Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
1601/1690 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Olet vain ikäistäsi vanhemman oloinen ja näköinen. Me vanhennutaan niin eri vauhtia.

Ei tuo ollut mikään moka, synkkä totuus vain.

Vierailija
1602/1690 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin Alkossa papereita kun olin 34-vuotias. M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1690 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime viikolla pullon alkoholitonta kuohuviiniä Alkosta, ja minulta kysyttiin henkkarit. Juu, ymmärrän, että varsinkin juhannuksen alla on vilskettä, myyjän on helpompi vaan kysyä kuin alkaa arpoa kiireessä, on kiintiöitä henkkareiden kysymiselle, salaisia tarkastajia, pitää viestiä muille asiakkaille että valvonta pelaa jne. Mut silti jo nauratti, koska olen väsähtänyt 42-vuotias ja näytän siltä. 😀

Vierailija
1604/1690 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysytään lähes joka kerta (eli sen n. 3 krt vuodessa kun tulee käytyä 😅) paperit kun haen likööriä alkosta. Olen siis nyt 37-vuotias. Huvittaa hieman joka kerta.

Vierailija
1605/1690 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muistaakseni kukaan ole pahemin loukannut vielä... Mutta itse olen törppöillyt terveyskeskuslääkärinä, kun kyselin ulkomaisen naisen tulkiksi vastaanotolle mukaan tulleelta aviomieheltä, onko hän potilaan poika. Potilas oli siis oikeasti noin 30 v ja puoliso arviolta saman ikäinen, mutta hämäsi ensinäkemältä jotenkin tosi pahasti, kun naisella oli kaapumaiset vanhanaikaiset vaatteet ja mummotyyliin leuan alle sidottu huivi ja mies taas oli pukeutunut ihan tavallisesti ja nuorekkaasti. Potilas ei tosin onneksi tainnut ymmärtää mitä kyselin ja puoliso tajusi olla tulkkaamatta.

Ja juu, olin varmaan nähnyt naisen iän potilastietojärjestelmästä etukäteen, mutta terveyskeskustyö on usein aika haipakkaa, eikä aina valitettavasti jää ensivilkaisulla mieleen kaikki oleellisetkaan tiedot.

Vierailija
1606/1690 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Ymmärrät varmaan, että tällaiset kommentit sanotaan ihan pelkästään kohteliaisuudesta. Nelikymppinen ei näytä teini-ikäiseltä, vaikka omasta mielestään olisi kuinka nuorekas.

Eihän 11-vuotiaan sisko ole välttämättä teini-ikäinen. Yhden ystäväni isosisko on häntä 16 vuotta vanhempi.

Vierailija
1607/1690 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin ystäväni lapseksi, kun olin 16. Ystäväni oli saman ikäinen.

Silloin tuo oli nolompaa minulle.

Vierailija
1608/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt minulle, mutta tuttavilleni. Olivat n. 35-40 vuotiaina poikenneet lenkillä Alkoon hakemaan juomia illallista varten, eikä kummallakaan ollut papereita mukana. Myyjä ei ollut myynyt viinejä kaksikolle, joista toinen soitti lähistöllä asuvan isän hakemaan pullot heidän puolestaan. Isä (n. 65 v) oli kävellyt Alkoon, ja kysynyt heti ovella "mitäs ne tytöt yritti täältä ostaa?", eikä myyjä sitten ollut myynyt niitä tällekään, kun oli olettanut tämän tulleen ostamaa alkoholia alaikäisille.

Tässähän ei ole mitään virhettä tapahtunut, henkkarit pitää kysyä ja ne pitää pystyä näyttämään kun ostaa k18 tuotteita.

Joo mutta se on hauska ettei vanhalle ukollekaan myynyt. Eli oli sitä mieltä että "tytöt" näyttää alle 18-vuotiailta.

Vierailija
1609/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Jumalasta seuraava on tiennyt ennakoida jopa jäljellä olevan elinaikasi.

Ei jatkoon.

Vierailija
1610/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei käynyt minulle, mutta tuttavilleni. Olivat n. 35-40 vuotiaina poikenneet lenkillä Alkoon hakemaan juomia illallista varten, eikä kummallakaan ollut papereita mukana. Myyjä ei ollut myynyt viinejä kaksikolle, joista toinen soitti lähistöllä asuvan isän hakemaan pullot heidän puolestaan. Isä (n. 65 v) oli kävellyt Alkoon, ja kysynyt heti ovella "mitäs ne tytöt yritti täältä ostaa?", eikä myyjä sitten ollut myynyt niitä tällekään, kun oli olettanut tämän tulleen ostamaa alkoholia alaikäisille.

Tässähän ei ole mitään virhettä tapahtunut, henkkarit pitää kysyä ja ne pitää pystyä näyttämään kun ostaa k18 tuotteita.

Joo mutta se on hauska ettei vanhalle ukollekaan myynyt. Eli oli sitä mieltä että "tytöt" näyttää alle 18-vuotiailta.

Jos on syytä epäillä, että välittää alaikäiselle, ei myydä. Jos naiset olivat alle 30-vuotiaan näköisiä, silloin pitää tarkistaa ikä. Ihan looginen juttu.

Olen itse nähnyt, että äiti oli teinityttönsä kanssa Alkossa, niin ei myyty viiniäkään.

Vierailija
1611/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on syytä epäillä, että välittää alaikäiselle, ei myydä. Jos naiset olivat alle 30-vuotiaan näköisiä, silloin pitää tarkistaa ikä. Ihan looginen juttu.

Olen itse nähnyt, että äiti oli teinityttönsä kanssa Alkossa, niin ei myyty viiniäkään.

Tuo ei voi olla laillista, että pärstäkertoimen perusteella päätetään kuka on epäilyttävä. Pitää oikeasti vaikka kuulla keskustelu, että äiti osta mulle toi pullo. Eikä teinit btw juo viiniä.

Vierailija
1612/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin energiajuomaa (k-15 kaupassa), tyttömyyjä vaatii paperit, ikää 35 vuotta.

Toisaalta nuorena on pysynyt.

Olen sinun ikäisesi ja minulle ei myyty alkoholitonta simaa ilman papereita.

Vierailija
1613/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkareista kysymisestä ei kannata kauheesti vetää johtopäätöksiä. Unohdin viime juhannuksena lompakon kotiin, kun lähdin mökille. Yritin mennä lähimmästä pitäjästä hakemaan itselleni muutamaa kaljaa ja ananaslonkeroa ilman papereita. Ekassa kaupassa kysyttiin paperit ja kieltäydyttiin myymästä, vaikka selitin tilanteen. Tokassa kaupassa kysyttiin myös paperit, mutta kauppias heltyi ja myi mulle sen jälkeen, kun selitin tilanteen. Sanoi, että huonosti kävis, jos olisit tarkastaja. Hyvä niin, sillä kaupat olisivat tämän jälkeen loppuneet kesken ja mun olisi tarvinnut lähteä ajamaan 20 kilsan päähän muutaman juoman takia. Normaalisti multa ei enää kysytä edes Alkossa papereita, mutta juhannuksen alla ilmeisesti tarkastajia pörrää enemmän. Sain sentään juomat ja vakuuttelin, että ikää on jo reilusti yli 30, enkä ole tarkastaja.

Vierailija
1614/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin ystäväni lapseksi, kun olin 16. Ystäväni oli saman ikäinen.

Silloin tuo oli nolompaa minulle.

Mulla koulukiusaajani haukkui mua koulussa äitini reilun ylipainon vuoksi, kun oli nähnyt mut viikonloppuna ulkona samanikäisen, toisella paikkakunnalla asuvan ystäväni kanssa, ja olimme n.16. Oudointa oli, ettei kukaan korjannut häntä, vaikka suurin osa luokastani tiesi (hoikan) äitini vähintään ulkonäöltä. En itsekään korjannut häntä, ajattelin vaan, että jos on lusikalla annettu, niin... :D

Vierailija
1615/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina luultu vähintään 10v nuoremmaksi kuin olen. Vähän yli 4-kymppisenä yks henkilö luuli mua 10v vanhemmaksi. Se oli mulle hirvee järkytys, aiheutti jäätävän ja nolon tunnelman. Suren sitä vieläkin. En näytä enää 10v nuoremmalta.

Mua ei nyt välttämättä ole luultu vanhemmaksi, mutta jostain syystä hätkähdin, kun 40-vuotiaana junan konduktööri sanoi humalassa olevalle n.50-v miehelle junan aulassa minusta, että päästähän setä ohitsesi. En tiedä miksi se ärsytti, kun hyväksyn kyllä ikäni muuten, se vaan tuntui niin oudolta sanavalinnalta, kun yleensä niin sanotaan vaan lapselle. Toisaalta töissä minua pojitellaan joka päivä, pitäisi kai julistautua muunsukupuoliseksi niin pääsisi siitäkin :D

Vierailija
1616/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain ainoan lapseni 34vuotiaana, ja bussipysäkillä joku päihtynyt rouva kysyi: Onko tää sun iltatähti? Jotenkin kirpaisi, vaikka en toki mikään nuori ollutkaan.

Minulta ja äidiltäni on bussiasemalla päihtynyt herra kysynyt olemmeko lesbopari, ja olin joku 140 cm ja selkeästi lapsi, että en nyt noita puheita niin vakavasti ottaisi.

Vierailija
1617/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee on kova tulkitsemaan.😂

Ja pahoittaamaan oon mieltään ihan omien tulkintojensa perusteella.

Vierailija
1618/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä on kohteliaisuuksia, ei loukkauksia...

Minulle itselleni kävi niin, että olin 36-vuotiaana ihastunut itseäni nuorempaan mieheen, muistaakseni hän oli 29. Minua on sanottu nuoren näköiseksi, niin tämä ihastus letkautti että "et näytä päivääkään alle 30-vuotiaalta!" Samoin ilmoitti, ettei voisi koskaan seurustella "noin vanhan naisen kanssa". Kyllähän se tunteisiin vaikutti. Seksi ei kanssa ihan toiminut ja olen varma, että nuo piikit vaikuttivat siihen, ettemme oikeen saaneet fyysistä parasta yhteyttä. Ja hyvä näin, jäi pois kelkasta, kun muutti muualle töihinkin. Toivottavasti jaksaa nauttia nyt elämästään vaikka hänelläkin jo 40 mittarissa. Ja toivottavasti hänelle kukaan ei puhu nyt kuten hän puhui muille.

Kun lukee näitä tällaisia kirjoituksia katkeroittaa jälkeen kerran, etten ole koskaan saanut naisystävää - ja pidän vielä eniten itseäni vanhemmista naisista. Ja sitten jotkut miehet pääsevät sänkyyn, vaikka sanovat naiselle suoraan, etten ikinä huolisi sinusta muuta kuin sänkyseuraa.

Vierailija
1619/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena olin menossa ravintolaan, johon oli ikäraja 20v. Mulla oli henkkarit valmiina esitettäväksi. Portsari totesi, että uskoo minun kyllä täyttäneen 20v mutta katsoo nyt sitten kuinka paljon olen yli. Olin 20v. 

Vierailija
1620/1690 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantunut tapauksesta. Jälkeenpäin on ihan vaan huvittanut, mutta ei varsinaisesti juuri sillä hetkellä... Tapauksesta on useampi vuosi aikaa. Helsingin seudun liikenteessa oli vielä tuolloin käteismaksu bussinkuljettajalle mahdollista. Minulla ei ollut kausilippua, koska olin äitiyslomalla - lapsi oli sillä hetkellä isänsä hoidettavana. Nousin bussiin ja annoin rahan kuljettajalle sekä kerroin haluanko kaupungin sisäisen vai seutulipun. Kuljettaja tuijotti hetken vihaisena ja ripitti sitten puolivihaisella äänellä: "Pitää HETI kertoa haluaako aikuisten vai lasten lipun." Sanoin haluavani aikuisten lipun. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Olin 28-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän