Nälkä ei sammu ollenkaan?
Ärsyttävää. Heräsin 7.30 ja aamupalaksi söin jogurttia n. klo 10.30. Puolilta päivin söin Lounashetken kana-tacosalaatin ja yleensä kun tuo riittää ihan hyvin esimerkiksi töissä evääksi (työpäivän ollessa vaikka 13-19), niin nyt oli reilun tunnin päästä jo kiljuva nälkä. Oli pakko tehdä "mitä kaapista löytyy" -ruoka, eli keitin makaronia ja sekaan tonnikalapurkki ja n. 150 grammaa raejuustoa. Proteiinia piti olla siis ihan hyvin, mutta... Tuosta noin tunti ja taas ihan hirvittävä nälkä, oikein alkoi heikottaa kuin keho ei olisi saanut tunteihin ruokaa. Keitin kupillisen kahvia, koska sillä saa usein nälkää siirrettyä. Ei auttanut, edelleen heikottaa ja huimaa ja nyt nälkä on jo siinä pisteessä, että on vähän pahoinvoiva olo.
Raskaana en ole, enkä vettä ole juonut sen vähemmän kuin muulloinkaan, päinvastoin. Olen yleensä huono juomaan vettä ja tänään olen sitten juonut enemmän, jos nyt elimistö sotkisikin nälkä -ja janoviestejä keskenään. Ei auta.
Miksi mun kroppa ei tänään ymmärrä syöneensä?
Kommentit (30)
Ota olutta, niin ruokahalu paranee
Ehkä olet vaan kuluttanut enemmän tai syönyt vähemmän kuin normaalisti? Minulla jää jatkuva nälkä päälle mikäli syön liian vähän. Ja jos nälkä jää, syön enemmän.
Syöt ruokaa, joka vain lisää nälkää. Muuta syömisiäsi.
Kyllä se sammuu. Mullakin on jatkuva nälän tunne vaivannut jo vuosia ja vaivaa yhä. Tästä on jo muutama vuosi aikaa, kun söin kerralla 1, 8 kg härän sisäfilettä alkuillasta. Sen jälkeen ei ollut nälän tunnetta ennenkuin seuraavana aamupäivänä.
Pakko on vaan tottua siihen nälän tunteeseen ja syödä vain sen verran, kun on sopivaa, ettei paisuisi ihan mätisäkiksi.
Itselleni stressi aiheutti nälkää ja johti pikkuhiljaa lihomiseen.
Tuttua, toisaalta on myös niitä päiviä kun ei ole nälkä, vaikka miten vähän söis.
No ei kai tollanen närppiminen mitään nälkää viekään. 50 kaloria siellä, 100 tuolla. Mitä jos vetäisit vaikka kunnon annoksen ruokaa, niin ei tarvitsisi jatkuvasti näykkiä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja lisään vielä, että ei ole kuukautisetkaan alkamassa kun joku sitä kuitenkin ehdottaa.
ei edes viikon päästä? Mua nälättää ja turvottaa viikkoa ennen kuukautisia.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai tollanen närppiminen mitään nälkää viekään. 50 kaloria siellä, 100 tuolla. Mitä jos vetäisit vaikka kunnon annoksen ruokaa, niin ei tarvitsisi jatkuvasti näykkiä jotain.
Kyllä pasta tonnikalan ja raejuuston kanssa vaikuttaa ihan ruokaisalta annokselta.
Sulla voi olla matoja. Esim sukkulamadot, lapamadot ja heisimadot lisää nälän tunnetta.
Kuulostaa happovaivoilta. Mulla oli samanlaista, sit lekuri määräs refluksiin happosalpaajaa ja kumma jatkuva nälättäminen loppui samalla.
Jos jatkuvasti syö niin on jatkuvasti nälkä. Minä syön kerran päivässä ja homma toimii hyvin.
Krapula? Mulla ei nälkä lähde krapulassa vaikka söisin hevosen! Juopottelitko viikonloppuna?
Olisi mullakin nälkä noilla syömisillä. Kuulostaa joltain laihduttajan ruuilta. Nuo syömiset todennäköisesti eivät täytä kenenkään aikuisen ihmisen energiantarvetta.
Koska elimistösi ei ole kone. Joskus tarvitaan enemmän. Tosin syöt niin vähän ettei ihmekään jos nälkä. Syö enemmän jos haluat nälän pois.
Kannattaisi pyytää apua tuohon syömisongelmaan. Normaalisti nälkää ei siirrellä kahvilla vaan ruoalla.
Niin ja lisään vielä, että ei ole kuukautisetkaan alkamassa kun joku sitä kuitenkin ehdottaa.