Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1698)

Vierailija
1361/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujuhlissa vaimoni täti luuli minua pojakseni. Olin tuolloin nelikymppinen, poika parikymppinen. Menin niin hämilleni, etten osannut sanoa mitään.

Vierailija
1362/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukainen sukulainen kysyi multa, että monta vuotta oot, vastasin siihen, että 18 vuotta. Johon tämä vastasi, että aa 12 vuotias. Kuuli näköjään väärin. Tiesin, että oon nuoremman näkönen kun oon, mut en arvannut, että näytin 18 vuotiaana vielä 12 vuotiaalta :D

Muista, että et todennäköisesti näyttänyt vaan vain tämän yhden ihmisen silmissä. Täällä aina yleistetään että käytän nuorelta/ vanhalta jos joku yksittäinen höppänä on luullut nuoremmaksi/vanhemmaksi. Joku toinen olisi voinut luulla sinua vaikka 25- vuotiaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Mä olen 38 ja olisin niin onnessani, jos kysyttäisiin paperit joskus jossain! Buustaisi todella itsetuntoa.

Miksi? Mikä arvo on näyttää alaikäiseltä aikuisena? Minä päinvastoin loukkaantuisin, arvostan itseäni aikuisena naisena ja niin pitäisi sinunkin arvostaa itseäsi ja ikääsi. Ei ole itsestäänselvyys vanheta.

Vierailija
1364/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella työpaikalla työkaveri (nainen) kysyi, minkä ikäiset lapset mulla on. Vastasin, että 3 v. ja 1 v. "Niin että minkä ikäinen sä olitkaan?", kuului jatkokysymys. Olin 37 v. Luuli ilmeisesti minua postmenopausaaliseksi. Oli vieläpä itse minua vanhempi.

Vuotta aiemmin edellisessä työpaikassa kerroin uudelle mieskollegalle aloittaneeni alalla vasta vähän aikaa sitten. "Ootko tehnyt jotain muuta aiemmin vai oletko nuorempi mitä näytät?"

Nämä molemmat sattuivat koulussa ja olivat opettajakollegoita. Toivottavasti ovat oppilaiden kanssa vähän tarkempia kielestään.

Vierailija
1365/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luultiin yhdessä työpaikassa 7 vai oliko se 8 vuotta oikeaa ikääni nuoremmaksi XDDDDDD Henkilö oli kirjaimellisesti (!) suu auki, että ei voi olla totta, kun kerroin ikäni. Luuli vielä, että vitsailen, kun hymyilin samalla XDDDD. Oikeasti minua vain nauratti se tilanne XDDDDDD. On minua monet kerrat luultu nuoremmaksi, ei siinä mitään uutta ole. Baareissa usein viime tipassa kysytään henkkarit ennen kuin kerkeän menemään känniläisten joukkoon XDDDD. Uskon tämän johtuvan siitä, että käytökseni on asiallista myös kännissä, pukeudun asiallisesti ja sitä rataa, eli käytöksen perusteella olen selkeästi täysi-ikäinen, mutta naaman perusteella en sitten olekaan niin helposti lokeroitavissa XDDD.

Minua myös kyttäillään TOSI paljon, kun ajan automobiiliani. En ymmärrä miksi XDDDDDD. En minä mielestäni alaikäiseltä sentään näytä, enkä usko kenenkään näkevän tosi tarkasti naamaani autosta? Yleensähän minua kyttäillään tosi paljon esim. kaupassa, jolloin minut nähdään kunnolla, mutta ei kai jalankulkija voi nähdä naamaani niin tarkasti, että voisi siksi kyttäillä menemään.

Tiedän, että henkkarit tarkistetaan alle 30-vuotiaan oloisilta ja näköisiltä, mutta useimmiten kyllä tarkistaja itse määrittelee niin, että kysyy vain selkeästi alaikäisen oloisilta. Nimittäin kuten sanoin, olen aina saanut kuulla babyfacestani XDD. Itse en näe itseäni sentään ihan alaikäisen näköisenä enkä OLETA kenenkään muunkaan näkevän, mutta kyllä näen kuitenkin olevani selkeästi beibifeissi eikä siinä mitään, sopii minulle XD.

Vierailija
1366/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua luultiin yhdessä työpaikassa 7 vai oliko se 8 vuotta oikeaa ikääni nuoremmaksi XDDDDDD Henkilö oli kirjaimellisesti (!) suu auki, että ei voi olla totta, kun kerroin ikäni. Luuli vielä, että vitsailen, kun hymyilin samalla XDDDD. Oikeasti minua vain nauratti se tilanne XDDDDDD. On minua monet kerrat luultu nuoremmaksi, ei siinä mitään uutta ole. Baareissa usein viime tipassa kysytään henkkarit ennen kuin kerkeän menemään känniläisten joukkoon XDDDD. Uskon tämän johtuvan siitä, että käytökseni on asiallista myös kännissä, pukeudun asiallisesti ja sitä rataa, eli käytöksen perusteella olen selkeästi täysi-ikäinen, mutta naaman perusteella en sitten olekaan niin helposti lokeroitavissa XDDD.

Minua myös kyttäillään TOSI paljon, kun ajan automobiiliani. En ymmärrä miksi XDDDDDD. En minä mielestäni alaikäiseltä sentään näytä, enkä usko kenenkään näkevän tosi tarkasti naamaani autosta? Yleensähän minua kyttäillään tosi paljon esim. kaupassa, jolloin minut nähdään kunnolla, mutta ei kai jalankulkija voi nähdä naamaani niin tarkasti, että voisi siksi kyttäillä menemään.

Tiedän, että henkkarit tarkistetaan alle 30-vuotiaan oloisilta ja näköisiltä, mutta useimmiten kyllä tarkistaja itse määrittelee niin, että kysyy vain selkeästi alaikäisen oloisilta. Nimittäin kuten sanoin, olen aina saanut kuulla babyfacestani XDD. Itse en näe itseäni sentään ihan alaikäisen näköisenä enkä OLETA kenenkään muunkaan näkevän, mutta kyllä näen kuitenkin olevani selkeästi beibifeissi eikä siinä mitään, sopii minulle XD.

Ja miten mikään näistä loukkasi sinua?

Ärsyttää kun koko ketju on täynnä näitä "hups, mua luultiin paljon nuoremmaksi :)) kyllä meitä kaikkia nauratti".

Lukekaapa aloitus uudelleen.

Kyllä itseänikin välillä on luultu nuoremmaksi, mutta ne tarinat eivät kuulu tähän ketjuun!!!!

Vierailija
1367/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kyseli rokotuksista pari vuotta sitten, mitä olen ottanut, kun en halunnut influenssarokotusta: " ... entä MPR, tuhkarokkoa on taas liikkeellä sielläpäin ..."

Oli pakko sanoa, että minun lapsuudessa nuo taudit ja rokot sairastettiin. Rokotus tuli vasta oman aikuisikäni aikana. Lääkäri oli hiukan hämmentynyt, ei ilmeisesti ollut ymmärtänyt ikääni?

Kuka sairasti, kuka ei. Minä en saanut tuhkarokkoa enkä myöskään myöhemmin tullutta rokotusta, koska "kaikkihan sen sairasti". Vasta päälle viisikymppisenä sain rokotteen.

Sama. Kaikkia rokkoja eivät tosiaan kaikki sairastaneet. Itsellä vain yksi sairastettu rokko ja otin myös MPR-piikin yli viisikymppisenä.

Vierailija
1368/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikataanko rouvalle kananpersetukka kuten muillakin viisikymppisillä?

- Mut... olen vasta 20v...

Kuinka kauan tuo kampaamo oli pystyssä? Ei kyllä yksikään kampaaja kysy noin.

1369/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kotoa käsin sanottiin, että kasvaisit joskus aikuiseksi.

Vierailija
1370/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 38 ja olisin niin onnessani, jos kysyttäisiin paperit joskus jossain! Buustaisi todella itsetuntoa.

Miksi? Mikä arvo on näyttää alaikäiseltä aikuisena? Minä päinvastoin loukkaantuisin, arvostan itseäni aikuisena naisena ja niin pitäisi sinunkin arvostaa itseäsi ja ikääsi. Ei ole itsestäänselvyys vanheta.

25-vuotiaana sitä loukkaantu kun kysyttiin paperit. 35-vuotiaana se on taas kohteliaisuus. monet tosiaan tanttautuu jo sillon kolmekymppisenä

Vierailija
1371/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17-vuotiaana kaverini kanssa mökillä. Hänen isällään oli uusi naisystävä ja tästä muutama lähistöllä asuva sukulaistäti oli kuullut. Näkivät sitten minut, kaverini ja tämän lähemmäs 60v isän niin olivat aivan tyrmistyneinä haavit auki, kun luulivat että se uusi naisystävä olen minä.

Olin 15 ja veljeni 16 niin sukujuhlissa kysyttiin, onko meillä jo lapsia ja onko pian tulossa.

Olin 26 v, niin kysyttiin olenko jo työelämässä.

Tätä yritettiin laittaa iän piikkiin, että olen muka jotenkin niin nuori, kun työkaveri vähän höläytti. Oletti, että olen yksinasuva sinkku, joka asuu jossain pienessä yksiössä.

Ostimme juuri aviomieheni kanssa talon.

Kysyin, että miksi noin luulet?

Oli, että "kun sä oot niiiin nuori"

Olen 31.

Sanoi, että näytän niiiiin nuorelta. No enkä näyttänyt, jonkun muun takia luuli, että olen joku yksinäinen reppana :D

Vierailija
1372/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paras tapahtuma oli Porvoon Nordeassa reilut 10 vuotta sitten.

Tätini oli jostain käsittämättömästä syystä lähettänyt shekin minulle syntymäpäivänä (tasavuosia) kortin kanssa. No, shekki piti lunastaa, ja tuolloin vielä pankkiin pääsi oikeasti noin vaan asioimaan. Shekin lunastus sujui hyvin, kunnes vanhempi virkailijarouva kysyi, oliko shekki ylioppilaslahja. Olin jo reilusti yli 30 vuotta vanha silloin. Sanoin, ettei ollut ja yo-juhlistakin on jo aikaa. Katsoi sitten syntymävuoteni ja pokkana jatkoi, että näytän kyllä niin nuorelta, että voin hyvin vieläkin iskeä lukiolaistyttöjä. Kiitin kohteliaisuudesta.

Aivan upea pankissakäynti. Vieläkin hymyilyttää tuo vinkki, että lukiotyttöä vielä saa kyllä mun babyfacella. :)

Vierailija
1373/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni tuli kotiin kaupungilta 20 vuotiaana. Satoi ja hänellä oli keltainen vanhanajan sadetakki ja siniset kumisaappaat. Bussikuski antoi lastenlipun...

Vierailija
1374/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olisko täällä jotain kokeneempaa paikalla", "oletko jo valmistunut". Näitä kuulee kyllä..

Hyvä muuten mutta kun minä olen tehnyt työtäni jo 20 vuotta. 

Ei naurata kun naaman takia ei luoteta osaamiseen.

Vierailija
1375/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyttiin 45-vuotiaana. Se oli kyllä ihanaa!

Vierailija
1376/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24v, kun minulta kysyttiin paperit tupakkaa ostaessa. Tuolloin ikäraja oli 16v.

Vierailija
1377/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli kirjoittanut potilaskertomukseen "28 vutotias tyttö"

Vierailija
1378/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin alkukesästä paperit Alkossa kun ostin alkoholitonta juomaa (sellaista mehua mitä tarvitaan kun tehdään itse drinkkejä). Menin vähän lukkoon tilanteessa kun ostin kuitenkin alkoholitonta juomaa, eikä edelläni menneeltä babyfaceltä oltu kysytty papereita vaikka hän osti kovaprosenttista viinaa. Mutta naurettiin tilannetta myyjän kanssa suuntaan ja toiseen kun näytin henkkarit. Olen 42-vuotias ja minulla on ohimoilta jo harmaantuneet, muuten tummat hiukset.

Koko ikäni on Alkossa kysytty papereita sen JÄLKEEN kun täytin 25. Nykyään se vain naurattaa, eikä pariin vuoteen ole kysyttykään niin siksikin tuo yllä luvattu tilanne häkellytti.

Toiseen suuntaan, kun olin 8-luokalla koulussa (eli 13-v.) niin sain alennusta kaupassa kun minua luultiin yliopisto-opiskelijaksi (18+-v.). Tosin siihen oli ihan syynä pituuteni, veikkaisin, koska minua luultiin useinkin aikuiseksi jo tuolloin. (Kannoin sitten passia mukana silloin kun oli tarve todistaa että olin vielä lapsi, esim. nuorten lipulla matkustaessa.)

Vierailija
1379/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 19 ja jouduin pitämään lukion jälkeen välivuoden, kun en päässyt opiskelemaan. Olin sitten päiväkodissa avustajana ja siellä jonkun keikkalaisen kanssa juteltiin ulkona. Jotain puhuttiin lapsista, hän kertoi omistaan ja kysyi sitten, montako lasta mulla on. Sanoin etten ole lapsia vielä miettinyt, kun vasta kirjoitin ylioppilaaksi. Ilme oli melkoinen, samoin se kun tämä nainen jotain mutisi sitten vaan, että on huono arvoimaan ikää ja luuli että oon joku 35v kun vaikutin jotenkin "kypsältä". Mua on senkin jälkeen luultu ikäistäni vanhemmaksi ja kysytty esim. kauanko olen ollut töissä. Kun oon vastannut että 4 vuotta sitten valmistuin ammattiini, niin jatkokysymys on ollut että "ai, miltä alalta olet vaihtanut tänne?"

- N29

Vierailija
1380/1698 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinki naiset näyttää monet 18- ja 30-vuotiaana suht samalta, joten aika vaikee arvioida. Mä hölmö luulin, et sit ku täytän 30v. ei enää kysytä henkkareita, koska siinä menee se ikäraja pitääkö lain puitteissa enää kysyä vai ei. Mut en oo loukkaantunu, tää meidän sääntösuomi on vaan niin hölmö! Loukkaavinta oli kun menin hakeen mun autoa katsastuksesta. En ehtinyt sanoa mitään, kun mulle tokaistiin äkäiseen äänensävyyn, et tulin väärästä ovesta, autokoulu on toi viereinen ovi. Olin kuitenkin jo yli 30v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän