Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Parikymppisten lasteni kaverit olivat meillä syömässä. Aterioinnin lomassa tuli puhetta että olin aloittanut crossfit-harjoittelun. Poikani 21-vuotias kaveri kauhisteli, että eikös se oli ikäihmiselle liian rankka laji. Olen 50-vuotias.
Minua on nelikymppisenä kaksi kertaa luultu pojakseni, joka oli parikymppinen. En tuosta kauhean pahoillani ollut, mutta tietysti henkilö nolostui kovasti, kun oli sitten pakko korjata, että en ole ko. ihminen vaan hänen isänsä!
Omasta mielestäni ja myös ainakin mieheni mielestä näytän ikäistäni nuoremmalta. Noh, ilmeisesti ei sitten kaikki näin ajattele.. kun olin vaunulenkillä, niin yksi mummo noin 65-70v pysähtyi juttelemaan ja kysyi että moneskos lapsenlapsi tämä on ja kommentoi että onpas kiva nähdä mummo lapsenlapsen kanssa Ja kertoili omasta mummoudestaan.. että semmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani lukiossa -90 luvulla, hoitajan vastaanotolla hän kysyi, joko käyn yläastetta. Mulla oli kyllä ihan selvät rinnat, pukeutumiseni teinille tyypillistä (keltaiset farkut), mutta olin todella kipeä ja varmaan aika vaisu. Ja luulisi, että ikä olisi näkynyt papereistanikin...
Oliko lukio ja peruskoulu samoissa tiloissa ja kaikilla kouluasteilla yhteinen hoitaja?
Ihan tk:n hoitaja oli kyseessä.
Tuli sitten mieleen vielä, kun olin jotain 35 - 40 v ja menin gynelle, pyydettyään minut sisään hän jäi vielä odottamaan saattajaakin (aulassa istui myös minua vanhempi rouva). Joko gyne oli pikkasen ajatuksissaan tai sitten hän ulkonäköni nähtyään tulkitsi minut teiniksi (ehkä näytin silloin jo lukioikäiseltä?). Mut joo, papereita kysyttiin vielä n. 42-v saakka alkossa, nyt ihan viimeset pari vuotta on kait tullut rupsahdus - tai näytän nyt ainakin yli 30-vuotiaalta jo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin luulin korona-aikaan et kirsi varhila on jo 70v ja vaan nyt pakolla jossain projektityössä. Hah, selvisi ettei ollu sillo vielä edes 60. Äitini näytti 69-ikäsenä nuoremmalta, vaikka oli kuolemansairas ja kuolikin.
Olli rehniä olen vuosikymneniä aina pitäny 65-vuotuaan näkösenä. No nyt hän on vasta 61.
Ihan ovat ikäisensä näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.
Minulta on kysytty henkkareita 38 vuotiaana.
Täytin juuri 40 ja minua luullaan usein noin 30 vuotiaaksi. On kuulema uskomatonta että olen muka 40.
Niinhän meitä kaikkia luullaan.
Ilmeisesti olen hyvin säilönyt itseni alkoholiin - onnistuneemmin kuin moni muu paljon dokannut - sillä portsari ei päästänyt minua vaki mestaani, koska viikonlopun ikäraja on kaksikymmentä. Olin 27 tai 28. Jostain kumman syystä en loukkaantunut ennenkuin "ovimestari" sanoi ettei ole nähnyt vanhempia papereita. 😂
No, sekin loukkaantuminen oli lähinnä kosmeettista...
Isäni oli tuolloin noin 75-vuotias ja käytti alakouluikäistä lastamme lääkärissä. Lääkäri kysyi, tentattuaan poikaa, että onko isällä lisättävää? Ei tuntenut itseään loukatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin luulin korona-aikaan et kirsi varhila on jo 70v ja vaan nyt pakolla jossain projektityössä. Hah, selvisi ettei ollu sillo vielä edes 60. Äitini näytti 69-ikäsenä nuoremmalta, vaikka oli kuolemansairas ja kuolikin.
Olli rehniä olen vuosikymneniä aina pitäny 65-vuotuaan näkösenä. No nyt hän on vasta 61.
Itse taas ihmettelin, kun yksi nuori työkaveri sanoi luulleensa Pekka *babyface* Haavistoa 70-vuotiaaksi ja juuri ulkonäön perusteella
Haha, en sinänsä loukkaantunut vaan naurettiin tälle - mutta ulkomaanmatkalla minulle sanottiin "oletettavan", että ystäväni kanssa ollaan äiti ja tytär (hän minua vuotta nuorempi, molemmat 30v alkupuolella).
Hän tosin olemukseltaan ja ulkonäöltään nuorempi, mutta kotipuolessa saan myös itse vielä näyttää papereita Alkossa - eli tuskin kuitenkaan n 30 +/- vuotiaan äidiksi voisi luulla.
... toisaalta paikassa, jonne menevät lähinnä pariskunnat tai rauhallista ei-bilettävää lomaa kaipaavat.
Ei ikää koskien mutta ulkonäköäni. Olen hoikka ja kalpeaihoinen nainen. Eräs tuntematon nainen pysäytti minut kadulla ja sanoi "anteeksi, luulin sinua joksikin toiseksi, kaverikseni joka juuri selvinnyt sytostaattihoidoista". Nyt naurattaa, silloin ei kyllä 😆
Pahin oli kun olin 18v babyface ja olin kuin olinkin saanut pyydettyä kaunottaren elokuviin. Mentiin (tytön aloitteesta) katsomaan uskallettua elokuvaa. Tyttö pääsi sisälle papereitta mutta multa tivattiin papereita. Jotenkin lerpahti se suhde.
Aina luultiin nuoremmaksi kunnes vanhuuden merkit iski ja nyt varmaan luullaan eläkeläiseksi
Tämä taisi olla "loukkaus" miestäni kohtaan. Hän on minua reilu 10 v vanhempi ja meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta. Hän hoiti jotain perheen vakuutusasioita, käytiin läpi ensin lapsia, sitten minua, jolloin virkailija tarkisti, että hän oli siis tyttäresi. Mies hieman hampaiden välistään hämmentyneenä totesi, että ei, hän on vaimoni.
Vierailija kirjoitti:
Nää vastaukset on kääntyny tyytyväisiin kommentteihin, kun on luultu nuoreksi. Eikö alkuperäisessä kysymyksessä ollut kyse loukkauksista?
Sinänsä ihan kiva näyttää nuorelta, mutta sen takia tulee usein kohdelluksi vähättelevään tyyliin. Työpaikalla naureskellaan että eihän tuo pikkutyttö mitään ymmärrä, lääkärit eivät ota tosissaan, ihmiset yrittävät pompotella, kassat ja portsarit tiiraavat henkkareita suurennuslasin kanssa. En itse ota suurena loukkauksena ikäni aliarviointia, mutta aiheuttaahan se turhauttavia tilanteita. Minut on muun muassa yritetty heittää ulos kenkäkaupasta, kun myyjä luuli että olen joku varastelemaan tullut ala-astelainen ja äitini kanssa päivystyksessä käydessäni lääkäri puhui minun asioistani äidilleni eikä minulle (silloin taisin olla 25-vuotias, tarvitsin saattajan huonon voinnin vuoksi).
Minulta on kystty monta kertaa, ettänolenko vielä pitkään mukana työelämässä? Aluksi loukkaannuin kovasti, ätsyttää kyllä vähän nytkin, mutta tulin työpaikalleni esimieheksi 28-vuotiaana. Kaikki edeltäjät olleet 50+ aloittaessaa ja minä olen nyt ollut pestissä 20 vuotta.
Tai sitten näytän 48 sijasta 67-vuotiaalta.
Kun sain ekat kymmenen vuotta talossa-kukat, niin luultiin, että täytän 50. Joku jopa epäili, että "joko 60". Olin siis 38.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ihmettelin, kun yksi nuori työkaveri sanoi luulleensa Pekka *babyface* Haavistoa 70-vuotiaaksi ja juuri ulkonäön perusteella
Onhan pekka haavisto ihan 70-vuotiaan näköne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan pekka haavisto ihan 70-vuotiaan näköne.
Olet ilmeisesti nuori ihminen? Itsellä varmaan kuva Haavistosta vääristyy, kun hän on ollut esillä 1980-luvulta saakka, niin sitä ikääntymistä ei ole laittanut niin merkille.
Ostin energiajuomaa (k-15 kaupassa), tyttömyyjä vaatii paperit, ikää 35 vuotta.
Toisaalta nuorena on pysynyt.
Mua on aina luultu vähintään 10v nuoremmaksi kuin olen. Vähän yli 4-kymppisenä yks henkilö luuli mua 10v vanhemmaksi. Se oli mulle hirvee järkytys, aiheutti jäätävän ja nolon tunnelman. Suren sitä vieläkin. En näytä enää 10v nuoremmalta.