Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
201/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa, missä työskennellään asiakas kysyi, että onko työkaverini mun äiti, kun ollaan niin samannäköisiä.

Olen 36, työkaveri 42...

Vierailija
202/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei liity omaan ikääni (olen näyttänyt 15-vuotiaasta asti kolmekymppiseltä), mutta suht nolo tilanne kuitenkin.

Ostin Facen kirpparilta vauvalleni vaatteita. Sovittiin myyjänaisen kanssa, että haen vaatteet heiltä kotoa. Hän oli lastensa kanssa kotona. Asuivat isossa omakotitalossa.

Ajoin paikalle ja pimpotin ovikelloa. Noin 12-vuotias pienikokoinen ja siro tyttö tuli avaamaan.

"Onkos sinun äiti kotona?" lässytin tytölle. En tiedä, miksi alan aina lässyttää lapsille.

Tyttö alkoi nauraa ja sanoi, että eipä ollut eka kerta, kun häntä luullaan lapseksi. Kertoi, että hänellä on kolme lasta.

Selittelin jotain ja maksoin vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kohdistunut itseen, olin vain sivustaseuraaja. Jonotin kassalle, kun pieni laiha lökäpöksyinen hupparityyppi tuli peliautomaateille. Kassamyyjä huusi raikuvalla äänellä: "Hei sinä siellä pelikoneiden luona, onko riittävästi ikää?" Tyyppi kääntyi katsomaan, ja koko jono näki laihan, selvästi keski-iän paremmalle puolelle ehtineen ja elämän kuluttaman näköisen deekun katsomassa ärtyneenä kassalle päin. Jonosta kuului naurunpyrskähdyksiä. Myyjälläkin petti pokka.

Vierailija
204/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytän tänä vuonna 50 ja jatkuvasti kysellään papereita. Luulevat ilmeisesti minua teiniksi postissa?

Miten luulet saavasi paketin ulos postista jos et todista henkilöllisyyttäsi?

Se oli vitsi.

Vierailija
205/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Ymmärrät varmaan, että tällaiset kommentit sanotaan ihan pelkästään kohteliaisuudesta. Nelikymppinen ei näytä teini-ikäiseltä, vaikka omasta mielestään olisi kuinka nuorekas.

Minulla on kollega, jolla on 11- ja 14-vuotiaat tytöt. Ihmettelin vaan, että onpas nuorena tehnyt, kun on varmaan suunnilleen minun ikäiseni (itse olen 27). Voit kuvitella ihmetykseni, kun yhtenä päivänä toi töihin kakun, ja kertoi, että tänään juhlitaan hänen nelikymppisiään!

Eli kyllä, vaikka kaikki nelikymppiset eivät näytä teineiltä, niin osa oikeasti säilyy pitkään nuorekkaana ja nuoren näköisenä. Yleensä tietenkin edesauttaa se, että on lyhyt ja pienikokoinen muutenkin.

Vierailija
206/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla ei koskaan hyvällä katsella, jos kertoo tarinaa että on luultu nuoremmaksi tai on itse pitkään luullut jotain nuoremmaksi. Kaikki on vaan vitsillä heitettyä kohteliaisuutta tai muistetaan kertoa että ei teinit luule aikuista ikäisekseen. Vaikka niin olisi luullutkin. Mutta ei vaan tällä palstalla näitä uskota eikä anneta olla, vaan ollaan heti "palauttamassa maan pinnalle", vaikkei kertoja olisikaan kehunut itseään - vaan kertonut kysyttäessä omasta elämästään.

Vierailija
207/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette te korjaa koskaan noita virheoletuksia?

Vierailija
208/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Apua. Tämä on kyllä ehkä hirvein.

Tämä ei sattunut itselleni vaan ystävättärelleni, parinkympin puolivälissä ollessaan (näytti vielä ikäistään nuoremmalta) eräs asiakaspalvelija puhutteli keskustelun aikana tätä rouvaksi. Oli niin hämmästynyt ettei edes kehdannut korjata olevansa nuori ja naimaton, siinä olisi varmaan molempia nolottanut.

Vierailija
209/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt parturisi sanomaa noin, vaan siten , että koska heKIN jotka ovat vanhuuseläkkeellä tekevät keikkaa, miksi ei sitten muutkin jos on pitkä loma ja tekemistä kaipaa.

Vierailija
210/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Tämä ei sattunut itselleni vaan ystävättärelleni, parinkympin puolivälissä ollessaan (näytti vielä ikäistään nuoremmalta) eräs asiakaspalvelija puhutteli keskustelun aikana tätä rouvaksi. Oli niin hämmästynyt ettei edes kehdannut korjata olevansa nuori ja naimaton, siinä olisi varmaan molempia nolottanut.

Rouva on kyllä ihan yleinen asiakaspalvelussa suositeltu kohteliaaksi tarkoitettu termi yli parikymppisille, ei liity siihen onko neitsyt, sinkku vai mikä =)

Vierailija
211/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on loukattu niin, ettei ole vuosiin kysytty papereita vaikka näytän nuorelta. Sitä ei lasketa, että voisin olla nuorempien myyjien äiti.

Vierailija
212/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa nuori äiti sanoi minulle ” Tuleppa tyttö auttamaan kärryjen nostossa” kun hän oli jäämässä pois. Olin 37-vuotias nainen ja minulla teini-ikäiset lapset. Ei se tytöttely kivalta tuntunut. Toinen tapaus 30.v kun olin hakemassa kaupungin virastomestarin paikkaa. Työhaastattelussa haastattelija tokaisi ” Tässä paikassa on ollut yleensä hieman nuorempia henkilöitä”.

Vierailija
213/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaa yhä. Töissä kysyin miesasiakkaalta, voiko hänen äitinsä ( vanhempi rouva istui miehen vieressä odotustilassa) ajaa hänet kotiin, kun mies ei toimenpiteen vuoksi voinut ajaa. Kyseessä oleva nainen oli miehen vaimo... Pyysin anteeksi:(

Vierailija
214/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt minulle, mutta tuttavilleni. Olivat n. 35-40 vuotiaina poikenneet lenkillä Alkoon hakemaan juomia illallista varten, eikä kummallakaan ollut papereita mukana. Myyjä ei ollut myynyt viinejä kaksikolle, joista toinen soitti lähistöllä asuvan isän hakemaan pullot heidän puolestaan. Isä (n. 65 v) oli kävellyt Alkoon, ja kysynyt heti ovella "mitäs ne tytöt yritti täältä ostaa?", eikä myyjä sitten ollut myynyt niitä tällekään, kun oli olettanut tämän tulleen ostamaa alkoholia alaikäisille.

Tässähän ei ole mitään virhettä tapahtunut, henkkarit pitää kysyä ja ne pitää pystyä näyttämään kun ostaa k18 tuotteita.

Joo, pitikin oikeastaan mainita tohon kommenttiin ettei täysin sovi tähän ketjuun. Ajattelin tuon kuitenkin mainita, kun oli hauska tarina, ja toki sisälsi sen, että myyjä oletti tuttavieni olevan lähes 20 vuotta nuorempia kuin olivatkaan. :) 

Vierailija
215/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ole iän vuoksi ikinä loukattu. Lääkäri kysyi, milloin kuukautiset ovat loppuneet, vastasin että viime kuun 15. päivä. Eli oletti minun olevan vaihdevuosissa 53-vuotiaana. En ole vieläkään, täytin juuri 55.

Mutta eihän tuo ole loukkaus, kun keskimäärin kuukautiset loppuvat 51-vuotiaana.

Ehkä ap voisi käydä optikolla tai laittaa peilin ylle tehokkaammat valot.

Vierailija
216/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suopursu kirjoitti:

Bussissa nuori äiti sanoi minulle ” Tuleppa tyttö auttamaan kärryjen nostossa” kun hän oli jäämässä pois. Olin 37-vuotias nainen ja minulla teini-ikäiset lapset. Ei se tytöttely kivalta tuntunut. Toinen tapaus 30.v kun olin hakemassa kaupungin virastomestarin paikkaa. Työhaastattelussa haastattelija tokaisi ” Tässä paikassa on ollut yleensä hieman nuorempia henkilöitä”.

Tuo oli kyllä törkeää tuolta äidiltä, ihan sama minkä ikäiselle puhuu, niin apua pyydetään kohteliaasti eikä käskyttämällä.

Vierailija
217/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään epäkohteliaisuus eikä moka. Jos on aikuinen nainen, niin ihan suotavaa mieluummin rouvitella kuin neiditellä. Ei se liity siihen, että aspan pitäisi tietää onko henkilö naimisissa vai ei. Suomessa tämä on hiukan vieras tapa, kun täällä ei olla totuttu kohteliaisuuksiin vaan enemmän sellaiseen "hei sinä täti siellä" tyyppiseen puhutteluun.

Vierailija
218/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Nää tällaset on pahoja.

Olin joku 14 tai 15v kun joku taloyhtiön mulle vieras henkilö käveli ohi sanoen "päivää" piti pienen tauon ja lisäsi siihen vielä että "nimittäin rouvalle".

Minä hölmönä katsomassa kenelle hän oikein puhui, mutta ei ketään muita ollut mailla halmeilla. Silloin otin pikkasen nokkiini, vaikka tiedänkin että mulla ja minua paljon lyhemmällä äidilläni oli yhteen aikaan samalaiset permanenttikampaukset.

Nykyisellään mua luullaan selvästi nuoremmaksi mikä ei haittaa.

N44

Vierailija
219/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana kävin veljeni työpaikalla. Työkaverit juttelivat minulle iloisesti, mutta jälkeenpäin moni oli kysynyt veljeltäni että olenko veljeni iso- vai pikkusisko. Veljeni oli tuolloin 26-vuotias. Siskoni on minua 13 vuotta vanhempi ja joskus on kysytty, kumpi meistä on vanhempi. Tiedän, että sisarukseni ovat melkoisia vauvanaamoja ja minä näytän ja vaikutan vanhemmalta kuin olen (n. 20-vuotiaana työpaikoissa minua luultiin aina vähintään 25-vuotiaaksi, kun en kuulemma käyttäytynyt kuin 20-vuotiaat), mutta olisi kiva olla välillä ikäiseni näköinen ja oloinen.

Vierailija
220/1690 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimolta 41v kysyttiin paperit normiterassikuppilassa siiderin oston yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä