Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Viisivuotias tyttäreni kysyi minulta, olenko syntynyt 1900- vai 1800-luvulla!
Vierailija kirjoitti:
Ihan paras tapahtuma oli Porvoon Nordeassa reilut 10 vuotta sitten.
Tätini oli jostain käsittämättömästä syystä lähettänyt shekin minulle syntymäpäivänä (tasavuosia) kortin kanssa. No, shekki piti lunastaa, ja tuolloin vielä pankkiin pääsi oikeasti noin vaan asioimaan. Shekin lunastus sujui hyvin, kunnes vanhempi virkailijarouva kysyi, oliko shekki ylioppilaslahja. Olin jo reilusti yli 30 vuotta vanha silloin. Sanoin, ettei ollut ja yo-juhlistakin on jo aikaa. Katsoi sitten syntymävuoteni ja pokkana jatkoi, että näytän kyllä niin nuorelta, että voin hyvin vieläkin iskeä lukiolaistyttöjä. Kiitin kohteliaisuudesta.
Aivan upea pankissakäynti. Vieläkin hymyilyttää tuo vinkki, että lukiotyttöä vielä saa kyllä mun babyfacella. :)
Otetaanpa taas yksi olettamus, jonka tekijä ei paljoa mieti ja monet ovat tyytyväisiä. Paikkakunnalla x olin ollut vannomassa sotilasvala vuonna 1985 ja seuraavan kerran valatilaisuus oli samalla paikkakunnalla joskus vuonna 2005. Kerroin eräälle paikkakunnalla asuvalle henkilölle, että olin varusmiehenä valatilaisuudessa tuossa teidän urheilukentällä. Tyyppi kysyi, että nyt viime vuonnako?
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, jotkut aikuiset suhtautuivat minuun avoimen inhoten. He kuvittelivat minun olevan monta vuotta vanhempi, koska olin niin pitkä, joten lapsellinen käytökseni sai heidät sitten ajattelemaan, että olen jollakin tapaa jälkeenjäänyt. Sitä en ymmärrä, miksi jälkeenjäänyt inhotti heitä niin paljon.
Muutenkin lapsena sai todella paljon moitteita ja negatiivista palautetta juuri siksi, että minua luultiin aina paljon vanhemmaksi. Minulle tehtiin selväksi, että se vieressä oleva pari vuotta vanhempi lapsi on hyvin käyttäytyvä ja oikeanlainen lapsi, minä taas olin huono ja vääränlainen. Nuo aikuiset eivät tajunneet, että minä olin meistä lapsista nuorempi. (Kyseessä eivät olleet sisarukseni, vaan kaverit tai tuttavat.)
Ikävää käytöstä.
Tapasin vuosia sitten pitkän ja tyylikkään nuoren naisen, jonka kuvittelin olevan lähes parikymppinen ja juttelin hänen kanssaan. Myöhemmin selvisi, että hän oli 12-vuotias ja käytökseni hävetti minua.
En ollut epäkohtelias, mutta puhuin hänelle kuin aikuiselle.
Tämä ei paha eikä loukkaava, mutta koominen tilanne ruokakaupassa. Korissani oli jo mm. jogurtteja. Pysähdyin pakastealtaalle miettimään pitikö sieltä jotain napata. Joku tuntematon rouva tuli viereen ja kysyi tuttavallisesti kenelle nuo jogurtit on. Heitin siihen vaan että voin syödä itsekin. Siinä vaiheessa rouva vasta äänestä huomasi etten ollutkaan hänen miehensä. Myöhemmin sitten näin tämän kaksoisolentoni ja heitin hänelle kehut hyvällä maulla valitusta vaatetuksesta.
Kun olimme nuoria, siis mies ja minä, niin eräs tyyppi luuli miestäni minun pojakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alkossa asioinut 16v alkaen, koskaan ei ole kysytty papereita. nykyään oman ikäiset näyttää jo melko rupuisilta sekä miehet että naiset. olen siis ikäryhmäni parhaiten säilynyt yksilö. nyt 45v.
Luuletko vain niin? Omaa rupsahtamista ei huomaa, kun näkee naamansa joka päivä peilistä ja muutokset tapahtuvat hitaasti.
Ainaista epäuskoa. Kateellisuutta? Minäkin olen 54 eikä yhtään ryppyjä. Kolmevitosesta monesti mennyt.
Olin hammaskiven poistossa, niin suuhygienisti sanoi ihmetellen, että onpas sinulla kuluneet hampaat ikäisekseni... olin ihan äimänä. Kävi sitten tietoni koneelta tarkastamassa ja huomasi, että olen 51v. En tiedä minkä ikäiseksi minua luuli, mutta oli aika nolona koko sen operaation ajan.
Minua luultiin kerran sairaalassa / tkssa exän pojaksi ja hän oli vain 7 vuotta minua vanhempi. Ensin jopa vähän nauratti ja sitten hirvitti, näinkö meidät nähdään. Exälle varmasti isompi kolaus, koska omasta mielestään näytti paljon ikäistään nuoremmalta.
Minä olin tässä se mokaaja: olin kesähessuna lipunmyyjänä paikassa, jossa eläkeläiset maksoivat muutaman euron edullisemman hinnan.
Useampi henkilö pyysi vain lippua, mutta tuohtui myöhemmin kun yritin "huijata" heiltä kalliimman hinnan. Lisäksi suurin osa teki ostokset kortilla, enkä kesähessuna voinut palauttaa rahoja, joten jouduin avaamaan eri ohjelman, luomaan ja tulostamaan sitten kahden euron lahjakortteja samalla kun jono vain kasvoi.
Näppäränä tyttönä aloin siis kysyä reilut 50-vuotiaan näköisiltä, ovatko eläkkeellä, sillä mielestäni 64-vuotias voi ihan hyvin näyttää alle kuusikymppiseltä.
Eräänä päivänä sitten kysyessäni harmaahiuksiselta rouvalta hänen silmänsä levisivät ja hän sanoi erittäin pahastuneena että tarvitsisin lisäkoulutusta ennen kuin pääsen asiakkaiden kanssa tekemisiin.
Muistan vieläkin hänen kasvonsa. En todellakaan tarkoittanut loukata!
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, jotkut aikuiset suhtautuivat minuun avoimen inhoten. He kuvittelivat minun olevan monta vuotta vanhempi, koska olin niin pitkä, joten lapsellinen käytökseni sai heidät sitten ajattelemaan, että olen jollakin tapaa jälkeenjäänyt. Sitä en ymmärrä, miksi jälkeenjäänyt inhotti heitä niin paljon.
Muutenkin lapsena sai todella paljon moitteita ja negatiivista palautetta juuri siksi, että minua luultiin aina paljon vanhemmaksi. Minulle tehtiin selväksi, että se vieressä oleva pari vuotta vanhempi lapsi on hyvin käyttäytyvä ja oikeanlainen lapsi, minä taas olin huono ja vääränlainen. Nuo aikuiset eivät tajunneet, että minä olin meistä lapsista nuorempi. (Kyseessä eivät olleet sisarukseni, vaan kaverit tai tuttavat.)
Tämä oli muuten tosi ärsyttävää! Olin lapsena tosi pitkä, kasvoin aikaisemmin kuin muut. Minua parturi luuli lukiolaiseksi kun olin 6. luokalla. Muistan myös miten noloa oli kun olin virpomassa joskus ala-asteelaisena, ja jonkun talon äiti alkoi parittaa minua teini-ikäiselle pojalleen 🤢 Olin ilmeisesti hänen silmissään liian vanha virpomaan, outo kommentti joka tapauksessa.
Jouduin sairaalaan pariksi yöksi erään komplikaation takia. Hoitaja ilmoitti että poikani on tullut vierailulle, mutta minulla on vain tyttäriä. "Poika" oli minua neljä vuotta vanhempi mieheni. Noh, en ehkä ollut hehkeimmilläni siellä sairaalassa maatessa.
Onhan se vähän hölmöä että 40-vuotiaalta mieheltä jää yksi oluttölkki saamatta kaupassa kun ei ole henkkareita mukana. Aika noloa.
Jäätyäni eläkkeelle 66- vuotiaana, ei uusimmat työkaverit meinanneet uskoa millään että on oikeasti eläkekahvit iltapäivällä tiedossa kahvihuoneessa. Ihmettelivät että siis minä nuorehko nainen jään eläkkeelle. Aika hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin hammaskiven poistossa, niin suuhygienisti sanoi ihmetellen, että onpas sinulla kuluneet hampaat ikäisekseni... olin ihan äimänä. Kävi sitten tietoni koneelta tarkastamassa ja huomasi, että olen 51v. En tiedä minkä ikäiseksi minua luuli, mutta oli aika nolona koko sen operaation ajan.
Hampaista tosiaan näkee oikean iän, vaikka naama olisi kuinka sileä tai ryppyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuskeltiin viime kesänä miehen ja parin kaverin kanssa piknikillä ja joku nainen tuli saarnaamaan miten kuvottavaa on, kun alaikäinen juo ja vaati mun vanhempien numeroita ja oli jo soittamassa poliisille.
Haukkui myös mun miehen, että kuuluis pitää huoli alaikäisistä eikä ostaa alkoholia ja viedä puistoon juomaan vanhemmassa seurassa ja mitä hän muuten edes aikoo mun kans tehdä. Muuten oikein pätevä saarna, mutta mulla oli ikää kypsät 24 vuotta ja tämä "pedari" on mua vuotta vanhempi.
Nyt oon viimeisilläni raskaana ja oon saanut muutaman kerran kuulla, että miten lasten ei tulis hankkia lapsia. Niin no... Oon 25, mulla on vakityö ja aviomies.
Hehe, pikkusiskolleni on käynyt nouta samantyylisiä juttuja... On pieni ja siro (150cm) ja tooosi babyface :D hän kävi 26vuotiaana ostamassa salmiakkia kaupasta, ja kassatäti kysyi semmossella lapsille lässytettävällä äänellä "voii, onko sulla tänään karkkipäivä?" :D naurettiin tolle pitkään. Ja välillä alkoholia ostaessaan myyjät ei meinaa uskoa, että hän todella on täysikäinen, kerrankin yksi alkoi väittää, että ajokirttinsa on väärennös, koska "ei tollanen pikkutyttö voi olla muka noin vanha!"
Ei oo helppoo teillä lapsennäköisilläkään...
Tämä on niin tuttua! Olin nuorempana teinin näköinen, pyöreänaamainen ja vaalea nainen. Kävin kerran Alkossa ostamassa pullon viiniä. Miesmyyjä halusi nähdä ajokorttini. Katsoessaan sitä hän tuhahti: "No joo, ajokortti on helppo väärentää!" Mitä ihm... olin 25-vuotias.
Tämä sattui muutama kuukausi sitten ja edelleen ihmettelen miten näin kävi.
Olen yli 50 ja työelämää takana kolmekymmentä vuotta joista suurin osa esimiesasemassa.
Työpaikkani kohtuu tuore kaveri tuli ohjeistamaan, että kun saan vielä muutaman vuoden kokemusta lisää, niin voin hoitaa erilailla asioita. Kysyin hölmönä että mitä hän tarkoittaa. Sanoi suoraan että kun olen niin nuori ja vastuullisessa tehtävässä. Kysyin minkä ikäisenä hän minua pitää, niin arvio hieman yli kolmekymmentä.
Katsoin kaveria hyvinkin harkitusti ja totesin, että olin näissä hommissa kun hän oli vasta suunnitteluasteella, ellet ole satunnaisen matkailun seuraus.
Taakse oli tullut toinen työkaverimme joka oikaisi ikäni.
Tämän jälkeen kyseinen henkilö vaihtoi työvuoroja, niin ettemme ole samassa vuorossa juuri koskaan.
Mietin kovasti ulkoista olemustani ja on tietysti totta, että näytän nuoremmalta kuin olen. Enkä välttämättä käyttäydy kuin joku voisi olettaa viisikymppisen käyttäytyvän.
Työpaikalla kaikilla samanlaiset asut joten ei siitä kiinni.
Vaimoni sanoi että olen liian energinen sekä kohtuu puhelias. Voi antaa väärän vaikutelman nuoremmille.
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Voi räkä! Olen silloin tällöin epäillyt että hammaslääkärit tekevät paikat tarkoituksella vähän huolimattomasti jolloin ainakin sekundäärikarieksen(?) mahdollisuus lisääntyy eikä työt "lopu kesken". Pahimmassa tapauksessa lisää juurihoidon tarpeen toden näköisyyttä?
Itse heitin huumorilla viikon 22 lauantaina, kun kolme varttunutta henkilöä ( kaksi herrasmiestä ja yksi rouva/ neiti) käveli vastaan kaupungilla ylioppilaslakit päässään, että onnea uusille ylioppilaille. Olivat todennäköisesti ns. riemuylioppilaita eli 50 vuotta aiemmin valmistuneita. Miehet naurahtivat, mutta nainen alkoi selittää. . .ennenkuin miehet sanoivat jotakin ja sitten nainenkin naurahti. Tämä nainen sitten varmaan kertoi eteenpäin, että häntä luultiin tuoreeksi ylioppilaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Voi räkä! Olen silloin tällöin epäillyt että hammaslääkärit tekevät paikat tarkoituksella vähän huolimattomasti jolloin ainakin sekundäärikarieksen(?) mahdollisuus lisääntyy eikä työt "lopu kesken". Pahimmassa tapauksessa lisää juurihoidon tarpeen toden näköisyyttä?
Olen miettiny kans, et en enää luota hammaslääkäriini. Ei paikkaa alkavaa reikä, katellaan vaan. Odottaa vaan et menis varmaan huonommaks ja pääsis tekeen kunnon vaativia juurihoitoja ja implantteja, eikä mitää tylsää peruspaikkausta. Tympäsee!