Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jatkuvasti pettynyt muihin ja yksinäinen

Vierailija
08.03.2026 |

Tutustun helposti ihmisiin mutta pian huomaan, että ihminen ei ole ystävyyden arvoinen. Suurin osa haluaa vaan jonkun ilmaisen terapeutin, ei vastavuoroista ystävyyttä. Tai ovat ylipäätään kamalan kypsymättömiä ja ongelmaisia. Vaikka on paljon "ystäviä" ympärillä, kenellekään en voi kertoa miltä minusta oikeasti tuntuu. Eli tunnen olevani tosi yksinäinen silti. Tunnistaako kukaan tämmöistä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske odotuksiasi.

Vierailija
2/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt laskea odotuksiani mutta kun ne odotukset pitäisi olla ihan nollassa ettei pettyisi...Ihmiset elämässäni ei anna oikeastaan mitään, ottaa vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä oikein tapahtuu, kun kerrot oikeista tunteistasi? Se ei nyt selvinnyt tuosta aloituksestasi.

Vierailija
4/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
5/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee hoitoon!

Hyvin sanottu!

Vierailija
6/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muut avautuvat sinulle tunteistaan ja ongelmistaan, mutta sinä et heille omistasi? Miksi et? Mitä tapahtuu, kun teet niin? Teetkö niin?

Vierailija
7/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun avaudun, sanomiseni joko sivuutetaan, katsellaan vaan hiljaa silmät ymmyrkäisinä ja ei ainakaan kannusteta. Olen kyllä oppinut olemaan vaan hiljaa ja kun kaikki kääntyy vaan itseäni vastaan

Vierailija
8/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat neeekeriltä. Ei sun kanssa kukaan kaveri halu olla. 

Vierailija
9/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen juuri todennut, että kaipaan ihmistä, joka kykenee ja haluaa olla emotionaalisesti läsnä. Elän mieluummin yksin kuin vääntäydyn enää jauhamaan pinnallista paskaa kenenkään kanssa.

Vierailija
10/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen juuri todennut, että kaipaan ihmistä, joka kykenee ja haluaa olla emotionaalisesti läsnä. Elän mieluummin yksin kuin vääntäydyn enää jauhamaan pinnallista paskaa kenenkään kanssa.

Joo muista pitää laatuaikaa elämäsi tärkeimmän ihmisen kanssa. Se tärkein olet sinä itse.

Vierailija
11/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske odotuksiasi.

Ei voi laskea enää alemmas.

T: Eri, ja samassa tilanteessa ap:n kanssa

Vierailija
12/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun avaudun, sanomiseni joko sivuutetaan, katsellaan vaan hiljaa silmät ymmyrkäisinä ja ei ainakaan kannusteta. Olen kyllä oppinut olemaan vaan hiljaa ja kun kaikki kääntyy vaan itseäni vastaan

Ehkä uudet tuttavuudet eivät vie kehtaa sanoa ääneen, että olet heidän mielestään väärässä.

Vierailija
13/20 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan, myös itse koen, että on vaikea saada yhteyttä toisiin ja olla vastavuoroisessa suhteessa. Toisaalta ajattelen, että toiset ovat mitä ovat, en voi vaatia heitä muuttumaan. Ehkä omatkin odotukset ovat vähän epärealistisia? Huomaan myös, että kun itse haluan antaa ihmissuhteeseen kaiken, kuunnella ja ymmärtää, ovat toiset jotenkin rennompia eivät yhtään niin tosissaan. Siihen heillä on oikeus, en voi muuttaa toisia.

Vierailija
14/20 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo minullekaan onnistu.

Tosin olen autistinen, joten ymärrettävämpää, mutta jotenkin vielä ankeampaa, etteivät ihmiset lainkaan hyväksy erilaisuutta.

Osaan larpata neuronormaalia aika hyvin, mutta aina en jaksa (enkä edes halua), joten tästä seuraa oman käytöksen vaihtelevuutta. 

Nyt joku sanoo, että tietenkään ihmiset eivät pidä ja luota henkilöön, joka "näyttelee". Mutta jos en yhtään ns. tule vastaan eli pyri vaikuttamaan tavalliselta (lue turvalliselta), en saa minkäänlaista kontaktia vieraiden kanssa.

Miehet pitävät minua usein kiinnostavana, mutta eivät uskalla ryhtyä enempään. Kummallisia ennakkokoluuloja tai sitten tuntevat itsensä ja omat rajoituksensa.

Vierailija
15/20 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan käymään läpi ihmissuhdehistoriaasi. Kaikki ihmissuhteistasi ei yhdistä kuin yksi henkilö ja se olet sinä itse. 

Vierailija
16/20 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee netissä piilonarsisti testi. 

Vierailija
17/20 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen aina varakaveri. En kelpaa ykkösbestiksen paikalle kenellekään

Vierailija
18/20 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syy tutustua muihin ihmisiin on löytää ystäviä, joille sinäkin saat kertoa itsestäsi, niin unohda koko juttu. Meidän tapakulttuuriin ei kuulu huomaavaisuus ja vastavuoroisuus, vaan yksilökeskeisyys ja omien tunteiden vatvominen.
On hyvä, että annat jokaiselle tapaamallesi ihmiselle mahdollisuuden, mutta pettymisen sijaan ole realisti. 

19/20 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että parempi olla yksinäinen kuin pas kassa seurassa

Vierailija
20/20 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi ystäviä heistä joiden kuva kuuluisi tietosanakirjassa kohtaan toksinen maskuliinisuus. Juuri ne tunnemykät, jotka eivät jauha tunteista ovat ihan parasta seuraa.