Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo jätti minut yksin 7kk vauvan kanssa, miten tästä eteenpäin?

Vierailija
14.06.2020 |

Eilen kun tulin töistä kotiin, vaimo ilmoitti jo eteisessä kun olin ottamassa kenkiä pois että hän lähtee nyt. Tavaratkin oli pakattu jo valmiiksi isoon treenikassiin.
Ihmettelin että mistä nyt on kyse ja minne sinä muka vauvan viet, mutta hyvin äkkiä kävikin ilmi että hänellä ei ollut aikomustakaan ottaa vauvaa mukaansa. "Nyt on sun vuorosi pärjätä sen kanssa", hän totesi tylysti.

Yritin estellä mutta vaimo alkoi kiljua aivan hysteerisesti ja uhkasi soittaa poliisit jos edes kosken häneen, joten minun oli pakko antaa hänen mennä. Hän ei ole vastannut tekstiviesteihin tai puheluihin, enkä ole saanut häneen yhteyttä myöskään hänen siskonsa kautta.

Mitä helvettiä tämä on? Olemme ihan normaali perhe, minä olin kaksi viikkoa kotona synnytyksen jälkeen ja siitä lähtien vaimo on hoitanut vauvaa ja minä käynyt töissä. Ei ole ollut väkivaltaa, päihteitä, rahaongelmia, pettämistä tms. Vauva on toki ollut tarvitsevainen myös öisin, mutta koska minä olen käynyt töissä niin on mielestäni vain kohtuullista että kotona oleva vaimoni on hoitanut yöheräilyt.

Vaimo oli kyllä valitellut väsymystään ja ollut hyvin kiukkuinen ja etäinen jo pidemmän aikaa, eikä meillä ole ollut seksiä synnytyksen jälkeen kuin muutaman kerran. Vaimo on nimittäin säännöstellyt seksiä minun vauvanhoitoni mukaan, eli minun on esim. kolmena peräkkäisenä päivänä pitänyt hoitaa vauvaa töideni jälkeen illalla että olen saanut yhden kerran seksiä.

Olen yrittänyt tehdä aloitteita myös silloin kun en ole ollut Vaimon Kiltti Apulainen mutta silloin vastaukseksi on yleensä tullut "toinenko pitäisi saada vaikket huolehdi ensimmäisestäkään" tai sitten ihan vain ei.
Mielestäni tuo on jo lähes narsistista vallankäyttöä, koska ei seksin pitäisi olla mikään palkkio vauvanhoidosta vaan meidän yhteinen kiva juttu. Mutta vaimo on tuhonnut sen jo melkein kokonaan.

Nyt minä sitten olen yksin täällä kotona tuon vauvan kanssa, vaikka minun olisi pitänyt mennä töihin seitsemäksi. Minun pitäisi nyt yksin järjestää vauvanhoito jotenkin enkä tosiaan yhtään tiedä että kauanko tämä vaimon karkureissu nyt oikein kestää vai aikooko hän ollenkaan tulla takaisin. Töihin pitäisi päästä palaamaan mahdollisimman nopeasti, se on selvä.

Mitä helvettiä minä nyt siis teen?

Kommentit (356)

Vierailija
341/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulle kaikki heti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt teet sitä samaa YKSIN mitä vaimosi on tehnyt 6,5 kk YKSIN. Tsemppiä. 😘

Arvasin että joku vastaa juuri näin. No, meikäläisen aikana lapsen/lastenhoito hoidettiin siten, että isä kävi töissä ja toi ns leivän kotiin. Minä olin kotona lasten kanssa, eikä tullut mieleenikään että isän pitäisi yöheräilyt hoitaa.

Mutta olemmekin sen verran vanhempaa ikäpolvea, että jokainen tiesi vastuunsa, myös äidit.

Yhdelläkään ystäväperheistämme ei myöskään toimittu toisin.

Isä käy töissä, äiti hoitaa lapset ja kodin. Miksi se on niin vaikea käsittää? Voihan nykyään se äiti käydä töissä ja tuoda ruokarahat, ja isä hoitaa lapset ja kodin. Lähipiirissämme sellainenkin ihme on.

Eikä kukaan valita.

Juuri näin. Mies tuo leivän pöytään ja vaimo hoitaa kodin. Siinä on sarkaa tarpeeksi molemmille. Jos vaimo ei pärjää niin hankkii sukulaisia apuun.

Vanhentunut perhemalli, jolla ei enää modernin maailman kilpailussa, eikä ketään oikeastaan kiinnostakaan tuollaista elämää elää. Miesten palkat eivät riitä elättämään perheitä, joten lapset menevät päiväkotiin ammattikasvattajien hoivaan ja vanhemmat erikoistuvat omiin ammatteihinsa. Naisilla on yhtä lailla asiantuntijoiden ohjaamia harrastuksia, kuin miehillä ja lapsillakin.

Toki näitä puuhasteluperheitä löytyy vielä jostain Juvalta pikkupaikoista, jotka tekevät valtiolle persnettoa.

Miten ne yksinhoitajat sitten pärjää?

Vierailija
342/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja lapsesi ansaitsee paremman naisen elämäänne. Katse eteenpäin, ansaitsette parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollasi on trauman käsittely menossa. Siitä toipumiseen voi mennä pitkä aika - jopa vuosia. Kohtele häntä aina suopeasti, vaikka hän its ei pystyisi olemaan hyvä.

En usko, että noin pientä lasta voi - ja kannattaa!!! - antaa vieraan käsiin. Tarvitset loppuvuoden hoitovapaata. Jos äiti ilmestyy kuvioihin, älä muuta järjestelyä, ellet halua. Ehkä voisit harkita myös sosiaaliviranomaisten käyttöä ja hankkia yksinhuoltajuuden, mutta en suosittele sotkemaan heitä kuvioon, ellet todella pidä sitä kannattavana. Joudutte kuitenkin olemaan vaimosi kanssa tekemisissä ja hän todennököisesti haluaa olla vielä lapsen kanssa, kolmas osapuoli siinä ei tee hyvää jos tulette muutenkin toimeen. Mainitsen vain siltä varalta, ettei hän jonain päivänä nappaa sinulta lasta tms.

AP:llä on shokki ja kriisi päällä. Ei silloin tuhlata energiaa muiden paapomiseen vaan itse selviytymiseen, tässä tapauksessa vauvan kanssa. Jos vain energiaa liikenee, niin kannattaa ottaa sosiaaliviranomaisiin yhteyttä. Lapsenvalvoja ajaa lapsen etua. Tosin onhan siinä se riski, että ovat vanhoillisesti sokeasti sitä mieltä, että äiti on aina lapselle parasta.

Vierailija
344/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin shokki perheensä jättäjällä on?

Vierailija
345/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki kantoliina, siinähän se yksi vauva keikkuu mukana. Ei siinä vauvan hengissäpitämiseksi tarvitse kuin yhden aikuisen. Sinut.

Epäilen aloitusta provoksi, mutta jos ei ole.. niin jos nyt yhtään psykologiasta tiedät, niin onhan tuo ihan kauhea hylkäämiskokemus, kun ensisijainen hoitaja jättää  vauvan noin vaan!

Ja jos yhtään totta, niin ei kai vaimolle ole puhjennut nyt joku psykoosi päälle? Onko epävakaa persoonallisuus. Seksin säännöstely kyllä sairasta.

Sairasta on myös se seksin vonkaaminen kun toinen on ihan zombie valvomisesta. Parasta parisuhteen hoitoa tuossa vaiheessa on huomata, miten väsynyt toinen on ja tarjoutua hoitamaan vauvan tarpeet, jotta toinen saa nukkua väsymyksensä pois. Vaikka edes kerran viikosssa.

Varmin tapa tuhota parisuhde on laittaa se prioriteettilistan pohjalle. En tarkoita, että seksi olisi tärkein asia, mutta ei parisuhdekaan voi olla se vähäpätöisin asia. Jos kahden keskinen aika, läheisyys ja seksi ovat viimeisellä sijalla, niin ei niitä ole koskaan, sillä muuta tekemistä on lapsiperheessä aina. Silloin kun toinen on ihan zompi, on tietysti uni tärkeämpää, mutta se ei saa olla pysyvä olotila. Haaste on juuri se, että pikkulapsiperheessä aina väsyttää jotain tai löytyy jotain puuhaa. Jos ne muut menee aina parisuhteen edelle, havahdutaan sitten lasten kasvettua, ettei toista enää edes tunne. Yleensä se johtaa pettämisiin ja eroihin.

Vierailija
346/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin pakollinen syy jäädä kotiin, että saat palkatonta töistä jos sinulla ei ole kesälomia käyttää.

Vauvan etu menee nyt kaiken edelle.

Vaimollasi on selvästi joku psyykkinen tilanne, hänet pitäisi saada lääkäriin pikaisesti. Yhteyttä vaimon sukulaiisin? Kerro heille rehellisesti mikä on tilanne, ei kannata hävetä.

Onneksi täysjärkinen aikuinen aina vauvan hoitaa. Tsemppiä, varmasti osaat!

AP:llä on nyt vauva hoidettavanaan. Ei hän jouda aikuista ihmistä paapomaan.

Vierailija
347/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin shokki perheensä jättäjällä on?

Mistä niistä naisten shokeista aina tietää. Sen takia ap:n ei kannata siihen energiaansa tuhlata. Keskittyy vain vauvan hoitamiseen ja asioiden hoitamiseen niin, ettei mene työpaikka ja asunto alta.

Vierailija
348/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole TODELLISTA 2020 Suomessa. Kun äiti häippäsee hetkeksi kotoaan tuulettumaan, täällä palstalla haukutaan ”on masentunut, on sitä ja on tätä” . Keksitään mitä omituisempia tuomioita, siis on aivan kelvoton ihminen.

Ja nämä haukkujat ovat juuri naisia ja äitejä.

MUTTA, lähes joka päivä täällä armaassa Suomessamme, isät häippäsevät helpommille vesille, vieraisiin sänkyihin ja maa on pullollaan YH-äitejä. JA SE ON IHAN NORMAALIA, FINE!

Jotain rajaa.

Sun mielestä siis ok lähteä ovet paukkuen tuulettumaan, kertomatta mitä aikoo? Jos haluaa pienen breikin, eikö siitä olisi voinut neuvotella isän kanssa?

Eipä vissiin ole oikein, mutta näinhän miehet tekee jatkuvasti, eikä siitä kukaan tällaista meteliä nosta.

Kyllä niistä miestenkin katoamisista meteliä pidetään. Esimerkiksi niin, että pidetään miehiä lähtökohtaisesti huonoina ja epäluotettavina puolisoina ja vanhempina. Siihen asenteeseen törmää synnytysvalmennuksesta lähtien joka paikassa.

Vierailija
349/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä nyt ei ole enää mistään masennuksesta kyse vaan lapsivuodepsykoosista! Haloo! Ihme vastauksia tässä ketjussa, todella surkeaa. Katoamisilmoitus vaimosta nyt jos ei saa kiinni, jos ei vielä ole tehnyt itselleen mitään niin varmasti suunnittelee.

Samalla tavalla sitten miehille jotka häipyy kuin pieru saharaan, lapsiarjen takia. 

Psykoosissa juoksentelee ukko, äkkiä kiinni ja hoitoon.

Nimenomaan. Ei se ole paha, laiska tai itsekäs ukko, kun katosi. Hän on vaan hoidon ja tuen tarpeessa. Häntä pitää ymmärtää.

Vierailija
350/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että naisten ja ratikoiden perään ei kuulu juosta, aina tulee uusia.

Vierailija
351/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat itseäsi niskasta kiinni, ja hoidat lapsesi. Akkasi panee takuulla jo toista, ja on huono äiti kun lapsensa hylkäsi. Älä ole nössö tai syytä yhtään mistään itseäsi, tuollaisia naisia on ollut aina, samoin kuin miehiäkin. Etsi itsellesi uusi onni.

Terveisin yh-iskä jonka äiti hylkäsi lapsensa vuosia sitten oman päänsä vippauksien takia.

Mikään ei ole hienompaa kuin vanhemmuus. Aikanaan huomaat kuinka otat apupyörät pois ja lapsi alkaa ajamaan ilman tukeasi. Hän kasvaa, hänestä tulee teini, hän rakastuu, on aikuinen. Niitä vuosia jotka tulet käymään lävitse, niin vaali niitä. Näytä lapsellesi kaikkea hienoa, älä jää yksin. Vie hänet esim retkelle, matkustelkaa, ja kerro vain hyviä asioita äidistään, kun hän aikanaan kyselee.

Nyt valoja päälle. Äiti jätti lapsen isälle hoitoon, ei hylännyt lastaan. Ap sen sijaan on hoidattanut lapsen 7 kuukautta yötä päivää äidillä. Äiti on todennäköisesti hotellissa nukkumassa pois univelkojaan.

AP jätti lapsen äidilleen hoitoon kun meni töihin, ei hoidattanut lasta äidillään. Äiti lähti raivoten ja poliisilla uhaten eikä vastaa mihinkään yhteydenottoihin. Tuskin on takaisin tulossa.

Vierailija
352/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

isi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis saanut seksiä vain kun olet kolmena peräkkäisenä iltana hoitanut vauvaa töiden jälkeen. Ja seksikertoja on ollut vain "muutaman kerran". Se kertoo sinun osallistumisestasi määrästä jo aika paljon. Ja öisin et ole hoitanut vauvaa lainkaan, vaan vaimosi on kestänyt yövalvomisia yksin jo yli puoli vuotta?

Enpä ihmettele yhtään että hän lähti.

Meillä kun ensimmäinen oli pieni, tein pitkää päivää fyysisessä työssä (12-17 h / päivä) useamman kuukauden (sesonki.) Voin kertoa, että en edes herännyt lapsemme itkuihin silloin, kun itse pääsin sen muutaman tunnin nukkumaan. Isyyslomalla toki heräilin öisin, mutta alkuun olin niin väsynyt, että kerran unohdin laittaa uuden vaipan, kun menin sitä yöllä vaihtamaan.

Ymmärrän kyllä asenteesi, jos itse koet lapsen jonain ikävänä velvollisuutena. Suurimmalle osalle se ei kuitenkaan (toivottavasti) sitä ole.

En lukenut koko keskustelua, mutta ensimmäisissä viestissä kauhea miesviha ja lynkkausmieliala.

T: Kolmen lapsen ylpeä ja onnellinen isä 

AP ei puhunut mitään mistään sesongin 12-17h työpäivistä vaan oletettavasti painoi sitä normaalia 8 tunnin työpäivää jonka jälkeen tuli kotiin lepäilemään samalla kun vaimon velvollisuudet kestävät 24 tuntia vuorokaudessa. Aika monella äidillä on tilanne jossa isä lähtee toimistoon ja tulee takaisin laittamatta tikkua ristiin, vaikka äiti ei ole saanut kuukausiin kunnon yöunia vauvan vaatiessa hoitoa ja huolenpitoa kellon ympäri.

Suomeen pitäisi ottaa käyttöön täysi 50/50-malli jossa isät pakotettaisi pitämään vanhempainvapaata niin ehkä tulevassa sukupolvessa olisi vähemmän lapsia jotka kokevat isän etäiseksi ja vieraaksi ja äitienkin burnoutit vähenisivät ja syrjintä työelämässä loppuisi. Ihmisillä on joku outo oletus siitä että äitiysloma on rentoa kahvittelua muiden lattemammojen kanssa ja kivaa puuhastelua vauvan nukkuessa, vaikka todellisuudessa täytyy koko ajan olla valmiina vauvan tarpeisiin ja päiväuniakaan ei uskalla vetää jos vauva sillä välin herää ja tarvitsee vaipanvaihtoa tai ruokintaa. Oma ongelmansa on vielä ne vauvat jotka vaativat kilometrien kuljetuksen vaunuissa nukahtaakseen tai koliikkitapaukset jotka huutavat mahakipujaan toistamiseen.

Ei ap puhunut siitäkään, että ei olisi lasta hoitanut. Oletettavasti vaimo vain alkoi kiristää seksillä kun tilaisuus tuli. Aika monella äidillä kaikki parisuhteeseen liittyvä muuttuu pakolliseksi pahaksi, kun lapsi syntyy. Oletettavasti nainen on kuitenkin ollut se, joka halusi jäädä kotiin riippumatta siitä mitä ap halusi. Ei myöskään olisi mitenkään harvinaista, että vain naisen tapa hoitaa lasta tai kotitöitä on hyvä, onhan hän kuitenkin äiti ja ap vain isä.

Vierailija
353/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset eivät anna isän edes vaihtaa vaippaa koska mies ei katsokaas osaa ja voi vaikka vahingossa ottaa vauvan hengiltä.

Tätä voi harjoitella sairaalassa ihan kätilön opastuksella, niin on molemmilla tasavertaiset taidot. Niin me tehtiin oman esikoisen aikana. Samoin harjoiteltiin pukemista, navan puhdistamista ja vauvan kylvettämistä. Kannattaa hyödyntää. Ei voi isäkään sanoa, ettei osaa. Äiti tietää, että osaa ja voi huolettava antaa isän tehdä. Lisäksi isälläkin on parempi fiilis tehdä, kun tietää osaavansa. 

Eihän tuossa viestissä ollutkaan kyse siitä, että mies ei osaa tai ettei tunne osaavansa. Kyse oli siitä ettei nainen luota miehen osaavan. 

Vierailija
354/356 |
23.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap menee?

Vierailija
355/356 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota uusi nainen joka hoitaa vauvaa ja sinua.ota vaimosta ero.on niitä naisia joka ei sää lapsia tulevat mielellään sulle vaimoksi emännäksi .ja antavat seksiä.anna akka mennä älä ota enää takasin.

Vierailija
356/356 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät tietenkin kotiin lapsesi kanssa. Isyyslomalle, vanhempainvapaalle vai mikä se nykyään on.