Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
141/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isosiskoni kerran kommentoi talvella ollessamme lenkillä kuinka näytän ihan synnyttäneeltä äidiltä. Hän on aina arvostellut minua ilkeästi  :/ olin 16 vuotias ujo, pullea koulukiusattu ja huonolla itsetunnolla varustettu. Minulla on 2 isoa siskoa jota olivat hoikkia joita aina kehuttiin kauniiksi ja minusta ei muuta sanottu kuin kerran että olen "komea" nainen... voi helv... 

Nykyään pidän itsestäni huolta normaali painossa ja olen hehkeimmilläni mutta on vaikeaa olla välillä ajattelematta miten ihmiset kommentoivat ulkonäköäni nuoruudessa. 

Otan osaa, mullakin isosisko joka on aina ollut lapsesta saakka ilkeä ja häijy minua kohtaan, jo lapsena esim Varasti leikkiessä leluja kädestä yms, myöhemmin osallistui pahimpien kiusaajien kanssa minun kiusaamiseen ja mollaamiseen, nytkin yli 30 vuotiaana jaksaa aina viisastella ja olla ns parempaa koska on käynyt yliopiston... Aina nälvii ja vittuilee

Minunkin molempia siskojani on kehuttu upeiksi, kauniiksi,pojat aina ihastu vain minun siskoihini ja lähettivät ns, rakkauskirjeita...

kukaan ei ikinä koskaan minua kehunut tai ollut ystävällinen, kauneinta mitä mulle on ulkonäöstäni sanottu oli et oon hauskannäköinen...

Vierailija
142/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin vesirokkoon aikuisena ja olin menossa lääkäriin Terveyskeskuksen vastaanoton työntekijä kysyi lähiomaiseni yhteystietoja. Kerroin aviomieheni nimen ja puhelinnumeron, jolloin minulta varmistettiin: ja tämä on siis isäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parturi kysyi muutama vuosi sitten pojaltani että onko kiva olla yläasteella? Hän oli juuri aloittanut 4 luokan ja oli 10v. Poika häkeltyi ja oli vastannut vaan et ihan jees.

Miksihän? Minulle oltiin kannustavia, vaikka olin 16-vuotias ja näytin myös siltä. Tästä aikaa 30 vuotta.

Vierailija
144/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli 30-v musiikkiopistonnopettaja, eronnut yksinhuoltajaäiti ja esiintymässä klarinettini kanssa eräässä seurakunnan tilaisuudessa. Minulta tultiin kysymään: oletko konservatoriossa? Vastasin tietenkin, että en kun olen mus.opistolla. Tällöin kysyjä taputti mua olalle ja sanoi, kun harjoittelet ahkerasti, pääset vielä konservatorioon.

Vierailija
145/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lasta iltapäiväkerhosta ja ohjaaja kysyi vahingossa olenko lapsen äiti vai mummo :D 

Vierailija
146/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli työmatkalla paikkakunnalla, jossa siskoni asui. Kävivät illalla syömässä ravintolassa, tarjoilija oli ollut ulkomaalaistaustainen, todella puhelias mies, joka oli muutenkin heittänyt vitsiä ja hassutellut. Kun oli tullut maksun aika, siskoni oli tarjoutunut maksamaan ruoat, mutta isä oli vaatinut että hän tarjoaa. Siskoni oli sitten sanonut, että tulisit edes hänen luokse yöksi, ei tarvitse motellissa nukkua (firma maksoi majoituksen halvimpaan mahdolliseen paikkaan). Isä oli ollut tapansa mukaan että ei ei, ei halua olla vaivaksi, ihan hyvin voi nukkua motellissa, niin tämä tarjoilija oli päättänyt puuttua peliin ja alkanut yllyttää vähän huonolla suomella että "hyvänen aika, niin mukava neiti teillä tässä, ei jokaisen miehen kohdalle osu näin mukavaa joka tarjoutuu maksamaan ja kutsuu yöksikin, miettikää mitä menetätte!". Olivat katsoneet tarjoilijaa kummastuneena ja isäni sanonut "hän on minun tyttäreni" jolloin tarjoilija oli katsonut heitä vuorotellen, todennut "tottakai hän on" ja poistunut paikalta vaivaantuneesti hymyillen.

Vierailija
147/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut loukkaavaa, vaan huvittavaa. Olin 23-vuotiaana työharjoittelussa vanhainkodissa. Siellä oli eräs asukas, joka oli tunnettu härskeistä kommenteista ja jutuista naispuolisille työntekijöille. Hän ei kuitenkaan koskaan sanonut minulle mitään vähänkään seksuaalissävytteistä, vaikka olin häntä auttelemassa usein itseksenikin. No, kerran höpötellessämme hän viittasi minuun 16-vuotiaana, minkä korjasin naureskellen. Toivuttuaan tästä hän alkoi laukoa minullekin sopimattomia kommenttejaan.

Vierailija
148/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana luultiin miehen pikkusiskoksi usein, mikä nyt ei sinänsä ole loukkaavaa. Pahempaa oli kun joku miehen kaverin tyttöystävä oli paheksunut, että miten mieheni liikkuu "sellaisen 15-vuotiaan kanssa". Oli silloin 21.

Vierailija
149/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vuodenkin ikäero voi tuntua paljolta. Jostain 20-vuotiaasta 40-vuotias voi tuntua ikivanhalta.

22-vuotiaalla kaverillani oli samanikäinen poikaystävä. He tulivat käymään kotonani, tarjosin kotiviiniä ja sitten poika alkoi selittää, että hänestä on outoa olla näin paljon vanhemman kanssa tekemisissä. Olin silloin 27.

Mä olin 22v ja veli täytti 30v. Pienessä hiprakassa kysyin veljeltä, että vituttaako sitä olla noin vanha :D. Nykyään ollaan 52v ja 60v, eikä kumpaakaan vituta. Mutta veli kysyi samaa minulta kun täytin 50v. 

Vierailija
150/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin olenko lapsena nähnyt dinosaaruksii!! Ja olen vasta 55 miljuunaa vuotta nuori!!

Vierailija
151/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs vanhempi mies yritti iskeä minua. Repliikkiin liittyi viittaus viiskymppisestä. Olin 35v. Suosittelin hänelle seuranhakua ihan ikäistensä joukosta ja vaihdoin paikkaa.

Vierailija
152/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kyseli rokotuksista pari vuotta sitten, mitä olen ottanut, kun en halunnut influenssarokotusta: " ... entä MPR, tuhkarokkoa on taas liikkeellä sielläpäin ..."

Oli pakko sanoa, että minun lapsuudessa nuo taudit ja rokot sairastettiin. Rokotus tuli vasta oman aikuisikäni aikana. Lääkäri oli hiukan hämmentynyt, ei ilmeisesti ollut ymmärtänyt ikääni?

Vierailija
153/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä tapahtumassa osa-aikaeläkkeellä olevan isäni ja reilusti nuoremman sisarukseni kanssa. Isä oli ikäistään vanhemman näköinen ja minä vähän päälle kolmekymppisenä n. kaksivitosen näköinen. Törmäsimme isän työelämä tuttuun (joka ei tuntenut meitä isin tyttöjä), joka alkoi rasvainen ilme naamalla vihjailemaan minun olevan isäni uusi "tyttö"ystävä. Eniten ehkä yökötti ajatus, että joku piti mahdollisena sitä, että isäni harrastaisi itseään liki 40 vuotta nuorempia typyköitä. Ehkä kyseisen kommentoijan omat päiväunet olivat sitä laatua.

Huvittava tapaus oli sen sijaan se, kun menin kyläpaikkaan kymmenen kieppeillä olevien tyttärien kanssa. Talon emäntä esitteli meidät hieman höpsähtäneelle n.80-sisarelleen. Tämä sisko sitten tuijotti minua ja kysyi, entäs kukas tämä poika on ja toisti vielä sen useamman kerran. Olin silloin liki 50-vuotias.

Vierailija
154/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin taksisssa ja takapenkillä 8 vuotta nuorempi miespuolinen työkaveri.

Jätimme miehen hänen kotiovelle ja lähdimme minun osoittteeseen. Kuski kysyi oliko tuo kyydistä jätetty isäni.

Se työkaveri oli 30v vanhemman näköinen?

Vierailija
155/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin pelaamassa tennistä poikaystäväni kanssa ja joku vanhempi mies heitti small talkia pelin jälkeen poikaystävälleni jotenkin näin: ”sun tyttäres on tosi hyvä pelaaja”. Poikaystävän kanssa ollaan suunnilleen saman ikäisiä, mutta itse oon tosi lyhyt ja näytän muutenkin aika nuorelta.

Vierailija
156/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavamies oli reilu viisikymppinen, kun meni ostamaan liköörikonvehteja. Kassa kysyi henkkareita. Varmaan hävetti hiukan siinä vaiheessa, kun näki syntymävuoden paperilta :D

Vierailija
157/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysytään papereita jos ostan vaikka sytkärin, ikää 40 vee. Ei haittaa.

Vierailija
158/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa aina nuoret naisparturit kyselee opiskeluista ja juttelevat muutenkin kuin teinille. Olen nelikymppinen kahden teinin isä.

Jostain syystä miesparturit ja vanhemmat naisparturit eivät oleta mitään, vaikka nuorelta näytänkin.

Vierailija
159/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä ehkä varsinaisia mokia ole, mutta joko minua tai toista osapuolta nolotti...

Olin 11 v, kun koulussa välitunnilla eräs ekaluokkalainen poika tuli kertomaan minulle, että pari muuta kiusaavat häntä. No, menin selvittelemään asiaa. Tilanne jatkui aika pitkään, ennen kuin minulle selvisi, että he luulivat minua opettajaksi ja heille taas selvisi, että en ollut. Murrosikäni alkoi todella aikaisin, ja olin jopa joitain naisopettajia pidempi. Lisäksi käytin tuohon aikaan hiukan tanttamaisia vaatteita, joten en sinänsä ihmettele heidän erehdystään. 

18-vuotiaana olin erään kaverin valmistujaisissa, kun eräs hänen känninen setänsä tuli juttelemaan minulle. Meille tuli jotain kinaa ja hän heitti halveksivasti, että mikä säkin oot, joku 14 vee kakara. Arvatkaa vaan oliko ultimaattinen loukkaus sen ikäisenä :D

26-vuotiaana olin kavereiden kanssa klubilla tanssimassa, ja minulle tuli siellä sutinaa erään tyypin kanssa. Jonkin ajan päästä selvisi, että hän oli 18. Ikäni kuullessani hän järkyttyi ja huusi "ei helvetti sä oot vanha!"

Vierailija
160/1690 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19v kaverini oli menossa perheensä kanssa mökille saunomaan. Ostivat ostokset puoliksi isänsä kanssa. Poika edellä, 42v isä perässä. Molemmilla ostosten seassa sixback olutta. Isältä kysyttiin paperit :D.

Tarkistavat jos seurassa on selkeästi nuorempi ja saattavat kyllä tarkistaa jopa siltä nuorelta kuka on seurassa. Nämä on näitä uusia käytäntöjä.

Ei ole pakko myydä jos porukassa on alaikäinen nuori. :))