Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Siskoni miehen äiti kysyi minulta olenko mieheni isosisko? Mieheni väittää taas kuulleensa olenko äiti miehelleni.
Olen miestäni kaksi vuotta nuorempi. Meissä on samaa näköä. Aikasempaakin kysytty kahdesti olemmeko sisaruksia.
Miestyökaverini, ikää hällä 60 v, kysyi minulta pääsenkö kohta eläkkeelle.
Nauroin kyyneeleet silmissä. Sanoin että en ainakaan 13 vuoteen.
Hän näytti vaivautuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli minun 40vuotispäiväni. Vietin sitä isäni ja lasteni kanssa.
Otimme ulkona kuvia ja lähellä olevanainen tarjoutui ottamaan meistä yhteiskuvan.
Lapset käyttäytyivät ilmeisesti hyvin, koska nainen totesi kuvan otettuaan että:
Kyllä siinä on ukilla ja mummalla hienosti käyttäytyvät lapsenlapset, saatte olla ylpeitä
Eli minua luultiin omien lasteni (silloin 19v., 16v ja 13v.) mummaksi tasan 40vuotiaana.Kuka ihme ihastelee teinien ja melkein aikuisten käytöstä hyväksi näiden isovanhemmille. Olisit edes kirjoittanut 9-, 6- ja 3-vuotiaat,
Kyseiset ihmiset olivat meidän mökkinaapureita vuorokauden ajan ja ehkä viittasivat käytökseen koko siltä ajalta.
Lapseni auttoivat liikuntarajoitteisen isääni paljon tuona aikana. Ehkä he olivat nähneet vain toisella tavalla käyttäytyviä teinipoikia ja kokivat tarpeelliseksi mainita erikseen nuorten käytöksen.
Mä en osannut edes kiinnittää siihen huomiota kun enemmän ahdisti muut asiat sillä hetkellä 😂
ysrävättären pikkutytär kutsui 'mummoksi' jo kymmeniä vuosia sitten. olin silloin kai jtn 45
Suurin osa näistä on kohteliaisuuksia, ei loukkauksia...
Minulle itselleni kävi niin, että olin 36-vuotiaana ihastunut itseäni nuorempaan mieheen, muistaakseni hän oli 29. Minua on sanottu nuoren näköiseksi, niin tämä ihastus letkautti että "et näytä päivääkään alle 30-vuotiaalta!" Samoin ilmoitti, ettei voisi koskaan seurustella "noin vanhan naisen kanssa". Kyllähän se tunteisiin vaikutti. Seksi ei kanssa ihan toiminut ja olen varma, että nuo piikit vaikuttivat siihen, ettemme oikeen saaneet fyysistä parasta yhteyttä. Ja hyvä näin, jäi pois kelkasta, kun muutti muualle töihinkin. Toivottavasti jaksaa nauttia nyt elämästään vaikka hänelläkin jo 40 mittarissa. Ja toivottavasti hänelle kukaan ei puhu nyt kuten hän puhui muille.
Vierailija kirjoitti:
Olen 4-kymppinen nainen ja minulla on Facebookissa profiilikuvana sellainen otos, jossa istun 8-kymppisen isäni vieressä. Juttelin junassa yhden ihmisen kanssa, joka näki profiilikuvan ja tiedusteli: "Ai onko tuo sinun poika?"
Silkkaa vit/tui/sailua. Kuten muutama aika sitten, kun yksi työkaveri oli ollut vuoden pois ja minut nähtyään totesi, että isänsäkö se on lähettänyt paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.
Multa kysyttiin viime joulukuussa henkkareita ja olin silloin 43-vuotias.
Tapahtui viinakaupassa joulun alla. Jonossa päästi eräs etäisesti tutunnäköinen mies minut ohi. Kaupan edustalla hän sitten alkoi kysellä, että missä olemme tavanneet, koska olen tutunnäköinen, että olemmeko olleet samassa työpaikassa joko täällä tai naapurikaupungissa. Naapurikaupunki natsasi. Totesimme molemmat, että siellä.
Kyselin hänen ikänsä ja missä on käynyt koulunsa. Sekin sopi. Kaveri luuli meidän olleen yhtaikaa koulussa. Tai sitten hän muisti oman häirikköytensä ja eikä ollut muistavinani. Olin ollut hänen opettajanaan puoli vuotta ja vinkeistä muistin kyseisen häirikön. Ikäeroa meillä oli parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin viime joulukuussa henkkareita ja olin silloin 43-vuotias.
Missä? Poliisi kysyy yleensä henkkareita sakottaessaan. Postissa kysytään myös, jos haet jonkun paketin.
Sain ainoan lapseni 34vuotiaana, ja bussipysäkillä joku päihtynyt rouva kysyi: Onko tää sun iltatähti? Jotenkin kirpaisi, vaikka en toki mikään nuori ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän näytti vaivautuneelta.
Sama kokemus! Itse eläkeikää lähestyvä työkaveri kyseli joko kohta pääsen eläkkeelle. Yritin änkyttää, että on siihen vähän matkaa vielä (yli 20 vuotta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän näytti vaivautuneelta.Sama kokemus! Itse eläkeikää lähestyvä työkaveri kyseli joko kohta pääsen eläkkeelle. Yritin änkyttää, että on siihen vähän matkaa vielä (yli 20 vuotta).
Eilen minulta kysyttiin kans, et minkä verran on vielä jäljellä. Mutisin jotain et onhan sitä... Ikävältä tuntu, näytänkö muka niin vanhalta?! Joo, 15 vuotta on vielä!
Kyllä minäkin luulin korona-aikaan et kirsi varhila on jo 70v ja vaan nyt pakolla jossain projektityössä. Hah, selvisi ettei ollu sillo vielä edes 60. Äitini näytti 69-ikäsenä nuoremmalta, vaikka oli kuolemansairas ja kuolikin.
Olli rehniä olen vuosikymneniä aina pitäny 65-vuotuaan näkösenä. No nyt hän on vasta 61.
Neiti onniin haaskan näköinen että.
Isäni oli ostamassa itselleen kokopukua ja olin mukana makutuomarina. Olin noihin aikoihin 16-17 -vuotias. Useammassakin kaupassa minua puhuteltiin rouvaksi, eli kuviteltiin että voisin olla naimisissa 40-vuotiaan miehen kanssa!
Mahdoin näyttää teinityttönä tosi elähtäneeltä ja kulahtaneelta.
Vierailija kirjoitti:
Minulta on kysytty henkkareita 38 vuotiaana.
Täytin juuri 40 ja minua luullaan usein noin 30 vuotiaaksi. On kuulema uskomatonta että olen muka 40.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni miehen äiti kysyi minulta olenko mieheni isosisko? Mieheni väittää taas kuulleensa olenko äiti miehelleni.
Olen miestäni kaksi vuotta nuorempi. Meissä on samaa näköä. Aikasempaakin kysytty kahdesti olemmeko sisaruksia.
Minua on luultu vuotta vanhemman mieheni lapseksi. Oltiin kahden lapsen kanssa ostoksilla ja kassa luuli, että mies on kolmen lapsensa kanssa liikkeellä.
No ei nyt loukkaus, mutta vähän hassua oli kun menin vuosi sitten terveyskeskuksessa käymään. Kyselin luukulla olevalta hoitajalta tarvitseeko ilmoittautua, mutta ei kuulemma tarvinnut, lääkäri kutsuu nimeltä.
Olin lähdössä, kun hoitaja sitten alkoi huolehtivaisella äänensävyllä pitää mulle puhuttelua, että kai olen tietoinen, että minun täytyy nyt maksaa käynneistä maksuja? Selitti holhoamaan sävyyn jotain terveyskeskuksen asiakasmaksuista ja kuinka niitä pitää nyt sitten maksella kun on täyttänyt 18 v.
Hämmentyneenä kuuntelin ja nyökyttelin hänelle. Ikää oli kuitenkin jo 30 v. tuolloin :D
Nää vastaukset on kääntyny tyytyväisiin kommentteihin, kun on luultu nuoreksi. Eikö alkuperäisessä kysymyksessä ollut kyse loukkauksista?
Olen 4-kymppinen nainen ja minulla on Facebookissa profiilikuvana sellainen otos, jossa istun 8-kymppisen isäni vieressä. Juttelin junassa yhden ihmisen kanssa, joka näki profiilikuvan ja tiedusteli: "Ai onko tuo sinun poika?"