Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1698)

Vierailija
1381/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkään nyt ei ollut loukkaavaa, mutta kerran työhaastattelussa tuntui vähän tyhmältä, kun haastattelijat ihmettelivät työhistoriaani, tai lähinnä sitä, että miten nuorena muka olin mennyt "oikeasti" töihin. Olin siis jo reilusti päälle 30 ja aloittanut edellisessä työpaikassani vähän päälle parikymppisenä opintojen ohessa, ja ehdin olla siellä n. 10 vuotta. Haastattelijoilta oli ilmeisesti jäänyt cv:ssä syntymäaika huomaamatta, ja luulivat minua ainakin 10v todellista nuoremmaksi. 

Vierailija
1382/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sometöitä ja ilmeisesti monen mielikuva niistä hommista on, että nuoret osaavat ja hoitavat. Olen 50+ ja tästä on seurannut hilpeitä hetkiä, kun minua nuoremmat selittävät, ettei sitä ja tätä voi enää "tämän ikäisenä" osata ja hallita. Ja minä olen sitten iloisesti kertonut oman ikäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein sometöitä ja ilmeisesti monen mielikuva niistä hommista on, että nuoret osaavat ja hoitavat. Olen 50+ ja tästä on seurannut hilpeitä hetkiä, kun minua nuoremmat selittävät, ettei sitä ja tätä voi enää "tämän ikäisenä" osata ja hallita. Ja minä olen sitten iloisesti kertonut oman ikäni.

Anteeksi, tajusin ettei tämä ollut varsinainen moka eikä minua loukattu. Mutta voin kuvitella, että tällaisessa tilanteessa olisi loukkaavaa jos aktiivista ja osaavaa "vanhempaa tätiä tai setää" pidettäisiin ihan surkeana netin/somen käyttäjänä tai vaikka koodaustaitoja epäiltäisiin. Itseäni joskus loukkaa kun nuoremmat asiakaspalvelijat vinkkaavat selkokielisesti kuin jollekin mummolle "tähän voi liittyä siellä internetissä tosi helposti". Turhasta varmaan loukkaannun, ehkä olen poikkeus ikäisekseni.

Vierailija
1384/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tarina ei loukannut minua, mutta aiheutti kiusallisen tilanteen ----

Ystävättärelläni oli aikoinaan 20 v vanhempi avomies kun olimme jotain kolmekymppisiä. Heille oli tulossa jotkut juhlat, olin heidän mukanaan katsomassa ystävättärelleni juhlamekkoa jonka hänen avomiehensä maksoi.

Ystäväni löysi mekon jonka myyjä bongasi jo kassaan vaikka ystävättäreni sanoi että xxxx (miehen nimi) maksaa samalla kun omat ostoksensa. Mies oli katsomassa vielä itsellen jotain hyllyn takana (kuuloetäisyydellä kassasta).

Myyjä huikkasi kuuluvaan ääneen toiselle myyjälle jotain tyyliin "älä koske ykköskassaan, mulla on kaupat vielä kesken kun hänen isänsä maksaa kaikki kerralla" samalla viittasi kädellään ystävätärtäni kohti.

Auts, niiiiin nolo tilanne. Emme tietenkään korjanneet väärinymmärrystä vaan todettiin että ehkä me mennään jo tohon ulos odottelemaan.

Vierailija
1385/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ikäkommentteja ei kannata ottaa tosissaan. Moni haluaa tahallaan loukata ihmistä ja käyttää ikää aseena (joko alas- tai ylöspäin).

Entisessä työpaikassa oli eräs eläkeikää lähestyvä nainen, joka oli tunnettu siitä, että kun sukset jonkun kollegan kanssa menivät ristiin, niin hän ilkeili ja puukotti selkään. Samalla hänellä taas oli muutama suosikki, joita hän kohteli hyvin.

Kuulin itse aluksi hänen suosikkeihinsa ja hän oli minulle todella mukava. Puhui siitä, kuinka hän ymmärtää että tuossa isässä (olin 37 v ja vanhin tyttäreni 7 v) on lapsiperheessä paljon meneillään, oli todella sympaattinen, kyseli tytön koulun aloituksesta, puhui aina siitä, kuinka nuori vielä olen, ehdin toteuttaa hyvin haaveitani jne.

Vajaa vuosi tästä olin huomannut eräässä yhteisessä projektissamme hänen tekemänsä suuren virheen, joka onneksi saatiin korjattu ennen kuin virhe pääsi asiakkaan silmiin. Kuten arvata saattaa, en enää kuulunut hänen suosikkeihinsa. Hän alkoi naljailemaan ulkonäöstäni. Puhui suunnilleen siihen tyyliin, että olisimme samanikäisiä. Jos valittelin rankan jumpan jälkeen jumissa olevia lihaksiani, kommentoi hän siihen, että sitä se ikääntyminen teettää. Kaiken huippu oli se, että meillä oli aloittanut minua 7 vuotta nuorempi uusi miestyötekijä (siis 30 vuotias). Hän alkoi puhua jatkuvasti siitä, että kuinka tässä olisi tyttärelleni (siis 7 vuotiaalle!!!) hyvä mies. Yök!

Vierailija
1386/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu 8-vuotiaan poikani veljeksi (olen siis 45 v. nainen) Olin pelaamassa jääkiekkoa poikani kanssa, kypärä päässä ettei naama näkynyt. Olen kyllä 150cm "pitkä" että se varmaan selittää erehdyksen :D

Vierailija
1387/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, otsikkohan on "Pahin toisen moka ikääsi koskien" ja "miten sinua on loukattu". Jotenkin minusta tuntuu, että kaikki nämä "minua luullaan aina 20 vuotta nuoremmaksi kuin olen" eivät ole oikein sisäistäneet ketjun ideaa.

Vaikka papereiden kysyminen varmaan ärsyttääkin, jos sitä tapahtuu usein, ei tässä maailmassa ole kyllä mitenkään loukkaavaa jos luullaan nuoremmaksi.

Mistä sinä tiedät, mikä loukkaa ketäkin? 32-v miehenä olisi verinen loukkaus, jos esimerkiksi joku kommentoisi minun näyttävän 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta varsinkin, jos en sitä ole häneltä kysynyt.

No se voi olla. Ja varmaan 22-vuotiaana loukkaa, jos luullaan 10 vuotta nuoremmaksi.

Mutta lyön vaikka vetoa, ettet tule panemaan pahaksesi, jos sinua nelikymppisenä vielä luullaan kolmekymppiseksi.

En ymmärrä ajattelutapaa, että eletty elämä ei saisi näkyä. Mikä siinä nuoremmalta näyttämisessä aina on niin hienoa?

Vierailija
1388/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoani on luultu tyttärekseni useammankin kerran. Ymmärtäisin jos ikäeromme olisi huomattava, mutta vaimoni on minua vain 5 kk nuorempi. Mielestämme olemme molemmat ihan ikäisemme näköisiä.

M42

Vierailija
1389/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitini kanssa kiertomatkalla,ikää oli silloin 32 vuotta.Seurueen muut rouvat luulivat 15 vuotiaaksi.

Vierailija
1390/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään töissä kysyttiin joko olen opiskellut ja valmistunut lukiosta...Olen 32:D

Vierailija
1391/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka puusilmiä suurin osa on et luulevat joitakin yli 10 jopa 20 vuotta nuoremmaksi:D

Vierailija
1392/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloa, valoa ja kyyn-eleitä ja kansalle tuskaa kirjoitti:

Kampaaja kysyi et oletko sinä se keski ikäinen teiniä leikkivä bilehile joka pitäis vastata suomen taloudesta ja vapaa-aikansa viettää lapsesi kans ja joka ei edes ottanu lastaan italian lomalleen.  Olenhan kyllä täydellinen sateenkaarella ratsastaja.

Osui ja upposi ;-D

Vierailija
1393/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Tampereella yksi kampaaja alkoi ehdottamaan botoxia näihin vanhuuden merkkeihin. Olen 35v. Eikä minulla nyt ole kuin pari hyvin huomaamatonta ilmejuonnetta otsassa. :D

Vierailija
1394/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, puolet tänne kirjoittaneista eivät ole välittäneet vastata oman nuorekkaan ulkomuotonsa kehumisen sijasta otsikossa esitettyyn kysymykseen, joka sisältää kohdan "...miten sinua on loukattu?..."

Vierailija
1395/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poikani kanssa kylpylässä naisten saunassa (poika oli 4, itse 41 v). Tyttö kysyi äidiltään, että miksi täällä on poika. Äiti sanoi, että jos ei ole isää tms. miestä mukana, niin voi olla vaikka mummon kanssa. Mulkaistuani naista tämä korjasi, että "tai serkun". Ei sit tullut mieleen, että äiti voisi olla. :D 

Ja kerran - tämäkin uimahallissa - pikkupoika kysyi, että olenko poikani mummo ;)

Nyt 63-vuotiaana yleensä luullaan nuoremmaksi, ehkäpä onnistuneen meikin takia. Nämähän tapahtuivat uimahallissa/kylpylässä, jossa ollaan meikittömänä :D 

Vierailija
1396/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

iloa, valoa ja kyyn-eleitä ja kansalle tuskaa kirjoitti:

Kampaaja kysyi et oletko sinä se keski ikäinen teiniä leikkivä bilehile joka pitäis vastata suomen taloudesta ja vapaa-aikansa viettää lapsesi kans ja joka ei edes ottanu lastaan italian lomalleen.  Olenhan kyllä täydellinen sateenkaarella ratsastaja.

Miksi et tuupannut tätä kommenttia siihen pitkään Sanna-ketjuun joka täällä on jo olemassa?

Vierailija
1397/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko minua nyt loukattu, mutta ärtymystä se aina aiheuttaa. Olen suurperheen äiti, mutta nuorin lapsenikin on jo pitkään ollut aikuinen ja ikää minulla on ihan kohta 60v.

Aina ajoittain joku puolituttu kyselee, olenko raskaana? Onko yleistäkin, että 60-vuotias, joka ei ole ollut raskaana 25 vuoteen, on yhtäkkiä raskaana. Juu pieni pömppävatsa on jäänyt, enkä ole sitä koskaan saanut pois, mutta rumasti sanottuna olen yleensä paljon hoikempi kuin kyselijät.

Vierailija
1398/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä miettinyt että voiskohan olla jotenkin niin että tällaiselle keski-ikäiselle ja sitä vanhemmalle ihmiset on varovaisempia ja kohteliaampia puheissaan, kun taas sen sijaan koetaan että nuorille saa töräyttää mitä vaan, jotenkin sellaisella perusajatuksella että "eihän nyt nuorilla tunnu mikään missään?" Vai oliko se vain 80-luvulla niin? 

Joka tapauksessa, oma pahin on siis nuorena kuultua: olin 19-v ja ihan jo kokopäivätöissä, mutta oli sellainen duuni että saattoi olla arkipäivänä vapaata. Yhtenä sellaisena menin - keskellä päivää siis - asioimaan lähikiskalle jossa kiskantäti kysyi että "eikös sun pitäisi olla koulussa tähän aikaan päivästä?". Johon minä, jo siinä vaiheessa vähän loukkaantuneena että kyllä mulla on ihan laillinen vapaapäivä töistä. Johon kiskantäti että "aijaa, no mä erehdyin kun olet niin lapsen näköinen". LAPSEN näköinen. En heti keksi miten omasta mielestään jo tosi aikuista ja itsenäistynyttä 19-vuotiasta voisi verisemmin loukata. Sen jälkeen vakavasti mietin erilaisia keinoja millä saisin sulatettua pyöreitä poskiani kapeammiksi ettei tarttis enää ikinä kuulla vastaavaa.. 

Muutama vuosi eteenpäin, olin 25, mulle soitti lehtimyyjä joka kysyi vastattuani puhelimeen että "oliskohan siellä äiti tai isä kotona". 

Nyt keski-ikäisenä olen saanut olla aivan rauhassa just sen ikäinen kuin olen. Että on tässäkin hyvät puolensa! 

Vierailija
1399/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa menin pyytämään kaunista naista tanssimaan, niin hän naurahti että hän on liian vanha tanssimaan nuoren miehen kanssa. Kysyin ikää niin hän kertoi olevansa 30-kymppinen. Sanoin että sittenhän me ollaan samanikäisiä. Ei uskonut, ennen kuin näytin ajokortista ikäni. Lähti mukaani tanssilattialle naurun saattamana. En loukkaantunut vaikka luuli minua 18-vuotiaaksi. :D

Vierailija
1400/1698 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14v ja isäni kanssa laivalla. En oikestaan tiedä minkä ikäiseksi joku pariskunta minua luuli, mutta luulivat minua isäni vaimoksi.

Se oli monellakin tapaa outoa ja inhottavaa, olin kuitenkin aivan kakara.

Miten tuon ikäisen voi sekoittaa aikuiseen ja vaikka olisinkin ollut aikuinen, miksi oletus on se että matkassa on mukana juuri vaimo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän