Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Olen työuupumuksen vuoksi masentunut ja uniongelmainen, olen 36 vuotias ja tulee komenttia että "miten noin nuorena jo?".
Samanlaista kommenttia on tullut myös fyysisistä vaivoistakin joiltakin. Tosi kiva, ihanniinkuin jotku ihmiset luulisi,että vain vanhat ihmiset voivat sairastaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 26 vuotias ja työssäni päiväkodissa lapset kyselevät olenko aikuinen ja useimmat arvioivat minun olevan alaikäinen. Yksi lapsista sanoi "toi on teini". Ei se kieltämättä imartele mutta pienikokoisuus ja hyvä ihonhoitorutiini saa minut näyttämään nuorelta ja lisäksi geeneissä on myös nuorelta näyttäminen.
Sori puhakasta sun kupla, mutta teini taidat olla enemmän ajatuksen tasolla. Ei siihen mikään ihonhoitorutiini tai geenit vaikuta että päiväkotilapset luulee teiniksi. Sitten olisin huolissani jos 26-vuotias näyttäisi niin vanhalta, että lapset luulisivat aikuiseksi.
alkossa asioinut 16v alkaen, koskaan ei ole kysytty papereita. nykyään oman ikäiset näyttää jo melko rupuisilta sekä miehet että naiset. olen siis ikäryhmäni parhaiten säilynyt yksilö. nyt 45v.
Ex-työkaveri huomautteli jatkuvasti iästäni.
Olin pikku-XX. Hän on lisäksi todella iso ihminen, yli 180-senttinen ja painoa on hyvin runsaasti. Itse olen lyhyt, alle 160 senttiä ja painoltani normaali.
Yhdessä kulkiessamme olimme lähinnä kuin Majakka ja Perävaunu (vaikka se pidempi niistä taisi olla kyllä aika laiha)
Hän pompotteli minua muutenkin melko säälimättömästi ja heitti aina vaan "menehän nuorimmaksesi" tms.
Muille työntekijöille hän aina kehuskeli, että on niin hyvä, kun on tuollainen pikku apulainen, jota hän pääsee määräilemään ja teettämään kaikki p*skahommat.
Kaikki tuo olisi ehkä ollut vielä jollain määrin ymmärrettävää, jos ikäeroa olisi ollut vaikka parikymmentä vuotta, mutta kun hän on minua 1,5 vuotta vanhempi...
Vaimoni sai ensinmäisen lapsen 15v nuorena. Sitten meidän lapsi syntyi vuoden seurestelun jälkeen kun hän oli 35 ja minä 40v. Hänen aikuinen tyttärensä tuli käymään ja kävimme lähiravintolassa äskettäin. Tarjoilija onnitteli minua ja tytärtä lapsestamme ja kysyi vaimoiltani että oliko kuinka mones lapsenlapsi.
Selitin hänelle tilanteen ja sen jälkeen meillä oli toinen tarjoilia lopun iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Tää tarina ei loukannut minua, mutta aiheutti kiusallisen tilanteen ----
Ystävättärelläni oli aikoinaan 20 v vanhempi avomies kun olimme jotain kolmekymppisiä. Heille oli tulossa jotkut juhlat, olin heidän mukanaan katsomassa ystävättärelleni juhlamekkoa jonka hänen avomiehensä maksoi.
Ystäväni löysi mekon jonka myyjä bongasi jo kassaan vaikka ystävättäreni sanoi että xxxx (miehen nimi) maksaa samalla kun omat ostoksensa. Mies oli katsomassa vielä itsellen jotain hyllyn takana (kuuloetäisyydellä kassasta).
Myyjä huikkasi kuuluvaan ääneen toiselle myyjälle jotain tyyliin "älä koske ykköskassaan, mulla on kaupat vielä kesken kun hänen isänsä maksaa kaikki kerralla" samalla viittasi kädellään ystävätärtäni kohti.Auts, niiiiin nolo tilanne. Emme tietenkään korjanneet väärinymmärrystä vaan todettiin että ehkä me mennään jo tohon ulos odottelemaan.
Daddy maksoi varmaan mielellään, tiesihän mitä sitten on luvassa.
Joskus tulee luultua nuoreksi ihmisiä, joiden luonne on tosi ujo/arka/alistuva. En siinä ryppyjä ihmettele tai rupsahtaneisuuden tasoa vaan luonne ja "energia" voi olla sellaiset etteivät vaikuta aikuistuneilta.
Olin 14v ja pikkusiskoni 10v kun olimme kaupassa. Joku vanhemman puoleinen nainen tuli kysymään, että olemmeko kaksoset.
Vierailija kirjoitti:
Olin lähemmäs kolmekymppisenä sijaistamassa yhdessä koulussa, ja toinen vanhemmanpuoleinen opettaja tuli häätämään minua ulos välitunnille :D Se oli kummallekin aika kiusallinen tilanne.
Mulle on käynyt tää sama, mut olin IT-helpparina ammattikoulussa. Tuli tiketti videotykkiongelmasta ja lähdin paikan päälle tarkastamaan tilannetta niin kyseisen tiketin laittamut opettaja ei aluksi suostunut päästämään minua luokkaan.
Olin tuolloin 28v. Oon kylläkin vain 150cm pituinen niin ehkä se saa minut näyttämään nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
alkossa asioinut 16v alkaen, koskaan ei ole kysytty papereita. nykyään oman ikäiset näyttää jo melko rupuisilta sekä miehet että naiset. olen siis ikäryhmäni parhaiten säilynyt yksilö. nyt 45v.
Luuletko vain niin? Omaa rupsahtamista ei huomaa, kun näkee naamansa joka päivä peilistä ja muutokset tapahtuvat hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Olin vähän yli 30 ja uudessa työpaikassa. Työkaveri, n. 45v luuli, että mulla on lapsia (ei siinä, olisi toki voinut ollakin). Mutta sitä oli vaikeampi sulattaa, että hän oli jostain saanut käsityksen, että nämä lapseni ovat yhtä vanhoja kuin hänen - lukioikäisiä.
Itse veikkasin parin naiskollegan iät kymmenen vuotta pieleen ja tietenkin ylöspäin. Selitin sen vitsailulla, mutta ei meistä hyviä työkavereita tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta 26 vuotias ja työssäni päiväkodissa lapset kyselevät olenko aikuinen ja useimmat arvioivat minun olevan alaikäinen. Yksi lapsista sanoi "toi on teini". Ei se kieltämättä imartele mutta pienikokoisuus ja hyvä ihonhoitorutiini saa minut näyttämään nuorelta ja lisäksi geeneissä on myös nuorelta näyttäminen.
Sori puhakasta sun kupla, mutta teini taidat olla enemmän ajatuksen tasolla. Ei siihen mikään ihonhoitorutiini tai geenit vaikuta että päiväkotilapset luulee teiniksi. Sitten olisin huolissani jos 26-vuotias näyttäisi niin vanhalta, että lapset luulisivat aikuiseksi.
Teinit sitten veikkaavat vittuillessaan nuorten naisopettajia iät rankasti yläkanttiin. Eräänlaista kiusaamista tuollainenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä 57-vuotias. Minulta ei ole koskaan kysytty henkkareita. Eipäs kun on! Joensuussa menin ravintolaan ja paperit kysyttiin, olin pari päivää sitten täyttänyt 18.
Äidiltä ja isosiskolta kysyttiin papereita vielä monesti kun he olivat jo yli 30.
Minua on luultu kolmekymppisenä usein 50-vuotiaaksi
Pahinta oli kun minua luultiin 20 vuotta sitten sukunimeni perusteella erään jo silloin hyvin iäkkään julkkiksen siskoksi!
(Ei ollut Aira Samulin, Satu Tiivola eikä Lenita Airisto mutta sinne päin.)
Jos sillä julkkiksella olisi ollut pikkusisko, hänkin olisi ollut todennäköisesti jo seitsemissäkymmenissä.
Kääk.
Elisabet Rehn, Jutta Zilliacus, Eila Roine?
Vierailija kirjoitti:
Olin äitini kanssa kiertomatkalla,ikää oli silloin 32 vuotta.Seurueen muut rouvat luulivat 15 vuotiaaksi.
Johtui tilanteesta. Isä vei vuotta vanhemman veljensä jollekin tilausbussille. Setä käveli jo melko huonosti. Bussikuski oli isän tuttu ja kyseli setämieheltä, jaa että oletko x: n isä.
Asioin kerran K-marketissa.
Kulkiessani kolmen naisen ohi, yksi heistä kommentoi ikääni halventavaan sävyyn:
-Tuo on ainakin kolmekymppinen
Minua vähän huvitti, koska olin silloin jo silloin yli 50 vuotias.
Yhdessä työpaikassa 57 vuotias nainen piti minua "poikasena" kun kerroin ikäni (52 vuotta)
Olin kerran messulla kaksoisveljeni ja naisystäväni kanssa. Muuan kirjan myyjä jutteli naisystävälleni ystävälliseen sävyyn näin:
Otit sitten kaksospoikasi mukaan messulle.
Minulla ja veljellä oli ikää 43 vuotta ja "äidilläni" 52 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti kuulee töissä nuorten suusta, että 50 vuotiaat on vanhuksia.
Niinhän ne onkin.
Ei muuten ole. Nuoruus on vaiva, josta tämä kommentoijakin pääsee eroon. Väitätkö jonkun Petteri Orvon tai Jussi Halla-ahon olevan vanhuksia. Mitä sitten ovat esim. Pekka Haavisto ja Olli Rehn?
Kai sitä on räjähtäneempi kuin mitä itse luulee. Silloin, kun sain henkkarit, niin niitä kyseltiin joka paikassa vähän liiankin kanssa monet, monet vuodet. Nykyään on sääntö, että paperit kysytään kaikilta alle 30-vuotiaalta näyttävillä, eikä minulta kysytä missään. No, itse en käytä alkoholia, mutta silloin tällöin on naapuri pyytänyt minua hänelle pulloa hakemaan. Koskaan ei kassa kysy papereita. Ennen olin niin hirveästi ikäistäni nuoremman näköinen, mutta nyt on näköjään aika ja painovoima tehneet tehtävänsä. Sekä se rankka juominen vuosina 2003 - 2008.
Seurustelin itseäni 12 vuotta nuoremman miehen kanssa, joka oli vielä huomattavasti ikäistään nuoremman näköinen ja melko pienikokoinen. Odotimme remonttimiestä ja tämä oli ehtinyt tulla käynnille ennen kuin itse tulin kotiin. Miesystäväni oli tällä välin poistunut ja kun tulin paikalle iso talvitakki ja valtava huppu päässä naama pakkasesta kirjavana totesi remonttimies, että "teidän poika, sellanen tosi nuori kertoi...". Mies oli tuolloin muistaakseni 29-vuotias. Itseäni vielä noihin aikoihin useinkin luultiin kymmenisen vuotta nuoremmaksi. Minulla oli koko ajan kauhea kompleksi ikäerosta ja tuo kyllä osui varsin pahasti itsetuntoon hetkeksi.
Miksi tämä ketju on otsikoissa "tasan 5 vuotta sitten", kun aloitus on kesältä 2020. Laskuoppi...?
Olen 41-vuotias ja minulla on 26-vuotias työkaveri. Olen jo tottunut siihen, että minua pidetään nuoren näköisenä. Tuntui kurjalta työkaverin puolesta, kun asiakas luuli minun olevan parikymppinen harjoittelija ja työkaverini olevan "se vanhempi rouva".