Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40 kilon ylipaino, miten saisin aloitettua laidutuksen?

Vierailija
09.06.2020 |

Tai oikeastaan jatkettua, monesti laihdutus päätös lipsuu jo 2 tunnin kuluttua. Ennätys viimeisen 8kk sisällä on 4 päivää dieettiä. Ahmimista 5 päivää, taas laidutus päätös. Viime elokuun jälkeen lihonut 12kg,kun olen "laihduttanut"

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä joku muukin täyspäinen jo sanoi, yrityksesi laihduttaa vain laukaisevat tarpeesi ahmia. Sinulla on syömishäiriö, ja sairaudentunto siihen olisi nyt tarpeen kehittää. Ymmärrä edes että sinulla on ongelma nimenomaan syömisen kanssa, ei lihomisen. Suhteesi syömiseen on häiriintynyt, ja lihominen on sen ongelman oire.

Älä missään nimessä lähde millekkään "dieetille" tai kuurille, ihan sama mitä ihmiset sinulle tuputtavat. Se voi vääristää suhdettasi ruokaan entisestään.

Tiedän että syömishäiriöön on vaikea saada apua jos ei ole kuoleman kielissä sen kanssa. Sinuna pitäisin ainakin jonkun aikaa ruokapäiväkirjaa, johon myös kirjoitat miksi söit, aiheuttiko ylimääräisen syömisen jokin tunnereaktio, stressi tai ikävystyminen. Jos syömisessä on kaava, saat sen näin kiinni. Sen jälkeen yritä etsiä jokin muu tapa kohdata ongelmat kuin syöminen.

Vierailija
62/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt nälän mukaan. Jos nälkää ei tule 3-4 h välein, tiedät ettei keho toimi kuten pitäisi. Aineenvaihdunta ei pelaa ilman ruokaa.

Jos venytät ruokaväliä, rasva palaa 3 viikkoa, sitten olet säästöliekillä. Laihtuminen pysähtyy. Jos koetat paastota, keho kamppailee vastaan ja löydät itsesi ahmimasta.

Noin ehkä sinulla, mutta me kaikki olemme yksilöitä joten ei ole yleispäteviä ohjeita. Mikä toimii yhdelle, ei toimi toiselle.

Paaston idea ei ole laihduttaa. Se on monelle elämäntapa. Ylipainoisella paino putoaa väistämättä. Paastoaminen on niitä harvoja asioita joiden hyödyllisyydestä ovat kaikki asiantuntijat samaa mieltä. Paastolla on aika iso liuta terveysvaikutuksia eikä mitään haittavaikutuksia.

Miksei kaikki sitten paastoa jos se kerran on niin hyvä asia? Kaikki eivät siihen pysty eivätkä kaikkia se edes kiinnosta vaikka pystyisivät. Toisille on helppoa olla syömättä 16h päivässä kun toisille se on mahdottomuus. Ihan sama kuin vaikka lenkkeily. Toisille se on helppoa ja toisille vaikeata. Jokaisen kannattaa tehdä niinkuin itse parhaaksi kokee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt nälän mukaan. Jos nälkää ei tule 3-4 h välein, tiedät ettei keho toimi kuten pitäisi. Aineenvaihdunta ei pelaa ilman ruokaa.

Jos venytät ruokaväliä, rasva palaa 3 viikkoa, sitten olet säästöliekillä. Laihtuminen pysähtyy. Jos koetat paastota, keho kamppailee vastaan ja löydät itsesi ahmimasta.

Noin ehkä sinulla, mutta me kaikki olemme yksilöitä joten ei ole yleispäteviä ohjeita. Mikä toimii yhdelle, ei toimi toiselle.

Paaston idea ei ole laihduttaa. Se on monelle elämäntapa. Ylipainoisella paino putoaa väistämättä. Paastoaminen on niitä harvoja asioita joiden hyödyllisyydestä ovat kaikki asiantuntijat samaa mieltä. Paastolla on aika iso liuta terveysvaikutuksia eikä mitään haittavaikutuksia.

Miksei kaikki sitten paastoa jos se kerran on niin hyvä asia? Kaikki eivät siihen pysty eivätkä kaikkia se edes kiinnosta vaikka pystyisivät. Toisille on helppoa olla syömättä 16h päivässä kun toisille se on mahdottomuus. Ihan sama kuin vaikka lenkkeily. Toisille se on helppoa ja toisille vaikeata. Jokaisen kannattaa tehdä niinkuin itse parhaaksi kokee.

Paastosta ei ole mitään hyötyä. Paastoat automaattisesti yöllä, se riittää. Yöpaasto on katkaistava nopeasti, puolen tunnin kuluessa heräämisestä.

Paastolla kuihdutat itseäsi, etkä todellakaan ole henkisesti ja fyysisesti parhaimmassa iskussa. Ravinteita pursuava ateria saa sen sijaan hormonitoiminnan ja aineenvaihdunnan täyteen liekkiinsä. Saat voimaa elää ja liikkua.

En ymmärrä näitä muotivillityksiä, suorastaan vaarallista syömishäiriöiselle. Naama kalpeana ja silmät kuopalla kituutetaan ilman ruokaa. Hiukset tippuu päästä ja lihakset kuihtuu, iho roikkuu. Sairasta.

Vierailija
64/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon tullut vastauksia.

Tänään taas aloitin, teflonpannulla 2 paistettua kanamunaa ja kinkku leikkele, salaattia ja kurkkua.

Myöhemmin peruna, salaattia ja lihamureke viipale. Ruoan himo vaan yltyi ja santasin sa*tanasti lihamureketta. 3 cocktailpiirakkaa syönyt myös, kalorit varmasti pilvissä.

Ei onnistu edes 3h!!! dieettiä, saati sitten vuosi!

Ap

Vierailija
65/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tullut hyviä neuvoja.

Paras neuvo on: lopeta laihduttaminen.

Jätä kaikki sokeri, vehnä, karkit, mehut, sipsit. Kaikki turha pois. Ala syömään 3-4 tunnin välein terveellisesti. Tee ruokasuunnitelma.

Tee itsellesi liikuntasuunnitelma.

Pidä säännöllisestä vuorokausirytmistä kiinni.

Noudata ja onnistut 100% varmuudella.

Jos yrität olla syömättä, epäonnistut 100% varmuudella.

Niin tai näin, niin aina epäonnistuu. Paras neuvo on: Kaikki on yksilöitä ja jokaisella on omat tapansa. 

Pelkästään erilaisten suunnitelmien tekeminen on monelle liikaa. Vielä vaikeampaa on niissä pysyminen. Itse pystyn kaikkeen muuhun paitsi vuorokausirytmiin. Se ei vaan onnistu. Nukun kroonisesti liian vähän.

Syöminen 3-4 tunnin välein ei perustu mihinkään. Kannattaa valita itselleen sopiva rytmi. Tai ei rytmiä lainkaan. Ei sekään haittaa. Ainoa millä on lopulta merkitystä on että kulutat enemmän kuin syöt/juot. Se taas on joko vaan opittava tai sitten on alettava laskemaan kaloreita. Oppiminen on ehkä helpompaa. Sen kun lukee mitä paketissa lukee: 100kaloria / 100g = ok. 500 kaloria / 100g = ei ok. Tai ei sekään haittaa jos ei muuten syö hirveesti mitään.

Jos et tee mitään suunnitelmaa, haahuilet sinne tänne päämäärättömästi. Kun sulla on suunnitelma, luet siitä ja teet. Kuin hampaiden pesu.

Syö, liiku, nuku. Suurpiirteiset ohjeet, jotka käy kaikille.

Jutta dieettiä sain noudatettua joskus 2vkoa, sai kyllä syödä kaikkea hyvää ja nautin jopa nälän tunteesta. Se sitten kaatui johonkin yhteen alkoholi repashdukseen enkä jatkanut.

Ap

Vierailija
66/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä, että tarvitsisit jonkun eristäytyneen yhteisön, missä on ohjelmoitua tekemistä ja säännölliset ruoka-ajat, kokki joka suunnittelee koko viikon monipuolisen sapuskan sulle valmiiksi. Itse ei käydä kaupoilla vaan sitouduttaisi yhteisön töihin tiiviisti. Tunnistatko myös itse kuinka hankala tilanteesi onkaan? 3 tuntia ei ole dieetti vaan kahden ruokailun välinen lyhyt tauko. Sun oma päätös tai itsekuri ei tunnu riittävän isomman päätöksen tekemiseen. Esim ettei sieltä kaupasta osteta niin paljon kaikkea.

Itse söin joukukuussa "kuin viimeistä päivää" kaikkea hyvää ja paljon mitä ikinä mieli teki, koska olin päättänyt aloittaa keventämisen. Tajusin että minun täytyy opetella syömään uudella tavalla. Jotain hyvän makuista ei tarvitse syödä suurta kekoa, vaan vähempikin riittää kun keskittyy maistelemaan ja nautiskelemaan siitä mausta. Ei namipussista ole iloa, jos senkin vetäsee viidessä minuutissa mitään maistamatta. Tämä oli sellainen oma pieni hoksaukseni siihen millä tavalla olin syönyt ja opettelua syömään uudella tavalla.

Vierailija
67/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 kilon pudottaminen on pitkä urakka. Siihen ei tepsi mikään dieetti, paasto tai kepulikonsti. Aikaa menee kauan, ja nälässä ei voi olla 24/7 vuoden ympäri.

On pakko tehdä elämäntapamuutos. Karsia ne lihottavat ruoat pois ja miettiä kuinka syödä monipuolisesti ja terveellisesti, ja niin, että keho pääsee tekemään työnsä eli polttamaan sairastuttavan rasvakerroksen ja kasvattamaan ja vahvistamaan lihaksia.

Opeteltava syömään niin, ettei aivot pakota ahmimaan nälkäkuoleman pelossa.

On mietittävä, mihin liikuntaan kykenee ja aloitettava siitä. Päätettävä, käyn tiistaina ja perjantaina kävelemässä. Aloitetaan oman kunnon mukaan ja siitä lisäillen. Vahvistetaan kehon kaikkia lihaksia.

Uni on myös äärimmäisen tärkeä. Koko homma kaatuu, jos on univajeessa. Psyyke ei kestä.

Tärkeää on oma positiivinen asenne ja motivaatio. Hyvä mieli.

Salille haluaisin mutta en kehtaa. Sen verran huono itsetunto koulukiusaamisen vuoksi, että en kehdannut salille, jos siellä oli muita, vaikka BMI oli 23. (liian lihava salille) Kävin pienellä salilla, mutta jos siellä oli muita niin käännyin pois. Se oli kyllä mukavaa hommaa,siis sali! :D

Ap

Vierailija
68/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunaa, perunaa ja mureketta - eihän tuosta tule kuin 500 kaloria aamulle, mikä on aika vähän. Entä jos kokeilet syödä aamuisin vähän enemmän?

Vierailija
69/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt jo alkuun, että itse laihdutin 10kg lievästä ylipainosta, eli tilanne ei ole täysin vertailtavissa. En ole mikään laihdutusasiantuntija, mutta ehkä näistä kokemuksista voi löytää jotain hyödyllistä?

Itsellä suurimmat kompastuskivet olivat normaalin ruoan syöminen liikaa sekä runsas alkoholinkäyttö. Jälkimmäinen jäi oikeastaan itsestään pois koronan myötä. Lisäksi ehkä voi mainita liikunnan/aktiivisuuden puutteen, mutta ruokavalion osuus on tosiaan suurempi laihduttaessa.

Itselläni ei aikaisemmin ollut säännöllistä ruokarytmiä.

Aloin syömään kolme kertaa päivässä:

Aamupalan (n. 250 kcal), yhden lämpimän aterian (runsas) ja iltapalan (sama kuin aamupala). Lisäksi lisäsin liikuntaa joka päivään n. 30min + yhden kävely/hölkkälenkin per viikko. Liikunnan määrä hieman vaihteli, mutta löysin itsestäni uutta motivaatiota myös liikkumiseen.

3 kertaa päivässä syöminen toimii itselleni hyvin, mutta en usko että määrä on sidottu, vaan kyse on siitä, että syö säännöllisesti niin, että syntyy kalorivajetta, mutta ei tule hirveä nälkä. Jos tulee kova nälkä, niin silloin on luultavasti oikeasti syönyt liian vähän. Tahdonvoimaa vaatii, että sietää tarvittaessa vähän nälkää, mutta pitää oppia tunnistamaan oikea nälkä vs. vain halu syödä.

Laihdutin itse hitaalla tahdilla n. 0,5-1kg viikossa. 0,5 kg/viikko on kai yleisesti terveellisenä pidetty laihdutustahti. Kannattaa googlettaa aktiivisuus/kulutuslaskureita, ja arvioida oma energiankulutuksensa. Nyt sitten se ikävä osuus: jossain vaiheessa on pakko ainakin vähän arvioida syötyjen kalorien määrää.

Lautasmalli on kuitenkin hyvä ohjenuora ja silloin jos tekee vain mieli syödä, niin vihanneksia voi käytännössä vetää niin paljon kuin jaksaa.

Pienikokoiselle ja vähäliikunnalliselle ihmisille oikeasti päivittäinen energiamäärä on pieni, mutta terveellistä ruokaa voi syödä yllättävän paljon. Herkuista taas tulee äkkiä paljon kaloreita, mutta nälkää ne eivät vie.

Vierailija
70/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä siltä, että tarvitsisit jonkun eristäytyneen yhteisön, missä on ohjelmoitua tekemistä ja säännölliset ruoka-ajat, kokki joka suunnittelee koko viikon monipuolisen sapuskan sulle valmiiksi. Itse ei käydä kaupoilla vaan sitouduttaisi yhteisön töihin tiiviisti. Tunnistatko myös itse kuinka hankala tilanteesi onkaan? 3 tuntia ei ole dieetti vaan kahden ruokailun välinen lyhyt tauko. Sun oma päätös tai itsekuri ei tunnu riittävän isomman päätöksen tekemiseen. Esim ettei sieltä kaupasta osteta niin paljon kaikkea.

Itse söin joukukuussa "kuin viimeistä päivää" kaikkea hyvää ja paljon mitä ikinä mieli teki, koska olin päättänyt aloittaa keventämisen. Tajusin että minun täytyy opetella syömään uudella tavalla. Jotain hyvän makuista ei tarvitse syödä suurta kekoa, vaan vähempikin riittää kun keskittyy maistelemaan ja nautiskelemaan siitä mausta. Ei namipussista ole iloa, jos senkin vetäsee viidessä minuutissa mitään maistamatta. Tämä oli sellainen oma pieni hoksaukseni siihen millä tavalla olin syönyt ja opettelua syömään uudella tavalla.

12h työpäivät ja tupakka laihdittivat 15kg. Nyt työttömänä ja tupakoinnin lopettaneena kaikki takas plus 2kg. Kotona vaan syön syön syön ja syön

Ap

Ap

Vierailija
71/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt jo alkuun, että itse laihdutin 10kg lievästä ylipainosta, eli tilanne ei ole täysin vertailtavissa. En ole mikään laihdutusasiantuntija, mutta ehkä näistä kokemuksista voi löytää jotain hyödyllistä?

Itsellä suurimmat kompastuskivet olivat normaalin ruoan syöminen liikaa sekä runsas alkoholinkäyttö. Jälkimmäinen jäi oikeastaan itsestään pois koronan myötä. Lisäksi ehkä voi mainita liikunnan/aktiivisuuden puutteen, mutta ruokavalion osuus on tosiaan suurempi laihduttaessa.

Aamupalan (n. 250 kcal), yhden lämpimän aterian (runsas) ja iltapalan (sama kuin aamupala). Lisäksi lisäsin liikuntaa joka päivään n. 30min + yhden kävely/hölkkälenkin per viikko. Liikunnan määrä hieman vaihteli, mutta löysin itsestäni uutta motivaatiota myös liikkumiseen.

3 kertaa päivässä syöminen toimii itselleni hyvin, mutta en usko että määrä on sidottu, vaan kyse on siitä, että syö säännöllisesti niin, että syntyy kalorivajetta, mutta ei tule hirveä nälkä. Jos tulee kova nälkä, niin silloin on luultavasti oikeasti syönyt liian vähän. Tahdonvoimaa vaatii, että sietää tarvittaessa vähän nälkää, mutta pitää oppia tunnistamaan oikea nälkä vs. vain halu syödä.

Laihdutin itse hitaalla tahdilla n. 0,5-1kg viikossa. 0,5 kg/viikko on kai yleisesti terveellisenä pidetty laihdutustahti. Kannattaa googlettaa aktiivisuus/kulutuslaskureita, ja arvioida oma energiankulutuksensa. Nyt sitten se ikävä osuus: jossain vaiheessa on pakko ainakin vähän arvioida syötyjen kalorien määrää.

Lautasmalli on kuitenkin hyvä ohjenuora ja silloin jos tekee vain mieli syödä, niin vihanneksia voi käytännössä vetää niin paljon kuin jaksaa.

Pienikokoiselle ja vähäliikunnalliselle ihmisille oikeasti päivittäinen energiamäärä on pieni, mutta terveellistä ruokaa voi syödä yllättävän paljon. Herkuista taas tulee äkkiä paljon kaloreita, mutta nälkää ne eivät vie.

Olen nuorena laihduttanut 1000 kalorin

dieetillä 10kg kuudessa viikossa. Liikuin tunnin päivässä jos repsahdin 1500 kaloriin. Se oli niin helppoa silloin, poltin tupakkaa, sillä sai nälän tunteen pois.

,Kaapissa ei aina ollut ruokaa->tupakka meni ruoan edellä. Nyt kun lapsia niin pakko olla aina ruokaa kotona. Enkä polta.

Ap

Vierailija
72/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lisäämään liikuntaa. Liikkuminen tuottaa endorfiineja ja usein heti liikunnan jälkeen ei ole nälkä. Säännöllinen ruokailurytmi ja riittävästi unta. Näillä keinoilla minä saan vyötäröltä senttejä pois.

Vierailija
73/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nuorena laihduttanut 1000 kalorin

dieetillä 10kg kuudessa viikossa. Liikuin tunnin päivässä jos repsahdin 1500 kaloriin. Se oli niin helppoa silloin, poltin tupakkaa, sillä sai nälän tunteen pois.

,Kaapissa ei aina ollut ruokaa->tupakka meni ruoan edellä. Nyt kun lapsia niin pakko olla aina ruokaa kotona. Enkä polta.

Ap

Jos ylipainoa on 40 kg, ei ole järkeä lähteä laihduttamaan alle 2000 kcal dieetillä. Lataa esim. Yazio ja ala tarkkailla kaloreita. Älä pidä kiirettä laihtumisen kanssa. Ota vaikka tavoite laihtua 4 kiloa 30.8. mennessä. Sitten uusi kohtuullinen tavoite.

Vierailija
74/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap niin sanotusti volyymisyöjä, eli haluat syödä itsesi joka aterialla/välipalalla täyteen, jotta olet kylläinen?

Itse tunnistan itsessäni sen, että pakko syödä itseni täyteen joka kerran, kun syön. Itse tässä pikku hiljaa pudottelen painoa, myös noin 40kg ylipainoa. Keittiövaaka ja kalorien laskeminen on ollut avain onneen.

Syön aamiaiseksi/iltapalalla kaurapuuron proteiinijauheella ja 200g marjoja, lounaaksi lihaa/kalaa/kanaa 100-150g ja salaattia 300g ja loraus öljyä kastikkeena. Illalla usein sama kuin lounas, mutta peruna/pasta/riisi mukana, mutta max. 100g keitettynä. Tulee täysi olo joka kerta, eikä ehdi tulemaan nälkä välissä, itse syön noin 4-5h välein.

Kalorit päivittäin alle 1400kcal, ja painoa lähtenyt 1-1,5kg/viikossa.

Ja tämä on myös ennen kaikkea päätös, eli päätin ensimmäisen kuukauden, että nyt tehdään just eikä melkein. Kuukauden jälkeen menin pizzalle, ja seuraava etappi on nyt juhannus, jolloin on aika herkutella, mutta ei kolmea päivää putkeen. Tärkeintä on löytää se selkäranka, jonka avulla mässäilyn jälkeen palataan siihen normaaliin.

Vierailija
75/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 kilon pudottaminen on pitkä urakka. Siihen ei tepsi mikään dieetti, paasto tai kepulikonsti. Aikaa menee kauan, ja nälässä ei voi olla 24/7 vuoden ympäri.

On pakko tehdä elämäntapamuutos. Karsia ne lihottavat ruoat pois ja miettiä kuinka syödä monipuolisesti ja terveellisesti, ja niin, että keho pääsee tekemään työnsä eli polttamaan sairastuttavan rasvakerroksen ja kasvattamaan ja vahvistamaan lihaksia.

On mietittävä, mihin liikuntaan kykenee ja aloitettava siitä. Päätettävä, käyn tiistaina ja perjantaina kävelemässä. Aloitetaan oman kunnon mukaan ja siitä lisäillen. Vahvistetaan kehon kaikkia lihaksia.

Uni on myös äärimmäisen tärkeä. Koko homma kaatuu, jos on univajeessa. Psyyke ei kestä.

Salille haluaisin mutta en kehtaa. Sen verran huono itsetunto koulukiusaamisen vuoksi, että en kehdannut salille, jos siellä oli muita, vaikka BMI oli 23. (liian lihava salille) Kävin pienellä salilla, mutta jos siellä oli muita niin käännyin pois. Se oli kyllä mukavaa hommaa,siis sali! :D

Ap

Ei sulla tarvitse mennä salille. YouTubesta etsit jonkun helpon jumppavideon, aloita sillä. Ostat käsipainot kotiin ja jumppamaton.

Kävely ja pyöräily on hyvä, jos ylipainoa. Älä edes yritä juosta, särjet itsesi.

Uinti todella hyvä!

Joku sanoikin että alle 2000 kalorin ei saa mennä! Ja se pitää paikkansa. Älä laske kaloreita vaan kuulostele omaa oloa ja kuulostele nälkääsi. Syö normaaleja annoksia, välillä tulee tilanne että haluaa syödä mahan aivan täyteen. Tee silloin niin. Jos nälkä menee ohi niin, ettet tunne sitä aika pian ruoan jälkeen, syöt liian vähän. Jos olet jatkuvasti ähkyssä, syöt liian paljon. Oma olo kyllä kertoo.

Kananmunat on ihan mahtava ruoka, tee ruokaisia munakkaita, syö paljon ihania salaatteja, kanaa, uunijuureksia, uusia perunoita. Lotraa öljyillä! Saat rasva-aineenvaihdunnan käyntiin! Älä syö mitään missä on sokeria, äläkä vehnää.

Tee ihana kaurapuuro iltapalaksi ja laita voita nokare! Saat hyvin nukuttua yöllä.

Vierailija
76/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap niin sanotusti volyymisyöjä, eli haluat syödä itsesi joka aterialla/välipalalla täyteen, jotta olet kylläinen?

Itse tunnistan itsessäni sen, että pakko syödä itseni täyteen joka kerran, kun syön. Itse tässä pikku hiljaa pudottelen painoa, myös noin 40kg ylipainoa. Keittiövaaka ja kalorien laskeminen on ollut avain onneen.

Syön aamiaiseksi/iltapalalla kaurapuuron proteiinijauheella ja 200g marjoja, lounaaksi lihaa/kalaa/kanaa 100-150g ja salaattia 300g ja loraus öljyä kastikkeena. Illalla usein sama kuin lounas, mutta peruna/pasta/riisi mukana, mutta max. 100g keitettynä. Tulee täysi olo joka kerta, eikä ehdi tulemaan nälkä välissä, itse syön noin 4-5h välein.

Kalorit päivittäin alle 1400kcal, ja painoa lähtenyt 1-1,5kg/viikossa.

Ja tämä on myös ennen kaikkea päätös, eli päätin ensimmäisen kuukauden, että nyt tehdään just eikä melkein. Kuukauden jälkeen menin pizzalle, ja seuraava etappi on nyt juhannus, jolloin on aika herkutella, mutta ei kolmea päivää putkeen. Tärkeintä on löytää se selkäranka, jonka avulla mässäilyn jälkeen palataan siihen normaaliin.

Et voi olla loppuelämääsi 1400 kalorilla. Lihot heti takaisin, jos nostat kaloreita. Siksi tuo kalorihomma ei toimi. Jossain vaiheessa painon lasku myös tyssää.

Paras keino laihtumiseen on muuttaa ruokavalio melkoisen tiukan terveelliseksi, syödä paljon mutta kunnollista, ja liikkua.

Keho on niin viisas, että tekee kyllä työnsä optimaalista painoa kohti, kun sille annetaan oikeat työkalut. Se on monen asian summa.

Vierailija
77/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset ulkopuolisen apua selvittämään, mikä annoskoko on "normaali" ja miten annokset koostetaan.

Itselläni auttaa myös syömisen aikatauluttaminen: laitan hälytykset kelloon milloin on ruoka-aika ja syön vain silloin. Juju on syödä ainoadtaan ruoka-aikoina ja tarpeeksi paljon, mutta ei ähkyyn, oikein koostettu ateria. Ruoka-aikojen välillä juon vain vettä.

Tämä auttaa napostelutottumuksen kitkemiseen ja opit pikkuhiljaa ruokarytmin.

Vierailija
78/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana päivittäinen laihdutusketju taas samoilla vanhoilla neuvoilla. Kannattaa alottaa levyllisellä suklaata niin ei mene keho turhaan säästöliekille. Et sinä pysyviä tuloksia kuitenkaan saa aikaiseksi ni kannattaa suosiolla liittyä #kehopositiivisiin ja haukutaan kaikki äijät jotka ei kelpuuta läskejä.

Vierailija
79/85 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei sulla tarvitse mennä salille. YouTubesta etsit jonkun helpon jumppavideon, aloita sillä. Ostat käsipainot kotiin ja jumppamaton.

Kävely ja pyöräily on hyvä, jos ylipainoa. Älä edes yritä juosta, särjet itsesi.

Uinti todella hyvä!

Joku sanoikin että alle 2000 kalorin ei saa mennä! Ja se pitää paikkansa. Älä laske kaloreita vaan kuulostele omaa oloa ja kuulostele nälkääsi. Syö normaaleja annoksia, välillä tulee tilanne että haluaa syödä mahan aivan täyteen. Tee silloin niin. Jos nälkä menee ohi niin, ettet tunne sitä aika pian ruoan jälkeen, syöt liian vähän. Jos olet jatkuvasti ähkyssä, syöt liian paljon. Oma olo kyllä kertoo.

Kananmunat on ihan mahtava ruoka, tee ruokaisia munakkaita, syö paljon ihania salaatteja, kanaa, uunijuureksia, uusia perunoita. Lotraa öljyillä! Saat rasva-aineenvaihdunnan käyntiin! Älä syö mitään missä on sokeria, äläkä vehnää.

Tee ihana kaurapuuro iltapalaksi ja laita voita nokare! Saat hyvin nukuttua yöllä.

Ja sanon vielä että unohda vaaka! Keskity painosta stressaamisen sijaan omaan oloon. Sillä painolla ei ole mitään väliä. Sillä että olet voimakas, energinen, hyväntuulinen ja hallitset ruokavaliotasi on paljon tärkeämpää. Ja peili ja vaatteet kertoo kaiken...

Välillä paino voi heitellä kaksi kiloa suuremmaksi ja ahdistut vaan jos alat tuijottamaan vaakan lukemia. Ahdistus ja laihdutus ei sovi yhteen. Punnitse sitten kun peilikuva miellyttää.

Vierailija
80/85 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasolujen uusiutuminen kestää noin 7 vuotta, joten fakta on se, että sitä joutuu ainakin niin pitkään syömään vähemmän, kuin vastaavan painoinen henkilö, joka ei ole ollut ylipainoinen. Sen takia kannattaa asiat ottaa elämäntapamuutoksena, eikä dieettinä, sillä monta vuotta kroppa yrittää palauttaa itsensä siihen, mitä joskus oli.