Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
1521/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin nyt juhannuksen alla mökille ruokia ostamassa ja siinä toki oli mukana muutama olut miehelle.

Siis minä 37v, mieheni 36v ja lapsemme 14  ja 11 v kaikki siinä kassalla. Maksamassa olin, kun kassarouva kysyi että voisitko näyttää henkkarit. En ihan ollut enää varautunut moiseen, joten autosta oli haettava kännykästä henkkarit sitten, jotta ostokset saatiin maaliin.

En kyllä tiedä oliko tämä nolompaa itselle (keski-ikäiselle) , kuin sille keski-ikäiselle kassa-rouvalle, joka oli n.10v itseäni vanhempi.

Eli olit kassan silmissä alle kolmikymppisen näköinen. Oletko minkä kokoinen, varmaan pieni ja hoikka ja hiukset ei laitetut tätimäisesti.

Eräs entinen työkaverini on 45, pienikokoinen ja hiukset aivan luonnonmukaiset. Naamasta näkee iän suurinpiirteiden, mutta kauempaa katsottuna voisi luulla teiniksi. Hän oli kerran lastensa kanssa työpaikkamme salilla. Vartija oli tullut huomauttamaan, että joku aikuinen pitää olla mukana.

Vierailija
1522/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun yskin, olen yskinyt jostakin syystä jo vuosia, yli 35- vuotta, eli KAUAN ENNEN, kuin mitään koronaa yms on edes ollut tiedossakaan, muutama akka on sanonut kassajonossa, et mee kauemmaksi..en tasan tarkkaan mene ! Mullakin on täysi oikeus olla ja asioida kaupassa, kuin kellä tahansa muullakin ihmisellä ! Siitä sanominen loukkaa mua pahasti ! Pidä huoli vaan omista asioistasi, älä puutu muiden ! Se tarkoittaa, et mä en sais enää ees hengittäämä kun en voi tälle yskänlääkkeellä tasan tarkkaan yhtään mitään ! Se vaan pahenee, kun joku lähellä oleva ihminen haisee pahalle, esim tupakalle yms muulle parfyymille ihan, kuin se olis uinu siinä.vähempikin nyt riittää ! En tiiä, onks tää nyt noloo, mut mua se ainakin loukkaa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat näyttää aina paljon vanhemmilta. Lihavaa ei saa kehottaa laihduttamaan, ja seki on jo oikein loukkaus ku joku luulee vanhemmaks, vaikka se on siitä kmo läskistä iha itsestä kiinni, näyttääkö kuinka nuorelta/vanhalta. Oi voi..

Vierailija
1524/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole vielä kovin pahasti iän puolesta loukattu, mutta vielä ehtii x)

Tökeröltä kyllä tuntui, kun eräs kirjoitti facen syntymäpäivätoivotukseen että hyvä tietää että olet taas lähempänä hautaa.. -_-

N40

Vierailija
1525/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen peipifeissi ja vaikka kateelliset eivät sitä tahdo uskoa, niin meitä ihan todella on olemassa XDDDD. Minua ei ole koskaan loukannut nuoremmaksi luuleminen. Jos joku alkaa puhumaan kuin teinille, niin osaan kyllä näpäyttää alentajaa. XDDDD Minua on luultu livenä jopa 8 vuotta nuoremmaksi ja kyseinen henkilö oli KIRJAIMELLISESTI suu auki, kun kerroin oikean ikäni XDDDD. Hän luuli sitä vitsiksi, koska nauroin samalla XDDDDDD.

Vierailija
1526/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 30v isä, vaimoni on 29v ja poikani on 8v. Muutama viikko sitten kaupassa myyjä kysyi minulta, että olenko tyttäreni ja tämän pojan kanssa kaupassa. Minä sanoin ihmeissäni, että "Ei, he ovat vaimoni ja poikani". Myyjä ei meinannut uskoa, mikä ihmetytti meitä kaikkia (siis minua, miestäni ja poikaa), koska minä olen ihan tavallisen näköinen tämän ikäinen mies.

Miestäsi? Äsken olit 30v isä, jolla vaimo ja nyt olet mies, jolla mies ja poika?

Olen jo pitkään ihmetellyt mitä aikuiset naiķķoset saavat mieķķosen leikkimisestä vauvapalstalla. Niin väsynyttä ja noloa! X"""DDDDDD

Vierailija
1527/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minun 40vuotispäiväni. Vietin sitä isäni ja lasteni kanssa.

Otimme ulkona kuvia ja lähellä olevanainen tarjoutui ottamaan meistä yhteiskuvan.

Lapset käyttäytyivät ilmeisesti hyvin, koska nainen totesi kuvan otettuaan että:

Kyllä siinä on ukilla ja mummalla hienosti käyttäytyvät lapsenlapset, saatte olla ylpeitä

Eli minua luultiin omien lasteni (silloin 19v., 16v ja 13v.) mummaksi tasan 40vuotiaana.

Vierailija
1528/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytettyäni 60v. kävin kaupassa ostamassa yhden oluen. Nuori myyjä kysyi papereita :) :) :)

Sanoin, että olen jo 60v. hän kysyi toiselta myyjältä voiko myydä, myyjä tunsi minut ja antoi luvan :)

Koko päivä hymyilytti sen jälkeen.

Vierailija
1529/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat näyttää aina paljon vanhemmilta. Lihavaa ei saa kehottaa laihduttamaan, ja seki on jo oikein loukkaus ku joku luulee vanhemmaks, vaikka se on siitä kmo läskistä iha itsestä kiinni, näyttääkö kuinka nuorelta/vanhalta. Oi voi..

Mun mielestä päinvastoin, lihavilla on pyöreä lapsekas naama.

Oikein laiha nelikymppinen mies näyttää kasvoiltaan helposti kuusikymppiseltä, kun rasvaa ei ole naamassa yhtään. Pelkkää uurretta ja terävää kulmaa.

Enempi jo entisenä (52vee) babyfacena ärsyttävintä siinä kohtelussa on se, että ikä yhdistetään aina suoraan kokemukseen. Nuorekasta pidetään automaattisesti vailla elämänkokemusta olevana, ja se alkaa rassata siinä pitkän päälle kun sinulle puhutaan kuin et olisi kokenut elämässäsi mitään.

Vierailija
1530/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei mikä moka parturilta! Minulta uusi kampaaja viimeksi kysyi varovasti että oletko vielä työelämässä. Olen 58 joten sikäli ymmärrettävää. Olen työtön.

Parturit voisivat pitää noi henk koht kysymykset ihan itsellään.

Minulta kysyi parturi heti ekaksi: no minkäs alan ammattimies sinä olet?

Hienosti piilotettu muotoiluun se "oletko työlön?"-kysymys.

Sanoin että olen eläkkeellä, vaikka en ole. Parturin naama meni myrtsiksi.

Vierailija
1531/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ei myyty kaljaa kaupassa, kun paperit oli himassa. Täytän 45v , et en ihan teini oo. Myyjä oli varmaan 20v tytteli.

Vierailija
1532/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi henkkareita pyytänyt myyjä sanoi, että luuli minua parikymppiseksi koska näytin niin vttuuntuneelta. Joltain asennevammaiselta teiniltä? En tiedä. Pahoittelut, jos minulla on resting bitch face. Yleensä olen vain omissa ajatuksissani.

Joskus kadulla tuli myös joku vanha mies tytöttelemään, että miksi olet tyttö niin vihainen. Että hymyilisit vähän tyttö. Olin silloin varmaan komekymppinen ja edelleenkin kyse on vaan naamastani. En ollut vihainen, mutta sen jälkeen alkoi ärsyttämään. Ei tarvitse kommentoida negatiivisesti tuntemattomien olemusta, ulkonäköä, ilmeitä, puhetyyliä tai yhtään mitään, kiitos.

Ei nyt suoranaisesti liity tähän ketjuun, mutta olipa "kiva" lääkärikäynti vähän aikaa sitten. Lääkäri haukkui silmieni koon ja sijainnin, hiusvärini sekä kyseli harrastanko liikuntaa. Olen normaali painoinen, mutta sairas. En harrasta kävelyä kummempaa. Rivien välistä oli luettavissa, että hänen mielestään treenaamisen puute aiheuttaa oireeni, kuten kuumeen ja näön sameuden, ja että näytän löysältä löllöltä. Mistä näitä luonnevammaisia sikiää tuolle alalle.

Vierailija
1533/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin likööritäytteisiä suklaakonvehteja. Kassalla pyydettiin näyttämään henkilökortti - olen 63-vuotias.

Vierailija
1534/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme perhetapahtumassa, johon kuului meno-paluu bussilla kohteeseen. Paluumatkalla edessä olevasta penkkirivistä kurkkasi n. 4v lapsi, katsoi minua n. 44v ja lastani n. 6v. Totesi äidilleen, että "miksi tuolla lapsella on mummo mukana?" Oliko lie kateellinen.

Vierailija
1535/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle parikymppinen ja terveyskeskuksen ilmoittautumisluukulla, siellä rouva kuuli väärin syntymäajan ja tuli ilmeisesti jonkun toisen tiedot ja varmisti että olenko ko. henkilö. Hän ehdotti että olisin syntynyt vuonna 1956, kun olen syntynyt 1976. Silloin olin aika pöllämystynyt että näytänkö tuplasti ikäiseltäni mutta eiköhän hän mennyt jollain autopilotilla eikä edes katsonut...

Vierailija
1536/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut päästä laivalla baariin omilla henkkareillani 20-vuotiaana. Kaverit odottelivat sisällä ja portsari väitti kivenkovaa, että paperit eivät voi olla minun. 35 vuotta täytettyäni papereita ei ole enää kysytty ja nykyään 40:ä lähestyvänä koen näyttäväni vähintäänkin ikäiseltäni.

Vierailija
1537/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 83 oli veljensä 80 kanssa seurakunnan pyöreitä täyttäville järjestetyssä kahvitilaisuudesssa. Heitä luultiin isäksi ja tyttäreksi. Lasten ikäarviot on aina hupaisia, minulta 60v 8v kysyi ootsä 80 vuotias. Ja tuolle 80v, sä oot ainakin 100 vuotias.

Vierailija
1538/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri 45v.. Häneltä kysyttiin milloin meinaat jäädä eläkkeelle.. Samalta tyypiltä kysyttiin onko sulla eläkeläiskorttia.

Vierailija
1539/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla sijainen kysyi minulta, olenko jo jäänyt eläkkeelle ja teenkö satunnaisesti työkeikkaa. Öh, olen 43-vuotias, joten eläkeikään on vielä aikaa. Hieman myöhemmin sama henkilö tuli kysymään, että niin täällähän se yksi jäi eläkkeelle ja läksiäiset oli, etkös sinä ole se, olethan? En edelleenkään ole eläkkeellä, prkl. Siinä vaiheessa teki jo mieli toivottaa tuo sosiaalisesti taidoton möläyttelijä hevon kuuseen.

Vierailija
1540/1690 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla ei myyty kaljaa kaupassa, kun paperit oli himassa. Täytän 45v , et en ihan teini oo. Myyjä oli varmaan 20v tytteli.

Jos näytit ongelmakäyttäjältä?