Lähtisittekö treffeille jos mies sanoo että molemmat maksaa itse?
Voin kyllä maksaa itse, mutta tulee vähän sellainen olo, että miehellä on rahahuolia tai en olekaan niin kiinnostava? Olen romantikko ja miehen kuuluisi ekoilla treffeillä maksaa. Se osoittaa kiinnostusta.
Kommentit (549)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi sitten mennä treffeille johonkin mikä maksaa, jos se raha on niin suuri ongelma?
Missä saa istua ilmaiseksi toista vastapäätä juomatta tai syömättä jotakin? Itse ainakin haluan uppoutua keskusteluun ja samalla katsoa toista. En kävellä tai urheilla tai mitään muutakaan ilmaista.
Eikö deittien ole tarkoitus olla parhaat mahdolliset? Miksi silloin tinkisin hinnasta?
Puiston penkillä, laiturilla, retkipaikoilla, rannalla, nuotion ääressä, omalla terassilla... ei luulisi olevan niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi sitten mennä treffeille johonkin mikä maksaa, jos se raha on niin suuri ongelma?
Missä saa istua ilmaiseksi toista vastapäätä juomatta tai syömättä jotakin? Itse ainakin haluan uppoutua keskusteluun ja samalla katsoa toista. En kävellä tai urheilla tai mitään muutakaan ilmaista.
Eikö deittien ole tarkoitus olla parhaat mahdolliset? Miksi silloin tinkisin hinnasta?
Minä taas en ikimaailmassa ensitreffeillä haluaisi istua vastapäätä toista, vaikka olen sosiaalinen, avoin, ujostelematon ihminen. En tiedä, onko ikinä seurannut jatkoa sellaiselle tapaamiselle, jossa istutaan nimenomaan vastakkain keskustelemassa. Luonnoton tilanne satunnaiselle koskettamiselle esim. käsivarteen tai olkapäähän. Tuntuu enemmän työhaastattelulta kuin treffeiltä.
Minulla ei ole kokemusta kuin yhden miehen kanssa treffailusta. Seurusteltiinkin hetki, mutta nyt ollaan jo erottu. Kumpikin tarjosi vuorotellen treffeillä, eikä kummallakaan ollut mitään suurempaa ongelmaa pihiyden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puiston penkillä, laiturilla, retkipaikoilla, rannalla, nuotion ääressä, omalla terassilla... ei luulisi olevan niin vaikeaa.
Talvellakin? Ja millä helkkarin ”omalla terassilla”? :D
Eikä puiston penkillä usein mitenkään vastakkain istuta. Minä siis nimenomaan haluan katsoa sitä toista koko ajan, sen ilmeitä ja eleitä kun se puhuu. Flirttailla jne. Se on se pointti, miksi haluan vastakkain enkä kävelemään kasvot menosuuntaan tai tauluja tuijottelemaan.
Minulle se oman juoman maksaminen ei ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ikimaailmassa ensitreffeillä haluaisi istua vastapäätä toista, vaikka olen sosiaalinen, avoin, ujostelematon ihminen. En tiedä, onko ikinä seurannut jatkoa sellaiselle tapaamiselle, jossa istutaan nimenomaan vastakkain keskustelemassa. Luonnoton tilanne satunnaiselle koskettamiselle esim. käsivarteen tai olkapäähän. Tuntuu enemmän työhaastattelulta kuin treffeiltä.
No sitten sinä voit mennä esim niille kävelytreffeille. Kuten kirjoitin, treffien kai on tarkoitus olla parhaat mahdolliset ja minulle ne on sellaiset, että istutaan vastakkain.
Vähän ohis sun teksti muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen ihminen aidosti kiinnostaa, siinä ei mikään kahvin hinta paljon paina ja sen voi ihan mielellään toiselle tarjota. Tietysti jos kyseessä on joku sarjadeittailija joka deitailee kaikkia ilman kiinnostusta, voi olla että ärsyttääkin maksaa.
Mutta kannattaako tuo, jos toinen ei ole edes sen verran kiinnostunut, että haluaisi maksaa oman osuutensa?
Jos nainen on kiinnostunut, hän antaa miehen maksaa. Kiinnostunut nainen haluaa tavata miehen uudestaan, jolloin nainen tarjoaa vuorostaan miehelle. Jos nainen ei halua tavata miestä enää, nainen maksaa omat syömiset ja juomiset, koska ei halua jäädä velkaa miehelle. Noin se yleensä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tunnu olevan ongelma kuin naisille, silloin kun mies ei maksa
Älä valehtele. Ketjussa on monia naisia, jotka lähtisivät mielellään maksuttomille treffeille, esimerkiksi kävelylle tai johonkin taidegalleriaan. Aikoinaan vastaavassa ketjussa yksi nainen oli aivan ihastunut ajatuksesta mennä yhdessä kirjastoon. "Yllättäen" hänenkin ajatuksena ignoorattiin.
juu maksuttomat käy, mutta ei että nainen maksaisi :)
Kirjasto: mies pääsisi maksamaan naisen sakot pois
ja toki, aina löytyy poikkeus
Joo, olet oikeassa, minä en olisi tavannut uudestaan miestä, jolle ensitapaamisella kahvikupillisen tai viinilasillisen maksaminen olisi ollut ongelma. Sen sijaan lähdin mielelläni kävelylle, koska miehestä minä olin kiinnostunut enkä pakollisesta juomasta.
tässäpä se, mitä tapahtuisi kun miehet ottais täsmälleen saman asenteen?
Maksa myös minun eväät tai ei tavata toiste.
Eikä mietitä nyt kuka maksaa sitten seuraavalla kerralla. Sitä seuraavaa ei tule jollet maksa. Mitä miettisit? Pitäisit hulluna? Entäs kun kaikki tekis noin?
Kaikkien pitäisi tehdä noin. Etsiä, kunnes löytävät ihmisen, jolla on samanlainen arvomaailma. Eivät nämä loputtomat ketjut tästä aiheesta muuta kenenkään näkemystä. Päinvastoin. Itse tiedän, että jos joskus jäisin vielä sinkuksi, niin olisin entistä ehdottomampi siitä, että jos miehelle on ongelma tarjota ensitapaamisella niin hän ei ole sitä, mitä haen.
Etsi nainen, jolle on tärkeää maksaa oma osuutensa, niin yksinkertaista se on. Miksi tuhlaisit aikaasi minun kaltaisiini naisiin, koska emmehän me olisi sitä, mitä sinä haet. Älä ole joojoo-mies, joka pyrkii miellyttämään mahdollisimman suuria massoja vaan mies, joka itse päättää, millainen nainen hänelle kelpaa.
Minä menen nyt laittamaan päivällistä puolisolleni. Sille, jota en olisi uudestaan tavannut, jos hän olisi ilmaissut ettei ole ensitapaamisella valmis maksamaan yhtä kahvikupillista ja jolle olen tarjonnut jopa ulkomaanmatkoja, kun olen halunnut hänet seurakseni kohteisiin, jotka häntä eivät niin paljon kiinnosta, että hän olisi halunnut maksaa niistä. Ja jonka kanssa ensitapaamisella menimme kävelylle emmekä kahden euron kahvikupilliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä varmaan sitten maksat treffit, jos et halua tehdä mitään ilmaista. Voi pyhä sylvi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä varmaan sitten maksat treffit, jos et halua tehdä mitään ilmaista. Voi pyhä sylvi!
Molemmat maksavat omansa. Miksi minä maksaisin miehelle sen enempää kuin mies minulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä puiston penkillä usein mitenkään vastakkain istuta. Minä siis nimenomaan haluan katsoa sitä toista koko ajan, sen ilmeitä ja eleitä kun se puhuu. Flirttailla jne. Se on se pointti, miksi haluan vastakkain enkä kävelemään kasvot menosuuntaan tai tauluja tuijottelemaan.
Sinun ei ehkä kannata treffailla, jos se noin helkkarin vaikeaa on ettet osaa edes kääntyä puiston penkillä toista kohti. Ethän sinä anna mitään mahdollisuutta toisen kiinnostuksen kohteille kun haluat määrätä miten treffeillä istutaankin.
Vierailija kirjoitti:
Etikettiin kuuluu se että kutsuja maksaa. Mutta silloin toisen on oltava selkeästi kutsuja omasta halustaan ja aloitteestaan ilman että toinen osapuoli mitenkään painostaa tai vihjailee että minut pitäisi nyt kutsua treffeille.
Jos kumpikaan osapuoli ei ole selkeästi kutsuja, vaan treffit on vaan sovittu yhdessä, niin silloin kumpikin osapuoli vastaa omista kuluistaan.
Tämä on tosi kuin vesi. Treffejä ei kannata alkaa ehdottelemaan jos ei ole valmis maksamaan treffikumppanin kahvikuppia tai muuta hyvin kohtuullista treffikulua. Ja koskee sekä miehiä että naisia. Toki jos toinen on selkeästi kutsunut johonkin kalliimpaan paikkaan, niin sitten sinne kutsuja maksaa. Mutta jos ensin jauhaa toiselle viikon verran siitä että voitaisiin joskus mennä kahville yhdessä, niin on kohteliasta se kahvi myös maksaa, eikä alkaa vänkäämään siitä että tuo toinenhan minut itseasiassa tänne kutsui kun vähän ensin vihjailin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sinä voit mennä esim niille kävelytreffeille. Kuten kirjoitin, treffien kai on tarkoitus olla parhaat mahdolliset ja minulle ne on sellaiset, että istutaan vastakkain.
No mitäs sitten, jos olet menossa treffeille henkilön kanssa joka ei haluakaan istua siellä niin kuin työhaastattelussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi ottaa kutsua vastaan, jollei mies suoraan sanoisi ettei rahasta tarvitse huolehtia.
Ja vaikka olisin varoissani en halua miestä,joka olettaa minun maksavan. Eli eipä ole paljon tulevaisuutta miesten kanssa mulla :D Kaikki haluaa että nainen maksaa kaikesta itse.Ja naiset haluaa miehen kustantavan kaiken. Taidan jäädä sinkuksi koska en ihan periaatteesta hyväksy sitä, että minun sukupuoleni perusteella tulisi maksaa. Riippuen summasta ja omasta rahatilanteesta voin maksaakin, mutta jos se on perusvaatimus, niin haiskahtaa siltä että se on pääasia. Itse en kaipaa elättejä enkä maksullisia naisia. Olen kiinnostunut aikuisesta itsenäisestä naisesta, joka etsii kumppania eikä isähahmoa tai maksajaa.
Minä maksan mieluusti omat menoni ja voin tarjota myöhemmin treffeillä sinullekin. On helpotus tavata mies, joka ei vaadi naiselta naisellisuutta ja jonka kanssa yhdessä asuminen olisi vaivatonta, koska mies ei etsi varaäitiä itselleen. Nämä höylisti tarjoajat tuntuvat kuvittelevan, että muutaman kympin panostuksella nainen hoitaa lopun elämää yhteiset kotityöt.
Eiköhän jokainen heteromies "vaadi" naiselta naisellisuutta? Outoa edes odottaa muuta. Mies ja nainen ovat erilaisia, vaikka tasa-arvoisia olisivatkin. Olisi kauheaa, jos naiseni yrittäisi muuttua äijämäisemmäksi. Ja tuohon viimeiseen älyttömään lauseeseesi en kommentoi mitään.
Minä olen mielestäni ihan naisellinen vaikken koskaan käytä hameita tai mekkoja, korkokenkiä, koruja, en meikkaa enkä viitsi poistaa ihokarvoja. En juuri kiroile, en tupakoi enkä käytä alkoholia. En seuraa typeriä tositv-ohjelmia tai Salkkareita. Millainen nainen on sinun mielestä naisellinen?
Ei tarvitse mitään korkokenkiä käyttää, epämukavatkin taitavat olla, mutta minulle on tärkeää, että nainen haluaa näyttää naiselliselta ja viehättävältä, ja että hän pitää huolta terveydestään - kuten itsekin - ja ulkonäöstään enemmän kuin miehet. Miehellekin on toki tärkeää olla siisti ja pitää hygieniastaan huolta, mutta heteromiehen on luonnollista panostaa ulkonäköönsä vähemmän kuin naisen, koska hän on mies. Ja karvoitus on luonnollista ja suojaa meitä, mutta naiselle runsas karvoitus ei ole yleensä eduksi.
Minulla nyt ei karvaa kasva yhtä paljon mitä keskivertomiehellä. Enkä deittaile miehiä, jotka pelkäävät naisella muutamaa ihokarvaa.
Parhaat treffithän on sellaiset, että kutsuja on ottanut selvää, mistä treffikumppani pitää ja pyytää sellaisille treffeille. Esimerkiksi minua mies pyysi kävelylle, koska tiesi että pidän ulkoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei ehkä kannata treffailla, jos se noin helkkarin vaikeaa on ettet osaa edes kääntyä puiston penkillä toista kohti. Ethän sinä anna mitään mahdollisuutta toisen kiinnostuksen kohteille kun haluat määrätä miten treffeillä istutaankin.
No sulla se vasta vaikeaa onkin :D
Ymmärrä nyt: minä haluan treffeillä istua mukavasti pöydän ääressä, juoda jotakin ja rupatella mukavia. Tosi on, että millekään urheilutreffeille en edes lähtisi. Totta kai haluan tehdä vain kivoja asioita treffeillä ja jos käsitys kivasta ei kohtaa sen vastapuolen kanssa niin turhaan me edes aletaan tapailla.
Toistaiseksi yhdellekään miehelle ei ole ollut ongelma lähteä mun kanssa lasilliselle. Eikä ole tullut ongelmia siitäkään, että haluan maksaa sen juomani itse. Ongelmia tuntuu olevan ihan muilla, tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tunnu olevan ongelma kuin naisille, silloin kun mies ei maksa
Älä valehtele. Ketjussa on monia naisia, jotka lähtisivät mielellään maksuttomille treffeille, esimerkiksi kävelylle tai johonkin taidegalleriaan. Aikoinaan vastaavassa ketjussa yksi nainen oli aivan ihastunut ajatuksesta mennä yhdessä kirjastoon. "Yllättäen" hänenkin ajatuksena ignoorattiin.
juu maksuttomat käy, mutta ei että nainen maksaisi :)
Kirjasto: mies pääsisi maksamaan naisen sakot pois
ja toki, aina löytyy poikkeus
Minä ainakin olen kertonut, että tykkäisin kirjastotreffeistä. Pidän lukevista miehistä ja siellä olisi helppo selvittää lukumieltymykset sekä saada ja antaa kirjavinkkejä. Minulla nyt ei ole tapana kerätä myöhästymismaksuja enkä tykkää, että mies on niin huolimaton, että ei osaa palauttaa kirjoja ajallaan. Sellaisella myöhästyy kaikki muutkin laskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs sitten, jos olet menossa treffeille henkilön kanssa joka ei haluakaan istua siellä niin kuin työhaastattelussa?
Melkoiset työhaastikset sulla jos niihin sisältyy flirttailua?
Jos ei kiinnostus kohtaa niin tietenkään ei nähdä. Sehän selvisi helpolla miten erilaiset ollaan.
Nro 393, sori, sisälukutaitosi ei vain kertakaikkiaan riitä dialogiin. Hyvin selvästi kerroin, että ensitreffimme olivat kävelytreffit. Ei kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulla se vasta vaikeaa onkin :D
Ymmärrä nyt: minä haluan treffeillä istua mukavasti pöydän ääressä, juoda jotakin ja rupatella mukavia. Tosi on, että millekään urheilutreffeille en edes lähtisi. Totta kai haluan tehdä vain kivoja asioita treffeillä ja jos käsitys kivasta ei kohtaa sen vastapuolen kanssa niin turhaan me edes aletaan tapailla.
Toistaiseksi yhdellekään miehelle ei ole ollut ongelma lähteä mun kanssa lasilliselle. Eikä ole tullut ongelmia siitäkään, että haluan maksaa sen juomani itse. Ongelmia tuntuu olevan ihan muilla, tässäkin ketjussa.
Jostain syystä ketjun miehille tuntuu olevan ongelma tapailla sinun kaltaisiasi naisia ja viitata kintaalla meille, jotka joko lähtisimme (olisimme lähteneet) mieluummin kävelytreffeille ja/tai odotamme, että jos treffeillä halutaan maksulliseen paikkaan niin silloin kutsuja myös tarjoaa.
Ja juuri tämä on se, mitä en ymmärrä.
tässäpä se, mitä tapahtuisi kun miehet ottais täsmälleen saman asenteen?
Maksa myös minun eväät tai ei tavata toiste.
Eikä mietitä nyt kuka maksaa sitten seuraavalla kerralla. Sitä seuraavaa ei tule jollet maksa. Mitä miettisit? Pitäisit hulluna? Entäs kun kaikki tekis noin?