Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Vierailija kirjoitti:
Arvasin jo otsikosta, että av-mammat ovat kerryttäneet ketjun täyteen humble bragia ja nappiinhan se meni! "Siis mua niiku luullaan aina niin nuoreks ja siis oon niiku niiin loukkaantunu siit hihhii siis näytän tosi nuorelta!"
On mielistelevä kohteliaisuutta ja smooltookkia ”luulla” nuoremmaksi. Aina pitä päivitellä, jos joku täyttää tasavuosia tai on jäämässä eläkkeelle, että joko nyt? Vanhemmat ihmiset voivat tosin oikeasti luulla nuoremmiksi, koska meillä on tapana kuvitella, että itse emme muuttuja joknkun lapsi on aina lapsi. Työpaikalle tullut juniorien aina se juniori jne. Lisäksi naisia imarrellssn iskutarkoituksissa tai pelkästään kohteliaisuudesta, mutta jotak8n voidaan ” luulla” nuoremmaksi vähättelymielessä ...”älä kuule poika mulle ala...”
Olin kerran treffeillä 32-vuotiaan miehen kanssa, itse olin 23-24. Olimme paikallisessa baarissa ja joku mies tuli siihen sönköttämään, että tällaiseen räkälään olet tyttäresi tuonut. No ei tullut toisia treffejä.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran treffeillä 32-vuotiaan miehen kanssa, itse olin 23-24. Olimme paikallisessa baarissa ja joku mies tuli siihen sönköttämään, että tällaiseen räkälään olet tyttäresi tuonut. No ei tullut toisia treffejä.
Tuo oli kateellista vittuilua.
Muakin naurattaa se kuinka tyhmiä ja sokeita ihmiset voi olla :D joo ymmärrän että esim 30 voi luulla 25 vuotiaaksi tai 40 vuotiasta 35 tai 34 vuotiaaksi, mutta että ihan teiniksi 40 tai 50 vuotiasta luullaan? :D ei ihan oikeasti🙈 koskaan en ole nähnyt 17 vuotiaan näköistä 40 wee naista tai 50 wee miestä/naista 20-30 vuotiaan näköiseksi.
Multa kysyttiin paperit tammikuussa kun ostin sidukan pikkukaupasta.. oon 46-vuotias, kysyin et oikeestikko, kun ajattelin ett myyjä pilailee, mutta hän oli topakkana :D
Vierailija kirjoitti:
Muakin naurattaa se kuinka tyhmiä ja sokeita ihmiset voi olla :D joo ymmärrän että esim 30 voi luulla 25 vuotiaaksi tai 40 vuotiasta 35 tai 34 vuotiaaksi, mutta että ihan teiniksi 40 tai 50 vuotiasta luullaan? :D ei ihan oikeasti🙈 koskaan en ole nähnyt 17 vuotiaan näköistä 40 wee naista tai 50 wee miestä/naista 20-30 vuotiaan näköiseksi.
Olen vierestä seurannut tilannetta, kun plusmiinus parikymppiset luulivat nelikymppistä ikätoverikseen. Itsekin ensin katsoin, että on nuori, mutta muutin mieltäni aika pian. Olen suht hyvä arvioimaan ikää, mutta kaikki eivät ole.
Lapsi kysyi, että oliko silloin vielä dinosauruksia, kun olit pieni..
Iän arviointi on oikeasti vaikeaa: itse luulen ihmisiä tahallaan nuoriksi - saavatpa hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Näytin valokuvia naapurille.
Hän sanoi, että tuossa on ihana kuva sinusta nuorena. Kuva on viime vuodelta jossa minulla ei ole meikkiä. Lopetin meikkaamisen siihen paikkaan.
Ymmärrän täysin. Meikattu nainen on lähes aina ikäistään vanhemman näköinen. Irtoripset ja kampaus päälle, niin a'vot, ainakin 10v. lisää ikää.
Yhtä asiaa ihmettelen iän määrittelyssä, eli pituutta. Esim elokuvissakin, kun esitetään perhettä, jossa on teini-ikäinen tai nuori aikuinen jonkun lapsena, niin näyttelijä on vanhempiaan näytteleviä lyhyempi. Oikeastihan nuori yleensä kasvaa lähes aikuispituuteensa jo yläkoulussa (ja juu, tietty on poikkeuksia, mutta yleensä). Eli oikeasti teini on usein vanhempiaan pidempi, mutta jotenkin ikää arvaillaan pituuden mukaan, ikäänkuin kasvu jatkuisi keski-iässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Iän arviointi on oikeasti vaikeaa: itse luulen ihmisiä tahallaan nuoriksi - saavatpa hyvän mielen.
Juu, kyllä minäkin tuota harrastan. Osaan aidosti arvata iän alakanttiin.
Jos taas kertoo ikänsä, verbaliikkani vilpittömyys vakuuttaa, että henkilö todella näyttää huomattavasti ikäistään nuoremmalta. Yli kymmentä vuotta ei kannata liioitella.
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin paperit tammikuussa kun ostin sidukan pikkukaupasta.. oon 46-vuotias, kysyin et oikeestikko, kun ajattelin ett myyjä pilailee, mutta hän oli topakkana :D
Ja pakko pysyä topakkana, jos sen kysyy niin sitä ei voi peruuttaa, ikää pitää pystyä todistamaan.
Näin kertoo säädökset.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten on kysytty siksi, että kiintiö tulee täyteen.
Sellainen tapaus tuli mieleen, kun taannoin sedältäni kysyttiin missäpäin hän oli rintamalla talvisodassa. Setä siihen, että ei hän silloin ollut vielä edes koulussa. Eikä pahastunut.
Multa lakattiin kysymästä papereita Alkossakin, kun olin 20. Tämä juuri silloin, kun tuli määräys kysyä paperit kaikilta, jotka näyttävät alle 30-vuotiaalta. En kyllä loukkaantunut, vähän vaan harmitti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä voit olla varma, että tuo ilahduttaa kaikkia? Minulla ei ainakaan miehenä ole lainkaan tarvetta näyttää juniorilta, vaan ihan omanikäiseltä. Älä ainakaan kaikille, joita et kunnolla tunne, ala tuollaista möläyttelemään.
Coraline kirjoitti:
Minua on luultu usein tyttäreni siskoksi, mutta paras tapaus oli työporukan kanssa reissussa ollessa. Ravintolan tarjoilija tuli sanomaan, että alaikäisten pitäisi poistua ravintolasta. Tähän työkaverini vastasi, että kyseessä on meidän työnjohtaja, joka on kyllä täysi-ikäinen. Tarjoilija meinasi sitten jo suuttua ja huusi ettei heidän ravintolassaan alaikäiset juo. Näytin sitten paperit, 30v, jolloin pyysi anteeksi ja lupasi jäädä. Muilla olikin hauskaa, kun heillä on tällainen "alaikäinen" työnjohtaja:D
Onko tyttäresi jotenkin ennenaikojaan rupsahtanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voit olla varma, että tuo ilahduttaa kaikkia? Minulla ei ainakaan miehenä ole lainkaan tarvetta näyttää juniorilta, vaan ihan omanikäiseltä. Älä ainakaan kaikille, joita et kunnolla tunne, ala tuollaista möläyttelemään.
Juu, lähinnä naisille juu. Ja kuten tämä ketju todistaa, sillä saa heille helposti hyvän mielen.
Kyllä on tolloja ihmiset, harva luulee Keski ikäistä 30 vuotiaaksi tai 40 vuotiasta teiniksi:D jos ei kasvoista ja ihosta sen erota niin en tiedä mistä sitten:D, toki voi veikata mielummin nuoremman kuin vanhemman näköiseksi mutta silti ehkä pikkuisen menee yli jos luullaan teini ikäiseksi yli 40 naista!
Onhan nää ikäjutut huvittavia.
Melkein kaikkia luullaan nuoremmiksi.😂
Äitini sanoi aina, että aika sen asian korjaa. Niin on todella käynyt, vaikka silloin en uskonut.