Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.
Kyllä minultakin vielä neljänkympin korvilla kysyttiin aina silloin tällöin. Viisikymppisenä ei enää 😀
Minä olen 34-vuotias, enkä ole vielä koskaan onnistunut asioimaan Alkossa, ilman että kysytään papereita. Viime kerralla myyjä jopa naurahti, kun näytin ajokorttiani.
Apua.. ohi vähän mut mä en ymmärrä, et miks nää kampaajat on aina niin uteliaita. "Onko sulla vapaapäivä?" No mitäs siinä sit... maksat 120e rentoutushetkestä parturissa, en haluaisi puida töitä tai mitään siihen liittyvää vaan olla ihan vaan hiljaa.
Kerran totesin tuohon kysymykseen, että olen saikulla. Parturi : "ai, miksi?". No eipä siinä sain keskenmenon ja tuli komplikaatioita, joista toivun...
Työkaveri oli kauhuissaan,kun kuuli raskaudestani ja sanoi mulke hädissään: "Mitä sun miehes sanoo"? Oltiin kolmekymppisiä ja molemmilla vakityö. Senkin jälkeen kohdellut mua toistuvasti kuin jotain teiniä.
Olen 30 ja mua on aina luultu ja luullaan yhä alaikäiseksi. Olen kuullut niin paljon kaikkea, että vaikea sanoa pahinta. Kaikki vähättelevät tokaisut kuten: °Kuules nyt, minä olen jo aikuinen joten tiedän paremmin." tuntuvat ikväiltä. Mieleen jäi myös kaupan kassan sanat hänen nähtyään henkkarini: "Olet hyvin säilynyt." Olin tuolloin 28.
Hierojalla on erikseen eläkeläishinnat ja eka kerralla sanoi, "ai niin sullehan tulee tuo eläkeläishinta". En sanonut mitään, ei kysynyt korttia ja olen jo kaksi vuotta käynyt samalla hierojalla eläkeläishinnalla. Ikää on 57v. Minulla on valkoiset hiukset ihan luonnostaan ja käyn päivällä, se kai selittää sen, että pitää mua eläkeläisenä. Eka kerralla nolotti, enää ei.
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Tää on jo paha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Tää on jo paha
Olisko tuossa joku väärinkäsitys/väärin kuultu? Jotenkin tosi outoa olisi, että hammaslääkäri alkaisi elinaikaa ennustamaan. Miksi niin tekisi?
Käytin tytärtäni 15v verikokeessa ja mukana oli myös 3.5 vuotias nuorimmaiseni.
Näytteenottaja kysyikin tältä nuorimmaiseltani, että tuletko pitämään tätiä kädestä kiinni, hetken päästä sanoi vai onko se sinun siskosi.
Ja mulla ikää 37v.
Odotus aulassa vanhemmat ihmiset katseli meitä arvioivasti, että nyt on sisarukset lähteny yhdessä tuumin labraan.
Mieheni oli vaihtamassa työpaikkaa 41 vuotiaana, tarjosi viimeisenä työpäivänään kakkukahvit. Harjoittelijapoika oli kysynyt mieheltäni jääkö se eläkkeelle...! Kyllä 18 vuotiaan mielestä kaikki yli nelikymppiset näyttää eläkeukoilta varmaan!
Vierailija kirjoitti:
Ensi kerralla voitko kirjoittaa otsikon suomeksi??!! Ei jumankauta.
Mitä kieltä otsikko on mielestäsi?
Ei pysty syntymään, koska a) kommunikoin ymmärrettävästi ja b) olen ikäistäni (47) paljon nuoremman näköinen. Mm. ryppyjä ei ole vielä yhtäkään.
Menin uimaan siskoni kanssa. Mun uimavuosikortilla saa täysikäisen kaverin ilmaiseksi mukaan. Siskoltani kysyttiin ikää ennen kuin ranneke luovutettiin. Hän on 27. Ymmärrän alkoholia ostaessa että kysytään varmuuden vuoksi mutta oli jotenkin hassua uimalipun kohdalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on jo paha
Olisko tuossa joku väärinkäsitys/väärin kuultu? Jotenkin tosi outoa olisi, että hammaslääkäri alkaisi elinaikaa ennustamaan. Miksi niin tekisi?
Mulle tuli mieleen että on tarkoittanut että yleensä paikat kestää 20v mutta on käyttänyt sellaisia termejä että on tullut väärinymmärrys. Esim "teenkin tämän nyt huolella, kyllä näiden eliniän pitäisi 20v kestää" tms.
Vierailija kirjoitti:
Molempiin suuntiin.
Kakskymppisenä luultiin esiteini-ikäisen pikkusiskon äidiksi,
kolmikymppisenä luultiin että tulen aloittavana lukioon (päivälukio, ei aikuislukio) kun asioin koulukeskuksessa.
Viime vuosina on luultu välillä poikani tyttöystäväksi, mutta tästä saa varmaan syyttää puuma-buumia...Papereita kysyville vinkki, : sivuprofiili paljastaa iästä enemmän kuin edestä katsominen.
Meinaatko, että pyydän asiakasta katsomaan sivulleen ennemminkin kuin kysyny papereita? :D
Vaikka moni näyttääkin ihan ikäiseltään, on joidenkin ihmisten iän arvioiminen kymmenenkin vuoden työkokemuksella yllättävän haastavaa. Olen kysynyt henkkareita lähemmäs 40-vuotiaalta ja lisäksi olen pyytänyt henkkarit näytille asenteella "noh onhan tuo selvästi lähemmäs 30 v, mutta kysytään nyt kuitenkin" huomatakseni asiakkaan täyttäneen 18 v kaksi kuukautta sitten.
En nyt loukkaantunut, mutta ärsytti silloin hirveästi. Olin 17 v ja 11 kk ja tiesin näyttäväni 14 tai 15-vuotiaalta. Rasittava kaverini pakotti minut yrittämään ostaa hänelle tupakkaa ja hiljentääkseni hänet menin sitten eräälle kioskille. Ilmeisesti heillä ei ollut varaa menettää asiakkaita, mutta vanhempi miesmyyjä vinoili ja vihjaili koko ajan siihen tyyliin, että ymmärtää tietenkin minun olevan aivan liian nuori, mutta myy kuitenkin. Ai että olis tehnyt mieli läväyttää ne henkkarit sen naamalle, mutta kun ei ihan ollut vielä ikää.
Vierailija kirjoitti:
En nyt loukkaantunut, mutta ärsytti silloin hirveästi. Olin 17 v ja 11 kk ja tiesin näyttäväni 14 tai 15-vuotiaalta. Rasittava kaverini pakotti minut yrittämään ostaa hänelle tupakkaa ja hiljentääkseni hänet menin sitten eräälle kioskille. Ilmeisesti heillä ei ollut varaa menettää asiakkaita, mutta vanhempi miesmyyjä vinoili ja vihjaili koko ajan siihen tyyliin, että ymmärtää tietenkin minun olevan aivan liian nuori, mutta myy kuitenkin. Ai että olis tehnyt mieli läväyttää ne henkkarit sen naamalle, mutta kun ei ihan ollut vielä ikää.
Ja tulikin muuten mieleen, että kahden vuoden päästä ostin itselleni tupakkaa, silloin vanhempi naismyyjä totesi todella ylimielisesti naurahtaen, että ikäraja mainitsemallesi tuotteelle on 18. Silloin oli läväyttää henkkarit naamalle. Onneksi tupakointi jäi itselläni sinne 90-luvulle.
No en nyt loukkaantunut, mutta hieman kyllä hämmennyin. Täytin 18 ja minua 14 vuotta vanhempi siskoni lähti kanssani läheiseen pikkukaupunkiin baarikierrokselle.
Baarin ovella siskoltani kysyttiin paperit, minulta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.Saanko udella miksi sun rinnat poistettiin ja paljon niiden poisto maksoi? Olen itse isorintainen nainen ja haluaisin eroon rinnoistani. (En ole transseksuaali vaan haluan tehdä sen estetiikan vuoksi ja jotta vihdoin saisin miehen.)
N20
Tämä ei ehkä liity tähän ketjuun, mutta mietin oletko tosissasi ihan siksi, että 20-vuotiaat on eläneet maailmassa, jossa ei puhutaan vaan transsukupuolisista, transseksuaali-sanan jäädessä 90-luvulle.
Eli ap on täysin ruosahtanut eukko ja sitten kun toteaa, että tulee pitkät vapaat, niin kai sitä nyt moni luulee, että kyse on eläkkeestä.
"Kai meinaat käydä koulun loppuun vaikka vauvan saitkin?" kysyi tuntematon mummo bussipysäkillä kun odotin dösää vauva vaunuissa. Olin 29-vuotias.
Pikkuveljeäni työnsin rattaissa ollessani 14v, joku nainen kysyi "Onko se sun?". No EI!
Ravintolassa tutun tuttu kertoi kuinka minäkin "ymmärrän sitten kun täytän 30". Olen 39-vuotias.
Toisaalta taas olen saanut yli 40-vuotiaille tarkoitetun alennuksen jo 10 vuotta sitten. Ota näistä selvää.