Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1691)

Vierailija
1321/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, otsikkohan on "Pahin toisen moka ikääsi koskien" ja "miten sinua on loukattu". Jotenkin minusta tuntuu, että kaikki nämä "minua luullaan aina 20 vuotta nuoremmaksi kuin olen" eivät ole oikein sisäistäneet ketjun ideaa.

Vaikka papereiden kysyminen varmaan ärsyttääkin, jos sitä tapahtuu usein, ei tässä maailmassa ole kyllä mitenkään loukkaavaa jos luullaan nuoremmaksi.

Mistä sinä tiedät, mikä loukkaa ketäkin? 32-v miehenä olisi verinen loukkaus, jos esimerkiksi joku kommentoisi minun näyttävän 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta varsinkin, jos en sitä ole häneltä kysynyt.

No se voi olla. Ja varmaan 22-vuotiaana loukkaa, jos luullaan 10 vuotta nuoremmaksi.

Mutta lyön vaikka vetoa, ettet tule panemaan pahaksesi, jos sinua nelikymppisenä vielä luullaan kolmekymppiseksi.

Veikkaan, että häviät vetosi. Itseäni ainakin sylettää aivan yhtä paljon kuin aiemminkin.

M42

Ole iloinen vanha vitjapalli että luullaan nuoremmaksi. Sinun kulta-aikasi meni jo.

Vierailija
1322/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi mies kysyi koska jään eläkkeelle. Eihän se toki tarkoita että olisin vanha, voihan nuoremmaltakin kysyä mutta oudolta se tuntui. Olen 45.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 kymppinen, ihan siisti, jopa itseäni nuoremman näköinen eukko. Hain autoa korjaamolta. Korjaamon kaveri, ihan itseni ikäinen tai vähän vanhempi huusi toiselle kaverille "Se täti tuli nyt hakemaan sitä autoa" Teki mieli sanoa että mikä täti minä sinulle olen, kun ollaan suurin piirten samanikäisiä. Sitten maksoin ja en voinut olla sanomatta että "kiitos sedälle" Hiljaa ukko olla möllötti siinä.

No jos olet 50 kymppinen = 500-vuotias, niin taatusti näytät ikäistäsi nuoremmalta, jos ihmiset eivät juokse karkuun. Miten muuten voi näyttää itseänsä nuoremmalta?

Se korjaamon kaveri ei taatusti ole ollut 500-vuotias tai vanhempi. Arvioit siis itse iän pahiten väärin.

Vierailija
1324/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ukko töissä sanoi ollessani 30 v että hän on vanha työntekijä ja minä keski-ikäinen. Olin ihan järkyttynyt, olin 30.

Vierailija
1325/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ukko töissä sanoi ollessani 30 v että hän on vanha työntekijä ja minä keski-ikäinen. Olin ihan järkyttynyt, olin 30.

Kutsui siis itseään vanhaksi työntekijäksi ja minua keski-ikäiseksi.

Vierailija
1326/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mokasin kun kysyin kollegalta suurin piirtein, että "kuinka vanha sä oikeen oot", kun hän ilmoitti, että häpeilee, ettei ole saanut aikaan yhtä paljon kuin toinen kollega, siis elämänsä aikana. Hän sitten vastasi mulle silleen vähän häpeillen ikänsä, enkä saanut selitetyksi, että tarkoitin, että se toinen kollega oli paljon vanhemman näköinen kuin hän, siksi vain hämmästyin. Eli, en tarkoittanut ollenkaan, että hän näyttäisi vanhalta, PÄIN VASTOIN! Paljon nuoremmalta kuin se ns. verrokki. Hitto, että harmittaa vieläkin.

Eiköhän hän ymmärtänyt mitä tarkoitit. Ei tuota kirjoittamasi perusteella voi väärin tulkita. Itse vain tulkitsit väärin hänen "nolostelunsa".

Vierailija
1327/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tuossa järkytti? Kolmekymppistä voi ihan hyvin sanoa keski-ikäiseksi työntekijäksi, koska monella on siinä vaiheessa jo yli kymmenen vuotta työuraa takana. Vanhaksi työntekijäksi voi itseään kutsua nelikymppinenkin 20 vuoden työuralla ihan hyvin.

Vierailija
1328/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä aloittanut uudessa työpaikassa. Pikkujouluissa juttelin yhden samalla osastolla työskentelevän miehen kanssa. Hän kertoi, että hänestä on kohta tulossa ukki, kun hänen tyttärensä saa lähiaikoina lapsen. Jostain syystä mies jatkoi, että "tyttäreni on paljon nuorempi kuin sinä, hän on 25-vuotias". Minä olin täyttänyt just 21 vuotta.

Vierailija
1329/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kysyi olenko raskaana. No en ollut, läski vaan. Ikää 54v.

Vierailija
1330/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasteni kanssa liikeellä ja kaupungin työntekijä oli ottamassa juuri siltä paikalta kuvia karttasovellusta varten. Hän kysyi, voiko ottaa yhden kuvan siten että me näymme siinä. Vastasin myöntävästi, jolloin tämä nainen alkoi miettiä, että tarvitaan kyllä vanhempien suostumus, jos näymme kuvassa.

Nyökkäilin ja sanoin että sopii, johon hän naurahti ja sanoi että niin sinähän et taida olla kuitenkaan äiti.

Meni vaikeaksi kun sanoin olevani molempien lasten äiti.

Sittemmin sain silmälasit ja papereiden kysely ja muu tuommoinen loppui siihen :D

Vierailija
1331/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa kysyttiin papereita kun yrttijuomaa ostin. Ikää 54v ü

Vierailija
1332/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kesällä aloittanut uudessa työpaikassa. Pikkujouluissa juttelin yhden samalla osastolla työskentelevän miehen kanssa. Hän kertoi, että hänestä on kohta tulossa ukki, kun hänen tyttärensä saa lähiaikoina lapsen. Jostain syystä mies jatkoi, että "tyttäreni on paljon nuorempi kuin sinä, hän on 25-vuotias". Minä olin täyttänyt just 21 vuotta.

Voin helposti kuvitella itseni tuon ukiksi tulevan paikalle. Se on kumma miten oma lapsi pysyy pikkuisena, vaikka on jo aikuinen. Kun taas se työkaveri, joka oli aikuinen kun hänet tapaa ensimmäistä kertaa, ei taivu ajatuksissa keskenkasvuiseksi, jos työnsä osaa eikä draamaile turhia. Pakkohan sen työkaverin on olla paljon omaa pikkuista vanhempi! T: vanhemmuus sulatti jotain aivoistani

Vierailija
1333/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Mä olen 38 ja olisin niin onnessani, jos kysyttäisiin paperit joskus jossain! Buustaisi todella itsetuntoa.

Vierailija
1334/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ravintolassa Suomessa kun ovensuuhun lähellä tulivat pöytäänohjausta odottamaan nuori mies noin 20v sekä selkeästi isä noin 50-60v. Kuulin kun tarjoilija möläytti että "poika ja isoisä?" Vanhempi mies korjasi vaisusi että ei kun poika ja isä.. Mitä ihmettä iällä/sukulaissuhteella tms on tekemistä ravintolaillan kanssa..?

Ylipäätään asiakkaan sukulaissuhteiden ei pitäisi kuulua asiakaspalvelijalle millään tavalla. Olin 35-vuotias, kun pääsin ylioppilaaksi ja mieheni vei minut valokuvaan. Valokuvaaja sitten tokaisi miehelleni, että isä voi odottaa tuolla. Totesin siihen kyllä melko närkästyneenä, että hän on kylläkin aviomieheni. 

Vierailija
1335/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa tänne lohdutukseksi kaikille meille tarina minkä Emma Thompson (synt. 1959) kertoi jossain tv-haastattelussa. Hänen perheellään on mökki ja sauna (!) jossain maaseudulla Englannissa ja heillä oli tapana kävellä nakusillaan siellä saunalle ja joelle ym. Eräänä iltana hyvin komea nuori poliisimies oli koputtanut mökin ovelle ja kertonut, että lähistöllä liikkuu joku outo mies, joku oli tehnyt havainnon. Kuulemma mies kulkee siellä alasti. Emma oli järkyttyneenä tajunnut kenestä on kyse :D ja miettinyt, että ovatko hänen rintansa jo valahtaneet niin alas, että niitä luullaan palleiksi :DD ja lisäksi, että pitäisikö vetää paita ylös ja huutaa "katso nyt, ei ne NIIN pahat ole"

Otetaan me samalla tavalla huumorilla!

Vierailija
1336/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13 v. oppilas kysyi milloin jään eläkkeelle? Voi kun pääsisikin. Olen 55.

Vierailija
1337/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ikääntyminen kirpaisee naisia enemmän, kuin miehiä?

Vierailija
1338/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ikääntyminen kirpaisee naisia enemmän, kuin miehiä?

Naisista tulee "näkymättömiä" vahemmiten.

Vierailija
1339/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 35v, mutta urheillut aktiivisesti koko elämäni. Tällä hetkellä myös toinen työni on liikunnan parissa. Rasvaprosenttini on keskivertoa alhaisempi ja uskon näyttäväni siksi vanhemmalta. Kasvot näyttävät hieman ryppyisiltä. Tämä sama ongelma tuntuu olevan monella urheilevalla. Pieni ylipaino tekee kasvoista sileät ja tyttömäiset ja siksi esim mun 40v siskoa luullaan yleensä mua nuoremmaksi.

Eräs nainen salilla kysyi missä olen syntynyt ja ihmetteli, kun ei muista minua, sillä olimmehan samalta kylältä. Mainitsin jossain kohti syntymävuoteni ja sitten tuo nainen sanoi "ai no sitten en ihmettele, kun en tunne. Emmehän me ole sitten ollutkaan koulussa samaan aikaan". Nainen kertoi syntyneensä 1970. Mä olen syntynyt 1987.

Niin tuttu fiilis... Näkyy naamasta, että on paljon ulkona auringossa ja pakkasessa. Eikä asiaa auta yhtään, että pudotti painoa reippaasti, yhtäkkiä kasvot muuttui ryppyisiksi..

Vierailija
1340/1691 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri oli nähnyt äitini, lähes 80 v., kuvan paikallislehden jutussa. Kahvipöydässä sitten suureen ääneen kyseli tästä lehdessä esiintyneestä siskostani.

Vähäsen ehkä loukkaannuin tai ainakin menin tarkastamaan reaalitilanteen peilistä. Olen itse 40+. Ja hyvä äidilleni, vaikka kyllä hän näyttää ihan ikäiseltään mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi