Pahin toisen moka ikäääsi koskien miten sinua on loukattu??! Minä aloitan istuin parturin tuolissa ja yhtäkkiä..
Puheeksi tulee työt ja sanoin vähän kehuskellen, että nyt onkin pidempi loma tiedossa, en tiedä, että hommaa sitä keksisi kun olen tekevää sorttia.... Ikää mulla 43v.. Yhtäkkiä parturin hetken mietiskelyn jälkeen sanoo et monethan rupee tekemää keikkahommia, vaikka onkin vanhuus eläkkeellä. . Tunsin miten kasvoni lehahtivat punaisiksi ja tosiaankin virkavapaalle olin jäämässä. En enää kehdannut korjata ja tehdä tilanteesta vielä kiusallisempaa. Sanoin vain, että niin tottahan tuo on.. Parturi varmaan ihmetteli miksi olin loppuajan niin hiljainen :0
Kommentit (1690)
En nyt tiedä onko tämä mikään hirveä moka enkä missään nimessä loukkaantunut, päinvastoin olin aika huvittunut. Tapasin aikoinaan kadulla sattumalta entisen naapurimme, joka oli asunut samassa kerrostalossa missä meidänkin perhe asui. Tämä entinen naapurin täti tervehti iloisesti ja sitten kysäisi että mitä jatkosuunnitelmia minulla on yläasteen jälkeen. Olin silloin kyllä jo jatkosuunnitelmani toteuttanut. Olin käynyt lukion ja sitten opiskellut yliopistossa ja viiden vuoden opintojen jälkeen valmistunut hammaslääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mult taas parturi kysy et monennelle luokalle oon menossa. Oli kesä siis ja mä olin 21v silloin.
T. poika23Tää on kyl pahin ja loukkaavin. Viel miespuoliselle henkilölle. Tosi alentavaa kyllä 😁.
T. Mies34
Öö miten nii toi kyl varmaa yks mitättömimmistä täs ketjus
Ei tää ollut loukkaus, mutta
Olin 24-vuotias ja opiskelin rakennusinsinööriksi ja olin kesätöissä koulun remontissa. Koulu oli edelleen käynnissä, vaikk pientä remontti olikin.
Oli kahvitauko ja istuin käytävän lattialla. Siihen tuli opettaja mua piristämään luullen mua lukion oppilaaksi. Kyseli, miksi näytän niin apealta. (siihen aikaan ei vaadittu mitään kulkulupalappuja vaatteissa.)
Tekussa oli siihen aikaan kesäloma lähes 4 kuukautta, jotta pystyi olemaan kesätöissä alalla kauemmin.
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen 34 v ja työuraa takana vähän yli 10 v. Minut rinnastettiin töissä 23 v naiseen, jolle kyseinen työpaikka on ensimmäinen valmistumisen jälkeen. Tämä siis siitä syystä, ehkä olimme aloittaneet firmassa samaan aikaan.
Kymmenessä vuodessa ehtii oppia ja nähdä kaikenlaista, eikä meidän voi sanoa olevan muutenkaan samassa elämäntilanteessa. Kyllä minulla on tässä iässä ihan eri murheet kuin vähän päälle parikympppisenä.
Mutta jos olette molemmat aloittaneet samaan aikaan uudessa työssä niin eihän sillä ole merkitystä että olet yli 10 vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Vanhuksilla on varmaan ratkiriemukasta hänen tuolissaan. "Jos tämä sinitarra riittäisi tällä kertaa, kun et sinä enää montaa vuotta porskuta. Tämä varmaan on viimeinen kertasi täällä muutenkin. Jätetään hautarauha näillekin."
Vierailija kirjoitti:
Multa otettiin ensiavussa ekg ja piti riisua sukkahousut. Nuori hoitaja sanoi, ettei olekaan nähnyt pitkään aikaan sukkahousuja, mummotkin pitää legginssejä. Olen 46. Ilmeisesti tipahtanut muodin rattailta aikoja sitten.
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.
Olin taksisssa ja takapenkillä 8 vuotta nuorempi miespuolinen työkaveri.
Jätimme miehen hänen kotiovelle ja lähdimme minun osoittteeseen. Kuski kysyi oliko tuo kyydistä jätetty isäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laboratoriohoitajalta oli jäänyt väliin muutaman kurssia??
Törkeää arvostella tuollaista asiaa, riisuuntuminen on muutenkin vaikeaa. Ainakin itselleni, rintani poistettiin 26 vuotiaana, ja ekg:ssä käyminen on tuskallista.
Korjaus, ensiavussa varmaankin sairaanhoitaja/lähihoitaja ottaa ekg:n ei välttämättä labrahoitaja.
Ai kauhee, nää on hyviä. :D
Itselläni kävi noin vuosi sitten työpaikkalääkärillä niin, että lääkäri kysyi minulta olenko tulevaisuudessa aikeissa yrittää lapsia? Hämmennyin enkä oikein tiennyt mitä vastata, koska olin 48v... Vastasin sitten lopulta että eiköhän lapset ole minun osaltani tehty jo kun ovat aikuisia.
Toiseen suuntaan yhtä koominen, mutta mikä tietty harmitti enemmän oli kun minut niputettiin eläkeläisten kanssa samaan ryhmään.
Kumpaakaan en ottanut loukkauksena kylläkään, vaan päällimmäisenä oli nauru. Niin se on katsojasta ja hänen omasta iästäänkin kiinni minkä ikäisenä toisen näkee.
Kun olin 17 niin minua luultiin 3-vuotiaan pikkusiskoni äidiksi. Tuntui teininä ihan hirveältä että joku voi nähdä minut äitinä kun kuvittelin olevani nuorena hehkeimmillään.
Pahin on se kun olin bussipysäkillä odottamassa bussia ja siihen pysähtyi sellainen pikkubussi joka kuljettaa paikallisia huonokuntoisia mummoja ja pappoja. Pysähtyi, näki lähempää ja tajusi virheensä. Olin 30-vuotias, todella reilusti ylipainoinen.
Tämä oli yksi niistä nolottavista tilanteista jotka sai pudottamaan painoa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena vuodenkin ikäero voi tuntua paljolta. Jostain 20-vuotiaasta 40-vuotias voi tuntua ikivanhalta.
22-vuotiaalla kaverillani oli samanikäinen poikaystävä. He tulivat käymään kotonani, tarjosin kotiviiniä ja sitten poika alkoi selittää, että hänestä on outoa olla näin paljon vanhemman kanssa tekemisissä. Olin silloin 27.
Eih olen ollut itse tuollainen törppö. Minulla oli tuon ikäisenä kavereita joiden kanssa oli ikäeroa noin 5-6 vuotta. Taivastelin aina ääneen miten outoa on kun tullaan niin hyvin juttuun vaikka ikäeroa on NIIN PALJON! Koin nämä kaverit jännittävänä ja aikuisempana seurana, enkä todellakaan tarkoittanut että he olisivat mielestäni vanhoja, enemmänkin siis ihailin heitä. Mutta jälkikäteen mietittynä nyt kun olen itse 28 v niin tuntuisi inhottavalta kuunnella jonkun parikymppisen taivasteluja samasta aiheesta. :D
Olin aikanaan sovittamassa sadetakkia jossain tavaratalossa, kun lähelleni tuli vanhempi pariskunta tarkoituksenaan ilmeisesti ostaa miehelle samanlainen takki. Tämä herra ei vain itse ollut asiasta kovinkaan innostunut, joten rouva viittasi minuun päin ja sanoi että "Katso nyt, kun näyttää niin hyvältä tuolla nuorella pojallakin tuo takki!" Olin 28 -vuotias nainen..No enää en onneksi näytä pikkupojalta lähes viisikymppisenä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 34 v ja työuraa takana vähän yli 10 v. Minut rinnastettiin töissä 23 v naiseen, jolle kyseinen työpaikka on ensimmäinen valmistumisen jälkeen. Tämä siis siitä syystä, ehkä olimme aloittaneet firmassa samaan aikaan.
Kymmenessä vuodessa ehtii oppia ja nähdä kaikenlaista, eikä meidän voi sanoa olevan muutenkaan samassa elämäntilanteessa. Kyllä minulla on tässä iässä ihan eri murheet kuin vähän päälle parikympppisenä.
Mutta jos olette molemmat aloittaneet samaan aikaan uudessa työssä niin eihän sillä ole merkitystä että olet yli 10 vuotta vanhempi.
On sillä siinä mielessä, että olin kuitenkin työskennellyt samalla alalla eri tehtävissä jo sen ~10 v ja myös esimiestehtävissä, kun toinen taas oli ihan vihreä.
En loukkaantunut, olin ehkä vähän imarreltukin: Olin nuoren mieslääkärin vastaanotolla epämääräisine oireineni. Väläytin, että voisiko kyse olla lähestyvistä vaihdevuosista. Lääkäri naurahti ja sivuutti koko asian. Yhtenä oireena mulla oli nukkumisvaikeudet ja unilääkkeistä kertoessaan kysyi, että onko teillä suunnitelmissa hankkia lapsia, kun yhtä lääkettä ei raskaana voinut käyttää. Oli mun vuoro naurahtaa. Ikää mulla 43 ja kyllähän toiset tekevät lapsia vielä tässä iässä, mutta mulle tuli tunne, ettei lääkäri kyllä ollut ennen tuloani katsonut syntymävuotta ja laskenut ikää. 😄
Vierailija kirjoitti:
Nuori hammaslääkärimies tokaisi hampaaseeni paikkaa vaihtaessaan, että "tekee paikkauksen hyvin, kun teillä on kuitenkin elinikää about hiukan yli 20 vuotta vielä jäljellä". Olen 35-vuotias nainen.
Mullakin mieshammaslääkäri totesi, että onhan nää ihan hyvät hampaat vielä noin vanhaksi. Olen 40-vuotias.
Nojoo, ei nyt oikeastaan moka enkä loukkaantunut, mutta lähinnä huvitti kun 30-vuotiaalta kaverilta pyydettiin paperit kun mentiin yökerhoon. Minä 21-vee kävelin suoraan sisään :D Tapahtui melko usein. Jos kysytään henkkarit totean usein ääneen että jes, toivo ei ole mennyttä vielä :D Nyt olen siis "jo" 27 sentään.
Laitoin huutonettiin ilmoituksen lastensängystä. Olin talomme pihalla kolmistaan äitini ja 15 vuotta vanhemman siskoni kanssa, kun ostajan mies saapui noutamaan sitä. Hän oli tosi puhelias ja tuumaili minulle samalla siskooni päin nyökäten, ettet ajatellut säästää nättiä sänkyä tyttärelle ja tuleville lapsenlapsille. Olin tuolloin kolmenkympin tietämillä naamaltani vanhaa tekoa, siskoni 45.
Tää on kyl pahin ja loukkaavin. Viel miespuoliselle henkilölle. Tosi alentavaa kyllä 😁.
T. Mies34