Vaimo jätti minut yksin 7kk vauvan kanssa, miten tästä eteenpäin?
Eilen kun tulin töistä kotiin, vaimo ilmoitti jo eteisessä kun olin ottamassa kenkiä pois että hän lähtee nyt. Tavaratkin oli pakattu jo valmiiksi isoon treenikassiin.
Ihmettelin että mistä nyt on kyse ja minne sinä muka vauvan viet, mutta hyvin äkkiä kävikin ilmi että hänellä ei ollut aikomustakaan ottaa vauvaa mukaansa. "Nyt on sun vuorosi pärjätä sen kanssa", hän totesi tylysti.
Yritin estellä mutta vaimo alkoi kiljua aivan hysteerisesti ja uhkasi soittaa poliisit jos edes kosken häneen, joten minun oli pakko antaa hänen mennä. Hän ei ole vastannut tekstiviesteihin tai puheluihin, enkä ole saanut häneen yhteyttä myöskään hänen siskonsa kautta.
Mitä helvettiä tämä on? Olemme ihan normaali perhe, minä olin kaksi viikkoa kotona synnytyksen jälkeen ja siitä lähtien vaimo on hoitanut vauvaa ja minä käynyt töissä. Ei ole ollut väkivaltaa, päihteitä, rahaongelmia, pettämistä tms. Vauva on toki ollut tarvitsevainen myös öisin, mutta koska minä olen käynyt töissä niin on mielestäni vain kohtuullista että kotona oleva vaimoni on hoitanut yöheräilyt.
Vaimo oli kyllä valitellut väsymystään ja ollut hyvin kiukkuinen ja etäinen jo pidemmän aikaa, eikä meillä ole ollut seksiä synnytyksen jälkeen kuin muutaman kerran. Vaimo on nimittäin säännöstellyt seksiä minun vauvanhoitoni mukaan, eli minun on esim. kolmena peräkkäisenä päivänä pitänyt hoitaa vauvaa töideni jälkeen illalla että olen saanut yhden kerran seksiä.
Olen yrittänyt tehdä aloitteita myös silloin kun en ole ollut Vaimon Kiltti Apulainen mutta silloin vastaukseksi on yleensä tullut "toinenko pitäisi saada vaikket huolehdi ensimmäisestäkään" tai sitten ihan vain ei.
Mielestäni tuo on jo lähes narsistista vallankäyttöä, koska ei seksin pitäisi olla mikään palkkio vauvanhoidosta vaan meidän yhteinen kiva juttu. Mutta vaimo on tuhonnut sen jo melkein kokonaan.
Nyt minä sitten olen yksin täällä kotona tuon vauvan kanssa, vaikka minun olisi pitänyt mennä töihin seitsemäksi. Minun pitäisi nyt yksin järjestää vauvanhoito jotenkin enkä tosiaan yhtään tiedä että kauanko tämä vaimon karkureissu nyt oikein kestää vai aikooko hän ollenkaan tulla takaisin. Töihin pitäisi päästä palaamaan mahdollisimman nopeasti, se on selvä.
Mitä helvettiä minä nyt siis teen?
Kommentit (356)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tämän henkilön kirjoitustyylin, taas ihan kiva kirjoitelma sen pohjalta mitä täällä usein keskustellaan että isän pitäisi kokeilla itse olla yksin vauvan kanssa. Tosin tuo olisi tehokkaampaa jos vauva olisi oikeasti vielä pieni, tuon ikäisen kanssa mieskin jopa pärjää jo ihan hyvin kun ei tarvitse enää imettää vaan saa antaa reilusti oikeaa ruokaa, ei tietenkään maustettua, mutta kaipa mieskin sen ymmärtää.
Miksi nainen jätti=hylkäsi lapsensa?
Jos mielenterveys pettää, se ei kysy aikaa eikä paikkaa. Jos kyse on vain itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä, on asia eri ja siten paheksuttavaa.
Vaimo vaikutti lyhytjännitteiseltä ja lähti kun huomasi, ettei lapsi olekaan mikään nukke.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tämän henkilön kirjoitustyylin, taas ihan kiva kirjoitelma sen pohjalta mitä täällä usein keskustellaan että isän pitäisi kokeilla itse olla yksin vauvan kanssa. Tosin tuo olisi tehokkaampaa jos vauva olisi oikeasti vielä pieni, tuon ikäisen kanssa mieskin jopa pärjää jo ihan hyvin kun ei tarvitse enää imettää vaan saa antaa reilusti oikeaa ruokaa, ei tietenkään maustettua, mutta kaipa mieskin sen ymmärtää.
Siis mikä tämä jatkuva väärinkäsitys täällä on, että 7kk vauvaa ei enää tarvisi imettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tämä jatkuva väärinkäsitys täällä on, että 7kk vauvaa ei enää tarvisi imettää?
Lapsettomien oletuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse imettää, mutta voi imettää.
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut miettiä tätä provoa koko viime yön kun parissa minuutissa rustasit palstan auetessa.
Todellakin noin.
Jos ihminen olisi oikeasti reaalimaailmassa (eikä vain lapsellisessa mielikuvituksessaan ja misogyniassaan) tuollaisessa tilanteessa, hänellä ei olisi sen paremmin aikaa kuin mielenkiintoakaan alkaa rustailemaan asiasta jotain legendaa jollekin vauva-palstalle. Tämän aloituksen sylkäisi joko pahimmassa puberteetti-iässä oleva tomppeli tai sitten lapsen tasolle jäänyt aikuinen jonne typeränä ajankulunaan.
Etkö parempaa tekemistä keksinyt?
PS. Aikuinen mies ja isä ei ruikuttaisi oman vauvansa hoidosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pakosti koska sen ikäinen syö jo vaikka ja mitä oikeaa kiinteää ruokaa. Täysimetystähän suositellaan puolen vuoden ikään asti. Toki ei ole mikään pakko imettää siihenkään asti, voi ruokkia puollolla ja antaa kiinteää ruokaa jo 3kk ikäisestä kuten ennen suositeltiin, saa yötkin nukkua rauhassa.
Ensin pitäisi tietysti saada selvyys siitä mihin vaimo on mennyt ja yrittää saada keskusteluyhteys. Vaimo voi olla pahasti masentunut, jopa itsetuhoinen tai psykoottinen, joten olisi tärkeää selvittää tarvitseeko hän hoitoa. Ei normaali ihminen noin vain lähde. Voihan se olla että vaimo on vaan niin ihmishirviö, että hylkää lapsensa, mutta todennäköisemmin kyse on burnoutista tai masennuksesta, tai sitten hän palaa muutaman päivän sisällä saatuaan vähän levätä.
Töistä saa olla pois pakottavan perhesyyn takia, palkatontahan se on, mutta ei nyt ole vaihtoehtoja. Kun saa selvitettyä aikooko vaimo palata tai haluaako edes että hän palaa, voi alkaa järjestellä elämäänsä eteenpäin. Mieskin pärjää vauvan kanssa ihan hyvin, jos kerran korvikettakin on. Tässä on mies nyt tehnyt ison virheen kun on pitänyt vauvaa "äidin juttuna" nämä kuukaudet, mutta sille ei tässä vaiheessa enää voi mitään ja joutuu nyt oppimaan kantapään kautta.
Vierailija kirjoitti:
Olet siis saanut seksiä vain kun olet kolmena peräkkäisenä iltana hoitanut vauvaa töiden jälkeen. Ja seksikertoja on ollut vain "muutaman kerran". Se kertoo sinun osallistumisestasi määrästä jo aika paljon. Ja öisin et ole hoitanut vauvaa lainkaan, vaan vaimosi on kestänyt yövalvomisia yksin jo yli puoli vuotta?
Enpä ihmettele yhtään että hän lähti.
Niin, niitä ongelmiahan ei kannata ottaa puheeksi missään vaiheessa, parempi vaan pakata kassi ja jättää kaikki jälkeensä.
NIIN TYYPILLISTÄ NAISILTA!
Tämän aloituksen tekijä ei malttanut himmailla tarpeeksi, vähemmän räikeällä miehen toiminnan kuvaamisella olisi tullut parempi provo. Aiheen valinnasta kuitenkin onnittelut, senverta herkullinen että nuo liioittelut ei näemmä haittaa!
Tuossa seksin vaatimisessa ja etusijalla pitämisessä on kuitenkin valitettava totuuden siemen. Ap on nainen, joka on sekä ollut vähän tällaisessa tilanteessa sekä muutenkin tosi kyllästynyt miehensä alituiseen olosuhteista riippumattomaan vonkaamiseen ja seksin edellyttämiseen. Hän on varmaan myös äiti, joka haaveili tällaisesta lähtemisestä kun vauva oli pieni, mutta ei rakkaudesta ja velvollisuudentunnosta lapseensa kuitenkaan toteuttanut kostohaavettaan. Nykyään mies on joko oppinut jotain, tai entinen mies.
Lapsellista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut miettiä tätä provoa koko viime yön kun parissa minuutissa rustasit palstan auetessa.
Todellakin noin.
Jos ihminen olisi oikeasti reaalimaailmassa (eikä vain lapsellisessa mielikuvituksessaan ja misogyniassaan) tuollaisessa tilanteessa, hänellä ei olisi sen paremmin aikaa kuin mielenkiintoakaan alkaa rustailemaan asiasta jotain legendaa jollekin vauva-palstalle. Tämän aloituksen sylkäisi joko pahimmassa puberteetti-iässä oleva tomppeli tai sitten lapsen tasolle jäänyt aikuinen jonne typeränä ajankulunaan.
Etkö parempaa tekemistä keksinyt?
PS. Aikuinen mies ja isä ei ruikuttaisi oman vauvansa hoidosta mitään.
Niin. Tulee mieleen ne sadat "Miksi mies?" aloitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis saanut seksiä vain kun olet kolmena peräkkäisenä iltana hoitanut vauvaa töiden jälkeen. Ja seksikertoja on ollut vain "muutaman kerran". Se kertoo sinun osallistumisestasi määrästä jo aika paljon. Ja öisin et ole hoitanut vauvaa lainkaan, vaan vaimosi on kestänyt yövalvomisia yksin jo yli puoli vuotta?
Enpä ihmettele yhtään että hän lähti.Niin, niitä ongelmiahan ei kannata ottaa puheeksi missään vaiheessa, parempi vaan pakata kassi ja jättää kaikki jälkeensä.
NIIN TYYPILLISTÄ NAISILTA!
Siis ap:han on itse tunnustanut, että vaimo oli toistuvasti valittanut väsymystä. Ap:ta ei vaan kiinnostanut kuunnella tai ainakaan tehdä mitään konkreettista asian eteen.
Oli provo tai ei, pistää miettimään omaa tilannetta. Meillä on vasta esikoinen tuloillaan mutta miehen tähän asti en suhtautuminen antaa vähän ymmärtää että on siinä uskossa että pieni vauva tarvitse alussa muuta kuin äitiä. Parhaani mukaan olen yrittänyt jo nyt sanoa että isä on aivan yhtä tärkeä ja tästä aloituksesta hiukan provosoituneena kävin huomauttelemassa että ymmärtää hän sitten että molempien on hoidettava vapaalla ollessa naperoa ja myös yöllä. Eniten juuri ne yöt huolettaa koska olen huonouninen ihminen enkä osaa nukkua päiväunia. Eiköhän tähän tule kuitenkin muutos kun tarpeeksi monta yötä valvoo, mutta joku täällä oli niitä päiväunia ehdottanut niin ei se vain kaikilla onnistu. Sormet ristiin että vauva olisi hyvin nukkuvaa sorttia koska laskettu aika osuu vuoden pimeimpään aikaan jolloin on kärsitty jo valmiiksi jonkinasteisesta kaamosmasennuksesta.
Onneksi on hyvä turvaverkko mutta vähän huolettaa koska tässä koronahässäkässä mies jää raskausajan täysin ulkopuolelle kun ei pääse mukaan sen enempää ultraan kuin neuvolaankaan eikä edes perhevalmennusta järjestetä, joten jää ihan täysin sen varaan mitä itse miehelle sanon eikä se omien sanojensa mukaan jaksa kuunnella jatkuvaa "hörpötystä". Ei auta kuin toivoa että rajoitukset lievensi seuraavien kuukausien aikana niin ettei mies jää AP:n tavoin siihen uskoon että vauva on vain "äidin juttu".
Lisään vielä ettei ikää katso, vaan kotilosuhteita. Jos kotona saa mielikuvan että äiti hoitaa lapset kun isä käy töissä, vaikea sitä on muuttaa jos sitä oppii pitämään ainoana totuutena eikä kukaan ole korjaamassa harhaluuloja.
No tässä nyt ei ole enää mistään masennuksesta kyse vaan lapsivuodepsykoosista! Haloo! Ihme vastauksia tässä ketjussa, todella surkeaa. Katoamisilmoitus vaimosta nyt jos ei saa kiinni, jos ei vielä ole tehnyt itselleen mitään niin varmasti suunnittelee.
Vierailija kirjoitti:
No tässä nyt ei ole enää mistään masennuksesta kyse vaan lapsivuodepsykoosista! Haloo! Ihme vastauksia tässä ketjussa, todella surkeaa. Katoamisilmoitus vaimosta nyt jos ei saa kiinni, jos ei vielä ole tehnyt itselleen mitään niin varmasti suunnittelee.
Aika jännä miten harva nainenkaan tunnistaa tällaista. Lultavasti kyseessä on yksi naisena olemisen suurimpia tabuja, eikä siihen osata suhtautua sen takia millään lailla. Itse huomasin aikanaan tyttäreni kanssa miten mahdoton on saada minkäänlaista keskustelua tai apua asiaan. Vaikeneminen ja asian välttely oli yleisin tapa reagoida.
Hanki apua julkiselta puolelta heti. Puolisosta katoamisilmoitus, eiköhän soittele takaisin kun poliisit selvittävät missä on tai mistä on kyse. Tyhmä kysymys, mutta kai sulla on lapsen hoitamiseksi sopivaa ruokaa ja ymmärrät miten usein lapsen tulee syödä? Soita työpaikallesi ja ilmoita tilanne, siirryt hoitovapaalle ja ensin vaikka saikkua, jos muu ei auta. Noin pientä lasta ei voi viedä hoitoon eikä pidäkään viedä, hän tarvitsee hoitoa ja huolenpitoa 24/7. Jos olisin sinä, soittaisin heti aamulla neuvolaan tai menisin sinne paikan päälle ja kertoisin tilanteen, sieltä osaavat auttaa kaikin tarpeellisin tavoin. Aikamoinen shokki asia on sinullekin ja tarvitset väkisin itsekin psykologista tukea tilanteessa. Toivotaan, että puolisosi tulee järkiin kun on saanut ensin levättyä ja tilanne nollaantuu. Tuore äiti tarvitsee apua ja tukea, näin käy kun sitä ei saa, ilmeisesti ollenkaan. Lapsi on molemman vanhemman vastuulla, ei vain äidin vaikka isä töissä käykin.
Pakko sanoa että isä on todella aika pihalla lapsen tilanteesta, jos ajattelee että hänet voi viedä hoitoon ja oikeasti ajattelee, että hän voisi mennä töihin tällaisessa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oman soppasi keittänyt ja nyt valitat lol onneksi olen sinkku. Juuri tuollaisten ongelmien takia en ole miehiin koskenut vuosiin pitkällä tikullakaan. Miehiä ei muu kiinosta kuin seksi ja oma napa ja naiselle jätetään kaikki muu vastuu. olen 27 nainen ja lapseton ja asun yksin. Elämäni on ihanaa.
Sun tekstin mukaan ei sinuakaan kiinnosta kuin oma napa. Minä minä minä
Kyllä isä lapsen kanssa selviää. Adoptioon ei misään tapauksessa tule antaa lasta, sitä tulee ihan varmasti katumaan ja siitä tulee ajan kanssa suuri syyllisyys, jos antaa oman lapsensa pois.
Ilmeisesti ketjun avaajalla on ollut ritaa lapsen äidin kanssa, miksi hän muuten lähtisi kotoaan.
Voisi olla molemmilla anteeksi pyynnön paikka. Sovittelu kannattaa aina.
Hyvin mukailtu tarina Yösyöttö-elokuvan inspiroimana. Todellisuudessa täysin mahdotonta, että henkilö kirjoittaisi vauvapalstalle apua hakemaan tuollaisessa tilanteessa näin pitkän tekstin. Kirjoita sama teksti masinistit.com:iin tai muualle rekisteröitymistä vaativalle palstalle niin katotaan sitten.
Jos mielenterveys pettää, se ei kysy aikaa eikä paikkaa. Jos kyse on vain itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä, on asia eri ja siten paheksuttavaa.