Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
Olin muistaakseni jotain 16-vuotias (ihan teini siis vielä kuitenkin), kun käytiin isän kanssa moottoripyöräreissulla. Käytiin sukulaisten luona samalla kertaa kyläilemässä.
Sukulaisilla oli sitten joku tuttavapariskunta käymässä (lestadiolaisia kaikki, en tiedä oliko tällä vaikutusta). Isäni oli sisällä, ja itse juttelin tämän sukulaisperheen äidin kanssa jotain terassilla ja seuraan liittyi tuttavapariskunnan nainen. Tuo nainen kysyi, että olenko isäni uusi naisystävä! :D Ei hyvänen aika, teininä menin ihan puihin asiasta ja liukenin vähin äänin pois. Isälläni ja minulla siis reilu 30v. ikäeroa. Molemmat näyttettiin kyllä ihan ikäisiltämme eli mikälie aivopieru oli sitten tuolta naiselta xD
Ostimme pari vuotta sitten ulkomailta asunnon. Taloyhtiössä asuu muutama vanhempi mukava nainen ja erään kanssa ensimmäistä kertaa porraskäytävässä jutellessamme, tämä nainen totesi, että sitten kun saatte joskus lapsia, niin niidenkin kanssa on kiva tulla tänne lomailemaan.
Hän näytti kovin epäilevältä, kun kerroimme, että eihän meille enää edes voisi lapsia tullakaan ja että meillä on kolme aikuista lasta ja kaksi lastenlastakin. Olimme tuolloin 53 ja 56 vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Tuossa on tökeryyden lisäksi kulmia nostattavaa vihjaus siitä, että vanhojen ihmisten hampaat hän paikkaa vain vähän sinnepäin. Hmmm. He kun ei kauan elä enää, niin mitä väliä.
Olin baarissa 19-vuotiaana, niin yksi keski-ikäinen nainen tuli raivoamaan mulle, että alaikäiset ovat baarissa ja mut pitäis heittää pihalle.
Matkustin 21-vuotiaana yksin lentokoneella ulkomaille. Silloin koneessa tarjottiin vielä alkoholia ilmaiseksi. No, minulta lentoemo kysyi lässyttäen haluanko LIMPPARIA.
Myös kun menin parikymppisenä hakemaan Visa Electron -korttia, niin pankkihenkilö huudahti, että niissä on kyllä ikäraja. Joo, 15 taisi olla se ikäraja...
Minua on useamman kerran tulleet sijaiset töissä patistelemaan ulos ulkovälitunnille. Olen siis itse 43v opettaja ja jo siellä teinien keskellä ajamassa heitä ulos.
Tuo ei ole loukkaavaa, toki sijaisia nolottaa kun tajuavat virheensä. Sen sijaan hieman loukkaannuin yhdellä maalauskurssilla, kun maalasin kuvaa lapsestani ja siihen joku kysyi onko kuvassa pikkusisarukseni. Vastasin, että ei kun tyttäreni, johon minua katsottiin pitkään ja totesi tuhahtaen päälle, että miten ne lapsetkin jo tekee lapsia. Olin tuolloin 34v ja saanut ensimmäisen lapseni melko iäkkäänä (32v), joten koin tuon teiniäitivihjauksen loukkaavana.
Jehovantodistajille oven avatessani kysyivät onko vanhempani kotona.
Olin 27 ja asunut omillani jo 10 vuotta niin vähän hassulta tuntui.
Meidän uusi naapuri näki meidät pihalla ja tuli tervehtimään. Juteltiin siinä kaikenlaista naapurustosta ja muusta, ja hän kertoi, että heillä on kaksi lasta ja sanoi panneensa merkille, että meillä ei taida VIELÄ lapsia olla. Menimme hieman hämilleen ja kerroimme, että olemme jo isovanhempia. Oli naapurin vuoro mennä hämilleen, mutta pian meitä nauratti koko tilanne, ja naapuri pyysi anteeksi erehdystään.
Sain lahjakortin hemmottelevaan kasvohoitoon. Kun saavuin paikalle, työntekijä moitti housujani epämuodikkaiksi (sellaiset leveälahkeiset joita on monilla nykyään). Kasvohoidon lomassa hän kertoi, mitä kaikkea kasvoissani on vialla ja mitä niille onneksi voisi tehdä, mm roikkuva leukalinja. Mitään tällaisia neuvoja en ollut pyytänyt.
Lopputulos oli se, että lähdin hoitolasta pahoilla mielin, en todellakaan virkistyneenä.
Ikää on tosi vaikea arvioida. Minua luullaan usein nuoremmaksi. Olen saanut yli 25v teinien bussilippuja, puhelimessa kysytty onko vanhemmat kotona, usein kysytään papereita. Töissä kaikki luulee että olen parikymppinen kuten suurin osa muistakin. Olen nyt 30v. Sinänsä mukavaa, paitsi ehkä tuo että ei ajatella että olisi elämänkokemusta mitä löytyy jo paljon. On jopa joku kysynyt töykeästi olenko neitsyt, tämä oli hämmentävää, tosin kysyjä saattoi vaan kiusata.
Minusta oli kovin sympaattista kun kuuntelin kahvilassa töissä ollessani tuoreen kollegani keskustelua asiakkaan kanssa: asiakas halusi seniorialennuksella (+65v) kahvin ja tuore työntekijä pyysi nähdä henkkarit, ei uskonut asiakkaan olevan niin vanha. Kyllä ilahtui nainen, näytti ihan innoissaan henkkarinsa ja oli hyvin otettu
Menin 25-vuotiaana teatteriin mieheni ja vanhempieni kanssa. Yrittäessäni ojentaa narikkavastaavalle kolikoita hän esteli ja kertoi, että alle 16-vuotiailta ei peritä maksua, enkö huomannut kylttiä?
Töissä kun joku uusi kyselee, mahtaako minulla olla jo lapsia, menee kyselijän ilme aika erikoiseksi, kun kerron, että on kolme lasta, ja vanhin kohta 11. Ikää on nyt 33 vuotta, ja nähtävästi hyvinkin babyface olen vieläkin. Myös mieheni näyttää 35-vuotiaanakin vielä hyvin nuorelta, ja aina kulkiessamme lastemme ja heidän saman ikäisten serkkujensa kanssa kaupungilla kohtaamme jähmettyneitä katseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.
Saanko udella miksi sun rinnat poistettiin ja paljon niiden poisto maksoi? Olen itse isorintainen nainen ja haluaisin eroon rinnoistani. (En ole transseksuaali vaan haluan tehdä sen estetiikan vuoksi ja jotta vihdoin saisin miehen.)
N20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.Saanko udella miksi sun rinnat poistettiin ja paljon niiden poisto maksoi? Olen itse isorintainen nainen ja haluaisin eroon rinnoistani. (En ole transseksuaali vaan haluan tehdä sen estetiikan vuoksi ja jotta vihdoin saisin miehen.)
N20
Yksikään vastuullinen kirurgi ei poista rintoja tuolla perusteella, mutta ihan aiheellisen passituksen lanttumaakarille voi kirjoittaa.
Multa kysyttiin henkkarit, kun ostin tulitikkuja. Olen 38-vuotias, enkä mielestäni näytä niin nuorelta.
Vierailija kirjoitti:
Olin baarissa 19-vuotiaana, niin yksi keski-ikäinen nainen tuli raivoamaan mulle, että alaikäiset ovat baarissa ja mut pitäis heittää pihalle.
Matkustin 21-vuotiaana yksin lentokoneella ulkomaille. Silloin koneessa tarjottiin vielä alkoholia ilmaiseksi. No, minulta lentoemo kysyi lässyttäen haluanko LIMPPARIA.
Myös kun menin parikymppisenä hakemaan Visa Electron -korttia, niin pankkihenkilö huudahti, että niissä on kyllä ikäraja. Joo, 15 taisi olla se ikäraja...
Olen miettinyt onko kortilla maksamisessa ikäraja kun joskus minulta kysytään maksanko kortilla🤔 Näköjään se on tuo 15 sitten.
Tapahtui baarissa ollessani 23 vuotias.
Puolituttu mies kysyi ikääni, sanoin että arvaa.
Mies katseli hetken pää kallellaan ja tokaisi 23.
Minä: joo, ihan oikein.
Mies jatkoi että on oppinut että naisten ikää arvioidessa pitää aina vähentää 10 vuotta siitä miltä ne näyttää
Molempiin suuntiin.
Kakskymppisenä luultiin esiteini-ikäisen pikkusiskon äidiksi,
kolmikymppisenä luultiin että tulen aloittavana lukioon (päivälukio, ei aikuislukio) kun asioin koulukeskuksessa.
Viime vuosina on luultu välillä poikani tyttöystäväksi, mutta tästä saa varmaan syyttää puuma-buumia...
Papereita kysyville vinkki, : sivuprofiili paljastaa iästä enemmän kuin edestä katsominen.
31-vuotiaana kysyttiin uimahallissa ikää, myyjä mietti pitääkö myydä lastenlippu.
19v kaverini oli menossa perheensä kanssa mökille saunomaan. Ostivat ostokset puoliksi isänsä kanssa. Poika edellä, 42v isä perässä. Molemmilla ostosten seassa sixback olutta. Isältä kysyttiin paperit :D.