Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Tummaa tukkaa kampaaja kehunu ja ihmetelly kun ei harmaata. Tuntunu pahalta, koska ikä ei vielä edellytä harmautta. Minkähän ikäseks hän mua luulee!?
Muistan kun kakarana minun piti matkustaa aina junassa lastenlipulla junassa, se ikäraja oli alle 12 vuotiaalle.
Mä olin pitkä, mutta laiha ruipelo ja yritin aina painua kasaan ja näyttää pieneltä jotta konnari ei mun olevan jo 12v. täyttänyt. Mun vanhemmat sen lipun mulle osti, mutta mä pelkäsin, että konnari on m i n u l l e vihainen, jos huomaa, että olen jo 12 v täyttänyt. Joskus konnari jäi tuijottamaan, mulle se oli noloa.
Vierailija kirjoitti:
Tummaa tukkaa kampaaja kehunu ja ihmetelly kun ei harmaata. Tuntunu pahalta, koska ikä ei vielä edellytä harmautta. Minkähän ikäseks hän mua luulee!?
Minkä ikäinen olet? Minulla on kaksi espanjalaista yksi kreikkalainen ystävä. Pikimustissa hiuksissa ensimmäiset yksittäiset harmaat tulivat kaikille kolmelle noin kolmekymppisenä. Liittyy jotenkin pigmenttiin.
Vähätellään eikä uskota, että olen oman osastoni johtaja. Näytän toki nuoremmalta kuin olen ja olen lyhyt mikä varmaan vielä korostaa mutta silti aina vatuttaa kun tiimin pitkää miestä puhutellaan pomona enemmän kuin minua:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Voi räkä! Olen silloin tällöin epäillyt että hammaslääkärit tekevät paikat tarkoituksella vähän huolimattomasti jolloin ainakin sekundäärikarieksen(?) mahdollisuus lisääntyy eikä työt "lopu kesken". Pahimmassa tapauksessa lisää juurihoidon tarpeen toden näköisyyttä?
Mä taas sain hiljattain kuulla, että onpas hyvin kestänyt paikka - hammas juurihoidettiin, kun olin 16 ja tuon kommentin sain 40-vuotiaana. Ilmeisesti sitten paikan olisi pitänyt kulua enemmän?
Ajan ajokorttia nyt 32-vuotiaana ja olin liukasradalla kahdeksan hengen porukassa, jossa muut olivat juuri 18 vuotta täyttäneitä. Ohjaaja kyseli kesätöistä ja koulun päättääreistä ja mumisin vastaukseksi, että juu olin päättäreissä, mutta koulun henkilökuntana,en oppilaana.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kakarana minun piti matkustaa aina junassa lastenlipulla junassa, se ikäraja oli alle 12 vuotiaalle.
Mä olin pitkä, mutta laiha ruipelo ja yritin aina painua kasaan ja näyttää pieneltä jotta konnari ei mun olevan jo 12v. täyttänyt. Mun vanhemmat sen lipun mulle osti, mutta mä pelkäsin, että konnari on m i n u l l e vihainen, jos huomaa, että olen jo 12 v täyttänyt. Joskus konnari jäi tuijottamaan, mulle se oli noloa.
Millä vuosikymmenellä? 90-luvulla ikäraja junissa oli 16. Mä matkustin tiettyä matkaa bussilla 12-vuotiaaksi asti, mutta sitten piti siirtyä käyttämään junaa, koska bussissa 12-vuotiaasta meni aikuisen hinta, kun taas junassa sai matkustaa "puolikkaana" 16-vuotiaaksi.
Oltiin siskon kanssa kaupungilla. Olin teini ja sisko viimesillään raskaana (2.lapsi tulossa). Sisko pääsi lasten lipulla.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin siskon kanssa kaupungilla. Olin teini ja sisko viimesillään raskaana (2.lapsi tulossa). Sisko pääsi lasten lipulla.
Et siis ottanut viestissä mitään kantaa hänen ikäänsä. Kerroit vain että hän oli tiineenä.
Vierailija kirjoitti:
Ajan ajokorttia nyt 32-vuotiaana ja olin liukasradalla kahdeksan hengen porukassa, jossa muut olivat juuri 18 vuotta täyttäneitä. Ohjaaja kyseli kesätöistä ja koulun päättääreistä ja mumisin vastaukseksi, että juu olin päättäreissä, mutta koulun henkilökuntana,en oppilaana.
Mitä sitten? Olen itsekin saman ikäinen ja kesätöissä. Opintojen päättäreitä ei ole vielä ollut.
Prisman pelikoneilla myyjä tulee kysymään mopokorttia, ollessani 21v. 28vuotiaana ostan lottoa niin kysytään papereita : D. Ja vielä noin 28-29vuotiaana ostaessa kirkkaita alkosta kysyttiin papereita.
Oltii pari kaverin kanssa ostamassa kaupasta pari pulloa keppanaa per naama. Kaverit ovat minua 3 ja 5 vuotta nuorempia, oltiin kaikki yli 18 silloin.
Niin kassamuija kysyi minulta papereita muttei kavereilta.
Monet asiakkaat lapsellensa sanovat, että kerrothan tädille, mitä jäätelöä otat.
Olen 17-vuotias kesätyöläinen jäätelökioskilla.
Vierailija kirjoitti:
Monet asiakkaat lapsellensa sanovat, että kerrothan tädille, mitä jäätelöä otat.
Olen 17-vuotias kesätyöläinen jäätelökioskilla.
Muistan lapsena kuinka itsekin vanhemmat pakotti kutsumaan kaikkia aikuisia tädeiksi ja sediksi jotta olisi söpömpää lapsen sanomana, kuin kutsua miehiksi ja naisiksi.
Kuitenkaan minua ei kesätöissä vanhemmat tädittele lapsilleen, vaan tytöttelevät, vaikka olen yli 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, jotkut aikuiset suhtautuivat minuun avoimen inhoten. He kuvittelivat minun olevan monta vuotta vanhempi, koska olin niin pitkä, joten lapsellinen käytökseni sai heidät sitten ajattelemaan, että olen jollakin tapaa jälkeenjäänyt. Sitä en ymmärrä, miksi jälkeenjäänyt inhotti heitä niin paljon.
Muutenkin lapsena sai todella paljon moitteita ja negatiivista palautetta juuri siksi, että minua luultiin aina paljon vanhemmaksi. Minulle tehtiin selväksi, että se vieressä oleva pari vuotta vanhempi lapsi on hyvin käyttäytyvä ja oikeanlainen lapsi, minä taas olin huono ja vääränlainen. Nuo aikuiset eivät tajunneet, että minä olin meistä lapsista nuorempi. (Kyseessä eivät olleet sisarukseni, vaan kaverit tai tuttavat.)
Tämä oli muuten tosi ärsyttävää! Olin lapsena tosi pitkä, kasvoin aikaisemmin kuin muut. Minua parturi luuli lukiolaiseksi kun olin 6. luokalla. Muistan myös miten noloa oli kun olin virpomassa joskus ala-asteelaisena, ja jonkun talon äiti alkoi parittaa minua teini-ikäiselle pojalleen 🤢 Olin ilmeisesti hänen silmissään liian vanha virpomaan, outo kommentti joka tapauksessa.
Olin keinumassa mummolan taloyhtiön pihassa, kun joku tätönen tuli kertomaan, että en saa enää kiikkua, kun keinut on nuoremmille. Olin ekaluokalla mutta pitkä ikäisekseni. Tai sitten vaan oikeasti piti juuri koulunsa aloittanutta liian vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Prisman pelikoneilla myyjä tulee kysymään mopokorttia, ollessani 21v. 28vuotiaana ostan lottoa niin kysytään papereita : D. Ja vielä noin 28-29vuotiaana ostaessa kirkkaita alkosta kysyttiin papereita.
Ostin puruja tuossa pari viikkoa sitten. Myyjä halusi nähdä paperit. Oon 38-vuotias, eli ostanut omat puruni vasta viimeiset 20 vuotta...
Olen itsekin töissä ollessani meinannut möläyttää kahdelle 21-vuotiaalle opiskelijalle, että millä luokalla olette (yläasteella...). :D Onneksi olin hiljaa, sillä myöhemmin selvisi näiden nuorten AIKUISTEN olevan vanhempia miltä näyttivät.
Ja tämä selvisi kolmannelta, myöskin 21-vuotiaalta, tosin ikäistään huomattavasti kypsemmän oloiselta henkilöltä. Totesin tilanteen jälkeen itsekseni, että olemus ja eleet voivat joko tuoda tai vastaavasti miinustaa ikävuosia. Huomattavastikin.
T. 30v
Viikko sitten ostin tupakka-askin huoltoasemalta. Kysyi paperit, ja sanoi ne nähdessään- eikö tämä ole kohteliaisuus. Ei ole enää näin 43vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Olen 30v isä, vaimoni on 29v ja poikani on 8v. Muutama viikko sitten kaupassa myyjä kysyi minulta, että olenko tyttäreni ja tämän pojan kanssa kaupassa. Minä sanoin ihmeissäni, että "Ei, he ovat vaimoni ja poikani". Myyjä ei meinannut uskoa, mikä ihmetytti meitä kaikkia (siis minua, miestäni ja poikaa), koska minä olen ihan tavallisen näköinen tämän ikäinen mies.
Miestäsi? Äsken olit 30v isä, jolla vaimo ja nyt olet mies, jolla mies ja poika?
Mani, mani. Rahan menoa ei voi estää. Pitää vaihtaa hammaslääkäriä. On loukkaavaa ja eettisesti väärin olla hoitamatta ja paikkaamatta ja vaan ootella et pahenee.