Vaimo jätti minut yksin 7kk vauvan kanssa, miten tästä eteenpäin?
Eilen kun tulin töistä kotiin, vaimo ilmoitti jo eteisessä kun olin ottamassa kenkiä pois että hän lähtee nyt. Tavaratkin oli pakattu jo valmiiksi isoon treenikassiin.
Ihmettelin että mistä nyt on kyse ja minne sinä muka vauvan viet, mutta hyvin äkkiä kävikin ilmi että hänellä ei ollut aikomustakaan ottaa vauvaa mukaansa. "Nyt on sun vuorosi pärjätä sen kanssa", hän totesi tylysti.
Yritin estellä mutta vaimo alkoi kiljua aivan hysteerisesti ja uhkasi soittaa poliisit jos edes kosken häneen, joten minun oli pakko antaa hänen mennä. Hän ei ole vastannut tekstiviesteihin tai puheluihin, enkä ole saanut häneen yhteyttä myöskään hänen siskonsa kautta.
Mitä helvettiä tämä on? Olemme ihan normaali perhe, minä olin kaksi viikkoa kotona synnytyksen jälkeen ja siitä lähtien vaimo on hoitanut vauvaa ja minä käynyt töissä. Ei ole ollut väkivaltaa, päihteitä, rahaongelmia, pettämistä tms. Vauva on toki ollut tarvitsevainen myös öisin, mutta koska minä olen käynyt töissä niin on mielestäni vain kohtuullista että kotona oleva vaimoni on hoitanut yöheräilyt.
Vaimo oli kyllä valitellut väsymystään ja ollut hyvin kiukkuinen ja etäinen jo pidemmän aikaa, eikä meillä ole ollut seksiä synnytyksen jälkeen kuin muutaman kerran. Vaimo on nimittäin säännöstellyt seksiä minun vauvanhoitoni mukaan, eli minun on esim. kolmena peräkkäisenä päivänä pitänyt hoitaa vauvaa töideni jälkeen illalla että olen saanut yhden kerran seksiä.
Olen yrittänyt tehdä aloitteita myös silloin kun en ole ollut Vaimon Kiltti Apulainen mutta silloin vastaukseksi on yleensä tullut "toinenko pitäisi saada vaikket huolehdi ensimmäisestäkään" tai sitten ihan vain ei.
Mielestäni tuo on jo lähes narsistista vallankäyttöä, koska ei seksin pitäisi olla mikään palkkio vauvanhoidosta vaan meidän yhteinen kiva juttu. Mutta vaimo on tuhonnut sen jo melkein kokonaan.
Nyt minä sitten olen yksin täällä kotona tuon vauvan kanssa, vaikka minun olisi pitänyt mennä töihin seitsemäksi. Minun pitäisi nyt yksin järjestää vauvanhoito jotenkin enkä tosiaan yhtään tiedä että kauanko tämä vaimon karkureissu nyt oikein kestää vai aikooko hän ollenkaan tulla takaisin. Töihin pitäisi päästä palaamaan mahdollisimman nopeasti, se on selvä.
Mitä helvettiä minä nyt siis teen?
Kommentit (356)
Minulla oli työtoveri mies, jonka vaimo lähti, kun vauva oli noin 5 kk.
Vaimo ei halunnut olla missään tekemisissä lapsen kanssa.
Lapsi pääsi perhepäivähoitoon, ja hyvin pärjäsivät.
Tyttö on nyt aikuinen ja kiittelee jatkuvasti isäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Seksi on siis joku palkinto, jota vaimosi sinulle annostelee? Sen lisäksi hän on luopunut yöunistaan ja harrastuksistaan koska on lahjoittanut sinulle perillisen?
En minäkään tuommoista kauaa jaksaisi. Huonoa seksiä etenkään.
Ihan Selvästi Miehen Syytä. Jälleen.
Koska sossut ja neuvolat ei ymmärrä tuon taivaallista mistään raskausdepressioista eikä niitä edes kiinnosta, vaikka naisia ovat itsekin, haet saman tien vauvan yksinhuoltajuutta. Vaimo sitten maksaa elareita seuraavat >14 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on siis joku palkinto, jota vaimosi sinulle annostelee? Sen lisäksi hän on luopunut yöunistaan ja harrastuksistaan koska on lahjoittanut sinulle perillisen?
Mies syyllistyi töissä käymiseen. Hänenkin olisi pitänyt valvoa vähintään puolet öistä, sekä hoitaa lastaan vapaapäivät yksin. Samoin aloittaa hoitaminen töistä tultuaan välittömästi.
Olisi pikkusen huomioinut väsyäitiä. Ja tumputtanut talouspaperiin.
Olen oman soppasi keittänyt ja nyt valitat lol onneksi olen sinkku. Juuri tuollaisten ongelmien takia en ole miehiin koskenut vuosiin pitkällä tikullakaan. Miehiä ei muu kiinosta kuin seksi ja oma napa ja naiselle jätetään kaikki muu vastuu. olen 27 nainen ja lapseton ja asun yksin. Elämäni on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oman soppasi keittänyt ja nyt valitat lol onneksi olen sinkku. Juuri tuollaisten ongelmien takia en ole miehiin koskenut vuosiin pitkällä tikullakaan. Miehiä ei muu kiinosta kuin seksi ja oma napa ja naiselle jätetään kaikki muu vastuu. olen 27 nainen ja lapseton ja asun yksin. Elämäni on ihanaa.
Kukahan tuossa omaan napaan tuijotti? Mies, vai nainen. Samoin nainen päättää lapsen saamisestaan. Sinäkin voit hankkia lapsen, mikäli niin haluat. Eikä tarvita miestä lähellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tuossa omaan napaan tuijotti? Mies, vai nainen. Samoin nainen päättää lapsen saamisestaan. Sinäkin voit hankkia lapsen, mikäli niin haluat. Eikä tarvita miestä lähellekään.
Tuo nainen voi vielä omia lapsen itselleen, kunhan on aikansa päätään selvitellyt, kuten niillä on tapana.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hienoa että vaimon oikea luonne vihdoin paljastui. Olisit saattanut saada vielä useampiakin lapsia tämän kanssa.
Nyt voi hakea yksinhuoltajuutta ja sen jälkeen valita otatko kunnon uuden kunnon vaimon vai jatkatko elämää lapsen kanssa kaksin. Yhteiskunnalta tulet saamaan sen verran tukea kun tarvitset ja sinusta kasvaa lapsen tuoman vastuun kanssa hieno mies ja ihminen.
joulukuun lapsi <3 pidä huolta <3
Tunnistan tämän henkilön kirjoitustyylin, taas ihan kiva kirjoitelma sen pohjalta mitä täällä usein keskustellaan että isän pitäisi kokeilla itse olla yksin vauvan kanssa. Tosin tuo olisi tehokkaampaa jos vauva olisi oikeasti vielä pieni, tuon ikäisen kanssa mieskin jopa pärjää jo ihan hyvin kun ei tarvitse enää imettää vaan saa antaa reilusti oikeaa ruokaa, ei tietenkään maustettua, mutta kaipa mieskin sen ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tämän henkilön kirjoitustyylin, taas ihan kiva kirjoitelma sen pohjalta mitä täällä usein keskustellaan että isän pitäisi kokeilla itse olla yksin vauvan kanssa. Tosin tuo olisi tehokkaampaa jos vauva olisi oikeasti vielä pieni, tuon ikäisen kanssa mieskin jopa pärjää jo ihan hyvin kun ei tarvitse enää imettää vaan saa antaa reilusti oikeaa ruokaa, ei tietenkään maustettua, mutta kaipa mieskin sen ymmärtää.
Miksi nainen jätti=hylkäsi lapsensa?
Naiset on vaan hiton vaikeita ja ailahtelevia. Ap ota naiset jatkossa vaan höyläpenkkeinä niin kuin minä jo moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee. Sinuunkin suhtaudun pelkkänä höyläpenkkinä.
M35
Mitä???? 9 sivua jo kommentteja ilmiselvään keksittyyn provoon :D Uskooko joku että nainen muka jättäisi vauvan miehelle ja lähtisi? :D Ei oo todellista! Vai onko ap yksinään vastaillut omaan aloitukseensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies syyllistyi töissä käymiseen. Hänenkin olisi pitänyt valvoa vähintään puolet öistä, sekä hoitaa lastaan vapaapäivät yksin. Samoin aloittaa hoitaminen töistä tultuaan välittömästi.
Niin juuri, näinhän täällä on vaadittu. Aikuisille ihmisille täysin mahdoton ajatus, että voisi vaikka antaa vaimon nukkua kunnolla toisen viikonloppuyön ja jakaa iltojen ja viikonloppujen hoitovastuun edes jonkinlaisessa järkevässä suhteessa. Ei ole muita mahdollisuuksia kuin se että jompikumpi hoitaa yksin ihan kaiken. Ilmankos teistä erotaan, kun kompromissi on täysin vieras käsite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri, näinhän täällä on vaadittu. Aikuisille ihmisille täysin mahdoton ajatus, että voisi vaikka antaa vaimon nukkua kunnolla toisen viikonloppuyön ja jakaa iltojen ja viikonloppujen hoitovastuun edes jonkinlaisessa järkevässä suhteessa. Ei ole muita mahdollisuuksia kuin se että jompikumpi hoitaa yksin ihan kaiken. Ilmankos teistä erotaan, kun kompromissi on täysin vieras käsite.
Keitä ovat "Te"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän juuri ehdotin. Tai vaihtoehtoisesti mies jää koti-isäksi.
Miksi naiset eivät suosi nopeaa työhönpaluuta?
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut miettiä tätä provoa koko viime yön kun parissa minuutissa rustasit palstan auetessa.
Ja otti käsikirjoituksen suoraan Eve Hietamiehen Yösytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia kirjoitti:
Joo ei 7kk ole enään mikään vastasyntynyt kun yleensä jo konttaa ja istuukin ja hammas on suussa eikä imetetä ja syö lihapilttejäkin..Vaimo varmaan haluaa omaa aikaa. Noin kyllä itsekkin lähtisin jos en muuten sitä saa..(kun en ole yksinhuoltaja).
No ei välttämättä ole noin. Meillä on 7kk-ikäinen vauva, ei konttaa tai istu itse ilman tukea, ryömii kyllä. Ihan normaalia kehitystä kuitenkin ikäisekseen. Imetän edelleen. Kiinteitä vauva toki syö myös jonkin verran. Mutta voin kertoa, että mies olisi helisemässä, jos tästä päättäisin lähteä. Vauva ei nimittäin huoli pulloa eikä edes tuttia. Varmaan alkaisi lopulta kelpaamaan, kun nälkä yltyisi mutta tuskin siinä olisi kivaa kellään. Minä olen hoitanut kaikki nukuttamiset, vaipan vaihdot ja yövalvomiset ja lisäksi esikoisen hoidon ja kodin. Joo, vähän tämä ketju on herätellyt kyllä. Kaiken lisäksi miehellä olisi tilaisuus useinkin jakaa hoitovastuuta, mutta harvoin niin tekee (töitä ei ole juuri ollut viime aikoina). Joo, en tiedä miksi hyväksyn tämän. Varmaan siksi, kun vielä jaksan kuitenkin? Ja mies on muuten hyvä ja rakas, mutta ei vaan ymmärrä omatoimisesti auttaa, enkä itse osaa useinkaan pyytää siten että ymmärtäisi. Nalkuttaminen se vasta energiaa veisikin. Taustalla ehkä myös liika ylpeys, usko siihen että äidin täytyy pärjätä? Niin oma yksinhuoltajaäitinikin joutui pärjäämään. En tiedä. Miten tähän tilanteeseen saisi muutosta, ennen kuin olen yhtä väsynyt kuin ap:n vaimo?
Jakamalla vastuuta vähitellen, sopivissa paloissa. Laitat välillä vauvan isän syliin ja pyydät viihdyttämään sen aikaa kun teet lyhyen aikaa jotain muuta. Sitten vaan pidennät aikaa vähitellen kunnes huomaat voivasi olevan poissa vaikka yhden illan ilman suurempaa porua. Tai pyydät joku kerta miestä syöttämään kiinteitä vauvalle. Näytät ekalla kerralla mallia jos on ihan poropeukalo...jne.
T. viikonloppuisi joka osallistui lastensa hoitoon, mutta noita-akalle ei mikään ollut tarpeeksi...
Ap oletko komea? Minkä ikäinen olet? Voin tulla varaäidiksi lapsellesi ja saat sitä seksiä.. sinun pitää vain maksaa minulle hieman palveluksistani ja jos olet erityisen komea, niin saatan vaikka jäädä. :D