Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
161/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelupaikassa aina kutsuttiin kesäpojaksi. Olin kuitenkin 27 ja lähes valmis maisteri.

Vierailija
162/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäiseni nainen (35 ja risat) jutteli kanssani junassa. Hän ilmeisesti luuli minua nuoremmaksi, koska lässytti jatkuvasti kuin pikkulapselle ja kertoi jatkuvasti miten ”hänen nuoruudessaan sitä ja tätä”. En toki loukkaannu siitä että luullaan nuoremmaksi, mutta oli kamalaa kun toinen puhui kuin ala-asteen ope konsanaan. En sitten piruuttanikaan kertonut omaa ikääni hänelle, kun hän kertoi omansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 11 v, kun koulussa välitunnilla eräs ekaluokkalainen poika tuli kertomaan minulle, että pari muuta kiusaavat häntä. No, menin selvittelemään asiaa. Tilanne jatkui aika pitkään, ennen kuin minulle selvisi, että he luulivat minua opettajaksi ja heille taas selvisi, että en ollut.

Tää on aika symppis!

Vierailija
164/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysytään papereita jos ostan vaikka sytkärin, ikää 40 vee. Ei haittaa.

Sama. Mut kerran mua nolotti asia ihan kamalasti kun takana olevat alkoivat kuiskia ja seurasivat tilannetta silmä tiukkana.

Kaiken kukkuraksi kassan takana oleva toinen kassa kääntyi katsomaan uteliaana ja seurasi tilanteen. Jäi vähän hämärän peittoon, että vaikutinko sitten muka kakaralta ostoksiani kanssa vai halusiko muut vaan kuulla oikean ikäni vai/ja tajusiko jonossa seisovat asian oikean laidan. Se oli epämukavaa.

Muuten olen yleensä kiittänyt päivän piristyksestä ohimennen kun myyjä on pyydellyt kovin anteeksi ja selvästi nolostunut kunnolla.

Aina se ei ole mukavaa kun luullaan nuoreksi. Lasteni vanhemmat eivät ota minua keskusteluihin mukaan ja koen sen syrjivänä. Ihan samanlaisia asioita juttelisin mieluusti mitä olen ohimennen kuullut.

Lapsiakin minulla on useita ja kaksi jo aikuisia.

Toisekseen oman ikäiset tai vanhemmat miehet eivät lähesty kun änkyräkännissä kun vihdoin ”tohtivat” tulla puheille eikä minua tietysti sitten enään kiinnosta. Nuoret kyllä pyytää treffeille, antaa numeroita ja pyytävät syömään ja ihan samaa sukupuoltani olevat nuoret pyytää jatkoille sen kerran kun kolmen vuoden välein baariin jaksan mennä. Kun kerron oikean ikäni niin ovat silti kivoja ja tarjoavat mahdollisuutta jatkoille.

Kiitän kauniisti ja menen kotiin nukkumaan.

Nykyään en enään juuri missään käy.

Vierailija
165/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sukalaislspsen ristiäisissä ja pappi alkoi sitten minulta kahvipöydässä kysellä, että jokos sinä olet päässyt ripiltä. Vastasin että joo kyllä olen, 15 vuotta sitten. Pappi vaikutti nololta sen jälkeen :D

Vierailija
166/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasteni vanhemmat eivät ota minua keskusteluihin mukaan"

Öööö...? :DDD

Vierailija
167/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omalle kohdalle sattunut, vaan Alkon kassalla. Nuori myyjä tivasi papereita edellä asioivalta naiselta. Nainen näytti paperit, ikää oli 54v.

Vierailija
168/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri, vanha insinööri mies luuli minua tyttöseksi vaikka olin jo päälle 3-kymppinen.

Juu ja se insinöörikin oli 41v.

Vierailija
169/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 vuotiaana, uudessa kaupassa vakkarina töissä. Yks asiakas tuli kysymään että mikäs harjottelu teillä koululaisilla on tähän aikaan vuodesta menossa?

Vierailija
170/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt molempiin suuntiin:

20-vuotiaana hain isää sairaalan päivystyksestä ja pirteä hoitaja meni kiekumaan isälle "Vaimonne on tullut hakemaan teitä!", isä ihmetteli että miten, ilman ajokorttia? 

Ja 26-vuotiaana taas kaatuilin kännissä matkalla kotiin kun joku seurakunnan nuortenpartio pelasti minut,  alkoivat siinä sitten kysellä osoitetta ja onko isä tai äiti kotona?  Olivat melko hämmentyneitä kun vastasin että ei  hajuakaan, mutta avomieheni on!

Vierailija
171/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös näitä 150cm pyöreänaamaisia lapsenomaisen äänen omaavia hiihtelijöitä, jolla on vielä omalaatuinen tyyli (helvetin taiteilijat :D). Koko ikä on ollut virhearvioita iästä. Olen niistä kertonut joskus täällä. Lapsenlärvisyys kulkee suvussa molempien vanhempien puolelta. Äitiäni kauhistellaan aina, että ei sulla voi olla aikuisia lapsia! Mummoikäinen täti :D

Työkaveri oli kysynyt äidiltäni milloin menen ripille. Olin 19v. Oli luullut minua 13v.

Menimme kaverin kanssa (16v) elokuviin, joka oli K15. Häneltä ei kysytty papereita, minulta kysyttiin (20V.)

Ostin yskänlääkettä Englannissa, myyjä kysyi paperit. Yskänlääkettä ei myydä alle 16-vuotiaille. Olin 35v. Tosin hassu pipo ja iso huivi varmasti aiheuttivat osan hämmennyksestä.

Asioin alkossa. Myyjä kysyi papereita. Tarkasti vielä moneen kertaan, että eihän ole väärennös. Olin 24v.

En koskaan pysty laittamaan Lottoa tai muuta veikkauspeliä ilman, että myyjä ei kysy minulta papereita. Tulitikkuja olen onnistunut ostamaan ongelmitta tähän mennessä.

Joskus minulle ei avattu Rayn automaattia, kun yritin pelata sitä. Olin 10v. pelirajaa vanhempi.

N40

Vierailija
172/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-v olin sijaisopettajana valvomassa yhdeksänne luokan ainekirjoitustuntia. Rehtori tuli käymään luokassa ja komensi minut pulpetin ääreen. selitin että en ole oppilas vaan aamulla soitettiin sijaisopeksi.

45-v ostin junalippua ja konnari kysyi onko eläkeläiskorttia niin saa alennuksen.

Vierailija
173/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 50 ja jatkuvasti kysellään papereita. Luulevat ilmeisesti minua teiniksi postissa?

Vierailija
174/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja pikkusiskollani on ikäeroa 4 vuotta. Minä kasvoin naisennäköiseksi jo 13 vuotiaana, 15 vuotiaana koin jonkun tyyliherätyksen, että haluan kulkea vain korkkareissa ja mahdollisimman ajattomissa, tyylikkäissä vaatteissa. Siskoni on aikuisenakin minua liki päätä lyhyempi, babyface joka näytti aina reilusti nuoremmalta. Hänellä alkoi murrosikäkin vasta lukiossa...

No. Olin 16 vuotias, ja asioimme kirjastossa. Siskoni kirjastokortti oli hajonnut, ja tarvitsi uuden. Kirjastovirkailija puhui meistä äitinä ja tyttärenä :D

Vierailija
175/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Kyllä minultakin vielä neljänkympin korvilla kysyttiin aina silloin tällöin. Viisikymppisenä ei enää 😀

Kyselyt loppuu viimeistään kun alkaa olla riittävästi harmaata hiuksissa :)

Vierailija
176/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin kampaaja totesi iästä puhuttaessa että olen varmaan 18v täyttänyt jo kahdesti :D No en ollut, kerran vasta. Jäi viimeiseksi visiitiksi siinä talossa, ei tosin pelkästään tuon möläytyksen vuoksi vaan huonosti tehdyn työn vuoksi.

Vierailija
177/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä! Oon vähän tällanen babyface ja pituutta alle 160cm.

Just vklp kävelin yhen baarin (räkälän ohi) nii joku äijä huusi että soita mulle ku täytät 18. Oon tosiaan 23v.. Jäädyin niin en korjannut asiaa 😅

Tämä toinen juttu puolestaan on taphtunu kahesti ollessani muistaakseni 21 ja 22. Eli mun poikaystävä asu enonsa omistamassa rivarissa jonne tuli kaupustelijoita aina välillä. Menin avaamaan oven ilman meikkiä ja kotivaatteet päällä, ni eiköhän kysytty että onko vanhemmat kotona! Tässäkin jäädyin ja totesin vaan ei.. Toisaalta pääsipä nopeesti eroon niistä! Veikkaan kyllä että asiaan saatto vaikuttaa myös, se että harva parikymppinen asuu rivarissa.

Vierailija
178/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukiossa, just toka vuosi loppunut ja eräs kauempi sukulainen kysyi että joko menen yläasteelle nyt syksyllä.

Toinen tapaus oli kampaajalla, olin hieman aiemmin täyttänyt 30, kampaaja kysyi mihin aion lähteä nyt lukion jälkeen opiskelemaan.

Toisaalta myös eräät teinit haukkuivat minua mummoksi, kun komentelin heitä olemaan heittelemästä roskia leikkipuistossa. Että tiiä nyt sitten miten tässä pitäisi olla.

Vierailija
179/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41 v ja kadulla vanhempi rouva kysyi, olenko päässyt jo ripille.

Toisaalta uimahallissa äiti sanoi lapselleen, joka meinasi juosta minua päin: "Älä törmää mummoon."

Että vaatteet päällä nuori ja uikkarissa vanha.

Vierailija
180/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lukiossa, just toka vuosi loppunut ja eräs kauempi sukulainen kysyi että joko menen yläasteelle nyt syksyllä.

Toinen tapaus oli kampaajalla, olin hieman aiemmin täyttänyt 30, kampaaja kysyi mihin aion lähteä nyt lukion jälkeen opiskelemaan.

Toisaalta myös eräät teinit haukkuivat minua mummoksi, kun komentelin heitä olemaan heittelemästä roskia leikkipuistossa. Että tiiä nyt sitten miten tässä pitäisi olla.

Totuus tulee lasten suusta?