Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo jätti minut yksin 7kk vauvan kanssa, miten tästä eteenpäin?

Vierailija
14.06.2020 |

Eilen kun tulin töistä kotiin, vaimo ilmoitti jo eteisessä kun olin ottamassa kenkiä pois että hän lähtee nyt. Tavaratkin oli pakattu jo valmiiksi isoon treenikassiin.
Ihmettelin että mistä nyt on kyse ja minne sinä muka vauvan viet, mutta hyvin äkkiä kävikin ilmi että hänellä ei ollut aikomustakaan ottaa vauvaa mukaansa. "Nyt on sun vuorosi pärjätä sen kanssa", hän totesi tylysti.

Yritin estellä mutta vaimo alkoi kiljua aivan hysteerisesti ja uhkasi soittaa poliisit jos edes kosken häneen, joten minun oli pakko antaa hänen mennä. Hän ei ole vastannut tekstiviesteihin tai puheluihin, enkä ole saanut häneen yhteyttä myöskään hänen siskonsa kautta.

Mitä helvettiä tämä on? Olemme ihan normaali perhe, minä olin kaksi viikkoa kotona synnytyksen jälkeen ja siitä lähtien vaimo on hoitanut vauvaa ja minä käynyt töissä. Ei ole ollut väkivaltaa, päihteitä, rahaongelmia, pettämistä tms. Vauva on toki ollut tarvitsevainen myös öisin, mutta koska minä olen käynyt töissä niin on mielestäni vain kohtuullista että kotona oleva vaimoni on hoitanut yöheräilyt.

Vaimo oli kyllä valitellut väsymystään ja ollut hyvin kiukkuinen ja etäinen jo pidemmän aikaa, eikä meillä ole ollut seksiä synnytyksen jälkeen kuin muutaman kerran. Vaimo on nimittäin säännöstellyt seksiä minun vauvanhoitoni mukaan, eli minun on esim. kolmena peräkkäisenä päivänä pitänyt hoitaa vauvaa töideni jälkeen illalla että olen saanut yhden kerran seksiä.

Olen yrittänyt tehdä aloitteita myös silloin kun en ole ollut Vaimon Kiltti Apulainen mutta silloin vastaukseksi on yleensä tullut "toinenko pitäisi saada vaikket huolehdi ensimmäisestäkään" tai sitten ihan vain ei.
Mielestäni tuo on jo lähes narsistista vallankäyttöä, koska ei seksin pitäisi olla mikään palkkio vauvanhoidosta vaan meidän yhteinen kiva juttu. Mutta vaimo on tuhonnut sen jo melkein kokonaan.

Nyt minä sitten olen yksin täällä kotona tuon vauvan kanssa, vaikka minun olisi pitänyt mennä töihin seitsemäksi. Minun pitäisi nyt yksin järjestää vauvanhoito jotenkin enkä tosiaan yhtään tiedä että kauanko tämä vaimon karkureissu nyt oikein kestää vai aikooko hän ollenkaan tulla takaisin. Töihin pitäisi päästä palaamaan mahdollisimman nopeasti, se on selvä.

Mitä helvettiä minä nyt siis teen?

Kommentit (356)

Vierailija
201/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että joku täällä puolustelee äitiä. Jos tarina on tosi, tarinan ainoa pahis on äiti. AP hae eroa!

Vierailija
202/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua joten en tiedä onko tämä paljastunut provoksi, mutta mikäli ei ole niin voin tulla hoitamaan vauvaa.

t. lapsirakas työtön nainen pk-seudulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat töihin, haet saikkua, ssen jälkeen vanhenpainpäivärahaa ja hoidat lapsen. Äidille apua kun saat hänet kiinni, voi olla lapsivuodepsykoosi.

Vierailija
204/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua - näin ilmiselvä provo otetaan todesta, mutta ihan tavallisiin juttuihin huudellaan heti provoa. 

Onko se niin, että kun kirjottajan näkökulma on miehen, se otetaan helpommin todesta? Pitääkin kokeilla :)

Vierailija
205/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä ainoa kenen mielestä on ihan normaalia hoitaa vauva yksin kun mies tekee välillä todella pitkiä työpäiviä. Pääsen salille joskus iltaisin ja käydään vaunulenkillä paljon. Ei tulisi mieleenkään vaatia miestä heräämään öisin vauvaa ruokkimaan kun herätyskello soi viideltä aamulla

Vierailija
206/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on yhden yön poissa ja jättänyt lapsen tämän isän hoitoon niin häntä pidetään kelvottomana äitinä. Ei yksinhuoltajuutta äitikään saa ihan sillä perusteella, että isä on jättänyt äidin kaksin vauvan kanssa. Joko äitiin on saatu yhteys?

Vierailija
207/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun vauvaa piti pitää sylissä kolmeen, neljään asti yöllä, ettei se huutanut kurkku suorana, ja taas noin kuuden tunnin yöunien (sisältäen toki imetystä) sitä vauvaa kanniskella enemmän tai vähemmän koko päivä (45 min oli ihan tavallinen päiväunia), ja se vauva oli koko ajan tyytymätön, tuntui ihan luontevalta, että vauvan isäkin vähän jeesaisi myös yöllä. Von kertoa, että osallistumattoman miehen kanssa en olisi tässä kertomassa mielipidettäni. Toki sitten, kun päästiin vaiheeseen, jossa vauva vain heräsi syömään n+1 kertaa yössä ja loppuaika nukuttiin, töissä käyvä mies ilman muuta nukkui yönsä läpi ja minä hoidin yöt.

Vierailija
208/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole TODELLISTA 2020 Suomessa. Kun äiti häippäsee hetkeksi kotoaan tuulettumaan, täällä palstalla haukutaan ”on masentunut, on sitä ja on tätä” . Keksitään mitä omituisempia tuomioita, siis on aivan kelvoton ihminen.

Ja nämä haukkujat ovat juuri naisia ja äitejä.

MUTTA, lähes joka päivä täällä armaassa Suomessamme, isät häippäsevät helpommille vesille, vieraisiin sänkyihin ja maa on pullollaan YH-äitejä. JA SE ON IHAN NORMAALIA, FINE!

Jotain rajaa.

Vierailija
209/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ainakin ärsyttäisi jäädä noin yksin. Onneks mun mies piti isyys-, talvi- ja kesälomat ekan puolen vuoden aikana. Otti vissiin jopa pari palkatonta. Ei tarvinnut yksin pärjätä, kun mitään tukiverkkoja ei oikein ole. Ei se ole mikään häpeä pyytää apua ja sitä saada. Monet naiset kyllä itsekin luovat tämän ongelman, että pakko selvitä yksin ja isä ei muka osaa vauvaa hoitaa. Kyllä osaa. Ihan siinä missä äiditkin. Ei ole kovin vaikeaa. Rintamaitoakin voi vaikka pakastaa. Tietenkin olisin myös voinut tehdä kaiken itse ja leikkiä marttyyriä tai sankariäitiä.

Ap:lle neuvoksi että hankkii vaikka kotiapua. Eikö neuvolan kautta ole mahdollista jotain sen tapaista saada. Niin ja varmaan vanheimpainvapaalle pakko sit jäädä. Pakon edessä sitä selviää yksinkin. Silmiä avaavaa voi olla että ei se ihan niin helppoa ole, kuin olet sen kuvitellut vaimollesi olevan. Ihan samalla tavalla uutta naisille usein myös.

Vierailija
210/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää puuttumatta siihen onko tämä aloitus totta vai ei, niin haluan kuitenkin kertoa muutaman pointin. :D

Kuulun siihen ryhmään, jonka mielestä on kyllä kotonaolijan tehtävä hoitaa yöheräämiset, jos toinen kerta käy töissä. Oma mieheni tekee joka toinen viikko ilta/aamuvuoroa ja olisi kohtuutonta pyytää häntä siihen päälle hoitamaan vielä yöheräämiset, sillä on mm. isojen koneiden kanssa tekemisessä ja univaje on jo turvallisuusriski. Lapsemme ollessa pieni, tulin kuitenkin siihen pisteeseen että uupumus oli sillä tasolla että lähimuistini pätki ja pahasti. Yksi lauantai kävimme miehemme kanssa keilaamassa ja sen jälkeen ruokakaupassa, ja ruokakaupasta tullessa en enää muistanut että olimme käyneet keilaamassa. 

Sinä yönä mies hoiti vauvan, ja minä nukuin 13h. Aamulla olo oli kuin uudelleensyntyneellä.

Kaikesta huolimatta, jos miettii aloitusta ja sitä että vauva on jo 7kk. Mikäli mies on ns. normaalityössä ma-pe, osuu tuohon 7kk jo muutama pitempi pyhävapaakin. Esim. joulun vapaina tai pääsiäisenä kun on ylimääräisiä vapaapäiviä, voisi ehdottaa että hei voisin hoitaa vauvan yöheräilyt, nuku sinä rauhassa tämä yö. Se yksikin yö tekee jo ihmeitä....

Vierailija
211/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama satutäti tehnyt aloituksen...

Tällä se on vaikka mitä aloituksia jauhelihasta munan kokoon...

Menis vaikka töihin tai lenkille🤣💤

Vierailija
212/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tämän henkilön kirjoitustyylin, taas ihan kiva kirjoitelma sen pohjalta mitä täällä usein keskustellaan että isän pitäisi kokeilla itse olla yksin vauvan kanssa. Tosin tuo olisi tehokkaampaa jos vauva olisi oikeasti vielä pieni, tuon ikäisen kanssa mieskin jopa pärjää jo ihan hyvin kun ei tarvitse enää imettää vaan saa antaa reilusti oikeaa ruokaa, ei tietenkään maustettua, mutta kaipa mieskin sen ymmärtää.

Siis mikä tämä jatkuva väärinkäsitys täällä on, että 7kk vauvaa ei enää tarvisi imettää?

Ei tarvitse pakosti koska sen ikäinen syö jo vaikka ja mitä oikeaa kiinteää ruokaa. Täysimetystähän suositellaan puolen vuoden ikään asti. Toki ei ole mikään pakko imettää siihenkään asti, voi ruokkia puollolla ja antaa kiinteää ruokaa jo 3kk ikäisestä kuten ennen suositeltiin, saa yötkin nukkua rauhassa.

Ei ihme, että lasten allergiat lisääntyy kun hampaattomalle vauvalle syötetään kiinteitä ruokia (toki soseena, mutta vatsa ei ole valmis kiinteisiin kuitenkaan). Itselläni imetysaika piteni lapsi lapselta, täysimetystä kesti kahdeksaan kuukauteen, jonka jälkeen muuta ruokaa.  Neljä lasta. Terveitä, koska ei lehmänmaitoa, olemme  kasvissyöjiä.

Neuvolan imetysohjeet ja ruokintaohjeet eivät minusta olleet toimivia, en käsitä esim. purkkiruoan syöttämistä lainkaan. En itse söisi pelkkää purkkiruokaa niin kuin taaperot joutuvat kai nykyään tekemään.

Vierailija
213/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi jäädä vanheimpainvapaalle/isyyslomalle. Kelaan ja ymv yhteyttä ja saat neuvoja, kuinka toimia. Jos vaimo ei palaa kotia, niin hae yksinhuoltajuutta.

Vierailija
214/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä nykynaisia, kotona ja päätehtävä hoitaa yksi vauva !

Itse tein koko ajan töitä kun lapset oli pieniä, kyllä, synnytyslaitokselta tultua aloin ja työ oli fyysistä. Lapsi oli välillä pinnasängyssä ja lattialla leikkikehässä. Vuoroin mieheni kanssa kävimme kurkkaamassa ja itse hoidin yösyötöt ,tietenkin

Ihan täysipäisiä, menestyviä heistä tuli

Ei tullut edes mieleen miettiä mitään masennusta, eipä olisi ehtinytkään

Luulen että on tekemisen puutetta nuo nykyiset masennukset

Se seksi, kyllä mies halusi seksiä muutaman viikon päästä synnytyksestä ja sai sitä

Vierailija
215/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meillä, heti synnytyslaitokselta kotiuduttua töihin

Vasikkakarsinakin tuli tutuksi lapsille

Vierailija
216/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan tämän henkilön kirjoitustyylin, taas ihan kiva kirjoitelma sen pohjalta mitä täällä usein keskustellaan että isän pitäisi kokeilla itse olla yksin vauvan kanssa. Tosin tuo olisi tehokkaampaa jos vauva olisi oikeasti vielä pieni, tuon ikäisen kanssa mieskin jopa pärjää jo ihan hyvin kun ei tarvitse enää imettää vaan saa antaa reilusti oikeaa ruokaa, ei tietenkään maustettua, mutta kaipa mieskin sen ymmärtää.

Siis mikä tämä jatkuva väärinkäsitys täällä on, että 7kk vauvaa ei enää tarvisi imettää?

Ei tarvitse pakosti koska sen ikäinen syö jo vaikka ja mitä oikeaa kiinteää ruokaa. Täysimetystähän suositellaan puolen vuoden ikään asti. Toki ei ole mikään pakko imettää siihenkään asti, voi ruokkia puollolla ja antaa kiinteää ruokaa jo 3kk ikäisestä kuten ennen suositeltiin, saa yötkin nukkua rauhassa.

Joo, ja se vauva tarvitsee joka tapauksessa kiinteiden ohella maitoa, ei se pelkällä kiinteällä ruoalla elä. Tohon 3kk kiinteiden aloitukseen en edes kommentoi mitään.

Vierailija
217/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole TODELLISTA 2020 Suomessa. Kun äiti häippäsee hetkeksi kotoaan tuulettumaan, täällä palstalla haukutaan ”on masentunut, on sitä ja on tätä” . Keksitään mitä omituisempia tuomioita, siis on aivan kelvoton ihminen.

Ja nämä haukkujat ovat juuri naisia ja äitejä.

MUTTA, lähes joka päivä täällä armaassa Suomessamme, isät häippäsevät helpommille vesille, vieraisiin sänkyihin ja maa on pullollaan YH-äitejä. JA SE ON IHAN NORMAALIA, FINE!

Jotain rajaa.

Sun mielestä siis ok lähteä ovet paukkuen tuulettumaan, kertomatta mitä aikoo? Jos haluaa pienen breikin, eikö siitä olisi voinut neuvotella isän kanssa?

Vierailija
218/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä ainoa kenen mielestä on ihan normaalia hoitaa vauva yksin kun mies tekee välillä todella pitkiä työpäiviä. Pääsen salille joskus iltaisin ja käydään vaunulenkillä paljon. Ei tulisi mieleenkään vaatia miestä heräämään öisin vauvaa ruokkimaan kun herätyskello soi viideltä aamulla

No jos nukut vuorokaudessa max 4 tuntia ja sekin osissa, niin kyllä siinä pää alkaa hajoamaan muutaman kuukauden jälkeen viimeistään. Jos et tiedä unen merkitystä ihmiselle, tutustu aiheeseen kuinka tärkeää on nukkua edes joskus. Kaikkien vauvat eivät katsos ole samanlaisia kuin sinun.

Vierailija
219/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja se vauva tarvitsee joka tapauksessa kiinteiden ohella maitoa, ei se pelkällä kiinteällä ruoalla elä. Tohon 3kk kiinteiden aloitukseen en edes kommentoi mitään.

Niin, korviketta ihan yhtä hyvin voi antaa myös? Lehmänmaito ei vielä sovi. Ja moni antaa jo 3kk iässä kiinteitä, neuvolassakin kysyttiin joko on alettu maistelemaan kiinteitä.

Vierailija
220/356 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä nykynaisia, kotona ja päätehtävä hoitaa yksi vauva !

Itse tein koko ajan töitä kun lapset oli pieniä, kyllä, synnytyslaitokselta tultua aloin ja työ oli fyysistä. Lapsi oli välillä pinnasängyssä ja lattialla leikkikehässä. Vuoroin mieheni kanssa kävimme kurkkaamassa ja itse hoidin yösyötöt ,tietenkin

Ihan täysipäisiä, menestyviä heistä tuli

Ei tullut edes mieleen miettiä mitään masennusta, eipä olisi ehtinytkään

Luulen että on tekemisen puutetta nuo nykyiset masennukset

Se seksi, kyllä mies halusi seksiä muutaman viikon päästä synnytyksestä ja sai sitä

Martyyrin kruunusi kiiltää ja loistaa kuin aurinko. Kiillota toki vähän lisää, ettei vahingossakaan pääse himmenemään uhrautuvuuden voiton päähine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi