Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..

Vierailija
13.06.2020 |

Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0

Kommentit (1690)

Vierailija
61/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin baarissa 19-vuotiaana, niin yksi keski-ikäinen nainen tuli raivoamaan mulle, että alaikäiset ovat baarissa ja mut pitäis heittää pihalle.

Matkustin 21-vuotiaana yksin lentokoneella ulkomaille. Silloin koneessa tarjottiin vielä alkoholia ilmaiseksi. No, minulta lentoemo kysyi lässyttäen haluanko LIMPPARIA.

Myös kun menin parikymppisenä hakemaan Visa Electron -korttia, niin pankkihenkilö huudahti, että niissä on kyllä ikäraja. Joo, 15 taisi olla se ikäraja...

Olen miettinyt onko kortilla maksamisessa ikäraja kun joskus minulta kysytään maksanko kortilla🤔 Näköjään se on tuo 15 sitten.

Mistä alapeukut? HUOH!😂😂😂

Vierailija
62/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyttöystävän 21v kanssa menossa baariin niin meiltä molemmilta kysyttiin paperit. Olen treenattu ja nuorekas. Olin pukeutunut jameksiin ja teryleeni paitaan. Olen 62v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua luultiin tyttäreni siskoksi, kun hän oli 11v ja minä 40v.

Ymmärrät varmaan, että tällaiset kommentit sanotaan ihan pelkästään kohteliaisuudesta. Nelikymppinen ei näytä teini-ikäiseltä, vaikka omasta mielestään olisi kuinka nuorekas.

Vierailija
64/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyslaitoksella luultu hädin tuskin täysi-ikäiseksi. Ekalla kerralla olin 27 ja toisella 31 🙄

Vanhempi hoitajatäti rupesi paasaamaan minulle siitä, miten vastuutonta on, kun tällainen teinityttö hankkiutuu yksin raskaaksi...Mummolla putosi leuka lattiaan, kun puolisoni meni esittäytymään.

Oli luullut vierustoveriani aikuiseksi ja minua lapseksi.

T: lapsenkasvoinen

Vierailija
65/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi kysyi muutama vuosi sitten pojaltani että onko kiva olla yläasteella? Hän oli juuri aloittanut 4 luokan ja oli 10v. Poika häkeltyi ja oli vastannut vaan et ihan jees.

Vierailija
66/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.

Hiukan on niin suhteellinen käsitys. Mä tiedän lääkärin joka vitsailee potilaille vähän tuohon tyyliin. Tai sitten sanoo 90-vuotiaalle tyyliin tuleehan niitä vaivoja kun ikääkin on hiukan yli 50.

Vierailija
67/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyslaitoksella luultu hädin tuskin täysi-ikäiseksi. Ekalla kerralla olin 27 ja toisella 31 🙄

Vanhempi hoitajatäti rupesi paasaamaan minulle siitä, miten vastuutonta on, kun tällainen teinityttö hankkiutuu yksin raskaaksi...Mummolla putosi leuka lattiaan, kun puolisoni meni esittäytymään.

Oli luullut vierustoveriani aikuiseksi ja minua lapseksi.

T: lapsenkasvoinen

Tässä tarinassa kiinnittyi kyllä vahvasti huomio ensisijaisesti tuohon hoitajaan! Mitähän vettiä kehtaa sanoa tulla tavalla potilalle ja vielä synnytyslaitoksella? Ihan kamalaa millaisia hoitajia sitä tapaa, ei minkäänlaisia sosiaalisia taitoja tai empatiakykyä. :(

Vierailija
68/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä nyt paha ollut, nauratti lähinnä. Olin pienen kylän kaupassa,ostin pari siideriä ja myyjä kysyi paperit. Olin tyytyväinen, kun olen lähempänä neljää- kuin kolmeakymmentä, että eihän tässä ihan ole rupsahtanut kuitenkaan... katsottuaan paperini, myyjä selittikin sitten, että pakko oli kysyä, kun heillä on ollut ongelmana, ettei ole riittävästi kysytty henkkareita. Kylä kun oli sellainen muuttotappiopaikka, että nuorempaa väkeä on todella vähän ja suurin osa asiakkaista eläkeikäisiä, eikä heiltä tietenkään ikää tarvitse kysyyä.

Vierailija
69/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin nelikymppisenä henkkareita.

Kerran, kun kolmikymppisenä olin kampaajalla, jostain syystä juttelimme nuoren kampaajaharjoittelijan kanssa, että hänen äitinsä oli täyttämässä vasta 40 v ja minun äitini jo 70 v. Hän ei ollut millään uskoa, että minulla on niin vanha äiti. Jälkeen päin tajusin, että hän varmaan luuli minuakin nuoremmaksi.

Vierailija
70/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt minulle, mutta tuttavilleni. Olivat n. 35-40 vuotiaina poikenneet lenkillä Alkoon hakemaan juomia illallista varten, eikä kummallakaan ollut papereita mukana. Myyjä ei ollut myynyt viinejä kaksikolle, joista toinen soitti lähistöllä asuvan isän hakemaan pullot heidän puolestaan. Isä (n. 65 v) oli kävellyt Alkoon, ja kysynyt heti ovella "mitäs ne tytöt yritti täältä ostaa?", eikä myyjä sitten ollut myynyt niitä tällekään, kun oli olettanut tämän tulleen ostamaa alkoholia alaikäisille.

Vierailija
71/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ap:n viestistä vaan tuli mieleen, että eihän se parturi välttämättä sitä tarkoittanut että ap olisi vanhuuseläkkeellä, vaan ehdotti vaan että vanhuuseläkkeellä olevathan tekevät usein keikka hommaa, niin miksei ap:kin voisi kokeilla, jos on pidempää lomaa tiedossa. Toki, onhan tuossa väärinymmärtämisen riski aika suuri, mutta näin itse asian tulkitsin, varsinkin kun ap:lla on eläkkeeseen 20 vuotta aikaa.

Vierailija
72/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin baarissa 19-vuotiaana, niin yksi keski-ikäinen nainen tuli raivoamaan mulle, että alaikäiset ovat baarissa ja mut pitäis heittää pihalle.

Matkustin 21-vuotiaana yksin lentokoneella ulkomaille. Silloin koneessa tarjottiin vielä alkoholia ilmaiseksi. No, minulta lentoemo kysyi lässyttäen haluanko LIMPPARIA.

Myös kun menin parikymppisenä hakemaan Visa Electron -korttia, niin pankkihenkilö huudahti, että niissä on kyllä ikäraja. Joo, 15 taisi olla se ikäraja...

Olen miettinyt onko kortilla maksamisessa ikäraja kun joskus minulta kysytään maksanko kortilla🤔 Näköjään se on tuo 15 sitten.

Mistä alapeukut? HUOH!😂😂😂

Eivät he iän takia kysy, vaan siksi että kassakoneesta painavat nappulaa, jotta korttimaksupääte aktivoituu.

Siksi alapeukut.

Vierailija
73/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nelikymppisenä eräällä kurssilla, jossa kaikki muut olivat eläkeläisiä, ilmeisesti ajankohdan vuoksi, koska muut työikäiset olivat töissä. Vieruskaverini luuli, että olin edellisen kevään ylioppilas.

Vierailija
74/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotiaana vaateostoksilla 11 vuotta vanhemman siskoni kanssa. Myyjä luuli siskoani äidikseni.

Vierailija
75/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla voitko kirjoittaa otsikon suomeksi??!! Ei jumankauta.

Vierailija
76/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä onko mikään loukannut. Olen jo tottunut, kun niin usein luullaan nuoremmaksi. Olen lyhyt ja varmaan nuoremman näköinen. Lyhyys on varmaan vaikuttanut eniten iän arviointiin.

Tuo jehovan todistajat oven takana-tapaus on käynyt minullekin. 2-v taapero juoksi taakseni ja totesin olevani se vanhempi. 😀

Asiakas meni hämilleen, kun töissä mainitsin jotakin miehestäni. Kyseli, että joko mulla muka mies on. Oli luullut minua 17-vuotiaaksi.

Muutama mummeli on kadulla kysellyt, että olenko lapseni sisko vai äiti. Yksi sanoi, että luuli minua 10-vuotiaaksi ja hämmästyi, kun olinkin saman ikäinen kuin raskaana oleva lapsenlapsensa.

Olin noina aikoina 25-28-vuotias.

Nuorempana tuli kuultua baarissa "lapsia päästetään baariin" ym.

Eivät ne kyllä itsetuntoa hivelleet.

Toisaalta kassalla tai baarissa ei ole usein henkkareita kyselty.

Vierailija
77/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut ehkä loukkaus vaan ennemminkin kohteliaisuus mutta pisti mietityttämään että miltä oikein näytän takaapäin.

Olin lasten kanssa ulkona ja seisoin rapun edessä, selin rapun oveen. Kuulin kun ovi takanani aukesi mutta en kääntynyt ennen kuin takaa kuului miehen ääni "anteeksi rouva.." Käännyin katsomaan ja siellä oli n.30 vuotias mies joka tarvitsi apua oven kanssa. Kun käännyin niin hän sanoi "öh..tai siis neiti"

Olen 36 vuotias. Tämän jälkeen epävarma mieleni on tehnyt sen että peilailen enemmän itseäni myös takaapäin ja samassa taas mietin että ehkä edestä sen verran hyvä että menen vielä neidistä.

Vierailija
78/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintolassa maksaessani nuorimies kysyi tuleeko eläkeläisalennus. Jeps.. 47v. Tosin nuorimies silmissäni näytti 12-vuotiaalta.

Toisella kertaa olin ostamassa kummilahjaa ystäväni lapselle koruliikkeessä. Myyjä kysyi tuleeko lapsenlapselle. Olin silloin reilu 30v.

Vierailija
79/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kysyny henkkareita 38-vuotiaalta naiselta.

Kyllä minultakin vielä neljänkympin korvilla kysyttiin aina silloin tällöin. Viisikymppisenä ei enää 😀

Multa kysyttiin vielä muutama vuosi sitten mutta olen lihonut reilut 20kg ja sen myötä näyttäisi siltä ettei juuri koskaan tarvitse papereita näyttää. Ja ikää on nyt 27.

Niitä kuuluu kysyä kaikilta alle 30v näyttäviltä.

Vierailija
80/1690 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itselleni, mutta ystävälleni. Tutulla kampaajalla käytiin yhtä aikaa ja ystävä pyysi juhlakampausta. Mennessäni seuraavan kerran kampaaja kysyi, mitkä juhlat olivat kyseessä. Sanoin, että ystävällä tasavuosisynttärit. Ai 70? totesi kampaaja. Eiku 60. 

Onneksi kaveri ei itse kuullut kommenttia. Mietin, miksi kampaaja arveli noin paljon enemmän. No, kaverin tukka on hyvin ohut ja äänensä nariseva. Kaipa se riitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme