Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tolloja ihmiset, harva luulee Keski ikäistä 30 vuotiaaksi tai 40 vuotiasta teiniksi:D jos ei kasvoista ja ihosta sen erota niin en tiedä mistä sitten:D, toki voi veikata mielummin nuoremman kuin vanhemman näköiseksi mutta silti ehkä pikkuisen menee yli jos luullaan teini ikäiseksi yli 40 naista!
Yleensä rypyt kertoo totuuden ja kaulan iho. Mutta jos kaulalla on huivi ja otsalla pipo tai ryppyjä ei vain ole (pyöreille ja rasvoittuville kasvoille ne tulee myöhemmin kuin kaposille ja tai kuivan ihon kasvoille).
Itse olen lapsenkasvoinen aikuinen. Pituuttakin vain 165cm. Minua on alettu uskoa aikuiseksi vasta kun sain ensimmäiset otsarypyt. Siihen asti piti räkälässäkin todistella ikää jos sattui olemaan sellainen vaatetus mistä ei käynyt ikä muuten selville. (jakkupuvussa harva epäili teiniksi).
Nykyään ei enää ikää kysellä. Ja hyvä niin. En pitänyt itse siitä. Tuli aina jotenkin sellainen olo että näytänkö muka kakaralta. Olen ylpeä 44- vuoden iästäni.
Viimekeväänä olin läheisellä pururadalla juoksulenkillä ilmeisesti samaan aikaan viereisen peruskoulun ysiluokkalaisten kanssa, ja kun ennen juoksemaan alkamista etsin oikean soittolistan kännykästäni, joku (varmaan) liikunnan opettaja tuli sanomaan mulle että "Hei! Kuulutko sä 9A vai B ryhmään? Saa lähteä takaisin koululle ja syömään!" Olin vaan että "Haha juu, kiva, en kuulu hehe". Opettaja pahoitteli :D Olen siis 27. Tässä varmaan hämäsi paljon koko ja vaatetus, olen aika lyhyt ja pidin ihan normaaleja tummia lenkkeilyvaatteita, niitä mitä nyt perus prismoista ja cittareista löytyy.
Coraline kirjoitti:
Minua on luultu usein tyttäreni siskoksi, mutta paras tapaus oli työporukan kanssa reissussa ollessa. Ravintolan tarjoilija tuli sanomaan, että alaikäisten pitäisi poistua ravintolasta. Tähän työkaverini vastasi, että kyseessä on meidän työnjohtaja, joka on kyllä täysi-ikäinen. Tarjoilija meinasi sitten jo suuttua ja huusi ettei heidän ravintolassaan alaikäiset juo. Näytin sitten paperit, 30v, jolloin pyysi anteeksi ja lupasi jäädä. Muilla olikin hauskaa, kun heillä on tällainen "alaikäinen" työnjohtaja:D
Otsikkoon viitaten, loukkasiko tämä tosiaan sinua?
Eini kirjoitti:
Mieheni ja kolmen lapsemme kanssa olimme lomareissulla Aasian suunnalla. Monet paikalliset tulivat miehelleni ihmettelemään, että miten hän on yksin lähtenyt neljän lapsen kanssa lomalle, kun ei heillä päin ole tapana. Mieheni on siis minua 2 vuotta vanhempi.
Ja tämä loukkasi sinua miten?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kassalla tulee runsaasti kiusallisia tilanteita myyjien sanomana. Sanoin kerran kassalla, että pituuden (oikeasti hyllyn korkeuden) vuoksi en yletä hyllylle ja olin lisäämässä siihen että en uskalla kokeilla liukuvaa jakkaraa, mutta myyjä ehti sanomaan "niin minäkin" tarkoitti että on lyhyt ja hämmentyneenä sanoin "totta". Kerran yritin sanoa toiselle kassalla keskustelun lomassa että osa ihmisistä arvostelee sitä kun en pidä talvesta ja olin lisäämässä siihen etten tarkoita häntä, myyjä suuttui lopullisesti kun luuli että hän on kyseessä, koska hän piti talvesta ja ihmetteli kun pidän 20 asteesta – hän ei koskaan leppynyt, se ilmeisesti jäi hänen mieleensä. Vuosia sitten tuli puhe puolueista kolmannen myyjän kanssa (se aihe ei kiinnosta erityisesti) ja hän alkoi raivoamaan koska luuli, että utelen häneltä jotain. En tee mitään jonkun puoluekannalla tai ole alalla jossa udellaan jotain ihmisiltä.
Mikä tässä liittyy ikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Alkossa poikani kanssa. Minä 49 vuotta ja poika 20. Myyjä sanoi että mä katsoisin teidän molempien paperit. Sitten se vasta kunnolla vilkaisi mua ja perui puheensa mun osalta.
Eikö ne kysy myös ilmiselvästi vanhemmalta siksi, ettei se olisi ostamassa sille nuoren näköiselle?
Ja papereiden kysyminenhän estää sen?
Mielestäni on turha loukkaantua siitä, että luullaan todellisuutta vanhemmaksi. Rupsahduksen syy löytyy kuitenkin peilistä eikä tilanne muutu miksikään, vaikkei asiaa sanottaisi sinulle ääneen. Jos näytät 15 vuotta itseäsi vanhemmmalta huonojen elintapojen ja mammatyylin myötä, niin sitten näytät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Alkossa poikani kanssa. Minä 49 vuotta ja poika 20. Myyjä sanoi että mä katsoisin teidän molempien paperit. Sitten se vasta kunnolla vilkaisi mua ja perui puheensa mun osalta.
Eikö ne kysy myös ilmiselvästi vanhemmalta siksi, ettei se olisi ostamassa sille nuoren näköiselle?
Ja papereiden kysyminenhän estää sen?
Ei estä, mutta henkilöllisyyden voi tarvittaessa ilmoittaa eteenpäin.
Hotellin aspa sanoi rouvaksi , olin silloin 36,mutta mieskin aina sanoo että näytän 10 vuotta nuoremmalta.
Olin siis jo naimisissa silloin,mutta eihän aspa sitä voinut nähdä mitenkään.
Kuinka niin "....miten minua on loukattu..."?
Menin optikolle säädätyttämään silmälaseja istuvimmiksi. Hän sanoi että niitä on vaikea saada istuviksi: ”oletko huomannut että kasvosi ovat toispuoleiset? Toinen puoli syvemmällä kuin toinen”. No ok. Ei nyt kovin loukkaavaa mutta silti. Olin ostanut kyllä useita laseja sieltä aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Menin optikolle säädätyttämään silmälaseja istuvimmiksi. Hän sanoi että niitä on vaikea saada istuviksi: ”oletko huomannut että kasvosi ovat toispuoleiset? Toinen puoli syvemmällä kuin toinen”. No ok. Ei nyt kovin loukkaavaa mutta silti. Olin ostanut kyllä useita laseja sieltä aiemminkin.
Tuo toispuoleisuus on melko yleistä. Minullakin sitä on jokseenkin huomattavasti. Näkyy ehkä huomattavimmin minulla hammasrivistöstä (vasemmalla ylärivi ylhäällä ja oikea puoli alempana ylähampaissa, alarivi puolestaan on vasen alempana ja oikea ylempänä) Se johtuu siitä, että lapsena ja nuorena on nukkunut liikaa toisella kyljellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin paperit tammikuussa kun ostin sidukan pikkukaupasta.. oon 46-vuotias, kysyin et oikeestikko, kun ajattelin ett myyjä pilailee, mutta hän oli topakkana :D
Tai sitten on kysytty siksi, että kiintiö tulee täyteen.
Saavat tästä lähtien isot ketjut pitää alkoholijuomansa hyvänään minun osaltani. Minä en henkilötietojani luovuta isoille, kyttäysjanoisille firmoille.
Vierailija kirjoitti:
Sain kolmikymppisenä jostain syystä tädiltäni shekin synttärilahjaksi. Porvoon nordeassa sitä rahaksi vaihtaessa pankin täti kysyi onko kyse ylioppilaslahjasta. Totesin, ettei ole. Sitten täti huomasi varmaan henkkarista ikäni, ja totesi että näytän niin nuorelta, että voin hyvin pokata lukiolaistyttöjä vielä. Kiitin kohteliaisuudesta.
Hyvin epäasiallinen kommentti häneltä.
Ei taas sinällään liukkaavia mutta mielenkiintoisia tapauksia baarireissuihin liittyen.
Olen itse 25-vuotias ja opiskelutoverini noin 10 vuotta minua vanhempi. Jos ollaan oltu viihteellä niin järjestäen häneltä on aina kysytty paperit kaikkialla, minulta ei. Tämä selittyy sillä että hän on lyhyt, ehkä vajaa 150cm ja todella sirorakenteinen joten ilmeisesti luullaan myös hyvin nuoreksi.
Toinen juttu: aikana ennen koronaa oltiin äitini kanssa lähdetty keikalle. Siinä odoteltiin ja käytiin tiskillä hakemassa oluet kun joku äidin vanha tuttu bongasi meidät. Jutustelivat siinä ja tämä tuttava totesi että "Niin otit sitten Hennankin (nimi muutettu) mukaan?" viitaten 10 vuotta nuorempaan pikkusiskooni.
Ensinnäkin, kuka toisi 14-vuotiaan klubille ja vielä ostaisi sille kaljaa? Toisekseen en nyt ihan niin nuorelta näytä. :D
Ehkä oli unohtanut olemassaoloni tai oli muuten vain päissään.
Vierailija kirjoitti:
lLin ottanut itselleni tatuoinnin rintaan ja se näkyi hiukan villatakkini alta. Uusi työkaverini mulkoili minua ja sanoi kovaan ääneen. ivalliseen sävyyn "Nuoret ei tajua miten tatuoinnit vaikuttaa työn saamiseen!" Totesin, että olen ollut tässä samassa työpaikassa 7 vuotta ja lisäksi olen 38vuotias.
Olit siis nuori, etkä ollut saanut uutta työtä seitsemään vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Olin 12 vuotias pakkasin kaupassa ostoksia ja joku mummeli tuli ja käveli mua päin ja haukkui mut samalla läskiksi ämmäksi joka ei osaa väistää, tuskin olisi haukkunut jos olisi tajunnut että oon 12
Taisi se ”mummelikin” olla kolmekymppinen.
Eläkkeelle jäävä työkaveri totesi, ettei sullakaan enää kauaa mene. Olin silloin 40v.
Eläkkeelle jäävä työkaveri totesi, ettei sullakaan enää kauaa mene. Olin silloin 40v.
Kaukaa voi näyttää, jos pukeutuu kuin teinit, mutta kyllä iän läheltä erota ainakin niin, ettei heitä kymmeniä vuosia. Käynti optikollakin voisi auttaa tilannetta.