Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
121/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuskeltiin viime kesänä miehen ja parin kaverin kanssa piknikillä ja joku nainen tuli saarnaamaan miten kuvottavaa on, kun alaikäinen juo ja vaati mun vanhempien numeroita ja oli jo soittamassa poliisille.

Haukkui myös mun miehen, että kuuluis pitää huoli alaikäisistä eikä ostaa alkoholia ja viedä puistoon juomaan vanhemmassa seurassa ja mitä hän muuten edes aikoo mun kans tehdä. Muuten oikein pätevä saarna, mutta mulla oli ikää kypsät 24 vuotta ja tämä "pedari" on mua vuotta vanhempi.

Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.

Olimme kerran vuosikymmeniä sitten Seinäjoella ruokaravintolassa.

Päätettiin piipahtaa sitten samassa rakennuksessa olevan baarin puolella drinkillä, kun portsari kiljaisee ulko-ovelta: "Heihei, paperit!"

Olimme koko konkkaronkka menossa, mutta portsari jatkaa:"Ei kun se nuorin vain!"

Olimme siinä kysymysmerkin näköisinä(abt. saman ikäisiä), ja portimo osoitti tyttöystävääni, joka puhkesi nauruun ja esitti paperinsa.

Olimme n. 25-vuotiaita.

Tämä ei toki ollut loukkaavaa, vaan hauskaa.

Vaimoni on edelleen aika nuorekas. Vastikään eräässä työpaikassa parikymppinen työkaveri ei uskonut häntä yli 30- vuotiaaksi(on 47).

Minä olen kai hieman rupsahtaneempi, koska usein on kysytty, onko kauan eläkeikään ja edesmennyttä setääni(kuoli 60-vuotiaana) luultiin joskus minun veljekseni.

Vierailija
122/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri, vanha insinööri mies luuli minua tyttöseksi vaikka olin jo päälle 3-kymppinen.

Aina tytötellään joka paikassa ikämiesten toimesta. Kuuluu kai jotenkin kuvioon...

Olen kuitenkin 35-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovantodistajille oven avatessani kysyivät onko vanhempani kotona.

Olin 27 ja asunut omillani jo 10 vuotta niin vähän hassulta tuntui.

Samantyylinen kävi mulle nuori mies tuli kauppaamaan keittiöitä ovelle ja kysyi onko vanhemmat kotona, onneksi kysy heti perään vai asutteko vuokralla ja koska asuttiin nii lähti menemään en hämmentyneenä osannu ekaan kysymykseen heti vastata..

Itselle meinas käydä moka kun töissä meinasin kysyä 22 vuotiaalta että millä luokalla hän on onneksi jäi jostain syystä kysymys esittämättä. Jälkikäteen ikä sitten tuli ilmi

Vierailija
124/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuskeltiin viime kesänä miehen ja parin kaverin kanssa piknikillä ja joku nainen tuli saarnaamaan miten kuvottavaa on, kun alaikäinen juo ja vaati mun vanhempien numeroita ja oli jo soittamassa poliisille.

Haukkui myös mun miehen, että kuuluis pitää huoli alaikäisistä eikä ostaa alkoholia ja viedä puistoon juomaan vanhemmassa seurassa ja mitä hän muuten edes aikoo mun kans tehdä. Muuten oikein pätevä saarna, mutta mulla oli ikää kypsät 24 vuotta ja tämä "pedari" on mua vuotta vanhempi.

Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.

Hehe, pikkusiskolleni on käynyt nouta samantyylisiä juttuja... On pieni ja siro (150cm) ja tooosi babyface :D hän kävi 26vuotiaana ostamassa salmiakkia kaupasta, ja kassatäti kysyi semmossella lapsille lässytettävällä äänellä "voii, onko sulla tänään karkkipäivä?" :D naurettiin tolle pitkään. Ja välillä alkoholia ostaessaan myyjät ei meinaa uskoa, että hän todella on täysikäinen, kerrankin yksi alkoi väittää, että ajokirttinsa on väärennös, koska "ei tollanen pikkutyttö voi olla muka noin vanha!"

Ei oo helppoo teillä lapsennäköisilläkään...

Vierailija
125/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä poikani kanssa ja vastaanoton rouva vielä lähtiessämme kommentoi, miten ihana on, että on nuoria, näin huolehtivaisen oloisia äitejä, ja alkoi vielä mietiskelemään ääneen, että hänkin sai lapsensa ”suunnilleen varmaan saman ikäisenä kuin sinäkin”. Poika oli tuolloin 1 v, ja selvisi, että kys. nainen oli saanut lapsensa 16-vuotiaana ja oli nyt nelikymppinen. Minä olin 31 v ja jotenkin piristi väsynyttä kotiätiä.

Vierailija
126/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin papakokeessa 35-vuotiaana (joukkotarkastus) ja sairaanhoitaja kysyi, "vieläkö sinulla on kuukautiset?". Kun menin hiljaiseksi, täydensi vielä, että niin onko vaihdevuodet alkaneet.😬

Yleensä mua luullaan pari vuotta vanhemmaksi, mut tämä oli ennätys.

Vierailija
127/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli 50-vuotias ja minä 32-vuotias, kun 16-vuotias poika sanoi meille, että "teidän ikäisillänne on helppoa, kun on jo työura ohi".

Vierailija
128/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa monesti kampaajat kyselee peruskoulujen loma-aikoina että olenko minäkin lomalla jo ja mitäs suunnitelmia on jne :D Oon kyllä usein ollutkin silloin lomalla, mutta vaan yliopisto-opinnoista ja jotenkin vaistoaa että mua luullaan lukiolaiseksi. En viitsi alkaa erikseen sitten kertomaan että olen kyllä 25v.

Vierailija
129/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa katsomaan avomiestäni sairaalaan. Vastassa oli sairaanhoitaja, joka luuli minua mieheni äidiksi, sanoi: "Olet ilmeisesti X:n äiti". Korjasin olevani hänen avopuoliso. En loukkaantunut, vaikka ei minua niin vanhaksi ole ennen luultu :D. Ollaan siis molemmat kolmekymppisiä.

Vierailija
130/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme mieheni kanssa kihlaparina Unkarissa 90-luvulla jollain markkinoilla. Molemmat olimme alle 30-vuotiaita, kun myyjäpapparainen sanoi minulle, että "ostatko mami pojallesi hienon t-paidan?"

131/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16-vuotiaana hautajaisissa, ja pappi kysyi minulta kahvittelun yhteydessä, mitä alaa opiskelen vai olenko jo työelämässä.

Puoli vuotta aikaisemmin kun kerroin täyttäneeni 16, eräs melko uusi tuttu luuli että olen kolmekymppinen.

Kummassakaan tilanteessa en tosin loukkaantunut, huvitti vain.

Vierailija
132/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Olinkohan se minä? Siideriä ostin ja yllätyin että paperit kysyttiin. Samalla viikolla kaupassa noin nelikymppinen mies kysyi tarvitseeko tyttö apua kun en ylittänyt ylähyllyllä oleviin oliiveihin. Viime viikolla minua rouviteltiin, joten äkkiä tuli rupsahdus 😂

Vierailija
133/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme poikaystäväni kanssa ostamassa minulle käytettyä polkupyörää. Poikaystäväni halusi koeajaa sen ja kun hän oli hypännyt satulaan ja hävinnyt maisemista, kysäisi pyörän myyjä, oliko poikaystäväni poikani (hän on 2 v. minua nuorempi). En ostanut pyörää.

Vierailija
134/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni kerran kommentoi talvella ollessamme lenkillä kuinka näytän ihan synnyttäneeltä äidiltä. Hän on aina arvostellut minua ilkeästi  :/ olin 16 vuotias ujo, pullea koulukiusattu ja huonolla itsetunnolla varustettu. Minulla on 2 isoa siskoa jota olivat hoikkia joita aina kehuttiin kauniiksi ja minusta ei muuta sanottu kuin kerran että olen "komea" nainen... voi helv... 

Nykyään pidän itsestäni huolta normaali painossa ja olen hehkeimmilläni mutta on vaikeaa olla välillä ajattelematta miten ihmiset kommentoivat ulkonäköäni nuoruudessa. 

Vierailija
135/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 17 niin minua luultiin 3-vuotiaan pikkusiskoni äidiksi. Tuntui teininä ihan hirveältä että joku voi nähdä minut äitinä kun kuvittelin olevani nuorena hehkeimmillään.

Mä olin 18v ja hoitamassa serkkujani heidän vanhempien ollessa matkalla. Toinen tuli yöllä vatsastaan kauhean kipeäksi ja oli pakko lähteä päivystykseen kun vaikutti ihan umpparilta. Päivystyksessä ei varsinaisesti kukaan mitään asiasta puhunut mutta kotiin tulleista papereista kävi ilmi että minun oli ajateltu olevan 5-vuotiaan pojan äiti...

Vierailija
136/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 31-vuotiaana liikunnanopettajan sijaisena yläasteella, seiskaluokkalaisten kanssa odotimme vuoromme alkua uimahallin pihalla, kun uimahallin työntekijä tuli ulos, katseli meitä hetken ja kysyi sitten turhautuneena "Kuka teistä on opettaja?".

Vierailija
137/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja joskus kertoi nuoren parturitytön todenneen hänelle osaaottavalla äänellä että kyllä teillä oli varmasti rankkaa siellä sodassa. 90-luvulla tämä ja opettaja nelikymppinen.

Vierailija
138/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokos sinä olet lukiossa"

-itseasiassa eläkkeellä ensi vuonna

Vierailija
139/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei mikä moka parturilta! Minulta uusi kampaaja viimeksi kysyi varovasti että oletko vielä työelämässä. Olen 58 joten sikäli ymmärrettävää. Olen työtön.

En ole koskaan ollut öhö öhö

Vierailija
140/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on minua 7 vuotta vanhempi, tapasimme kun olin 25 (hän siis 32) ja kertoi myöhemmin luulleensa minua itseään vanhemmaksi! No ihastui silti ensinäkemältä ja monta kertaa ollaan tuolle myöhemmin naurettu, että hän sai tällaisen vanhan puuman itselleen.

Olimme seurustelleet noin kaksi vuotta, kun olimme yhdessä terveysasemalla, minulla oli kipsi jalassa ja kävely todella tuskaista. Lääkäri poistui hetkeksi, mieheni lähti sillä aikaa ajamaan auton lähemmäksi ulko-ovea, jotta lähtiessämme minulla on lyhympi matka kävellä. Lääkäri tuli takaisin huoneeseen ja huomatessaan mieheni poistuneen kysyi "mihin teidän isänne meni". Korjasin että hän on mieheni ja lähti hakemaan auton lähemmäs. Lääkäri pahoitteli ja sanoi että ajatteli hänen olleen isäni koska oli niin kovin huolehtiva minua kohtaan (!?).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän