Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Vierailija kirjoitti:
Ei taas sinällään liukkaavia mutta mielenkiintoisia tapauksia baarireissuihin liittyen.
Olen itse 25-vuotias ja opiskelutoverini noin 10 vuotta minua vanhempi. Jos ollaan oltu viihteellä niin järjestäen häneltä on aina kysytty paperit kaikkialla, minulta ei. Tämä selittyy sillä että hän on lyhyt, ehkä vajaa 150cm ja todella sirorakenteinen joten ilmeisesti luullaan myös hyvin nuoreksi.
Toinen juttu: aikana ennen koronaa oltiin äitini kanssa lähdetty keikalle. Siinä odoteltiin ja käytiin tiskillä hakemassa oluet kun joku äidin vanha tuttu bongasi meidät. Jutustelivat siinä ja tämä tuttava totesi että "Niin otit sitten Hennankin (nimi muutettu) mukaan?" viitaten 10 vuotta nuorempaan pikkusiskooni.
Ensinnäkin, kuka toisi 14-vuotiaan klubille ja vielä ostaisi sille kaljaa? Toisekseen en nyt ihan niin nuorelta näytä. :D
Ehkä oli unohtanut olemassaoloni tai oli muuten vain päissään.
Saman perheen lasten nimet voivat mennä sekaisin, jos ei ole ihan jatkuvasti tekemisissä. Eräs tuttu luetteli aina kaikkien kolmen siskoni nimet, kun oli asiaa jollekin heistä, tyyliin : Hei Leenakaisaanna!.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle jäävä työkaveri totesi, ettei sullakaan enää kauaa mene. Olin silloin 40v.
Tarkoitti luultavasti sitä, että aika kuluu yllättävän nopeasti. Mulle sanoi eräs tuttu, kun täytin 20, ettet huomaakaan, kun olet 50.
Kun erosin miehestäni joka oli silloin 54 v ja itse olin 49 v, ja kerroin työssä niin yksi työkaveri totesi että varmaan yleensä isojen ikäerojen liitot on riskiliittoja jollain tapaa. Minä siihen että miten niin isojen ikäerojen? Työkaveri siihen että etkös sä ole 20 vuotta miestäs vanhempi ja oot pian jäämässä eläkkeellä ja ainakaan sun mies ei näytä päivääkään yli nelikymppiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin paperit tammikuussa kun ostin sidukan pikkukaupasta.. oon 46-vuotias, kysyin et oikeestikko, kun ajattelin ett myyjä pilailee, mutta hän oli topakkana :D
Oi, ja kohta prinssi tulee valkoisilla hevosilla ja kurpitsavaunuilla hakemaan sinut pikku prinsessan satulinnaan.
Kerran yks parturi kysy et ootko täyttäny kakskytä lähiaikoina... Aika kivasti sanottu ku olin silloin 27v
Ei ole sellaista asiaa. Mua ei kukaan pysty loukkaamaan millään tavalla :)
Mun 80-vuotias isä on saanut jo ainakin parikymmentä vuotta kuulla kaikenlaisia kommentteja ihmisiltä, jotka ovat luulleet häntä 10-20 vuotta nuoremmaksi. Ihan hauskaahan se on kun yli 70-vuotiaanakin vielä joutui todistamaan eläkeläislippua ostaessaan olevansa yli 60. Kunpa itsekin säilyisin yhtä hyvin. Ja toivottavasti isäni jatkaa samaan malliin vielä vähintään 20 vuotta. <3
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on turha loukkaantua siitä, että luullaan todellisuutta vanhemmaksi. Rupsahduksen syy löytyy kuitenkin peilistä eikä tilanne muutu miksikään, vaikkei asiaa sanottaisi sinulle ääneen. Jos näytät 15 vuotta itseäsi vanhemmmalta huonojen elintapojen ja mammatyylin myötä, niin sitten näytät.
Mikä järki minun olisi katsella peiliin ja lyödä itseäni siitä että olen vanhentunut ulkonäöllisesti oman vaikean sairauteni, sekä lapseni vammautumisen ohessa enemmän kuin muut ikäiseni? Tilanne ei tosiaan muutu miksikään, mutta peilistäpä ei se syy löydy.
Kun käyn mieheni kanssa kaupassa, ja molemmat ostamme k-18 tuotteita, niin mieheltäni kysytään paperit, minulta ei. Maskiaikaan ilmiö vain korostuu, kun mies ei oikeasti voi mennä kauppaan ilman papereita, koska 70%kerroista niitä kysytään. Ostin itse ennen häntä, tai hänen jälkeensä esim saunaoluet, niin minulta ei kysytä koskaan papereita. Olemme samana vuonna syntyneet, eli 1980.
Vanha mies huusi kadulla perääni:
"Tyttö näyttää ihan pikkutytöltä!"
Olin reilusti yli 20 tuolloin. Kaikki tuijotti, oli niin noloa.
Ei oo viel tähän 57 vuoden ikään mennessä kukaan loukannut. Oon varmaan onnekas, kun oon tuota 60-luvul syntynyttä ja nuoruutta sit 70-luvulla elänyttä ikäpolvea, ettei ois silloin vaan tommoset ulkonäköjutut ja ikäjutut kuin nyt somes on, vaan tullu ees mieleen. Koskaan ei oo kukaan töis tai vapaalla ikää kommentoinut, paitsi ehkä minä ite, kun mielessäni inhasn välillä, kun ei vaan jaksa enää kaikkea, niinkuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Sain kolmikymppisenä jostain syystä tädiltäni shekin synttärilahjaksi. Porvoon nordeassa sitä rahaksi vaihtaessa pankin täti kysyi onko kyse ylioppilaslahjasta. Totesin, ettei ole. Sitten täti huomasi varmaan henkkarista ikäni, ja totesi että näytän niin nuorelta, että voin hyvin pokata lukiolaistyttöjä vielä. Kiitin kohteliaisuudesta.
Olipas epäammattimaista käytöstä pankin virkailijalta. Olisikohan hän itse tyytyväinen, jos naapurikapakan pari 70-vuotiasta Arskaa tulisi iskemään häntä, koska tuli ilmoitettua heille, että ovat niin nuorekkaita, että voisivat hyvin käydä yrittämässä viereisen pankin tätiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo viel tähän 57 vuoden ikään mennessä kukaan loukannut. Oon varmaan onnekas, kun oon tuota 60-luvul syntynyttä ja nuoruutta sit 70-luvulla elänyttä ikäpolvea, ettei ois silloin vaan tommoset ulkonäköjutut ja ikäjutut kuin nyt somes on, vaan tullu ees mieleen. Koskaan ei oo kukaan töis tai vapaalla ikää kommentoinut, paitsi ehkä minä ite, kun mielessäni inhasn välillä, kun ei vaan jaksa enää kaikkea, niinkuin ennen.
Itse olen syntynyt -70 ja lapsuus ja nuoruus oli jatkuvaa pilkkaa ja kiusaamista ulkonäöstä ja vaatteista. Olimme köyhiä ja jouduin mm käyttämään enojeni yli 10 vuotta vanhoja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taas sinällään liukkaavia mutta mielenkiintoisia tapauksia baarireissuihin liittyen.
Olen itse 25-vuotias ja opiskelutoverini noin 10 vuotta minua vanhempi. Jos ollaan oltu viihteellä niin järjestäen häneltä on aina kysytty paperit kaikkialla, minulta ei. Tämä selittyy sillä että hän on lyhyt, ehkä vajaa 150cm ja todella sirorakenteinen joten ilmeisesti luullaan myös hyvin nuoreksi.
Toinen juttu: aikana ennen koronaa oltiin äitini kanssa lähdetty keikalle. Siinä odoteltiin ja käytiin tiskillä hakemassa oluet kun joku äidin vanha tuttu bongasi meidät. Jutustelivat siinä ja tämä tuttava totesi että "Niin otit sitten Hennankin (nimi muutettu) mukaan?" viitaten 10 vuotta nuorempaan pikkusiskooni.
Ensinnäkin, kuka toisi 14-vuotiaan klubille ja vielä ostaisi sille kaljaa? Toisekseen en nyt ihan niin nuorelta näytä. :D
Ehkä oli unohtanut olemassaoloni tai oli muuten vain päissään.Saman perheen lasten nimet voivat mennä sekaisin, jos ei ole ihan jatkuvasti tekemisissä. Eräs tuttu luetteli aina kaikkien kolmen siskoni nimet, kun oli asiaa jollekin heistä, tyyliin : Hei Leenakaisaanna!.
Joo, tässä oli kyseessä henkilö joka ei ole koskaan nähnyt/tavannut minua mutta nuoremman siskon on.
En tiedä sekoittiko vai mikä homma tuo oli, huvittavaa kuitenkin. :D
Kyllähän näitä piisaa. 18-vuotiaana olin lavatansseissa ja vanhempi herra tuli hakemaan. Siinä sitten ikä tuli puheeksi ja hän siinä vesitelemään: taidat olla suunnilleen tyttäreni ikäinen, siinä kolmissakymmenissä?” Olin aika pullukka jo tuolloin.
Sitten taas opettajansijaisena 20-22 vuotiaana meinattiin pariinkin kertaan heittää välitunniksi ulos, vanhimmat oppilaat 15-vuotiaita.
Papereita ei ole kysytty enää sen jälkeen kun aloin kulkea lastenvaunujen kanssa, mutta ennen tätä aikaa kysyttiin papereita kun yritin pelata rahapelejä. Taisin olla 19 tai 20 tuolloin ja rahapelien ikäraja 15.
Olen kyllä melko lyhyt mutta silti!
Yksi koulunaverini korkeakoulussa oli hyvin vaikea arvoida. Oli näitä, jotka kaljuuntuovat jo 18-vuotiaana. 20-vuotiaana olisi mennyt kyllä 3-vuotiaasta
Oho! Siis 30-vuotiaasta!
Äskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Oho! Siis 30-vuotiaasta!
Äskeinen.
Viesti oli paljon raflaavampi ton typon kera. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mun 80-vuotias isä on saanut jo ainakin parikymmentä vuotta kuulla kaikenlaisia kommentteja ihmisiltä, jotka ovat luulleet häntä 10-20 vuotta nuoremmaksi. Ihan hauskaahan se on kun yli 70-vuotiaanakin vielä joutui todistamaan eläkeläislippua ostaessaan olevansa yli 60. Kunpa itsekin säilyisin yhtä hyvin. Ja toivottavasti isäni jatkaa samaan malliin vielä vähintään 20 vuotta. <3
Eläkeläissukulaismiehellä sama juttu ostaessa lippua kaupungin punttisalille eläkeläishintaan.
Olin 27v, metron portaissa menossa kiireellä alaspäin. Edessä seisoi öbaut parikymppisiä kundeja, joista yksi näki mut ja sanoi muille "hei päästäkää täti ohi".
Ah.