Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1341/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

En muista, että minulta olisi koskaan kysytty kaupassa henkkareita.

Vierailija
1342/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukainen sukulainen kysyi multa, että monta vuotta oot, vastasin siihen, että 18 vuotta. Johon tämä vastasi, että aa 12 vuotias. Kuuli näköjään väärin. Tiesin, että oon nuoremman näkönen kun oon, mut en arvannut, että näytin 18 vuotiaana vielä 12 vuotiaalta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin 19-vuotiaana soluasuntoon, yksi soluasukeista avasi oven ja sanoi odottavansa yhtä nuorta opiskelijaa ja yhtä 42-vuotiasta aikuisopiskelijaa. Hän epäröi ja luuli ensin, että olen se vanhempi opiskelija

Vierailija
1344/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 27-vuotias ja puhuin töissä puhelimessa erään vanhemman kanssa hänen lapsensa asioista. Asiakas ei ollut tavannut minua kasvotusten. Hän kysyi, että lapsiako teillä on töihin laitettu ja kysyi ikääni. Kun sanoin, että 27 vuotta, hän jatkoi puhelua paremmalla asenteella.

Vierailija
1345/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kyseli rokotuksista pari vuotta sitten, mitä olen ottanut, kun en halunnut influenssarokotusta: " ... entä MPR, tuhkarokkoa on taas liikkeellä sielläpäin ..."

Oli pakko sanoa, että minun lapsuudessa nuo taudit ja rokot sairastettiin. Rokotus tuli vasta oman aikuisikäni aikana. Lääkäri oli hiukan hämmentynyt, ei ilmeisesti ollut ymmärtänyt ikääni?

Kuka sairasti, kuka ei. Minä en saanut tuhkarokkoa enkä myöskään myöhemmin tullutta rokotusta, koska "kaikkihan sen sairasti". Vasta päälle viisikymppisenä sain rokotteen.

Vierailija
1346/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19v kun eräs tuttu poika kommentoi, että olen ikäisekseni "hyvin säilynyt". Hän siis ihan hyvin tiesi ikäni. Ensin se nauratti ja myöhemmin ärsytti. Eihän 19v ole vielä edes valmiiksi kehittynyt, saati sitten "hyvin säilynyt" XD

Vierailija
1347/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä suoraan ikään liittyvä. kun valittelin anopille kuinka työlästä on saada gradu kirjoitettua loppuun töiden ohella, hän alkoi kertomaan kummitytöstään joka uurasti kirjoitusten parissa (ylioppilaaksi) kesätöiden ohella ja kuinka kovasti opiskelikaan! Ja ihan valmistui ja hyvillä papereilla kun oikein rankasti luki aamuin ja öin. En tiennyt mitä sanoa siihen muuta kun hymyillä. Oliko vittuilua vai ajattelitko meidän tosiaan olevan samoissa hommissa? En tiedä. Opiskelen opettajaksi ja valmistuminen viivästynyt.

Vierailija
1348/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysytään toistuvasti henkkareita. Oon -86 syntynyt. Milloin oon yläasteella ja milloin 20v 🤣 kun olin 18 kysyttii oonko täyttäny 15. Eli alusta asti sama juttu. Eli ei oo tollasia ongelmia vielä ikinä ollu. Äiti taas sanonu ettei sillä oo ollu tätä ongelmaa, pääsi 15v jo kulkee baareissa.

Vierailija
1349/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 21vuotias, kun saman vuoden aikaan kaksi eri 14 vuotiasta poikaa kysyivät (eri paikkakunnilla) voisinko ruveta heidän tyttöystäväkseen. Ei siinä mitään, kiemurtelin tilanteesta kohteliaasti ja ketään loukkaamatta irti. Viimeisin lasten lippu tarjottu linja-autossa 35 vuotiaana. Nyt 47 vuotiaana olen varmaan jo ihan ikäiseni näköinen.

Vierailija
1350/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tota ymmärrä. Tekee mieli sanoo aina et ottakaa silmä käteen ja katsokaa kunnolla tiän etten oo viel vanhan näköne mutta edes ikäiseni. Kolme lastakin on. Kaikista naurettavinta on kun ei aina saa edes arpaa ostaa tai pelata pelikoneella rauhassa ku tullaa häirittee ja vaatii henkkareita.

Vierailija
1351/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotis synttäripäivänä mentiin miehen kanssa ravintolaan, en päässy kun ei ollut todistetta, ikäraja oli 21 v. Ja sitten kun olin 63v ja poika 41, minua luultin pojan tyttöystäväksi kun matkaa mentiin tilaamaan.

Minua nauratti, poikaa hävetti. Muu seurue oli huvittunut. Mies- ja lapset.

Äiti oli 80 v ilman ryppyjä ja ruttuja, ehkä geenit tuli häneltä. Monet jää ihmettelemään

kun mullakaan niitä ei ole vaikka ole 74 v. ja muuten kuntoa ylläpidän.. monet luuli aikoinaan että

mieheni on isäni ja sekös huvitti. Hän on 10 v vanhempi eikä lainkaan vanhannäköinen hänkään.

Vierailija
1352/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista, että minulta olisi koskaan kysytty kaupassa henkkareita.

Oletko mies ja onko sulla parta?

Vierailija
1353/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on useamman kerran tulleet sijaiset töissä patistelemaan ulos ulkovälitunnille. Olen siis itse 43v opettaja ja jo siellä teinien keskellä ajamassa heitä ulos.

Tuo ei ole loukkaavaa, toki sijaisia nolottaa kun tajuavat virheensä. Sen sijaan hieman loukkaannuin yhdellä maalauskurssilla, kun maalasin kuvaa lapsestani ja siihen joku kysyi onko kuvassa pikkusisarukseni. Vastasin, että ei kun tyttäreni, johon minua katsottiin pitkään ja totesi tuhahtaen päälle, että miten ne lapsetkin jo tekee lapsia. Olin tuolloin 34v ja saanut ensimmäisen lapseni melko iäkkäänä (32v), joten koin tuon teiniäitivihjauksen loukkaavana.

Vielä loukkaavampaa ja törkeämpää tuo olisi ollut, jos olisit ollut teiniäiti. Monilta suomalaisilta puuttuu alkeellisetkin käytöstavat.

Vierailija
1354/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... mä en ehkä tuollaisista loukkaantuisi. Saattaisin tosi sävähtää hetkellisesti sisäisesti (eli loukkaantua...), mutta mieleni palaisi nopeasti rauhalliseksi. En meinaa ottaa murheita siitä, että todellakin me kaikki vanhenemme ja sen ikänä tulee muutoksia. Miksi niiden huomaamisesta pitäisi kokea pahaa  mieltä? Silloinhan allekirjoittaisi jonkun kuvitteellisen ihmisten arvojärjestyksen mielessään, että jonkun ikäinen olisi toisenikäistä parempi. Ne on fantasiaa ja toki vahvaa sellaista, että joku varmaan saattaa vanhuuden edessä yökkäillä ja olla onneton. Antaapa olla. 

Vierailija
1355/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai joskus kasarilla 15-vuotiaana kahden vuoden porttikiellon kantabaariinsa kun joku vasikoi hänen olevan alaikäinen. Vaihtoi naapuribaariin kadun toiselle puolelle.

Kyllä hänestäkin tuli ihan kunnon ihminen.

Vierailija
1356/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ammattikorkeakoulussa opiskelut 27-vuotiaana. Siellä joku suoraan lukiosta tullut kehui ihailevansa minua, kun olen vielä "tuon ikäisenä ryhtynyt opiskelemaan". 😂 Olisi kai pitänyt jäädä kotiin kiikkustuoliin eläkepäiviä odottelemaan.

Vierailija
1357/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataanko rouvalle kananpersetukka kuten muillakin viisikymppisillä?

- Mut... olen vasta 20v...

Vierailija
1358/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ja ystävältä kysyttiin, olemmeko samalla luokalla. Olemme päälle kolmekymppisiä että peruskoulu on jäänyt taa jo jokin aika sitten.

Vierailija
1359/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta ja ystävältä kysyttiin, olemmeko samalla luokalla. Olemme päälle kolmekymppisiä että peruskoulu on jäänyt taa jo jokin aika sitten.

Puhuiko kysyjä peruskoulusta yhtään mitään...

Vierailija
1360/1691 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko kysyjä peruskoulusta yhtään mitään...

Ammattikoulusta en tiedä mutta ainakin minun käymäni lukio oli ns luokaton lukio. Yliopistosta nyt puhumattakaan. Joten en tiedä mihin muualle tuo samalla luokalla oleminen voi viitata kuin peruskouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan