Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1691)
Mun mieheltä kysyttiin Alkossa paperit ja ei siinä mitään. Mies oli 33v silloin ja myyjä totesi, että "vanha mutta näytät nuorelta" Ja myyjä itse oli arviolta 40+
Joensuun Cittarissa kassahenkilö pyysi minua ottamaan maskin pois, kun ostin siideriä.
Täytän kesällä 55 ja kyllä silmärypyistä luulisi iän näkyvän.
Vierailija kirjoitti:
Menin katselemaan silmälasikehyksiä juuri 30 täyttäneenä. Nuori optikko kysyi, tuleeko monitehot vai tavalliset.
Tyttäreni sai monitehot vähän päälle 20-vuotiaana.
Kaikesta tekin loukkaannutte :D
Vierailija kirjoitti:
Olin yläasteella töissä (noin 25v) ja opettaja heitti mut pihalle ”käytävältä lusmuilemasta” kun olin menossa vaihtamaan työvaatteita. En saanut sanaakaan väliin kun hermostui heti ettei tekosyyt nyt auta. Seisoin hetken hölmistyneenä teinien seassa ja kiersin sisälle toiselta ovelta 😄
Mun kaveri vietiin rehtorin puhutteluun kun oli koulun ulkopuolella tupakalla. Siis oli "poistunut koulualueelta" tupakalle. Hän oli töissä viereisessä rakennuksessa ja oli tullut ulos tupakalle.
Taisi olla nippa nappa parikymppinen eli melko nuiren näköinen varmasti.
Ei uskonut opettaja selittelyitä ja kaveri oli sitten lähtenyt rehtoria moikkaamaan. Vanha ylä-aste kun oli kyseessä.
Käyn välillä teini-ikäisen tyttäreni kanssa kahvilassa, vaatekaupassa tms. Useaan kertaan meitä on luultu kavereiksi. Joskus nuori vaatekaupan myyjä häkeltyi ihan kunnolla ja totesi, että kylläpä olet hyvin säilynyt :D
Lapseni näyttää kyllä ehkä vähän ikäistään vanhemmalta ja minä vähän ikäistäni nuoremmalta, mutta silti nämä tilanteet menevät välillä vähän koomiseksi, ikäeroa on sentään 24 vuotta. En pukeudu ”teinisti” tai erityisen muodikkaasti, mutta tietysti farkut + tennarit -tyyli voi vähän ottaa ikää pois olemuksesta ja erityisesti, kun nykyajan teinit ja nuoret tuntuu pukeutuvan kovin aikuismaisesti, niin heidänkään ikää on välillä vaikea päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn välillä teini-ikäisen tyttäreni kanssa kahvilassa, vaatekaupassa tms. Useaan kertaan meitä on luultu kavereiksi. Joskus nuori vaatekaupan myyjä häkeltyi ihan kunnolla ja totesi, että kylläpä olet hyvin säilynyt :D
Lapseni näyttää kyllä ehkä vähän ikäistään vanhemmalta ja minä vähän ikäistäni nuoremmalta, mutta silti nämä tilanteet menevät välillä vähän koomiseksi, ikäeroa on sentään 24 vuotta. En pukeudu ”teinisti” tai erityisen muodikkaasti, mutta tietysti farkut + tennarit -tyyli voi vähän ottaa ikää pois olemuksesta ja erityisesti, kun nykyajan teinit ja nuoret tuntuu pukeutuvan kovin aikuismaisesti, niin heidänkään ikää on välillä vaikea päätellä.
Tuli mieleen vielä, kun olin 22-vuotias naimisissa oleva ihminen, niin joku ovelle tullut kaupustelija kysyi onko mun vanhemmat kotona. :D
Kerra kaupassa ostaessani lelua höpöttäjä maanistyylinen myyjä sanoi, että mummo. Korjasin, että ostan omalle lapselleni. Kysyi minkä ikäinen hän on, 6 kk vastasin. Takana oli valvottu yö. Yleensä luullaan nuoremmaksi mitä olen kun olen pieni ja siro.
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheltä kysyttiin Alkossa paperit ja ei siinä mitään. Mies oli 33v silloin ja myyjä totesi, että "vanha mutta näytät nuorelta" Ja myyjä itse oli arviolta 40+
Eikö alle 30-vuotiaan näköiseltä pidä kysyä paperit? Mieshän saattoi olla vaikka Alkon tarkastaja?
Vierailija kirjoitti:
Joensuun Cittarissa kassahenkilö pyysi minua ottamaan maskin pois, kun ostin siideriä.
Täytän kesällä 55 ja kyllä silmärypyistä luulisi iän näkyvän.
Saatoit muistuttaa jotakin myyntikiellossa ollutta ongelmakäyttäjää tai trokaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni näyttää kyllä ehkä vähän ikäistään vanhemmalta ja minä vähän ikäistäni nuoremmalta, mutta silti nämä tilanteet menevät välillä vähän koomiseksi, ikäeroa on sentään 24 vuotta. En pukeudu ”teinisti” tai erityisen muodikkaasti, mutta tietysti farkut + tennarit -tyyli voi vähän ottaa ikää pois olemuksesta ja erityisesti, kun nykyajan teinit ja nuoret tuntuu pukeutuvan kovin aikuismaisesti, niin heidänkään ikää on välillä vaikea päätellä.Tuli mieleen vielä, kun olin 22-vuotias naimisissa oleva ihminen, niin joku ovelle tullut kaupustelija kysyi onko mun vanhemmat kotona. :D
Tästä ilahtuneena ostit, mitä oli myynnissä, vaikket olisi tarvinnutkaan.😂😂 Myyntikikka nääs.
Vierailija kirjoitti:
Kerra kaupassa ostaessani lelua höpöttäjä maanistyylinen myyjä sanoi, että mummo. Korjasin, että ostan omalle lapselleni. Kysyi minkä ikäinen hän on, 6 kk vastasin. Takana oli valvottu yö. Yleensä luullaan nuoremmaksi mitä olen kun olen pieni ja siro.
Nyt ei luultu. Teitkö valituksen myyjästä?
Olen 29v opettaja ja olin opettajainhuoneessa tekemässä paperi töitä, kun sinne tuli siivooja tyhjentämään roskiksia. Tämä keski-ikäinen henkilö alkoi motkottamaan minulle, että opehuone ei ole oppilaiden paikka ja ties vaikka olisin varkaissa siellä. Ei auttanut selittelyt vaan piti hakea rehtori paikalle, joka kertoi tälle siivoojalle, että olen tosiaan opettaja enkä oppilas 😂 Liekö johtunut siitä, että olen vain 155cm "pitkä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei luultu. Teitkö valituksen myyjästä?
Annoin kun kysyttiin palautetta ostostapahtumasta, joku gallupkysely, että henkilökohtaisuuksiin ei pitäisi mennä. Itsekin myyjä oli noin 40 v näköinen. Suututti kyllä ja vähän masensi, tunsin itseni vanhaksi ja väsyneeksi. Hyvää oli se, että rupesin tuon ostosreissun jälkeen enemmän huomioimaan itseänikin vauvan ohella.
Meillä ottaa terkkarissa labrahoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin vielä pari vuotta sitten 18 ja isotätini 68. Hän otti minusta kuvan, jossa istun sohvalla. Minulla oli täysin nykyaikaiset vaatteet ja kampaus ja kuvasta huomasi muutenkin, että se on tuore. Hän laittoi kuvan Facebookkiin.
Leukani meinasi pudota lattiaan, kun luin myöhemmin kuvan kommentteja. Parikin ihmistä kehui, kuinka "olet niin kaunis tässä Ulla." Minä en ole meistä kahdesta se Ulla.
Luonnollinen hiusvärini on kyllä harmaaseen taittutava, mutta ei se mielestäni kyllä 50 vuotta vanhenna. O_o Emmekä me oikeasti muistuta toisiamme hääppöisesti.
He luulivat että tätisi postasi oman nuoruuskuvansa!
En oikein usko, että sivusiili oli naisilla mikään yleinen kampaus isotätini nuoruudessa. :'D Lisäksi kuvassa taustalla näkyvä Lenovon läppäri ei oikein sekään kuulu 60/70-luvulle.
Hänen ikäisensä voivat nähdä huonosti esimerkiksi kaihin vuoksi. Oletan, että siinä on syy.
Vierailija kirjoitti:
Pääsin 13-vuotiaana isäni mukaan Ranskaan työmatkalle. Hotelliin kirjautuessa respa pahoitteli "herralle ja rouvalle", kun huoneessa oli erilliset vuoteet eikä parisänkyä. Oli kiusallista
Italiassa suunnilleen todella moni nuori mies liikkui hyvin nuoren näköisen naisen kanssa.
Ehkä suojaikäraja on erilainen kuin Suomessa, koska teki mieli ilmoittaa tytöistä lastensuojeluun.
Olen 34-vuotias ja monessa paikassa saanut osakseni tytöttelyä ja ihmettelyä, kun en olekaan alle parikymppinen. Kaipa mulla sitten on vaan niin lapsellinen naama. :D
Aloitin osastonsihteerin työt muutama vuosi sitten, olin 33 silloin. Minut esiteltiin poliklinikan ylilääkärille, joka häkeltyi tajutessaan, että minä olen se uusi työntekijä. Tämä keski-ikäinen nainen sanoi, että luuli minun olevan joku tettiläinen. Ärsytti ja huvitti yhtä aikaa. Nykyään tuskin luulisi, stressiä ollut nyt viimeisimmät vuodet niin paljon, että nuorekkuus katosi ja rupsahdus iski pahemman kerran.