Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
1541/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli minun 40vuotispäiväni. Vietin sitä isäni ja lasteni kanssa.

Otimme ulkona kuvia ja lähellä olevanainen tarjoutui ottamaan meistä yhteiskuvan.

Lapset käyttäytyivät ilmeisesti hyvin, koska nainen totesi kuvan otettuaan että:

Kyllä siinä on ukilla ja mummalla hienosti käyttäytyvät lapsenlapset, saatte olla ylpeitä

Eli minua luultiin omien lasteni (silloin 19v., 16v ja 13v.) mummaksi tasan 40vuotiaana.

Kuka ihme ihastelee teinien ja melkein aikuisten käytöstä hyväksi näiden isovanhemmille. Olisit edes kirjoittanut 9-, 6- ja 3-vuotiaat,

Vierailija
1542/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan jatkuvasti 10 vuotta nuoremmaksi....

M58

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1543/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla sijainen kysyi minulta, olenko jo jäänyt eläkkeelle ja teenkö satunnaisesti työkeikkaa. Öh, olen 43-vuotias, joten eläkeikään on vielä aikaa. Hieman myöhemmin sama henkilö tuli kysymään, että niin täällähän se yksi jäi eläkkeelle ja läksiäiset oli, etkös sinä ole se, olethan? En edelleenkään ole eläkkeellä, prkl. Siinä vaiheessa teki jo mieli toivottaa tuo sosiaalisesti taidoton möläyttelijä hevon kuuseen.

Silkkaa vittuilua.

Vierailija
1544/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla ei myyty kaljaa kaupassa, kun paperit oli himassa. Täytän 45v , et en ihan teini oo. Myyjä oli varmaan 20v tytteli.

Jos näytit ongelmakäyttäjältä?

Tai päihtyneeltä. Tai luotolla olutta ostavalta...

Jos kauppias on päättänyt, että ilman henkkareita ei alkoholipitoisia juomia saa, ei kassatar voi lähteä sooloilemaan.

Vierailija
1545/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat pihtaili aina sellaisissa alle 12v. syö puoleen hintaan tai alle 7v. ilmaiseksi jutuissa. Liikuttiin serkkujen kanssa usein ja serkkuperhe oli taas rehellinen. Nolotti kun nuoremmista serkuista maksettiin aina ja meillä isä ilmoitti kovaan ääneen että kaksi aikuista ja muut on alle 12v. ! vaikka olin serkuksista vanhin ja tyyliin jo 15v. Serkkuperhe sanoi sitten perään tai jopa ennen meitä totuudenmukaisesti kaksi aikuista ja yksi 8v., yksi 13v. jne. jne.

Serkkujen äiti vaan pyöritteli silmiään mutta ei sanonut mitään. Ja ei kyllä koskaan me jouduttu tästä kiinni, syy oli varmaan tämä rehellinen serkkuperhe ja se että ei kai noi voi huijata tai sitten eivät usein tajunneet ketkä lapset olivat kenenkin.

Mutta hävetti ja paljon lapsena tämä.

Vierailija
1546/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla ei myyty kaljaa kaupassa, kun paperit oli himassa. Täytän 45v , et en ihan teini oo. Myyjä oli varmaan 20v tytteli.

Jos näytit ongelmakäyttäjältä?

Tai päihtyneeltä. Tai luotolla olutta ostavalta...

Jos kauppias on päättänyt, että ilman henkkareita ei alkoholipitoisia juomia saa, ei kassatar voi lähteä sooloilemaan.

Eräällä edesmenneeltä sukulaisella oli niin elämää nähnyt naama, ettei hänelle myyty Alkossa aina hänen selvinpäinkään ollessaan.

Vierailija
1547/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M58

Meinaatko, että joku veikkaa, että 48? Aika tarkka on.

Itse olen 57 ja sanoin jollekin kyselijälle, että 32. Hän ei uskonut, mutta 42 meni täydestä. Tuskin olisi mennyt, jos olisin aluksi sanonut, että 42.

Työpaikalla eräs nuorisolainen ( omasta mielestään kolmekymppinen on lähes teini) sanoi boomeriksi. Kysyin, että kuinka heikko laskutaito nykynuorisolla on, koska boomerit ovat niitä 1945-52 syntyneitä. Jos olisinkin seitenkymppisen näköinen, eivät senikäiset enää olisi töissä.

Vierailija
1548/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee 2000-luvun alkupuolelle, olin noin 35-vuotias. Sotaveteraaneja oli silloin vielä runsaasti keskuudessamme. Päädyin juttelemaan erään, jo noin 80-vuotiaan veteraanin kanssa. Hän totesi ensin minusta, että olen luultavasti sotien jälkeen syntynyt, vai olenko. Hieman myöhemmin hän kysyi, että joko olen armeijan käynyt?

Vierailija
1549/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani lukiossa -90 luvulla, hoitajan vastaanotolla hän kysyi, joko käyn yläastetta. Mulla oli kyllä ihan selvät rinnat, pukeutumiseni teinille tyypillistä (keltaiset farkut), mutta olin todella kipeä ja varmaan aika vaisu. Ja luulisi, että ikä olisi näkynyt papereistanikin...

Vierailija
1550/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M58

Itse olen 57 ja sanoin jollekin kyselijälle, että 32. Hän ei uskonut, mutta 42 meni täydestä. Tuskin olisi mennyt, jos olisin aluksi sanonut, että 42.

Työpaikalla eräs nuorisolainen ( omasta mielestään kolmekymppinen on lähes teini) sanoi boomeriksi. Kysyin, että kuinka heikko laskutaito nykynuorisolla on, koska boomerit ovat niitä 1945-52 syntyneitä. Jos olisinkin seitenkymppisen näköinen, eivät senikäiset enää olisi töissä.

Ei kun,"että ethän sinä ole vielä edes viittäkymmentä".

Vierailija
1551/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani lukiossa -90 luvulla, hoitajan vastaanotolla hän kysyi, joko käyn yläastetta. Mulla oli kyllä ihan selvät rinnat, pukeutumiseni teinille tyypillistä (keltaiset farkut), mutta olin todella kipeä ja varmaan aika vaisu. Ja luulisi, että ikä olisi näkynyt papereistanikin...

Oliko lukio ja peruskoulu samoissa tiloissa ja kaikilla kouluasteilla yhteinen hoitaja?

Vierailija
1552/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain itselleni e-pillereitä 45-vuotiaana. Apteekin myyjä kyselin pariin kertaan kenelle nämä tulevat. Siis kyseessä kuitenkin reseptillä minulle määrätty tuote, jota kelakortin kanssa olin siinä noutamassa. En ole vielä vaihdevuosissa ja olen parisuhteessa, eli ilmeisesti nyt voisi sitten antaa kaikkien loppujen vauvojen tulla vaan (jos vielä on tullakseen)???

Vierailija
1553/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu juuri lukiosta päässeeksi 35-vuotiaana. Kyseessä ei ollut mikään vanhus, vaan.nuori ihminen oletti näin

Toisaalta minua neljä vuotta vanhempi ihminen oletti meidän olevan saman ikäisiä, kun olimme lapsuudessa samassa konsertissa. Se oli todella ahdistavaa, kun koskaan ei ole luultu vanhemmaksi,vaan yleensä vähän nuoremmaksi. 

Vierailija
1554/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M58

Olet syntynyt vuonna 1964? Hauska, kun boomerilla mennyt tunteisiin.

"Baby Boomers: Baby boomers were born between 1946 and 1964. They're currently between 57-75 years old." (tämä siis termin alkuperäinen ikäluokka, Suomen suuret ikäluokat hieman lyhyemmän ajan sisällä syntyneet. Mutta kyllä, mahdut hyvin boomer-termin alle ;) )

Vierailija
1555/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen juna-asemalla kärttyinen vanhempi lipunmyyjämies myi kysymättä mitään eläkeläislipun. Huomautin, etten ole eläkkeellä eikä minulla ole siis eläkeläiskorttiakaan tarvittaessa esittää. Mies vastasi, että ei tarvitse todistaa ikäänsä, jos näyttää eläkeläiseltä!

Vierailija
1556/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
1557/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka avvaja voi elää tuon karmea porvoossa sattuneen mokansa jälkeen?

Vierailija
1558/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M58

Olet syntynyt vuonna 1964? Hauska, kun boomerilla mennyt tunteisiin.

"Baby Boomers: Baby boomers were born between 1946 and 1964. They're currently between 57-75 years old." (tämä siis termin alkuperäinen ikäluokka, Suomen suuret ikäluokat hieman lyhyemmän ajan sisällä syntyneet. Mutta kyllä, mahdut hyvin boomer-termin alle ;) )

57-vuotiaat ovat syntyneet 1966 tai osa 1965. Mikä ihme siinä on, jos menee tunteisiin, kun käsite voidaan tulkita monella eri tavalla. Täällä tuntuu menevän monilla tunteisiin.

Vierailija
1559/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mikään loukkaus, mutta olin 34 ja portsari kysyi minulta henkkareita K24-yökerhoon. Ei meinannut millään uskoa, että olin niin "vanha".

Olin kieltämättä kovin teinin näköinen vielä silloin. Nyt olen 39 ja rupsahtanut kertaheitolla parin vuoden sisällä. XD

Vierailija
1560/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja etsi potilasta käytävältä ja luuli minua 30v potilaaksi?Sanoin ,että olen jo 60v ilm.pukeudun liian nuorekkaasti ja olen pienikokoinen.Hän pyyteli anteeksi,kävi vielä uudestaan koneelta lukemassa ikäni...kyllä hymyilytti,kukaan ei yleensä usko ikääni.