen vertaa, että kunnon uimataidosta voisi siellä vielä puhua. Keskimmäinen ei ole uimakouluun aiemmin suostunut ja nyt tänä keväänä koronan takia uimakoulut peruttiin tältä kesältä. Kaikki eivät opi uimaan helposti eivätkä ihan pieninä. Itse kävin uimakoulun 6-vuotiaana aikoinani, mutta opettajan ammattitaidottomuus tuhosi kehityksen vuosiksi. Aloin pelätä, koska hän yllättäin veti minut pelastuskoukulla altaaseen laidalta, kun epäröin hyppäämistä. Pläsähdin altaaseen mahalleni ja yllätyksenä tulleen veteenjoutumisen seurauksena vetäisin henkeen vettä kunnolla. Sitä ennen olin hyppinyt itsekin altaan reunalta, mutta tuon jälkeen en ole enää halunnut. Uimaopettaja oli muutenkin reteä, kovaääninen ja pelottava. Opin uimaan teininä/aikuisena omin päin ja nykyään on vahva uimataito. Aina asiat eivät mene niin kuin odottaisi.

Vierailija
627/633 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4557214

Nyt on tämä hulttioisä saanut tuomion. Ehdotonta olis ansainnu

Vierailija
628/633 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku-ville colliander on tää kysinen epäisä. Jännä että teillä lähtee jutulle tää juttu asiaan mikä ei ees liity asiaan.

Vierailija
629/633 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailuja kirjoitti:

Aku-ville colliander on tää kysinen epäisä. Jännä että teillä lähtee jutulle tää juttu asiaan mikä ei ees liity asiaan.

Eihän tuo aku mitään tajua

Vierailija
630/633 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuspäät kaivaa vanhoja juttuja. 

Vierailija
631/633 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juttu, mutta erittäin ajankohtainen tämän viikon uutisointia seuranneena. Vanhemmat ovat vastuussa jälkikasvustaan. Jos rannalle menet lapsen kanssa niin silloin sinä vahdit lastasi.

Vierailija
632/633 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanha juttu nostettu esiin, olisit aloittanut uuden.

Vierailija
633/633 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko taas m a m u perhe kyseessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä