Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Yhdessä paikassa ollessamme eräs nuorehko nainen alkoi tekemään tuttavuutta ja juttelimme ja hän sitten rönsysi siihen, että hän tykkää paljon enemmän vanhemmista ihmisistä ja tulee juttuun paljon paremmin kuin oman ikäistensä kanssa ja ei ole oikein kiinnostunutkaan ikäisestään seurasta ja plapla. Lopulta sit kysyin, minkä ikäinen hän on ja oli syntynyt sit samana vuonna kuin minäkin. Siihen sit huudahdin, et hei mehän ollaan täsmälleen saman ikäisiä! Siihen hän sit silmät pyöreenä et "mitää!? Siis mä luulin et sä oot paljon vanhempi!" Ja olen siis 36 kuten hänkin. No siihen hänen tutustumisyritykset lopahtikin, ja kyllä munkin mielenkiinto lopahti täysin, koska mun mielestä tuo oli aika moukkamaista, eikä siitä mikään kauhean kiva fiilis jäänyt..
Lomalla ollessamme jonotin kaverin kanssa pitkään erääseen maailmanpyörän ja kun oltiin portilla, se laitetyyppi iski käden eteen ja sanoi mulle, et sorry, under 13yo only with a parent ja mähän siihen et "but im 20!" niinku olinkin. Hän sit vaan että anteex näytit nuoremmalta ja mun kaveri vielä väänsi peistä, että mä pukeudun ku 13v,"ei ketään meidän ikäinen täällä pukeudu noin"
Mä olen 35v, mutta urheillut aktiivisesti koko elämäni. Tällä hetkellä myös toinen työni on liikunnan parissa. Rasvaprosenttini on keskivertoa alhaisempi ja uskon näyttäväni siksi vanhemmalta. Kasvot näyttävät hieman ryppyisiltä. Tämä sama ongelma tuntuu olevan monella urheilevalla. Pieni ylipaino tekee kasvoista sileät ja tyttömäiset ja siksi esim mun 40v siskoa luullaan yleensä mua nuoremmaksi.
Eräs nainen salilla kysyi missä olen syntynyt ja ihmetteli, kun ei muista minua, sillä olimmehan samalta kylältä. Mainitsin jossain kohti syntymävuoteni ja sitten tuo nainen sanoi "ai no sitten en ihmettele, kun en tunne. Emmehän me ole sitten ollutkaan koulussa samaan aikaan". Nainen kertoi syntyneensä 1970. Mä olen syntynyt 1987.
Vierailija kirjoitti:
Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.
Tämä nosti muistoja mieleen. Aikoinaan Englannissa lapseni pääsivät joka paikkaan ilmaiseksi ja minä lastenlipulla. Olin 35 v, en koskaan korjannut asiaa. Rahaa säästyi😉
Mä olen personal trainer, liikunnanohjaaja, yrittäjä liikunta-alalla ja paljon somessa. Jumppatunneilla monet päälle nelikymppiset olettaa meidän olevan saman ikäisiä keskenämme ja taas parikymppiset osallistujat ovat toisinaan luulleet mua heidän äitinsä ikäiseksi. Olen mielestäni usein sanonut ikäni, mutta esim tyttäreni syntyessä ihmeteltiin miten tällä iällä vielä lapsia. Mun oletettiin olevan yli 40. Edelleen saan aika usein ihmettelyä iästäni. Tekisi mieli laittaa someen joku kiinnitty julkaisu siitä, minkä ikäinen olen.
Tää on näitä pullukkana olemisen plussapuolia, kun luullaan aina nuoremmaksi.
Kesällä 2021 multa kysyttiin hotellissa vanhempien lupalappua yöpymiselle. Lätkäisin ajokortin pöytään. Olen 31v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukutaito hukassa todella monella tässä ketjussa. Piti kertoa tilanteita, joissa on LOUKATTU. Nyt tämä on yllättäen täynnä kehuja siitä, kuinka ah, kuinka kamala, mua luultiin niin ja niin nuoreksi. Tuskin kukaan aikuinen sellaisesta loukkaantuu, lapset ja teinit ehkä.
Ei pitänyt, vaan piti kertoa MOKIA
Luehan uudelleen, tollo! Siellä nimenomaan pyydettiin kertomaan, millaiset mokat ovat LOUKANNEET!!! Älä tule inisemään, kun et itse selvästikään ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 35v, mutta urheillut aktiivisesti koko elämäni. Tällä hetkellä myös toinen työni on liikunnan parissa. Rasvaprosenttini on keskivertoa alhaisempi ja uskon näyttäväni siksi vanhemmalta. Kasvot näyttävät hieman ryppyisiltä. Tämä sama ongelma tuntuu olevan monella urheilevalla. Pieni ylipaino tekee kasvoista sileät ja tyttömäiset ja siksi esim mun 40v siskoa luullaan yleensä mua nuoremmaksi.
Eräs nainen salilla kysyi missä olen syntynyt ja ihmetteli, kun ei muista minua, sillä olimmehan samalta kylältä. Mainitsin jossain kohti syntymävuoteni ja sitten tuo nainen sanoi "ai no sitten en ihmettele, kun en tunne. Emmehän me ole sitten ollutkaan koulussa samaan aikaan". Nainen kertoi syntyneensä 1970. Mä olen syntynyt 1987.
Ei se ole sun rasvaprosentti, vaan paskat geenit. Läheskään kaikki vähärasvaiset eivät ole mitenkään ryppyisiä naamasta. Ja moni normaalillakin rasvaprosentilla on.
Tupakka ja alkoholi aiheuttaa myös huonoa ihoa. Geeneillä kuitenkin suurin merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajani ihmetteli hyviä geenejäni ja sitä, kun minulla ei vieläkään ole harmaita hiuksia yhtään. Olin 26v.
Sain kuopukseni ollessani 32v ja eräs työkaveri, jota näen aika harvoin, ihasteli kun meillä on Iltatähti ja varmaan on kivaa vielä kerran kokea vauva-arki ja on varmaan erilaista kun on niin pitkä elämänkokemus. Sanoin, että niin no mä olen 32v, että ehtii tässä vielä tosiaan joskus iltatähdenkin pyöräyttää. Hän huusi suureen ääneen "Ootko sä niin nuori!!". Luuli mua noin 45v.
Toisaalta multa edelleen kysellään aika usein paperit ja vanhempieni ystäväpariskunta luuli mua juuri 25v ikäiseksi, että tiedä nyt sitten näytänkö vanhemmalta vai nuoremmalta.
Sekä että, katsojasta riippuen. Joidenkin mielestä varmaan just ikäiseltäs.
Vierailija kirjoitti:
Itse katson kokonaisuutta, siksi saatan arvioida jonkin verran ylipainoisen ihmisen iän väärin (näyttävät mielestäni usein ikäistään vanhemmilta).
Vierailija kirjoitti:
Ovikello soi ja minä ja parivuotis tyttäreni menimme aukaisemaan. Siellä oli tälläinen ovelta ovelle kuvkeva myyntimies (ehkä n. kolmekymppinen) Joka hetken meitä katsottuaan hymyili ystävällisesti ja kysyi että onkohan äiti kotona. Jouduin sanomaan että kyllä minä nyt olen se ainut äiti tässä huussollissa. Olin silloin 22 v. Jotenkin vain harmitti että minua luultiin tyttäreni isosiskoksi,,
Ehkä 5 v. sitten kävi kauppias ovella ja avasin. Kysyi onko vanhemmat kotona? huusin sitte puolisolle, että tules isä ovelle. Huvittavaa että puoliso oli silloin 45v. ja minä 40v. molemmat miehiä.
Kun olin 13v mua luultiin 1 ja 3 vuotiaiden siskolasten äidiksi.
Kun olin 25v ja vein 7 vuotiaat lapseni harrastukseen, siellä jaettiin joku paperi joka huoltajan piti täyttää, mulle sanottiin että anna tämä teidän äidille tai isälle, luulivat mua lasteni isosiskoksi 🤷
30-vuotta vanhempi anoppini pitää minua ikäisenään ja jutustelee minulle 60-luvusta silloin meidän kouluaikaan/nuoruudessa Koska olen kaksi vuotta hänen poikaansa vanhempi niin se on sekoittanut pään.
"Vanhus" kirjoitti:
30-vuotias kummityttöni kutsui häiden rääppiäisiin todeten, että päätettiin pitää vanhuksille erillinen kahvitilaisuus. Olen 59-vuotias, yleensä minua luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi.
Hehe, tuollaiset 'luulot' ovat vain mielistelyä, niillä saadaan toinen hyvälle tuulelle, kun sanotaan että näytät niin nuorelle ;)
Joku luullut mua mun siskon ja serkun äidiksi ku ilmeisesti näytin yli 40v ikäiseltä. 😂 Yleensä olen nuoremman näköinen mutta pinkki ruudullinen paita teki musta vanhemman näköisen. :D Tämä tapahtui joskus ku olin noin 20v. Sisko ja serkku on pari muutama vuosi nuorempia. 😂
Vierailija kirjoitti:
Tää on näitä pullukkana olemisen plussapuolia, kun luullaan aina nuoremmaksi.
Kesällä 2021 multa kysyttiin hotellissa vanhempien lupalappua yöpymiselle. Lätkäisin ajokortin pöytään. Olen 31v.
Olen luullut että pienikokoisuuden takia luullaan nuoremmaksi. Olen samanikäinen 40kg ja pääsen bussissa lastenlipulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, otsikkohan on "Pahin toisen moka ikääsi koskien" ja "miten sinua on loukattu". Jotenkin minusta tuntuu, että kaikki nämä "minua luullaan aina 20 vuotta nuoremmaksi kuin olen" eivät ole oikein sisäistäneet ketjun ideaa.
Vaikka papereiden kysyminen varmaan ärsyttääkin, jos sitä tapahtuu usein, ei tässä maailmassa ole kyllä mitenkään loukkaavaa jos luullaan nuoremmaksi.
Mistä sinä tiedät, mikä loukkaa ketäkin? 32-v miehenä olisi verinen loukkaus, jos esimerkiksi joku kommentoisi minun näyttävän 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta varsinkin, jos en sitä ole häneltä kysynyt.
No se voi olla. Ja varmaan 22-vuotiaana loukkaa, jos luullaan 10 vuotta nuoremmaksi.
Mutta lyön vaikka vetoa, ettet tule panemaan pahaksesi, jos sinua nelikymppisenä vielä luullaan kolmekymppiseksi.
Veikkaan, että häviät vetosi. Itseäni ainakin sylettää aivan yhtä paljon kuin aiemminkin.
M42
Ei niinkään loukkaus pikemminkin väärinymmärrys, mutta...isäni kuoli muutama vuosi sitten ja menin siskoni kanssa hautaustoimistoon hoitelemaan hautajaisia. Hautaustoimiston edustaja luuli meitä aviopariksi.
Siis minua ja siskoani.
Tuli pervo-olo.
Huomasitko edes.. tai ymmärsitkö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin mieheni kanssa kihlajaisristeilyllä ja oltiin juuri tultu hyttiin, ovi oli auki. Joku nuori mies sanoi miehelleni että ootko lähteny siskos kaa risteilylle?
Toinen, oltiin isäni kanssa hoitamassa äitini perunkirjoituksia pankissa ja vieressämme oleva puhelias mies kysyi meiltä kaikenlaista mm seurusteletteko te? (!!!).
Olin citymarketin kassalla ja kuulin kun infopisteen myyjä sanoi toiselle että meetkö palvelee tota tyttöö, olen yli 40 vuotias.
Töissä vanhemmat naiset ihmetteli miten minulla noin nuorella on jo täydet kesälomat kun olen tehnyt töitä vasta vuoden. Olin ollut alalla jo 5 vuotta.
Ex mieheni (jonka tunsin yli20 vuotta) nykyinen kertoi minulle miehensä tavoista ja kuinka heidän koira osaa avata oven. En viitsinyt sanoa mitään että tiedän, ja tuon oven avaamisen olin itse koiralle opettanut.
Tuo koirajuttu ei liity mitenkään ketjun otsikkoon
Eikä kyllä tuo kihlajaisristeily juttukaan.
Mun 49v siskoa on luultu muutaman kerran meistä nuoremmaksi. Mä olen 30v.